PDA

צפייה בגרסה מלאה : מפגש עצוב בין מאורר לרדיאטור-סיקס-



ettinger
15-12-12, 23:02
בזמן עליה על מדרגה הרכב "נפל" על הסכין של המדרגה, קיבל מכה בתושבות הקפיצים והמאורר פגע ברדיאטור.


אשמח לעצה בנושאים:

כיצד ניתן למנוע מקרים כאלה - עצות טכניות בלבד! -בבקשה תחסכו ממני התנשאויות בסגנון "תלמד לנהוג וכיו"ב-

כיצד ניתן להרחיק את הרדיאטור מהמאורר

איפה אפשר לקנות רדיאטור חדש לסיקס במחיר הוגן

תודה.

בוזי
15-12-12, 23:30
נקודה מוכרת בסיקס.
כמה פתרונות ודגשים:
* הקפד על תושבות מנוע וגיר במצב מעולה. התושבות המקוריות מתיישנות מהר ומאפשרות חופש מוגזם למנוע ומפגש של המניפה עם הרדיאטור. התושבות זולות מאוד וקל להחליף אותן.
* אמור להיות "גשר" מתכת המחבר בין שתי תושבות המנוע, מתחת למנוע. וודא שהוא קיים. תפקידו למנוע את התרחבות (פתיחת) השילדה בזמן מאמץ.
* בד"כ המפגש הלא רצוי מתרחש, כאשר גשר הגיר מקבל מכה מלמטה, או כאשר חלק משמעותי ממשקל הג'יפ מונח עליו. ניתן לחזק את גשר הגיר באמצעות כמה פלאחים ובזנטים. שים לב לא לעוות אותו בזמן הריתוך.
* במקרים קיצוניים של שילדה גמישה במיוחד, ואם אין בעיית התחממות, ניתן להחליף למניפה בקוטר קטן יותר בעלת 6 כנפיים. המניפה הקטנה לעולם לא פוגשת את הרדיאטור.
* הרדיאטור צריך להיות צמוד לגריל, וודא שהגריל נמצא במקומו ואין לו חופש.
לגבי רדיאטור - יש בלוח המודעות מישהו שמעוניין למכור, חדש עולה כ-2000 ש"ח.
לפני שתחליט - התייעץ עם איש הרדיאטורים שלך לגבי תיקון/שיפוץ הרדיאטור הפגוע.

בהצלחה.

boaz avrahami
16-12-12, 01:01
מעבר למאוורר חשמלי גם פותר את הסכנה הזו...

יונימוג אדום
16-12-12, 05:46
חזרה למקורות תפתור את הבעייה .
הרדיאטור המקורי בסיקס הוא שתי שורות כאשר הדודים קטנים מאוד ואילו הרשת גבוהה ובעלת הרבה שורות .
רוב הסיקסים בארץ מתקינים רדיאטור שלוש שורות לרוב תוצרת בשן -השורה השלישית מתקרבת מידי למאורר ומהווה סכנה , לפי מחקר שנעשה ע"י מהנדס רכב - רדיאטור מקורי שתי שורות שטח הפנים האפקטיבי גדול במקצת משטח הפנים ברדיאטור שלוש שורות סטנדרטי , ואיכות הצינון אינה נפגעת אלא משתפרת במעט דווקא ברדיאטור שתי שורות .
הבעייה העיקרית היא כאשר חוטפים מכה בגשר גיר אז המאורר פוגש את הרדיאטור - בעבר טחנתי רדיאטורים בקצב של אחד לחודש עד שהבנתי את הבעייה .
הבעייה מחמירה אם יש מזגן , אז מזיזים את הרדיאטור אחורה בסנטים או שניים והחגיגה מתחילה .

אילן

six 4 life
16-12-12, 11:49
בזמן עליה על מדרגה הרכב "נפל" על הסכין של המדרגה, קיבל מכה בתושבות הקפיצים והמאורר פגע ברדיאטור.


אשמח לעצה בנושאים:

כיצד ניתן למנוע מקרים כאלה - עצות טכניות בלבד! -בבקשה תחסכו ממני התנשאויות בסגנון "תלמד לנהוג וכיו"ב-

כיצד ניתן להרחיק את הרדיאטור מהמאורר

איפה אפשר לקנות רדיאטור חדש לסיקס במחיר הוגן

תודה.
אם אתה רוצה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד- תושבות מנוע + גיר מפוליאוריטן. יקר, אבל שווה כל שקל.
כל השאר זה כוסות רוח למת.

דרור ברלי
16-12-12, 11:54
יש כמה פתרונות יעילים.
הראשון -כפי שכתב בוזי, להקפיד ברמה כמעט חולנית על מצב תושבות המנוע והגיר. לא רק בגלל סכנת הפגיעה ברדיאטור אלא גם במסנן שמן המנוע. הפתרון - התקנת "ברך" ייעודית למסנן השמן תרחיק אותו ממגע עם תושבת המנוע ותמנע פגיעה בו.

