PDA

צפייה בגרסה מלאה : "פתיחת" רדיאטור חימום עם חומר ייעודי-אמת או אגדה?



hadtomer
12-01-13, 20:26
הטיול האחרון לחרמון, שהסתיים בקיפאון מוחלט של רגל שמאל-וגם של רגל ימין- עד לרמה של כמעט נמק קל הזכיר לי את מה שהדחקתי שנתיים-רדיאטור החימום של הקיה המסכנה כנראה נסתם. בקיה, כמו שיודעים לעשות בקיה- היו חייבים לסבך את העיניינים והתקינו את רדיאטור החימום במקום שכדי להיכנס אליו צריך להוציא את לוח המחוונים, חלק מהמנוע, את הסרנים,את הקרבורטור, את הציפלינגים האנאבוליים ואת האוויר מהצמיגים. זה סרט די רציני...בלשון המעטה. ובניגוד לשנים עברו, השנה החורף נראה קשה והבת שלי כבר מטיילת איתי פה ושם.

למען האמת, אין לי שום כוונה לפרק לוח מחוונים. זו עבודה יקרה מאוד וכנראה שלוח המחוונים לעולם לא יחזור למקומו כמו שצריך.

אבל...מישהו זרק לי שאפשר לחבר את רדיאטור החימום מקיר האש לאיזה חומר שעובר דרכו בסרקולציה ומנקה אותו....

אני יודע שאני יכול להכניס חומר כזה באופן כללי למערכת הקירור ולנקות את כולה-אבל אני לא רוצה לשחרר שדים ישנים מרבצם.


בקיצור-מישהו שמע על הדבר הזה (כלומר חיבור של רדיאטור החימום לסרקולציה של חומר ניקוי בלי לחבר את כל מערכת הקירור של הרכב?) מישהו מכיר? אולי יודע על בעל מקצוע אמין שעושה את זה?

asafk
12-01-13, 20:34
כל רדיאטור חימום מתחיל בצינור כניסה ונגמר בצינור יציאה. תוכל לאתר אותם בקלות אם תפתח את מכסה המנוע.
כן, יש דטרגנטים שמנקים מחליםי חום כאלה. לא , זה לא מאוד יעיל.
תתאמץ. תפרק. תנקה כמו שצריך.
הקיה שלך ישנה, ובאופן כללי כל הגועל נפש מכל חערכת הקירור שוקע במשך השנים במקום שכולנו נוטים להתעלם ממנו - רדיאטור החימום.
זה גם אומר שהוא מאגר בלתי נדלה של לכלוך וחלודה שיחזרו למערכת הקירור אם רק תיתן להם.
הפחדתי אותך?
יופי זו המטרה כדי שתעשה עבודב כמו שצריך. תחשוב על זה ככה - אם הוא רקוב, ניקוי בדטרגנט עלול לעשות בו חור קטן, ואז אתה תפרק אותו, אחרי שתיתקע עם מנוע מתחמם ואדי נוזל קירור בקבינה.

אסף

gigieyal
12-01-13, 20:42
זה הרבה יותר קל ממה שחשבת ...
פתח מכסה מנוע ותזהה את צינור הכניסה וצינור היציאה .
פרק אותם במקום שהכי נוח לך ( כלומר לא חייב ישירות מכניסה אלא בצד השני )
צינור מים בלחץ בצד אחד ותשפריץ עד שתצא כל הג'יפה ואז תעשה את אותו הדבר מהצד השני .
אצלי בדיסקברי זה נראה אבוד ולא קירר והח'ברה טענו שזה בגלל שזה לנד רובר ...אבל רק בגלל זה זה נפתר בכזו קלות .

שבוע טוב

ד ו ר ו ן
12-01-13, 21:38
, ובאופן כללי כל הגועל נפש מכל חערכת הקירור שוקע במשך השנים במקום שכולנו נוטים להתעלם ממנו - רדיאטור החימום
אסף
ובגלל זה צריך להפעיל את החימום מידי פעם, גם ב10 חודשי קיץ שיש לנו, ולתת למערכת לעשות סירקולציה שלמה, ושהנוזל לא יעמוד במקום וייווצרו משקעים.
כנ״ל בחורף, להריץ את המזגן על קירור מידי פעם.

raanan
12-01-13, 21:54
בספורטאז' יש ברז חשמלי ? או, סירקולציה קבועה עם מדף לפתח אוויר ?
במידה וברז, אולי הבעיה בו.

רענן

hadtomer
13-01-13, 14:54
זה הרבה יותר קל ממה שחשבת ...
פתח מכסה מנוע ותזהה את צינור הכניסה וצינור היציאה .
פרק אותם במקום שהכי נוח לך ( כלומר לא חייב ישירות מכניסה אלא בצד השני )
צינור מים בלחץ בצד אחד ותשפריץ עד שתצא כל הג'יפה ואז תעשה את אותו הדבר מהצד השני .
אצלי בדיסקברי זה נראה אבוד ולא קירר והח'ברה טענו שזה בגלל שזה לנד רובר ...אבל רק בגלל זה זה נפתר בכזו קלות .

שבוע טוב
צודק. עמוס מזגנים עבד על העסק הזה במשך שעה, עשה ניקוי יסודי ולקח מחיר הוגן- החימום עובד היטב.

-->