התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שיפור סניונג מוסו או החלפה לרכב מתקדם יותר ?



nirmmn
14-01-13, 12:12
שלום לחברי הפורום
בבעלותי סניונג מוסו 2001 (עם הטורבו) הרכב אמין באופן יחסי ומבצע את משימות הסעת הילדים במהלך השבוע ע"י אשתי.
עשיתי איתו מספר טיולי שטח ברמת קושי קלה-בינונית, אך ללא ספק במצבו הסטנדרטי הוא מוגבל.

במטרה לעשות טיולים מאתגרים יותר, אני בוחן 2 אפשרויות :
1. הוספת שיפורים למוסו הכוללים :
- החלפת בולמים וקפיצים
- הוספת נעילת דיפרנציאל אחורית ואלי גם קדמית (הבנתי שמאוד זמין ופשוט - דנה 44 מאחור ודנה 30 מקדימה)
- שדרוג כוח המנוע אם זה ניתן... (אם יש רעיונות אשמח לשמוע...)

2. החלפה לרכב אחר במחיר של עד 60,000 ש"ח (כולל שיפורים אם נדרש) כדוגמת : מיצובישי Q, קינג, קיה סורנטו, טרנו

אין לי ספק שמדובר ברכבים מתקדמים יותר ומתאימים יותר לשטח, יחד עם זאת מכיוון שמדובר ברכבים בני 10 + וכמו שאומרים (רכב זה גם מזל ולך תדע על מה אתה נופל) אני שוקל האם להכנס להשקעה במוסו אותו אני כבר מכיר.

אשמח לקבל המלצות ופירוט, בודאי ממי שיש לו ניסיון בשדרוג מוסו / קורנדו

תודה
ניר

ori abr
14-01-13, 14:02
ניר שלום

בעברי היה לנו מוסו מוגבה. באמת אחלה אוטו. בנושא הזה הייתי פונה במקומך לסביון הוא מחזיק אחד הרבה שנים.

savyon
14-01-13, 20:08
הי,
אני מחזיק מוסו משהו כמו שנתיים בערך,
דעתי מאוד חצויה, יש לי (ברכב הספציפי שלי) הרבה בעיות קטנות ומעצבנות (אותי), שילוב של ה-4X4, חימום, חשמל ועוד קטנות, אבל מעצבנות,
יכול להיות שזה קשור לעובדה שזהו רכב ישן- שנת 97
יכול להיות שזה בגלל שהוא עם הרבה ק"מ יחסית- 390,000
יכול להיות שזה בגלל הזנחה של ידיים קודמות וכו
ובגלל אלו דעתי לגביו חצויה, כי בגדול זהו אחלה רכב,
חסכוני בדלק (גיר ידני ללא טורבו) 1:11,
מרווח לשלושה ילדים עם בוסטרים / כסאות תינוק,
תא מטען גדול לציוד טיולים,
אפשרות לנעילות (לי יש אחורית של בולסטר)
אחלה יחס העברה סופי
לא חזק אז לא נשבר... ;)
וכו'

בקיצור,
לדעתי, אם אתה מכיר את הרכב שלך והוא תקין ומטופל אז תשאר איתו, תשפר ותהנה.
אם אתה סובל ממנו תחליף (ואז אולי תסבול מאחר)

hadtomer
15-01-13, 22:16
אהלן ניר. בשעתו טייל איתי בחור עם מוסו שביצע בו הגבהה רצינית והתקין נעילה אחורית אוטומטית. המוסו שלו לא היה פראייר בכלל

nirmmn
16-01-13, 14:17
הי חברה, תודה על התגובות
יש המלצה לגבי סוג ההגבהה, מחירים, אצל מי לעשות ?
לגבי נעילת דיפרנציאל, מכיון שלהבנתי המחיר לנעילה אוטומטית סביר, האם כדאי אחורית וגם קידמית ? איזו חברה מומלצת ?

