התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איך מפרקים ראש מנוע מבלי להתברבר אח"כ בהרכבה



BackDoorMan
02-02-13, 15:57
התחלתי בפירוק היום, ולא בא לי להתברבר בזמן ההרכבה,
השאלה היא לא איך מפרקים את הראש, אלא איך מסמנים ומאכסנים כל רכיב שפורק או הוסר לגמרי מתא המנוע :confused:
אני לא רוצה לסמוך על הזכרון שלי בעת ההרכבה,
התחלתי כבר עם חוטי ההצתה, הדבקתי סביב כל אחד מ 3 החוטים ליפוף אחד שניים או 3 של מסקנטייפ, החל מהרחוק עד לקרוב
בשלב הבא יש צינורות מיים, אויר, קונקטורים, סעפת יניקה, סעפת פליטה, חגורת טיימינג וגלגל שיניים

חשבתי על צילום כל שלב בפירוק, ואכסון במגשים או מגירות נפרדות לכל מערכת,
אבל אשמח לשמוע אם יש למישהו שרגיל לעבוד בצורה מסודרת מתודה יעילה נוספת.

גלדיאטור
02-02-13, 17:28
לוקחים קופסת נעליים
ואת הברגים תוקעים לפי הסדר שפורק באותה צורה :)

asafk
02-02-13, 17:35
ברגים תוקעים בקרטון עם ציור.
מה שיכול להתחבר חזרה לבלוק באופן רופף מחברים חזרה.
חוטים וצינורות מסמנים במסקנטייפ וכותבים עליו תיאור מדוייק.
לצלם כל שלב בפירוק בדיגיטלי.

שסתומים מסמנים בנקודות צבע לפי הסדר ולעשןת סקיצה על נייר שלא תשכח מה ההתחלה ומה הסוף של הסדר.

אסף.

shmulikbg
02-02-13, 17:39
הדבקתי סביב כל אחד מ 3 החוטים ....

ספרת טוב, שימי?

BackDoorMan
02-02-13, 17:48
הדבקתי סביב כל אחד מ 3 החוטים ....

ספרת טוב, שימי?
כן, הרי אם אתה יודע לאן לחבר את ה 3 המסומנים, לא נשארת התלבטות איפה לחבר את הרביעי, ולכן מיותר לסמן גם אותו.

גלדיאטור
02-02-13, 17:52
תשובה יפה שימי

BackDoorMan
02-02-13, 17:53
לגבי השיטה עם הקרטון, זה טוב לברגים של מכסה שסתומים וראש מנוע, או כל חלק שטוח שאפשר לשרטט בקרטון, לשאר הצורות המורכבות ה לא מספיק

shmulikbg
02-02-13, 18:00
בדיוק השיטות שהוזכרו. ותצלם, פשוט תצלם כל חלק שאתה מפרק מהראש בשתי זויות.

sportman
02-02-13, 19:41
שלום לך ,סתם מתוך סקרנות איזה מנוע או רא/ש מנוע אתה מפרק?

BackDoorMan
02-02-13, 21:56
מפרק ראש מנוע של סיטרואן ZX 1400 (אותו מנוע שב 205 ) אני חושש שהפריצה של האטם (זו ההערכה ) נבעה מהתחממות שקרתה לפני מספר חודשים,
אז החלפתי את הרדיאטור ועדיין המנוע התחמם, עד שגיליתי בורג סתום של ניקוז אויר מהמערכת וניקזתי כמו שצריך,

להערכתי הנזק התפתח לאט לאט ובהדרגה מאחר ותמיד עקבתי אחר שעון החום והפסקתי לפני הגעה לקו האדום,
המנוע עשוי מאלומיניום והכלל אומר שהראש יתעוות ללא תקנה כאשר הטמפרטורה תטפס ל 130 צלזיוס, אז יכול להיות שהגעתי ל 110, או אפילו 115,
ולמשך פרקי זמן מספיק ארוכים כדי לגרום עיוות קל שהספיק לפתח סדק קטן באטם שהלך והתרחב במרוצת החודשים האחרונים,
אני זוכר שראיתי את הנוזל השמנוני החום המכוער הזה במי הקירור כשהחלפתי אז את הרדיאטור, אבל זה היה ממש כמות קטנה, ולא התייחסתי לכך ברצינות,
עכשיו הגיע הזמן לשלם את המחיר, לא בכסף אלא בעבודה כפולה, ממש לא כיף לי לחזור על הטיימינג מחדש, חודשיים אחרי שעשיתי זאת
והלקח : לבדוק חום מנוע וללא לתת לו לטפס מעבר ל 100,
והכי חשוב, לבצע ניקוז אויר יסודי ממערכת הקירור ולוודא שהיא תקינה ב 100%,
זה ימנע התפתחות קטסטרופות כאלו,

אחרי שרשמתי כל זה, אני יכול רק לקוות שהנזק יגמר בשיפוץ ראש פשוט בהשקעה של 500 ש"ח לפני חלקים (גומיות ואטמים),
נזק שאני עוד יכול להכיל
ולא יגיע לברוך האמיתי של נזק בבלוק, על סמך העבר הקרוב זה לא צפוי מאחר והמנוע לא אכל שמן, ולא נשמעו או הורגשו נקישות מהקרנק,
אבל כל האופציות פתוחות

sportman
03-02-13, 05:39
תשובה מפורטת ומלאה ,בהצלחה.

