צפייה בגרסה מלאה : איבוד מים גראנד ויטרה 1.6 02'
ברשותי גראנד 1.6 מנוע G16B בציר 02'
משום מה לאחרונה הרכב מאבד מים מהר למרות שהוחלף רדיאטור חדש עם שתי שורות+פקק+משאבת מים.(נבדק לחץ במערכת ונמצא תקין)
יש מעט ".טחינה" על פקק שמן ומדיד, מחזה קצת מדאיג אבל הרכב נוסע נהדר וסוחב ולא מעשן(נעשתה בדיקת קומפרסיה ויצא תקין170-185 PSI)
מבדיקה שלי השמן עצמו באגן נקי לחלוטין ממים כלשהם וגם נוזל קירור נקי משמן.
הפכתי הכל כבר בחיפוש לאן הולכים המים ומה מקור ה"טחינה" במדיד והפקק והגעתי למבוי סתום.
אשמח לעזרה או אפילו הצעות מחברי או מומחי הפורום.
תודה
אני מנחש שהחלפת רדיאטור ומנחש שהרכב עבר התחממות-
סביר ע"פ התיאור שיש לך בעיה בראש או אטם הראש ולכן מעבר מיים לשמן. אל תזניח וטפל בדחיפות אחרת תגרום לנזק בלתי הפיך.
האמת היא שהוא מעולם לא היתחמם אצלי.
הלכתי בכלל לניקוי רדיאטורכטיפול מונע
וכשהישן פורק הוא היה מלא אבנים וסתום כמעט לגמרי לכן הוחלף.
מה שמוזר הוא שכשאני מנקה את המדיד ומכניס שוב לבדוק מפלס שמן השמן עצמו נקי
שלום,
מצטרף לMMR, המים בורחים מאטם ראש מנוע לשמן מנוע. המים עם השמן יוצרים את הטחינה.
בדרך כלל מפרקים את הראש ושולחים אותו לבדיקה. או שמשפצים אותו או מחליפים לאחר אם הראש נמצא סדוק.
תודה על התשובות
אבל לפני שאני מפרק את הראש,
*יש איזושהי בדיקה שכדאי לבצע? בכל זאת חתיכת השקעה
קופרסיה נבדקה וגם לחץ במע' מים.
*אם יש מעבר בין המים לשמן זה לא אומר שגם שמן צריך להגיע למים?(המים נקיים לגמרי)
הרכב מאבד יחסית הרבה מים מהמיכל עודפים ואין סיכוי שכמות כזו עברה לשמן כי אז המנוע היה נוטף מים
עוד רעיונות חברים?
כשמכסה הרדיאטור פתוח והרכב קר, תניע את הרכב ותעלה סל"ד-
אתה לא אמור לראות בועות מים ברדיאטור או יותר גרוע שפריץ של מים.
ביצעתי את הבדיקה גם בסרק וגם בסל"ד גבוהה והמים סטטים לחלוטין, ללא בועות ולא כלום.
הכל מעיד על ראש תקין פרט לטחינה הזו.
מאז שהחלה התופעה נסעתי מס' פעמים וביצעתי מס' בדיקות בין לבין,
פעם כן יש מעט טחינה על המדיד ופעם אין,
על פקק מילוי השמן אין כלום וגם על חלק מהראש שאפשר לראות דרך הפתח אין כלום.
יש מצב שזה רק לחות או עיבוי על המדיד?
גם כמות המים שנעלמת מהמיכל עודפים לא הגיונית שעברה לשמן מנוע כי זו כמו של יותר מחצי ליטר ל-200 ק"מ
אם יש למישהו רעיון או עוד בדיקות לבצע אשמח לשמוע
תודה ושבוע טוב!
את בדיקת הלחץ במערכת הקרור, בצע במנוע חם. אם אכן יש מעבר נוזל קרור לשמן,
תקבל נפילת לחץ, ונוזל קרור בשמן.
אגב, חוסר בנוזל קרור הוא במיכל העיבוי בלבד? כלומר, רדיאטור נשאר מלא תמיד?
תבדוק אם מפלס השמן עלה (בעזרת המדיד). זו הוכחה שהמים נכנסים לשמן מנוע ולא נוזלים ממקום אחר.
ניגשת כבר למוסך? לא כדאי להמשיך לנסוע ככה.
קודם כל, תודה רבה על העצות .
שמוליק,
נתתי למנוע לעבוד קרוב ל20 דק' ככה שהוא בטוח היה חם בזמן הבדיקה והמים עדין היו סטטים.
כן רק מהמיכל עיבוי עד שהוא מתרוקן ורק אז מתחיל לאבד מהרדיאטור.
לאיזו נפילת לחץ אתה מתכוון?
khalilj (http://www.jeepolog.com/forums/member.php?u=3222) איבדתי מהטיפול האחרון (לפני כחודשיים) קרוב ל5 ליטר מים ומפלס השמן לא עלה מלימטר (אני מאוד מקפיד לבדוק לפני כל נסיעה)
ככה שמפליא אותי לאן כמות כזו של מים זורמים וגם שבשמן פעם יש פעם אין.
