PDA

צפייה בגרסה מלאה : גרנד ויטרה החדשה



itayalle
26-01-13, 20:58
שלום רב יש לי כמה שאלות בנושא גרנד ויטרה החדשה .
האם יש הבדל משמעותי בין הדגמים של גרנד ויטרה החדשה בין 2006 ל 2007 (הבדל בצריכת הדלק , אחזקה , מנוע חזק יותר , סוחב יותר ?) .
האם מישהו יכול לומר לי מהי בערך צריכת הדלק של הדגם הזה והאם יש לו הרבה תיקונים טיפולים באופן שוטף , כלומר האם יש לו הרבה תקלות ?

momi-r
26-01-13, 21:39
אם אני לא טועה ב 2006 יש גם צורה חדשה וגם ישנה..
ההמלצה שאני יכול לתת לך היא שתשים לב לדגם שאתה קונה
בארוך יש מספר דגמים ולא כל הדגמים מאובזרים אותו דבר ! אני מכיר מישהו שקנה אחד מהדגמים בלי לבדוק לעומק את הדגמים וגילה שהדגם שקנה ללא ESP(תורם רבות בשטח) וללא כל אפשרות להוסיף נעילה...והתבאס מאוד מהעבירות של הרכב בשטח !
תקרא קצת באתר motorcar.co.il וגם ב icar
אני באופן אישי הייתי עם גרנד ויטרה 2001 ועכשיו עם 2010 - רכב אמין ונוח אחזקה נוחה צריכת דלק הייתה ב2001 1:10,12 וכרגע ב 2010 1:8,9

Scrusher
26-01-13, 21:42
בישנות יש סרן חי מאחורה (הבדל עצום לטובת שטח), החדשות נוחות בצורה מפתיעה בכביש
החדשות הם 4X4 קבוע - אחיזת כביש יותר טובה על חשבון צריכת דלק
החדשות הקצרות סוחבות מאוד יפה (לא יודע בקשר לישנות)
חבר עם גראנד ויטרה 2010 עושה 1:7 בממוצע (עירוני-בינעירוני-שטח. רכב א' שעושה הרבה קילומטראג')
אם אתה קונה חדשה,תתרגל לשמוע גירודים מהמיגונים...והרבה. גם אחרי הגבהה הרכב הזה מאוד נמוך. בדגמים החדשים יותר עם הבקרת אחיזה העבירות מפתיעה מאוד לטובה - כל עוד אתה לא מתיישב בול על הגיר (וזה קורה),הרכב מצליב,חושב קצת,נועל ועולה דברים שאף אחד לא מצפה ממנו לעלות (כמובן תוך כדי בחירת קו שונה לגמרי מכל רכב שטח אחר)
המחלה של כל מה שעונה לשם "ויטרה" הוא הביצה הקדמית. מעבר לזה וחיזוקים למיגונים הקיימים (כאמור,הם עובדים קשה בדגמים החדשים) לא הייתה לבחור שום תקלה. מסתובבת שמועה מוזרה שהמנועים של הדגם החדש מתפוצצים בחניה אבל אני לא מאמין ברוחות רפאים של מכוניות תופת שנכנסות לויטרות וצועקות "אללה ואכבר"

itayalle
27-01-13, 02:08
לפי מה שאני בדקתי מצאתי רכבים מדגם אחד גרנד ויטרה החדשה בשנתונים שונים . 2006 מול 2007 מה היתרון של 2007 ? זה עדיין מנוע 2000 (עד שנתון 2008 לפחות) .
למען האמת עשיתי סיבוב על גרנד ויטרה חדשה שנת 2006 והרכב עבד קשה בעליה האם זה טיפוסי ?

