צפייה בגרסה מלאה : MAV-L, או איך בונים את רכב השטח הצבאי האולטימטיבי ב 90 יום
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2792-MAV-L-%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%94%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%94%D7%A6%D7%91%D7%90%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%98%D7%99%D7% 9E%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-%D7%91-90-%D7%99%D7%95%D7%9D
מדהים מכל הבחינות.
מה פירוש מנוע אחורי? לא רואה היכן הוא יממוקם.
עם כזה רכב ועם ענקיות כאלו קשה להתמודד, אפילו לסדנאות הטובות בארץ.
גודל גלגל? בטח ה "37 המוכר והחביב.
בסיס גלגלים? נראה ארוך בטירוף, לא פחות מ3.5 מטר.
במבט שני נראה די גבוה ויחסית צר לגובה, לא?
אחרי שראיתי את הסרטון גם לא התעלפתי מיכולת השיכוך של המתלים. נראה די קופצני ולא ממש בולע את הבאמפים.
המק"כ יקצור את האנטנות בצרור הראשון - מה נסגר איתם?
יחסית לזיבר הוא נראה עלוב.
GodsFather
26-12-12, 16:23
מיכה, אתה רואה רק זיברים בעיניים? :)
כן
בתכלס האקס שעידו בנה מאוד דומה לזה.
מצד שני בפעם האחרונה שאני מכיר שמישהו תכנן סשבוע משהו עבור הצבא נולד הג'יפ אז אולי יש לזה עתיד. כנראה שכשהאמריקאים חושבים יותר מידי יוצא להם לא טוב...חחח
http://youtu.be/AB8o_D_1pfA (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AB8o_D_1pfA)
http://youtu.be/46HSwKrQi2U (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=46HSwKrQi2U)
מיכה, בתכלס - איך האקס דומה לרכב הזה? בזב שיש ארבעה גלגלים והגה? לדעתי אין טעם להשוות רכב כזה שבנוי סביב דרישות מאוד מיוחדות לרכב אחר כמו זיבאר שלא בנוי לפי הדרישות האלו, גם אם מדובר במיטב התוצרת הישראלית.
אם כבר אתה רוצה לחפש רכב ישראלי דומה זה אולי אולי באופן מאוד כללי ה "ראם 2000 " של רמתא.
ברוך - המנוע אחורי, כלומר מאחורי קיר האש האחורי / בין הגלגלים האחוריים. זה נעשה על מנת לשמור על חלוקת משקל שנדרשת כדי להיכנס למסוק (חלוקת משקל די אחורית). עוד מגבלה שצריך כדי להיכנס למסוק היא הרוחב - 2.05 מטר אם אני זוכר נכון. זה צר יותר מהרבה כלי רכב עם גלגלים 40 אינצ' ולכן הוא נראה צר.
הגלגלים הם 40 אינצ' כמו שכתוב בטקסט, ואל תטעה לגבי נוחות הנסיעה. בניסויי ניידות (לפי קריטריון של 6 וואט, ניסוי כרית תאוצות למי שמכיר) הוא השיג מהירות של 60 מייל לשעה על מסלולי קרוס-קאנטרי סטנדרטיים, זו מהירות מאוד גבוהה יחסית לכלי רכב כאלו, והיא מה שנדרש על ידי הלקוח.
אסף.
יש לי הרגשה שלאחד המתכננים יש טראומה מהכיסא האחורי בהאמר.
תראו כמה מקום לרגליים!
מעניין כמה מקום לציוד יש בין הלוחמים, ואם ניתן לקשור ציוד בצורה נורמאלית לפני הכסאות האחוריים.
משום מה בהרבה כלי רכב צבאיים שוכחים שכשנוסעים רחוק יש גם לא מעט ציוד לקחת.
משכן אהבתי ששמרו על מקום מתחת לכיסאו האחוריים, מעולה לקופסאות מזון או תחמושת.
התכוונתי למתלים הנפרדים אבל ברור שהאקס לא דומה כלל.
מענין למה זרועות נגררות ולא מתלים נפרדים אבל מה אני כבר מבין.
באמת מעניין.
אני מנחש שזה משתי סיבות - הראשונה היא שככה האמריקאים בונים באגים. והשניה היא המנוע האחורי שלא משאיר מקום למערכת מתלים רוחבית.
