צפייה בגרסה מלאה : נשם דיפרנציאל ומעברי מים
האם ניתן לעבור מעברי מים שיותר גבוהים מהדיפרנציאל? האם עלולים להכנס מים מהנשם?
תודה!
ניתן ואף מומלץ להגביהה את הנשם, באיזה רכב מדובר?
נניח סוברו פורסטר או יונדאי סנטה פה.
האם נשמים תקינים לא אמורים לאפשר רק יציאת אויר ולמנוע כניסת מים? או שכל כיסוי של הנשם במים גורר כניסת מים? מה זה בדיוק הנשם?
מה גובה מקסימלי שאפשר להכנס? כמובן כל עוד לא מגיעים המים לגובה יניקת אויר של המנוע.
ועוד משהו. כל עוד מנוע עובד, יש בעיה שהאגזוז יכנס למים?
תודה!
shlomomos1
30-12-12, 17:31
נשם: הוא פתח המאפשר שחרור והשוואת לחץ בין תווך סגור (דיפ', גיר, חלל גל הארכובה במנוע וכו') לסביבה. בד"כ זה צינור בזווית שמונע כניסת מים "עדינה" : גשם והשפרצות מזדמנות. אין שסתום או משהו "חכם" שיודע לא להכניס מים בטבילה במעבר מים.
גובה שאפשר להכנס בו:
1. יש במנוע פתחים נוספים: חלל גלגל התנופה והמצמד, בית רצועת הטיימינג שיש להם פתח החוצה. גם הם לא אוהבים שנכנס משם מים (לפני מעבר במים צריך לוודא שהם סגורים).
2. אביזרי חשמל: סטרטר, אלטרנטור, מפלג ועוד, לא רצוי לטבול במים אם לא נאטמו לחלוטין.
לגבי האגזוז: כל עוד המנוע עובד אין בעייה לטבול אותו במים רדודים (20-30 ס"מ) הלחץ ימנע מהמים להכנס. אבל במקרה של כיבוי המנוע וכניסה רצינית של מים לאגזוז, יתכן ולא תוכל להניע.
נשם: הוא פתח המאפשר שחרור והשוואת לחץ בין תווך סגור (דיפ', גיר, חלל גל הארכובה במנוע וכו') לסביבה. בד"כ זה צינור בזווית שמונע כניסת מים "עדינה" : גשם והשפרצות מזדמנות. אין שסתום או משהו "חכם" שיודע לא להכניס מים בטבילה במעבר מים.
גובה שאפשר להכנס בו:
1. יש במנוע פתחים נוספים: חלל גלגל התנופה והמצמד, בית רצועת הטיימינג שיש להם פתח החוצה. גם הם לא אוהבים שנכנס משם מים (לפני מעבר במים צריך לוודא שהם סגורים).
2. אביזרי חשמל: סטרטר, אלטרנטור, מפלג ועוד, לא רצוי לטבול במים אם לא נאטמו לחלוטין.
לגבי האגזוז: כל עוד המנוע עובד אין בעייה לטבול אותו במים רדודים (20-30 ס"מ) הלחץ ימנע מהמים להכנס. אבל במקרה של כיבוי המנוע וכניסה רצינית של מים לאגזוז, יתכן ולא תוכל להניע.
בקיצור, עד איזה גובה אפשר להכנס עם סובארו פורסטר, נניח?
ועוד משהו: מה שווה שנורקל אם מים יכולים להכנס ממקומות אחרים?
על פי רוב לא מומלץ לעבור גובה חצי הגלגל וגם זה במים שלא זורמים בחזקה, וכל מקרה יש לדון לגופו של עניין.
שנורקל עוזר בעיקר לנשימת אוויר קר מחוץ לתא המנוע, בלי קשר למים. במקרה שי מעברי מים הוא מספק אוויר למנוע גם במעבר של מים עמוקים יותר. ואין לזלזל בחשיבותו.
לשנורקל תפקיד חשוב נוסף והוא לספק אוויר נקי ופחות מאובק למנוע גם כשמדובר בקיץ.