בתקופת טחינת הדיונות שלי, בעלי סיקסים רבים סבלו מבעית הפגיעה ברדיאטור בכל כניסה חזקה ומהירה מאוד לסכין דיונה. אחד הפתרונות המאולתרים אבל הנפוצים והיעילים היה התקנת "גשר" ממתכת לרוחב הרדיאטור (מצידו הפנימי, הקרוב למניפה), ובמרכזו, מול ציר המניפה, התקנת באמפסטופ גומי עגול. במקרה של כשל ו/או תושבת מנוע/גיר ישנות ועייפות ותזוזה קדימה של מכלול המנוע+גיר, הבאמסטופ הנ"ל היה מונע את מפגש המניפה והרדיאטור. פשוט ויעיל.

dice2
16-12-12, 12:51
כיוון שבסיקס הכל גמיש והרדיאטור מחובר לשלדה בחלק התחתון ובצדדים לכנפיים רצוי לחזק את החלק העליון של כל החזית והרדיאטור ע"י 2 מוטות לכיוון הקיר אש
95 אחוז מפגישות מאוורר רדיאטור נפתרות ע"י המוטות האלו
תשתדל לשים מוטות בריאים (צינור "1/2) ולא איזה מוט בנין 6/8 ממ

בועז

six-86
18-12-12, 07:56
כיוון שבסיקס הכל גמיש והרדיאטור מחובר לשלדה בחלק התחתון ובצדדים לכנפיים רצוי לחזק את החלק העליון של כל החזית והרדיאטור ע"י 2 מוטות לכיוון הקיר אש
95 אחוז מפגישות מאוורר רדיאטור נפתרות ע"י המוטות האלו
תשתדל לשים מוטות בריאים (צינור "1/2) ולא איזה מוט בנין 6/8 ממ

בועז
עשיתי את זה אצלי ומחזיק מעמד יפה מאוד כ 10 שנים , צינור 1/2 צול ורתכתי לו בורג בקצה לכיוון , ובקצה השני שיטוח וחור .
בהצלחה
ראיד

riko
21-12-12, 16:57
חיזוקים למינהם ועוד כל מיני שיטות שהוזכרו פה יכולות לעזור ללא ספק , אבל אם אתה רוצה פיתרון מיקצועי וסופי לעיניין התושבות , אתה צריך לבנות תושבות בסיגנון אחר לגמרי . בסגנון הזה http://www.4ws.com/jeep-cj-i-6-bombproof-motor-mounts.html

אני בניתי שתי תושבות כאלה ובזה סיימתי את עיניין המפגש בין הרדיאטור והמניפה
תמונות :
http://imageshack.us/a/img72/2217/168mp.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/72/168mp.jpg/)
http://imageshack.us/a/img600/2205/169ze.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/600/169ze.jpg/)
http://imageshack.us/a/img821/2278/170fb.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/170fb.jpg/)

באיביי מוכרים קיטים כאלה ב- 240 דולר , לי זה עלה כלום !!!!!!!!
להסברים צלצל : 0543270411

Ranvahaba
04-01-13, 02:24
בעייה מוכרת שחזרה אצלי פעמיים.
לאחר הפעם הראשונה החלפתי תושבות מנוע + גיר וחיזוק תושבת הרדיאטור.
הבעייה העיקרית היא שחזית / תושבת הרדיאוטור בסיקס רועדת ברוב המקרים ובד"כ בעליות הרדירטור מתקרב יותר מדי למאוורר.
לבסוף הפתרון היה פשוט מאוד. ריתוך תושבת הרדיאוט לבודי כולל הוספת ניתוקים מהירים לצורך פירוק והדבר הכי חשוב שנראה ממש מצחיק, כיפוף קל לכנפיים של הרדיאוטר ככה שיקבלו פחות עומק. לא משפיע בכלל על נושא ההתחממות של המנוע ונותן עוד 1-2 ס"מ של מרווח ביטחון בין המאורר לרדיאטור. מחזיק אצלי יופי כבר 5 שנים .. CJ 6 שנת 76.

riko
04-01-13, 19:01
מה שעשית זה טוב , אבל לא שומר עליך במקרה שהתושבת של המנוע נקרעת , ועל זה נפתח השירשור מלחתחילה .
מציע לך לשפר גם את תושבות המנוע לכאלה כמו שציינתי , ואז אתה סגור מכל הפינות .
אני אבדוק את תחתית הרדיאטור שלי , מעניין אם אני צריך לעשות משהוא כמו שאתה ביצעת .
תודה

Ranvahaba
05-01-13, 00:27
התושבות מנוע הוחלפו לפני חצי שנה ואני מאמין שיש להן עוד כמה שנים טובות. בכל מקרה, קראתי למעלה שמישהו רשם מחיר של 2000 ש״ח לרדיאטור, אז ממש לא.
אני לא יודע מאיזה איזור בארץ פותח השרשור, אני מהדרום ורכשתי רדיאטור חדש ב 1200 מרדיאטור באר שבע. כלל החלפת רשת לחדשה כולל שיפוץ דוד עליון ותחתון. אין לי את המספר אבל בטח אפשר למצוא בקלות באינטרנט. בהצלחה.

-->