אבל כאמור - זה ניחוש.
אומי - יש מאחורי מושב מול מושב, אחד מסתכל קדימה אחד אחורה.
שימו לב שיש באמת המון מקומות איחסון, כולל בבתי הגלגלים ובכל חלל פנוי.
אסף.
כן, ראיתי את הכיסאות המתקפלים, אני מעריך שהם לא מיועדים ליום יום אלא לצורך מיוחד (אחרת למה מתקפלים?).
איפה שהם נמצאים אפשר באמת לשים המון ציוד שאפילו יהיה נגיש ונוח.
אם הייתי מקבל רכב כזה לצוות של ארבעה, הוא היה מקבל דיגום של "ארון" במקום הכיסא המתקפל, אמרלים, תחמושת ופק"ל קפה בשלוף.
נכון,יש גם הרבה מקום על הגג,אפשר לפרוס ברזנט,לפזר בלה אדמה ועוד שק קומפוסט,ולגדל בהדליה קצת עגבניות שרי קצת מלפפונים קצת פלפל וכוסברה בפינות . :-)
90 יום זה מטורף.
אסף, זה מתחרה על אותם מכרזים כמו הפלאייר דור 2?
68100
68101
במק"כ לא צריך "לקצור" את האנטנות מכיוון שבמצב לחימה האנטנות מקופלות ומחוברות לגג הרכב (אפילו ניתן לראות את זה בתמונה הראושנה), גם ברכבים של צה"ל עם אנטנות כדוגמאת הנ"ל מקפלים אותם למצב הזה.
בד"כ כאשר מבצעים פעילות שנדרש בה שימוש בקשר הייעודי של האנטנות כנראה שהמק"כ יהיה בשימוש בסבירות נמוכה ואולי יהיו עוד כלים = פריסה בשטח.
לגבי הפלייר - בגדול, כן. הם מתמודדים על אותו קהל יעד ואותן דרישות. אבל בפלייר (שבמאמר מוסגר תרשו לי לומר שאף פעם לא אהבתי את הפלייר לדורותיו) יש כמה בעיות מובנות כמו מספר הלוחמים הקטן יותר (אם אם נדייק מספר הלוחמים היושבים מתחת לכלוב הבטיחות) והמשקל המועיל הדי קטן. הפלייר הוא רכב קטן יחסית לכלים החדשים, אין לו אופציית גידול אמיתית וזו נקודת התורפה העיקרית שלו לדעתי.
אסף.
shahar elyada
28-12-12, 14:19
המק"כ יקצור את האנטנות בצרור הראשון - מה נסגר איתם?
אמריקאים ......(עם כסף) לא ישראלים !!! (עם ראש)
לגבי הפלייר - בגדול, כן. הם מתמודדים על אותו קהל יעד ואותן דרישות. אבל בפלייר (שבמאמר מוסגר תרשו לי לומר שאף פעם לא אהבתי את הפלייר לדורותיו) יש כמה בעיות מובנות כמו מספר הלוחמים הקטן יותר (אם אם נדייק מספר הלוחמים היושבים מתחת לכלוב הבטיחות) והמשקל המועיל הדי קטן. הפלייר הוא רכב קטן יחסית לכלים החדשים, אין לו אופציית גידול אמיתית וזו נקודת התורפה העיקרית שלו לדעתי.
אסף.
מה עם החוסר ב-Low?
גם לטטרא אין low, וזה לא מפריע לה להיות רכב בעל עבירות מעולה.
הכל שאלה של איך כלל החבילה מתוכננת.
david4runner
01-01-13, 13:46
מה עם החוסר ב-Low?
סדנה של מיליוני שקלים ולא היה להם כסף לפגוש קדמי נורמלי ?
רני, בפלייר החוסר בהילוך כוח מורגש ומפריע. וזו רק אחת הסיבות שאני לא מת עליו. גם בגפ"ס אין הילוך כוח... אבל רכב אוטומטי עם יחסי העברה נכונים וממיר מומנט מתאים ומנוע עם מומנט - אמור להסתדר בלי הילוך כוח. אבל יש כאן יותר מדי הנחות, ובמקרה של הפלייר... זה לא זה.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.