PDA

צפייה בגרסה מלאה : תזוזה של רצועות הגה / אלטרנטור



אופיר ק.
26-01-13, 09:26
שלום,
אחרי נסיעת כביש של שעתיים לצפון, וחנייה של כמה שעות, שמתי לב ברגע שהנעתי לרעש חריקה של רצועות וריח שרוף. דוממתי וראיתי שרצועת האלטרנטור נכנסה לתוך הכיסוי הפלסטיק שמגן על רצועת הטוימינג של המנוע ורצועת ההגה כמעט עזבה את הגלגל שיוצא מהמנוע.
שתי הרצועות בשלב זה לא נקרעו והיו עדין מאוד מתוחות, כשהתסכלתי יותר מקרוב זה נראה כאילו הרצועות לא זזו אלא הגלגל שיוצא מהמנוע עליו מתוחות הרצועות כאילו נכנס קצת פנימה לכיוון המנוע...
לאחר קצת משחק ונסיון להחזיר את העניין למקום, הנעתי לשניה ורצועת ההגה קפצה החוצה, וכל שאר המנגנון חזר למקום. משם המשכתי (בלי הגה כח) אבל כשהנוע פועל אני עדין רואה את הגלגל עליו יושבת הרצועה רועד קדימה ואחורה...
אשמח אם משהו יכול לתת לי רעיון במה מדובר??
הרכב הוא ויטרה 98.
תודה.

אופיר.

נ.ב
סליחה על העריכה הילדותית של התמונה, זה נעשה מטלפון :)

gmike
26-01-13, 10:55
לפי מה שתיארת-התפרק לך הפולי הראשי.
הוא בנוי מ-2 חלקים, שביניהם גומי, לשיכוך תנודות. עם הזמן הגומי נסדק ונקרע, והפולי מתפרק.
עדיף שלא תמשיך לנסוע ככה,כי הפוטנציאל נזק הוא גדול(אם לא תהיה לך משאבת מים,המנוע יבושל..)
תפרק את 2 הרצועות ותנסה תנסה לנדנד את הפולי הראשי, אם הוא זז,הוא הבעיה..אם לא-תבדוק את השאר..
הפולי מחובר עם 5 ברגים ראש 8 מ"מ לפולי טיימינג(לפחות ככה זה במנועי בלנו, שזהים).
אם אתה לא מזהה שום דבר לא תקין-תחזיר בחזרה את הרצועות למקום,תניע ותראה שהכל מסתובב ישר,בלי שמיניות.


מיכאל.

אופיר ק.
26-01-13, 12:21
תודה על התשובה הזריזה, כרגע אני בצפון בלי יותר מדי אפשרות לפרק ולחבר...
השאלה היא כמה זה מסוכן לנסוע ככה בזהירות הביתה? או או שבכל מקרה כדאי להזמין גרר?

gmike
26-01-13, 13:21
עדיף שתעבור באיזה מוסך, שלפחות יחזיר את הרצועות למקום.
אם הפולי מתפרק סופית באמצע הנסיעה,אין לך טעינה, ולא משאבת מים,אם לא תספיק לעצור בזמן(כלומר מיד) הנזק כבר יהיה גדול-ראש מנוע.
בקיצור-גרר הכי בטוח. ועדיף להזמין אותו בלי לחץ,לפני שהרכב נתקע..

regevzuki
27-01-13, 23:16
צור קשר עם ליעד מאוטוליין בבנימינה, מומחה לסוזוקי . מכונאי בחסד. יענה לך גם בטלפון לבעייה . 050-3332348

חנן-ג'יפולוג
27-01-13, 23:22
אל תניע את הרכב במצב הזה. היה לך מזל שהפולי לא קרע את רצועת הטיימינג, מה שהיה מחרב לך את המנוע מיידית.

אופיר ק.
30-01-13, 22:17
עדכון-
אז בסופו של דבר הרכב הגיע למרכז ולמוסך בכוחות עצמו (בלי הגה כח), למרות שאני מבין שיכול להיות שזאת הייתה שטות מסוכנת אבל מילא... ואכן מדובר בפולי הראשי שהיה גמור לגמרי ובמזל לא פגע ברצועת הטיימינג אלא רק בכיסוי שלה...

תודה רבה לכל המייעצים על העזרה הטובה והמבירה! טוב לדעת שיש מקום לקבל עצות חכמות (גם אם לא מקשיבים להם כ״כ בסוף חח)

gmike
30-01-13, 23:24
שמח שזה נגמר בשלום..למרות שכבר הבנת שהיה לך הרבה מזל..
אגב, כמה עולה פולי כזה חדש,מקורי\תחליפי?
יש בחו"ל פולי מאלומיניום למנוע הזה, חתיכה אחת, בלי הגומי באמצע...

-->