צפייה בגרסה מלאה : כנראה שהלכה לי צירייה - איפה/איך מתקנים
התחיל ביום שבת רעש מוזר של חריקה/שריקה, חשבתי מהסרן אך פתחתי והכל נראה טוב.
הרעש החמיר ועכשיו הוא ממש ניכר בצד הקדמי שמאלי של האוטו ואני כמעט משוכנע שמדובר בפעמון של הצירייה.
יש שאלות:
איך מוודאים שאכן מדובר בצירייה?
במידה וכן, איך ואיפה משפצים והאם אפשר לנסוע איך שהוא בלי צירייה לשבוע?
מחליפים....
יש חליפית במחיר זול של 300-400 ש"ח לא זוכר, עובדת טוב.
פעמון ציריה גמור מתקתק בסיבובים.
חריקה בכביש ישר עלולה גם להיגרם מנאבה דפוקה.
סובב את כל ההגה ימינה ועשה פרסה, הצירייה אמורה לדפוק. לאחר מכן בדוק את הצד השני. כל ההגה שמאלה ובצע פרסה.
שפץ אותה או החלף - לא מכיר מישהו בצפון, אולי הצפוניים יכולים לעזור פה.
לגבי נסיעה ללא צירייה, אסור.
אם היית אומר לי חילוץ מהשטח עד לכביש הייתי אומר, אין ברירה. אבל על הכביש חל איסור מוחלט.
לפי התיאור למעלה, זה נשמע יותר מתאים לנאבה ולא לצירייה. אין דפיקות בסיבובים אלא רק חריקות של מתכת במתכת.
שאתם אומרים נאבה - הכוונה היא למיסב של הגלגל שהתקלקל? כי נאבה זו הגדרה כללית מדי
אם אין לך רעש בסיבובים, אז כנראה שהצירייה עדיין מתפקדת.
בדוק את ההאב של הגלגל. הרם את הרכב בצד הגלגל שאותו אתה בודק.
החזק את הגלגל בשעה 12 ו6 ובצע בדיקת חופשים. אם קיים חופש בהאב אתה תרגיש מיד (לא אמור להיות שום חופש בנקודות אלו).
שים לב - אם תבדוק חופש בשעה 3 ו9 יהיה לך קשה לזהות חופשים שכן אתה עכשיו משחק אם ציר ההיגוי ולכן הבדיקה נעשית ב12 ו6.
בדוק ועדכן.
קובי,
בדקת שזה לא מהקליפר/ברקס?
מעדכן:
אחרי שלקחתי סיכון להגדלת הנזק והשארתי את התקלה ללא תיקון עד אשר אתפנה, הרעש כך מסתבר, התחזק לרמה מחרישת אוזניים (לא יודע איך זוגתי נסעה עם כזה רעש 120 קמ כל יום) וזה הקל עלי למצוא את מקורו.
החשד היה בדרייבשאפט ששופץ אך לפני שבועיים (החלפתי צלב וסליפ יוק מקדימה). הסרתי אותו וראיתי שהדאבל קרדן תקוע לגמרי.
החלפתי את הצלבים (80 שקל), גירזתי את הג'ולה והכל בא על מקומו בשלום.
תודה על העזרה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.