התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעסה (צרות עם סיטרואן ZX בת 15)



BackDoorMan
18-01-13, 11:23
ה ZX הגיעה לגיל 15, בנוסף לטסט צריך עכשיו גם אישור בלמים, המוסכניק שלי לא היה עושה ענין גדול מהסיפור וחותם.

עם המערכת מקדימה אין בעיה, ברלינגו קומפלט חזקה ויעילה בהרבה מהמקורית שהרכבתי לפני כשנתיים, אבל מאחר והמוסכניק נתון בבית המעצר לתקופה ארוכה, הסיפור כרוך בתשלום למוסכניק חדש.

את הצינורות הבלימה הסדוקים מאחור, לא נותרה ברירה אלא להחליף, אז קניתי זוג חדשים ב 80 ש"ח, וחשבתי שבזה יגמר הסיפור.
אבל במכונית ישנה זה רק ההתחלה, למרות שידעתי את הבעייתיות הכרוכה בשחרור הבנג'ו הארור, לא טרחתי להתכונן ולחפש אלטרנטיבות,
ההתעקשות לשחרר את הבנג'ו באופן הסטנדרטי עם מפתח מתאים ומפתח קונטרה מהצד השני עלתה לי שוב במשושה מעוגל,
נסוגתי בזמן להשתמש בפלייר פטנט (כפי שהוצע בהיינס) ולשחרר את הצינור הישן אבל המשושה בצד של צינור המתכת נהרס ללא תקנה,
את צינור המתכת פירקתי והשארתי בצד לביקור בספרקו.

בבנג'ו השני כבר הייתי יותר חכם, והתכוננתי (תודה לאל על יוטיוב).
אבל הגישה לבנג'ו העליון מוגבלת מידי לידיים אנושיות, אז נאלצתי בשלב ראשון לפרק את הדוד האחורי מתושבות הגומי ולהוריד את מערכת הפליטה,
זה לא הספיק ונצרכתי גם לפרק את תושבת הגלגל הרזרבי, כעת נותר מקום לידיים.
הפעם נסוגתי בזמן מבלי לעגל את המשושה, ועברתי ל PLAN B כפי שהוצע ע"י אחד המכונאים בצינור,
בעזרת מצית גז קטן (אין מקום לנר נשמה הפעם ואין לי מבער רציני)
חיממתי את הבנג'ו (כמובן שדאגתי לנקז את נוזל הבלמים במערכת כדי למנוע פיצוץ בפרצוף)
עד שהממזר נכנע והוכרע בקרב קצר עם המפתח היעודי הנהדר של FACOM

http://www.tracepartsonline.net/PartsDefs//Production/FACOM/10-27022007-123843/pictures/10-27022007-123843L.gif

פה העניינים הסתבכו, צינור הברקס המתכתי השתחרר מחיבור עם צינור הגומי מתחתיו, אבל מסיבות בטיחותיות,
יש איזו פחית אבטחה עבה יחסית הנועלת את צינור הגומי לתושבת המתכת, ואותה יש להוציא בדפיקות אזמל קלות,
אלא שהגישה מוגבלת מידי וכדי ליצור גישה, יש להוריד את כל הזרוע עליה מותקן תושבת הצינור לריצפה.

בינתיים נסעתי אתמול באוטובוס לספרקו, שם הוחלפו 2 הבנג'ואים ההרוסים בחדשים בתמורה לקיצור צינור הברזל במילימטרים ספורים.

אבל השוס האמיתי התקבל כשהצצתי לבדוק מים ברדיאטור ועיני חשכו, אוסף גושים שומניים בישר רעות,
הדבר הראשון שאקנה אם אזכה בהגרלת הלוטו הקרובה יהיה פטיש 5 קילו, שישמש לניפוץ האוטו לרסיסים.
מקווה שהפעם זה רק האטם ולא נפרץ מעבר מים כלשהוא, למישהו יש מכשיר ליקג' להשאיל :confused:

בוזי
18-01-13, 12:39
כמי שהחזיק הרבה שנים צרפתייה ישנה, עד שהיא עשתה לי טובה ושלחה יד בתוכנת המחשב שלה, לא נותר לי אלא להעריך אותך על ההתעקשות (וההצלחה) להשאיר אותה בחיים.

בוזי
18-01-13, 12:41
אגב:
יש קשר בין זה שהמוסכניק שלך חותם בלי בעיה, לבין זה שהוא במעצר?

shachar
18-01-13, 13:50
אגב:
יש קשר בין זה שהמוסכניק שלך חותם בלי בעיה, לבין זה שהוא במעצר?

האם יש קשר שכאשר המוסכניק "מנוע מלחתום" חייבים באמת לטפל בבלמים?

