PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלה מוזרה בטרנספר אחרי טיול שטח - WJ



Jacob80
19-01-13, 22:32
היום עשינו טיול בגולן שכלל נסיעה בבוץ.
מתחילת הטיול שילבנו ל low ונסענו כך מרבית היום. כשהחזרתי ל Hi (להזכירכם, מדובר בטרנספר של wj עם שלושה מצבים) הרכב לא זז וגם לא עלה לטורים (עלה עד 1.2), השארתי ב-D והזזתי את הידית של הטרנספר חצי דרך לכיוון הניוטרל ושוב העליתי אותה ל-Hi וכך השתלב ההילוך.
מאוחר יותר יתברר כי כל פעם שאני מחליף הילוך (דרייב, רברס וכד') הטרנספר חוזר למצב המוזר הזה, הרכב לא עולה לטורים ולא זז ואז אני צריך להוריד את הטרנספר לכיוון הניוטרל וחזרה למעלה למצב היי. זה קורה ב-100 אחוז מהמקרים. אגב, בlow זה לא קורה וההילוכים משתלבים רגיל.
חשבתי אולי בוץ על איזה סנסור אבל עכשיו סיימתי לשטוף את האוטו והבעיה בעינה.

אבוד עצות, אודה לעזרתכם.
אגב, מדובר ב WJ דיזל. אני לא סגור איזה טרנספר יש שם אבל אני די משוכנע שזה אותו הדבר כמו בבנזין.

קובי

grand
20-01-13, 07:33
הידית שלך מחוברת לזרוע מנוף ("שטנגה") מכני שמזיז את המצבים בטרנספר, הוא לא מזיז היטב עד לנעילה, גוש בוץ קשה, אבן תקועה או זרוע משוחררת בהחלט יכולים לגרום לבעיה.

Jacob80
20-01-13, 08:59
אני אבדוק אבל זה לא נשמע לי הכיוון כי גם לאחר שנכנס הטרנספר למצב של היי, באגע שאני אחליף מדרייב לרברס זה משתחרר שוב, מבלי שנגעתי בידית של הטרנספר

eysham
20-01-13, 09:29
קובי,

אני מניח שיש הבדלים בין הבנזין לדיזל גם בהקשר הזה.

הגיר שונה, הידיות שונות והפוכות במיקום שלהן אז כניראה שכל המערכת בנויה קצת אחרת. (אני לא סגור אם זה 1:1 אותו טרנספר בכלל...)

http://www.wjjeeps.com/interior/int_99limited2.jpg


http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=55166&d=1327067238


איל

Jacob80
13-02-13, 14:00
אחרי הרבה גירודים בראש בניסיון להבין איך ניגשים לתקלה הזאת, היום היא באה על פתרונה.
מה שהתקלקל היה חיישן (מהירות אם אני לא טועה) שמשמש את הטרנספר ואת הגיר ובלבל קצת את שניהם..

קובי

omribe
13-02-13, 19:01
מברוק.

אפשר לשמוע על עלויות התיקון והדרך לפתרון?

Jacob80
13-02-13, 20:34
כמובן.
היות ואני לא חובב מוסכים (בלשון המועטה) התחלתי להתמודד עם זה לבד אבל אחרי כשבוע הבנתי שדרושות חפירות מעמיקות והרבה ניסוי וטעיה עד שתימצא הבעיה כך שמבחינתי היו לי שתי אפשרויות - לשים את האוטו אצל הייטק מוטורס או לשים אותו אצל אודי מזרחי.
מאחר ולדעתי לאודי מזרחי יש קצת יותר ניסיון עם המוטציה הזאת שנקראת גראנד צ'ירוקי דיזל הטרחתי את עצמי מהגליל המערבי בחמש בבוקר ויצאתי לכיוון רחובות.
אודי (אותו לא הכרתי בעבר אך הפורום מלא מחמאות אליו מקיר לקיר. אפילו מילה אחת רעה לא תמצא) התמודד עם האוטו מספר ימים, בעיקר לילות, ועדכן אותי לאט לאט על הממצאים. הוא לא מיהר לפתוח טרנספר (דבר שאני כן הייתי עושה) והצליח אחרי מספר ימים לבודד את החיישן הסורר. מרגע הממצאים העניין די פשוט, מזמינים חיישן חדש, מחליפים ונוסעים לשלום.

עם כל הכיף שיש ברכב הזה, וצריכת הדלק הפנטסטית (1:9.5), העניין הזה של מנוע מרצדס ושאר הרכב אמריקה - זה כאב ראש לא קטן בכלל ברגע שיש תקלה שאינה שכיחה. אין מידע ברשת ואין כמעט בעלי מקצוע עם ניסיון עם הרכב הזה.

קובי

-->