momi-r
27-01-13, 08:40
תראה כאן יש 3 דגמים...
http://motocar.allmag.co.il/catalog/סוזוקי/גרנד_ויטרה/2006_-_2008/years.aspx (http://motocar.allmag.co.il/catalog/סוזוקי/גרנד_ויטרה/2006_-_2008/years.aspx)

eladgaby
27-01-13, 09:01
שימו לב חברים בקרת יציבות (esp) קיים רק מ 2008 לא משנה נפח מנוע .
הרכב טוב אמין ונוח מאוד בכביש.
בשטח הרכב טוב אך נמוך מעט גם ללא בקרת יציבות עובר כמעט הכל כמו רכב שטח לא משופר.
הדגם שלי ללא esp קצת מאכזב אבל סה"כ בסדר 98% מהמסלולים עובר ללא בעייה.

momi-r
27-01-13, 09:41
בקישור שפרסמתי יש 2 דגמים עם ESP ואחד בלי...לשנים 2006-2008...

מי טועה ?

ומסכים עם אלעד שהרכב עובר כמעט הכל .

eladgaby
27-01-13, 09:53
מומי בררתי בחברה .
עד 2008 לא היה צריך לפי החוק esp לכן רוב הרכבים ללא esp .
מי שרצה במיוחד והוסיף כסף קיבל esp אבל לא כסטנדרט ולא משנה באיזה דגם אפילו הכי מפואר.
ומי ירצה להוסיף כסף למשהו שהוא לא חייב אהה.

itayalle
27-01-13, 10:11
חברים , מה לגבי הקושי בעליות (בכביש) האם זה טיפוסי לרכבים כאלה ? (או בפרט לגרנד ויטרה החדשה מנוע 2000)

eladgaby
27-01-13, 10:35
בכביש הוא בסדר גמור גם מנוע 2000 .
סוחב בעליות יפה .
מרגישים שקצת מתאמץ אבל אם אתה לא בתחרות אז זה בסדר גמור.

momi-r
27-01-13, 10:43
מומי בררתי בחברה .
עד 2008 לא היה צריך לפי החוק esp לכן רוב הרכבים ללא esp .
מי שרצה במיוחד והוסיף כסף קיבל esp אבל לא כסטנדרט ולא משנה באיזה דגם אפילו הכי מפואר.
ומי ירצה להוסיף כסף למשהו שהוא לא חייב אהה.


וואלה..?!?!
אז איך גם ב MOTOCAR וגם ב ICAR כותבים מפרטים של הרכבים הנ"ל -חלקם לפחות -עם ESP.... לפי מה הם כותבים את המפרטים של הרכבים ? מנחשים?!!?
ואגב לדעתי כולם היו מוסיפים קצת כסף לטובת ESP - תורם מאוד גם בכביש וגם בשטח - כמובן במחיר שפוי...

itayalle
30-01-13, 14:37
מה זה בעצם ESP

Lidor Shtruzer
30-01-13, 14:42
מה זה בעצם ESP

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%AA_%D7%99%D7%A6%D7 %99%D7%91%D7%95%D7%AA

momi-r
30-01-13, 15:07
אחרי שקראת מהי בעצם בקרת יציבות....מה זה תורם לשטח אתה שואל..
כשגלגל אחד ללא אחיזה או באויר.. אותו גלגל מסתובב והרכב לא מתקדם.... אותו מצב - כשיש ESP המערכת "מזהה החלקה" ובולמת את הגלגל שבאויר ומעבירה את הכוח לגלגל הנגדי..והרכב כן מתקדם..
תורם רבות לעבירות בשטח .

eladgaby
31-01-13, 11:03
לאחר בירורים.
ניתן להתקין נעילת ARB אחורית בגרנד ויטרה 2006 ומעלה .
בפרו-גיפ בנשר עושים את ההתקנה.

eyalzo
31-01-13, 11:22
אחרי שקראת מהי בעצם בקרת יציבות....מה זה תורם לשטח אתה שואל..
כשגלגל אחד ללא אחיזה או באויר.. אותו גלגל מסתובב והרכב לא מתקדם.... אותו מצב - כשיש ESP המערכת "מזהה החלקה" ובולמת את הגלגל שבאויר ומעבירה את הכוח לגלגל הנגדי..והרכב כן מתקדם..
תורם רבות לעבירות בשטח .