פשוט אין לי הסבר לתופעה.
אגב כל מכונאי שהלכתי אליו ישר קפץ על המציאה לפרק ראש (לא שזה משהו חדש)
אוריאל,
הבדיקה שהתכוונתי שתבצע היא עם משאבת בדיקת לחץ במערכת קרור.
אגב, הפקק רדיאטור ששמת, מתאים מבחינת לחץ פתיחה?
בוצעה בדיקת לחץ עם משאבה בפתח המילוי של הרדיאטור ולא נמצאו נזילות כלל - בוצע באופן אישי כך שהבדיקה הייתה מדוקדקת וארוכה
פקק רדיאטור חדש- לחץ פריקה : 1.1 BAR - עפ"י AUTO DATA
אם יש לך משאבה כזו, אז כמו שאמרתי, בצע בדיקה איתה כשהמנוע חם. חם, הכוונה שהטרמוסטט
כבר נפתח. אתה יכול לחבר את המשאבה כשמנוע קר, להתניע, ולעקוב אחרי עליית הלחץ.
דבר נוסף שתבדוק, אם אין סדק תחתון במיכל העיבוי.
הרכב עם גיר אוטומט?
מצטרף לשאלה אם הגיר אוטומט? בויטארה הישנה שלי המכונאי אמר שהרדיאטור מקרר גם את הגיר והייתי צריך להחליף רדיאטור כי שמן הגיר דלף לרדיאטור.
תנסה לרוקן את מי הרדיאטור (יש לך ברז בתחתית הרדיאטור) ותבדוק מה אתה מקבל חוץ ממים\נוזל קירור.
ואולי פשוט פקק שמן לא אטום טוב, עברת בשלולית ונכנסו כמה טיפות גם למדיד וגם דרך הפקק יצרו מעט טחינה שהפחידה אותך רק שם וזהו?
אכן הרכב בעל גיר אוטומט וכן, הלחץ נבנה כראוי וכנדרש ואינו נופל לרגע.
בין הדברים הראשונים שבדקתי זה שמן גיר ומיכל עיבוי.
פקק מילוי שמן אוטם כראוי וגם מדיד מפלס.
האמת היא חציתי כמה נחלים ושלוליות שנקוו לאחרונה מהגשמים אז אולי האטם של הקרטר או פילטר לא אוטמים כראוי.
אני מחר ינקז ויחליף שמן ופילטר ויסע קצת ונראה מה יהיה מצבו,
אם ימשיכו להגיע מים לשמן אני יפרק ראש ויראה מה מצב האטם, נקווה שזה יסתכם באטם ולא סדק.
רוב תודות לכולכם על העצות.
יום טוב :)
אכן הרכב בעל גיר אוטומט וכן, הלחץ נבנה כראוי וכנדרש ואינו נופל לרגע.
בין הדברים הראשונים שבדקתי זה שמן גיר ומיכל עיבוי.
פקק מילוי שמן אוטם כראוי וגם מדיד מפלס.
האמת היא שחציתי כמה נחלים ושלוליות שנקוו לאחרונה מהגשמים אז אולי האטם של הקרטר או הפילטר לא אוטמים כראוי.
אני מחר אנקז ואחליף שמן ופילטר ואסע קצת ונראה מה יהיה מצבו,
אם ימשיכו להגיע מים לשמן אני אפרק ראש ואראה מה מצב האטם, נקווה שזה יסתכם באטם ולא סדק.
רוב תודות לכולכם על העצות.
יום טוב :)
אני מצטער שאני עושה את זה, בדרך כלל אני שותק אבל זה כבר קשה לי, מקווה שלא תקח את זה כעלבון, בהצלחה ויום טוב :)
אני מצטער שאני עושה את זה, בדרך כלל אני שותק אבל זה כבר קשה לי, מקווה שלא תקח את זה כעלבון, בהצלחה ויום טוב http://www.jeepolog.com/images/smilies/smile.png
אחרי יום עבודה מתיש ממש לא מעניין אותי דקדוק באותיות אית"ן .
להבא אם אין לך תגובה עניינית בהקשר לנושא הנדון, עם כל הקושי שבדבר עדיף שתשתוק, מקווה שלא תיקח זאת כעלבון, שיהיה אחלה ערב http://www.jeepolog.com/images/smilies/wink.png
ההמת שקבר איגבתי לך טגובה מהוד איניינית באקשר לנוסה אנדון ממש לו מיזמן
הגב גם אני אחרי יום אבודה מטיש ובחול זות אשקתי זמן בלחטוב לחה בלי שגיעות
אולי בפעם הבאה במקום לתקוף תענה בטוב טעם, יתכן שאתה דיסלקט ויתכן שסתם הדיוט(ולא זאת לא טעות כתיב תבדוק מה הפירוש למילה במילון)
בפעם הבאה כשמישהו מתקן אותך ובמיוחד כשהוא מנסה לבוא בגישה חיובית המינימום שאתה יכול לעשות זה לשתוק, עדיף להגיד תודה ולשתוק והכי טוב להגיד תודה לשתוק וללמוד מזה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.