BackDoorMan
03-02-13, 15:11
תודה, בינתיים סעפת יניקה משוחררת מעט, אבל נתקעתי בפירוק סעפת הפליטה,
הקונוס מחובר עם 3 אומים ארוכים למניפולד שמעליו, אום אחד השתחרר ביחד עם הבורג-גוז'ון (נדמה לי שזה נקרא בורג חף ראש)
ואילו 2 האומים הנותרים השתחררו לבד כשהגוז'ונים נותרו במקומם.
מכונאי שדיברתי איתו טוען שאין סיבה לשחרר אותם, ופשוט עלי לשחרר את האגזוז מלמטה בהמשך, מה שיתן לי את חופש
התנועה הדרוש להזזת המניפולד,
עצות אחרות ?

חנן-ג'יפולוג
03-02-13, 18:33
זה הגיוני.

לגבי הסדר בעבודה, אני נוהג להרכיב כל בורג למקומו מיד לאחר שפירקתי את המכלול שאותו הוא הידק. זה מונע ממני להישאר עם פיילה של ברגים ושייבות שאני לא יודע לאן להחזיר. כנ"ל לגבי מכלולים אם אפשר. למשל, להחזיר חצאי מיסב של הקאמשאפט לראש מיד לאחר פירוק הקאמשאפט. באותה אוריינטציה.

בכל מקרה, אל תנסה לשים את הברגים או השסתומים\קפיצים\מה שלא יהיה בצורה מסודרת על שולחן או מדף. תהיה רוח\ יעבור כלב או ילד\ רעידת אדמה וכל הסדר הלך. אפשר לשים בשקיות סנדביץ' בצירוף פתק עם ציון מדויק של המיקום (שסתום פליטה צד נוסע בוכנה מס' 4 וכו').

ד ו ר ו ן
03-02-13, 18:51
בכל מקרה, אל תנסה לשים את הברגים או השסתומים\קפיצים\מה שלא יהיה בצורה מסודרת על שולחן או מדף. תהיה רוח\ יעבור כלב או ילד\ רעידת אדמה וכל הסדר הלך. אפשר לשים בשקיות סנדביץ' בצירוף פתק עם ציון מדויק של המיקום (שסתום פליטה צד נוסע בוכנה מס' 4 וכו').
קופסאות סימילק/מטרנה וכו׳.
קופסאות מספיק גדולות, עם מכסים שנסגרים טוב, ככה שגם אם הקופסאות נופלת המכסה לא נפתח.
אני ממספר את הקופסאות לפי סדר הפירוק בנוסף לרישום מה יש בפנים, ככה לא צריך להתלבט מה מרכיבים קודם, פשוט הולכים אחורה בסדר של המספרים.

BackDoorMan
03-02-13, 19:05
ניסיתי להמנע מפירוק חיבור האגזוז התחתון לגיר, משום שהבורג שם מוברג לתוך התותב המתברז הנ"ל
מהשרשור "הברזה או אפוקסי (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=69607)".
אני חושש שאם אשחרר את הבורג שבתותב, הוא ימשוך את התותב ביחד איתו החוצה,
אבל נראה שזו האופציה היחידה ואצטרך לקחת את ההימור.
http://www.groov-pin.com/new2010/images/photo_tins_tlss-l.jpg


תא מנוע בתחילת הפירוק
http://forum.autocadre.com/uploads/monthly_01_2010/post-15336-1262852161_thumb.jpg


מערכת הפליטה
http://images.forum-auto.com/mesimages/173839/02415356.gif

talw
03-02-13, 19:47
ואם יש אפשרות לחתוך את האוזן עם דיסק ולרתך אותה אחר כך ?

BackDoorMan
03-02-13, 20:17
ה"אוזן" זה חלק 258-133 באיור התחתון, היא עשויה מברזל ומחוברת בבורג להברגה בהאוזינג של הגיר העשוי מאלומיניום,
אני מניח שהתכוונת לחיתוך האוזן מהאגזוז וריתוכה מחדש, אפשרי אבל לא בא בחשבון, גמרתי עם ריתוכים מתחת לאוטו,
במיוחד עם רתכות מהשורה האחרונה ולא בא לי לירות זבוב בתותח.

BackDoorMan
04-02-13, 22:54
בינתיים התקדמתי, את האוזן השארתי במקום, אחרי שכבר לסיבוב הראשון של הבורג הצטרף בשמחה האינסרט,
חזרתי ל 2 הגוז'ונים שבקונוס (256-528 באיור), ועם פלייר פטנט והרבה סבלנות הצלחתי לשלוף אותם, אח"כ קצת מאמץ עם לום והמניפולד יצא,
ובקיצור התמונות למטה המצגת פה (http://s223.beta.photobucket.com/user/zx16v/story/10319)
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010392_zpsfc9a2e3f.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010394_zps9b3b4270.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010395_zpsec6380e1.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010401_zpsdb09dac8.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010406_zpsa5fb0ed5.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010407_zps4cb3197f.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010408_zpsbacb262f.jpg

BackDoorMan
04-02-13, 22:57
טיימיניג
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010409_zps96535678.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010411_zps946e223a.jpg
ראש
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010412_zps87c7a2bb.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010416_zps2bbe12fc.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010417_zpsd39b69b5.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010418_zpsba8d9e4e.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010419_zps83765b18.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010420_zpsa7de6643.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/Home/MY%20ZX%20Reflex/Head%20cylinders%20repair/P1010423_zps55e69a34.jpg

-->