BackDoorMan
18-01-13, 16:08
אין שום קשר, הוא הסתבך בקטטה עם נרקומן שהגיע אליו למוסך ועשה בעיות.
בכל מקרה, בטסט עצמו גם בודקים את הבלמים.
התכוונתי שהיה חותם מבלי לחייב אותי בתשלום, ומבלי לחפור במערכת על שטויות, כי הוא מכיר את האוטו ויודע שאני אחראי מספיק לטפל במערכת הבלימה.
מאחר וזו הפעם הראשונה שנצרכתי לכך, רציתי לוודא
בעצמי שאין שום דבר העלול להחשב כריג'קט, ובמקרה הזה צינורות הבלם האחוריים הישנים היו קצת סדוקים, אם כי לא נצפתה שום נזילה,
החלטתי בכל זאת להחליף אותם ולכוון קצת את ההנדברקס.
עכשיו חזרתי מעבודה על האוטו, הצלחתי לבסוף לפרק את הצינור מקצהו העליון ללא פירוק הזרוע, זאת היתה שטות לעשות זאת,
וכנגשתי לפירוק, במבט נוסף ביטלתי את הרעיון, והערכתי שחייבת להיות דרך פשוטה וקלה יותר, ואכן הפור נפל על מגן החום העליון של הדוד האחורי
שמנע גישה לקליפ האבטחה הנועל את צינור הגומי לתושבת.

החלפתי צינור בחדש, הרכבתי ואז התחילה סאגה חדשה, צינור המתכת עם הבנג'ואים החדשים מספרקו, מגשר על הקטע בין צינור הגומי לבלם התוף האחורי,
אבל תפוס ע"י פלאח ברזל עם קליפס המרחיק אותו, כדי למנוע חיכוך עם תנועת המיתלה,
אלא שכעת כבל ההנד ברקס העובר לידו מתחכך עם הסרן האחורי, בדיקה בצד השני, מראה מרווח הגון בינו לסרן,
ואני לא מצליח להבין מה השתנה אחרי הפירוק, ולפני ההרכבה.

אני לא מתעקש להמשיך עם האוטו, בכל זאת מדובר בגירסה הזולה ביותר של ה ZX, זה לא ה 16V,
אין לי פשוט ברירה, ברגע שתהיה, הוא יקבל בעיטה.

בוזי
18-01-13, 17:31
מבלי לגנוב לאיש הדלת האחורית את השרשור, עדיין יש מוסכניקים הגונים, שמפרקים גלגלים ודרמים, בודקים את הצנרת וכו׳ ואם אכן הכל תקין - נותנים את האישור ומחייבים עבור הבדיקה במחיר סימלי.
אם מישהו חושב שהמוסכניק שלו מרמה אותו, ולוקח החלטות שהן לא מקצועיות, שיפנה למוסך אחר. יש הרבה מוסכים. *

BackDoorMan
20-01-13, 23:18
טוב, אחרי שגיליתי שגם בצד השני יש בורג הרוס, נאלצתי לרכב לת"א שוב לספרקו.
הפעם הבורג החלול הוחלף לבורג עם ראש משושה גדול יותר במ"מ, מידה 14 זה כבר תענוג, ההידוק והפתיחה יהיו קלים יותר.
מרחתי גריז קליפרים על ההברגות ליתר בטחון ולאחר מאבק מר וארוך הצלחתי להבריג את הבורג החדש הסורר לתוף האחורי.
זה, תמה סאגת צינורות הברקס, אחרי שנזכרתי כי את כיסוי הדראם יש לפרק בשליפת בורג הנאבה עם ידית כח מפלצתית,
החלטתי לוותר ולתת למוסכניק עם כלי פניאומטי לעשות את העבודה.

אומי5
21-01-13, 10:32
לחברה שלי יש פג'ו 205, שנת 93 כשאתה מסיים עם הפטיש חמש קילו, אתה יכול להעביר לי אותו?

BackDoorMan
21-01-13, 17:34
אחרי היום אני שוקל להשתמש כבר בדינמיט.

פירקתי דוד אחורי רק כדי לגלות שלא ניתן משום מה לפרק את הקטע בינו לדוד המרכזי,
הוא לא מרותך אבל הוכנס בלחץ והתוכנית לפרק את קטע הצינור ולרתך אותו בנוחות אצל השכן התבטלה.
בדקתי מחירים של V-BAND והם יקרים מידי.

נלך הלאה, לכוון הנד -ברקס לא ניתן לפני שמנקזים אויר מהמערכת וממלאים נוזל חדש, אבל בשביל זה צריך עוד מישהו או קיט ניקוז ליחיד שאין,
המישהו הזה הבריז וכרגע הנושא הוקפא כמו האוטו,

הצצה מהירה בגלגל הקדמי חשפה גומיית ציריה שמאלית (ליד הגיר) קרועה, ! GREAT.
אז מה היה לנו שם :
ברקסים אחוריים ממתינים למילוי,
הנדברקס לא מכוון,
חור באגזוז,
גומיית ציריה קרועה,
ולקינוח שמן במים.

חבל שאין בישראל ניסויים גרעיניים, הייתי תורם אוטו למדע.