ניר

בוזי
16-01-13, 15:08
ברכב שלך אי אפשר להתקין נעילה אוטומטית מאחור, מבלי להחליף את הקייס.
לטעמי, ההפרש במחיר החלקים והעבודה מצדיק להתאמץ ולהתקין נעילה נשלטת.
מלפנים אפשר להתקין נעילת ספארטן אוטומטית, אבל רצוי להפריד את שילוב נועלי הטבור למתג נפרד, אם הם עדיין חשמליים.
המלצתי היא להתקין קודם נעילה אחורית, ורק אם תרגיש צורך, להתקין גם קדמית.

בולמים וקפיצים יש אצל סדנאות השיפורים, תרים טלפונים ותשאל. רצוי למגן את הגחון, מתחת לפגוש. השאר לא קריטי אם אתה נוהג במתינות ובשיקול דעת.
בהצלחה

רמי גלבוע
16-01-13, 15:50
מסכים לגמרי עם בוזי, נעילה אחורית תהיה שיפור מעולה, אם אתה צריך גם קדמית - כנראה שאתה צריך גם רכב אחר מהמוסו...

nirmmn
16-01-13, 16:19
הי בוזי
גחון הרכב ממוגן.
ממה שקראתי בפורומים דובר על כך שהנעילה מאחור המתאימה לרכב זה היא זהה לדנה 44 ושמחירה (לא כולל עבודה) כ 1000 ש"ח
אני מבין מדבריך שמדובר בפתרון אחר לגמרי ? על איזה סדר גודל של עלות מדובר ?

בוזי
16-01-13, 16:42
בדגמים הישנים זה היה נכון.
אצלך יש דיפרנציאל מוגבל החלקה, והיצרן ריתך את כל המנגנון לקייס.
האפשרות הסבירה היא בולסטר. לא יודע מחירים, מעריך כ 7000-8000 ש״ח כולל הכל.
התשובה הנכונה אצל סדנאות השיפור.

IlanG
16-01-13, 17:29
בדגמים הישנים זה היה נכון.
אצלך יש דיפרנציאל מוגבל החלקה, והיצרן ריתך את כל המנגנון לקייס.
האפשרות הסבירה היא בולסטר. לא יודע מחירים, מעריך כ 7000-8000 ש״ח כולל הכל.
התשובה הנכונה אצל סדנאות השיפור.

היי
היה לי את האח שלו ... הרקסטון זבל דומה הבעיה הגדולה בדגמים היותר מאוחרים ( עם המנוע 2900 והטורבו ) זה זמינות חלקים ואפשרויות טיפול ( מוסכים ) מצומצמות , למרות שהנעילה האחורית היא דמוי דנה 44 אין לה קשר למקור , המוגבל החלקה זה זבל של דבר , מאוד רגיש ואין אפשרות לתקן אותו רק להחליף את כול הקייס ( אין בפירוקים ) בחדש מקורי מהחברה או לעשות הסבה קומפלט לקייס של דנה 44 ( מומלץ ) .
בקיצר ... לא נראה לי שתצליח להרכיב נעילה נשלטת על הקייס המקורי .

בוזי
16-01-13, 18:29
נעילה נשלטת מחליפה את הקייס המקורי.
מפרקים, זורקים, מרכיבים נעילה שכוללת את הקייס.
הדגמים המאוחרים של הרקסטון הם בעלי מנוע 2700 סמ״ק עם מסילה משותפת, ואכן פחות מתאימים לטיפול עצמי. אבל הם לא נושא הדיון. *

nirmmn
19-01-13, 21:47
מתוך שיקול שגם רכב אחר שאקנה (גם אם הוא מתקדם יותר) יהיה בן 10 וקשה לדעת לדעת למה נופלים, אלך על שדרוג הרכב.
בשלב ראשון החלפת קפיצים ובולמים. שאלה :
בעל מקצוע המליץ לי להחליף כרגע רק את הקפיצים והבולמים האחוריים ומקדימה לבצע מתיחת מוטות פיתול. ברור לי שתמיד עדיף להחליף את כל ה 4 השאלה על מה אני מוותר אם אחליף רק את האחוריים ?

-->