מצטער להפריע, אבל זה לא ככה. זהו בלבול נפוץ בין בקרת משיכה ל- ESP (המכונה בשלל שמות נוספים). הרעיון המקורי של ESP הוא להשוות בין כוונת הנהג מבחינת הניהוג לתוצאה בפועל, ולתקן בעזרת בלימה. זהו תיקון של הסיבסוב של הרכב כולו. זה עובד בעיקר במקרים של החלקה בכביש (היגוי יתר למשל), אז בכלל לא מדובר בבעיה בהתקדמות אלא בכיוון. ובכלל, בגרנד ויטרה כאשר מטפסים עוברים למצב "נעול" ואז ה- ESP מבוטל ורק בקרת המשיכה ממשיכה לעבוד, לטובת חלוקת כוח טובה. וזה אכן עובד מצויין.

itayalle
01-02-13, 13:42
יש למישהו ויטרה חדשה 2006?

momi-r
03-02-13, 15:23
מצטער להפריע, אבל זה לא ככה. זהו בלבול נפוץ בין בקרת משיכה ל- ESP (המכונה בשלל שמות נוספים). הרעיון המקורי של ESP הוא להשוות בין כוונת הנהג מבחינת הניהוג לתוצאה בפועל, ולתקן בעזרת בלימה. זהו תיקון של הסיבסוב של הרכב כולו. זה עובד בעיקר במקרים של החלקה בכביש (היגוי יתר למשל), אז בכלל לא מדובר בבעיה בהתקדמות אלא בכיוון. ובכלל, בגרנד ויטרה כאשר מטפסים עוברים למצב "נעול" ואז ה- ESP מבוטל ורק בקרת המשיכה ממשיכה לעבוד, לטובת חלוקת כוח טובה. וזה אכן עובד מצויין.

אם כבר אז.. במצב "LOCK" עדיין ה ESP עובד אלא אם ניתקת אותו באופן יזום . רק במצב LOW הוא מתבטל אוטו' .
נכון שיש שיתוף עם מערכת הבקרת משיכה אבל אם נתייחס רק ל ESP זה לא משנה מה גורם לגלגל אחד או יותר להסתובב יותר מהר משאר הגלגלים (החלקה על הכביש מהיגוי לא נכון או מכשול שגורם לגלג אחד להיות באויר..) מערכת ה ESP תיכנס לפעולה ותבלום את הגלגל שמסתובב מהר יותר מהשאר.. במצב החלקה על הכביש המערכת תתקן טעויות נהג ותתקן כיוון בנוסף היא תתרום גם בשטח במקרה של גלגל באויר המערכת תבלום את הגלגל שבאויר והכוח יעבור לגלגל הנגדי.. מה שיתרום להתקדמות הרכב.

ואכן המערכות האלה עובדות מצויין !

zivo
08-02-13, 14:17
כן.
רכב מצויין. פשרה טובה מאוד למי שצריך גם רכב כביש טוב.
כמו שנאמר למעלה - אם לא מחפשים תחרויות עבירות, אלא רכב טיולים, אין בעיה לעשות את כל מסלולי הטיול המקובלים.

asafk
08-02-13, 23:21
לטעמי מנוע ה 2 ליטר חלש מדי. המנוע החדש יותר ותוספת הנפח הם שיפור מבורך.

אסף.

zivo
10-02-13, 21:14
צודק.
ואם הפסיכים היו מביאים דיזל.....אז בכלל.
מצ"ב תמונה מאחת המדרגות המפורסמות בארץ - מרזבה, כמו שנאמר, אין בעיה עם מסלולי הטיול המקובלים.

-->