BackDoorMan
29-01-13, 17:23
סיימתי עם הריתוכים עכשיו,
מסקנות ביניים:
לרתך מתחת לאוטו בשכיבה זה בעסה גדולה, התחלתי לפנטז על ליפט ביתי.
הרתכת CO2 חד-פאזית של KEMPPI לא מציאה גדולה, פעם ראשונה שאני עובד עם CO2 ביתי, וזה לא זה, בתקופה שעבדתי כרתך, הייתי רגיל ללהטט בידית
ולרתך ללא קושי פוזיציות מסובכות במהירות שיא, היום עם רתכת זוועתית הריתוכים נראו כאלו של מתחיל, זוועה.
לא הצלחתי להשיג תיאום בין עוצמת הזרם למהירות החוט חוץ מהעוצמה הגבוהה ביותר שהיתה גבוהה מידי, מכה.
הבאנדים שקניתי מהאגזוזנים, לא הצליחו לאטום את החיבור, ונאלצתי לרתך את החיבור האחרון ליד הדוד המרכזי, עכשיו
ניתן לפרק רק את הדוד האחורי, כל השאר מרותכים מקצה לקצה, בעסה 2
גם החיבור-באנד המקורי של הדוד האחורי דולף מעט גזים, הלוואי שיחלקו טופי בהלוויה של האגזוזן מטירה.
האוטו הוסר מהג'קים ועומד על 4 גלגלים עם אויר חסר מעט

נשאר להחליף גומיית צירייה שמאלית, ולפרק ראש מנוע, לבדוק שזה אכן רק הראש ולשלוח ל "סמוך".
בעסה

boaz avrahami
29-01-13, 17:36
תבדוק אם נשאר לחנן קצת צבע כחול.....
הייתי ממליץ על גריטה בתשלום אבל הטרנטה עדיין לא הגיע למצוות :-)

נמרוד
29-01-13, 17:41
אתה רוצה ליזום מפגש ג'יפולוג שבו כולנו נגיע עם לומים ופטישים ונעזור לך?

דרור ברלי
29-01-13, 17:47
שימי, כשתחליט שנמאס לך מפח האשפה המתנייע הזה ואתה מפרק ומוכר את השאריות, תשמור לי את הכסאות הקדמיים (של וולקן אם אני זוכר טוב?) ...;)

BackDoorMan
29-01-13, 17:55
אני מוכר את האוטו לעובד של הירקן הסמוך ובורח מהארץ

lizard
29-01-13, 18:10
יש לי פטיש אם אתה רוצה.

לפחות אם זה היה רכב אספנות או ג'יפ אז הייתי מבין אבל סיטרואן? ולא ישנה במיוחד? בשביל מה?
יש לך תמונה של האוטו? אולי שווה לעשות ממנו רכב ראלי?

BackDoorMan
29-01-13, 18:53
הלו, תרגיעו עם הפטישים ! אמרתי שאשבור אותה אם אזכה בלוטו
מיכה, עד לפני כחצי שנה הכל היה דבש, גם ככה החלקים די זולים, ואני יכול לבצע את רוב הטיפולים בעצמי, שזה תרפיה בשבילי
והאוטו שונה מרפלקס רגילה:
מושבים בכל הרכב נלקחו מוולקן,
הגלגלים: מגנזיום 14" של פונדמנטל עם יוקהאמה C DRIVE במידה של וולקן (185/60) והכנפיים האחוריות נופחו כדי שהצמיגים יכנסו
מערכת הבלימה מוסבת מקדימה קומפלט לברלינגו (בוסטר+משאבה+קאליפרים משופצים)+ברמבו ופרודו ,
רדיאטור מקורי חדש,
מצבר קאטרפילר חדש,
קלאץ חדש,
טיימינג ביצעתי לפני כחודש (משאבת מים וכל החגורות והמותחנים הוחלפו בחדשים+ כל הפילטרים+ פלגים )
בקרוב אחליף את הסרן האחורי לאחד חסון של קסארה 2004 ( עם בלמי דיסק) ובולמי קוני צהובים מאחור (בינתיים), האוטו יונמך כשאמצא איך מקצרים נכון את הקפיצים של הוולקן
והשכן הציע מיוזמתו לצבוע לי את האוטו, אז איך אני יכול להפטר ממנו ללא תמריץ רציני מאראלה ?

boaz avrahami
29-01-13, 22:41
קח צבע כחול מחנן ותסיים עם זה כבר כמו גבר.
תפסיק את ההתעללות הזו

Scrusher
29-01-13, 23:13
ניצחת. עושים מגבית. כל אחד מביא 200 שקל ופטיש ועושים חגיגה על הסיטרואן? (אני מניח שיהיו איזה 40 קופצים על המציאה,משתלם לך)

BackDoorMan
30-01-13, 09:26
אני לא שובר את הבונבוניירה !



80

עידו לוריה
31-01-13, 17:41
שימי בונבוניירה לא פותחים / משתמשים מעבירים אותה אלה .


עידו

tallevi
02-02-13, 14:03
למסירה:
פטיש חמש קילו מצב מצויין...

-->