והכי חשוב,
לשנורקל יש תפקיד חשוב מאד בסיפוק תאוותו של הנהג למראה קרבי, ולוחמני ... :)
השנורקל ברוב המקרים לא שווה הרבה מעבר למה שנכתב לפני הוא שווה כאשר משקיעם המון מאמץ באיטום
לגבי גובה כניסה
אין בעיה לעבור עד גובה מנוע או חצי דלת
אל לכל שבת יש מוצאי שבת
אחכ צריך לספוג עלויות (לא תמיד ולא בהכרח תלוי כמה זמן שהיית במים) כמו סטרטר החלפת שמנים בביצים (לא תמיד מיד אחרי הטיול)
אני מניח שרוב האנשים יתנגדו למה שאני כותב אבל מנסיון רב שנים של מעברי מים עמוקים ברוב הפעמים הנזק זניח . אבל כשזה לא מצליח זה מאוד כואב.
השנורקל ברוב המקרים לא שווה הרבה מעבר למה שנכתב לפני הוא שווה כאשר משקיעם המון מאמץ באיטום
לגבי גובה כניסה
אין בעיה לעבור עד גובה מנוע או חצי דלת
אל לכל שבת יש מוצאי שבת
אחכ צריך לספוג עלויות (לא תמיד ולא בהכרח תלוי כמה זמן שהיית במים) כמו סטרטר החלפת שמנים בביצים (לא תמיד מיד אחרי הטיול)
אני מניח שרוב האנשים יתנגדו למה שאני כותב אבל מנסיון רב שנים של מעברי מים עמוקים ברוב הפעמים הנזק זניח . אבל כשזה לא מצליח זה מאוד כואב.
בקיצור: אפשר לעבור במים שעוברים את גובה הדיפרנציאל? מבחינת הנשם של הדיפרנציאל...
תודה!
כן ניתן לעבור מים מעל גובה הסרן ללא כל בעיה מהותית
אם כך, לידע כללי, מדוע יש מי שמגביה את הנשם דיפרנציאל? ואיפה בדיוק יושב הנשם הזה?
נשם: הוא פתח המאפשר שחרור והשוואת לחץ בין תווך סגור (דיפ', גיר, חלל גל הארכובה במנוע וכו') לסביבה. בד"כ זה צינור בזווית שמונע כניסת מים "עדינה" : גשם והשפרצות מזדמנות. אין שסתום או משהו "חכם" שיודע לא להכניס מים בטבילה במעבר מים..
לא בהכרח,
הדיסקית, בנשם תקין בסרנים לדוג', לחוצה עם קפיץ על הפתח ולא מאפשרת כניסה של מים פנימה, גם מתחת למים.
אבל זה במידה והנשם נקי ותקין..
shlomomos1
31-12-12, 08:36
לא בהכרח,
הדיסקית, בנשם תקין בסרנים לדוג', לחוצה עם קפיץ על הפתח ולא מאפשרת כניסה של מים פנימה, גם מתחת למים.
אבל זה במידה והנשם נקי ותקין..
דורון אתה צודק: יש גם כאלו עם שסתומים (טויוטה למשל), ויש בלי (לנדרובר). אני לא יודע מה יש בפורסטר.
דורון אתה צודק: יש גם כאלו עם שסתומים (טויוטה למשל), ויש בלי (לנדרובר). אני לא יודע מה יש בפורסטר.
דווקא בלנדרובר אסור לעבור את גובה הסרן ?!
shlomomos1
31-12-12, 15:01
דווקא בלנדרובר אסור לעבור את גובה הסרן ?!
להיפך: אין שסתום, אבל יש צינורית שיוצאת מהנשמים לחלק העליון של הרכב (מה שאופציה באחרים זה סטנדרט בלנדרובר)
דווקא בלנדרובר אסור לעבור את גובה הסרן ?!
הפוך גוטה הפוך ... בלנדרובר זו המלצה למילוי מהיר של כל השמנים הנוזלים והמטפטפים...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.