PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: סקר שוק: רכב שטח משומש ב-70,000 שקל – חלק שני: רכבי שטח ו-SUV בינוניים וגדולים



דרור ברלי
02-02-13, 20:02
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2829-%D7%A1%D7%A7%D7%A8-%D7%A9%D7%95%D7%A7-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A9-%D7%91-70-000-%D7%A9%D7%A7%D7%9C-%E2%80%93-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%A9%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%95-SUV-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%99%D7% 99%D7%9D-%D7%95%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D

נועם_מ
07-02-13, 12:25
בול בזמן. תודה לצוות ג'יפולוג על כתבה מקצועית כתמיד.

יוש
07-02-13, 21:02
חברים,
הגיעה השעה,
כתבה שבעצם מאחוריה מסתתרת אמירת "קדיש" על עולם ה 4X4 בארצנו.

מגוון הכלים לכאורה רב, אך בפועל מדובר במעט כלים שבאמת נותנים תמורה אמיתית בשטח.
לפני שנה הייתי במצב דומה. נאלצתי להפרד מהדיפנדר אחרי 4 שנים, עקב אילוצי נסיבות.
עמדתי בפני דילמה לא פשוטה על מה ללכת הלאה, כשהתקציב גם היה בכיוון דומה, כ 80K, עם אופציה לעוד אם היה על מה.
אצלי המשוואה כללה גם צורך ברכב רב שימושי עם דגש לנסיעות יומיומיות ממוצעות מהפריפריה למרכז,
כך שכל אופציות הממונעות בנזין השתייניות ירדו מהפרק (וגם הדיפנדר, אגב, אך בהקשר אחר כמובן) ומאידך, מבחינתי הסף גם הוא רכב עם נעילה אחורית או שניתן להתקין בו כזו, אוטומ' או נשלטת, לא משנה.
באופן בלתי נמנע לשיטתי הלכתי על פראדו.
השקעתי הרבה מחשבה והתלבטות ובסוף זאת היתה הבחירה כי לטעמי לא היתה אופציה אחרת:
הפג'רו פחות בנוי לשטח (והצורה מזעזעת). הדגם של סוף שנות ה 90 מעולה, אך כבר ישן מדי.
פטרול איום באמינות (חבל, חבל...).
טרנו פשוט מדי בכללי וגם פחות קשוח לשטח (אם כי יש פוטנציאל מסוים).
גרנד צירוקי דיזל בעייתי באמינות ובעלויות חלפים (אינג'קטורים וכיו"ב), בנזין לא רלוונטי.
ליברטי חלש לשטח וגם ענייני אמינות בדיזל בדומה לנ"ל (למרות שמאד אוהב איך שנראה וחבל שלא בר מימוש).
טרופר דיזל גרוע באמינות.
קוריאנים פרווה בכללי ושיפורים לא טריוויאלים.
דיסקברי - רק זה חסר לי.
ו... זהו.
דרעק.

אה, ויש את הג'ימני. היה לי אותו שנה ולמען האמת, במכלול מדובר בחבילה מנצחת. חוץ מהגודל.
מודה שעולות בי מחשבות שאולי זו האופציה השפויה והנכונה ביותר, אך גם כרכב שני בבית עם 2 ילדים,
מדובר ברכב קטן מדי. איפה יכנסו כל השיפצורים והמגירות?
לא יודע - אולי עדיף ללמוד להסתדר עם פצפון כזה. כשיש עוד רכב משפחתי נורמלי בצד, אולי זה אפשרי.
חבל שאין 5 דלתות.

אז הלכתי על הפראדו, קצר במקרה.
יש נעילה נשלטת בילט אין, העבירות כסטנדרט טובה וגם האמינות בד"כ.
מנגד, ביאס אותי המחיר הגבוה שעם כל הכבוד באמת לא מוצדק.

התקנתי הגבהה ומיגונים ות'כלס היכולת בשטח, בנוחות ובעבירות, טובה מאד.

אז רכשתי כלי טוב בבסיסו,
אך עדיין מדובר בכלי ישן יחסית שעלה לא מעט ביחס לכלים בסדר גודל דומה,
עדיין מדובר ברכב שחווית הניהוג היומיומית דומה יותר לפרייבט מודרני (חסרה קצת ספרטניות).
והתחושה שעדיין מדובר בפשרה וברכישה של השכל על דרך האלימינציה ופחות מהלב.
הוא באמת בסדר - אך משהו מרגיש לא שלם.

וזה עוד סביר לעומת המחשבה של מה יהיה עוד כמה שנים, שנצטרך לעבור הלאה - אמא'לה, לא יהיה כלום.

אז כנראה זה יהיה שוב לנדקרוזר 07-08, עם השקעה בשיפורים שנדרשים יותר לעומת הפראדו.

סוף עגמומי?

אולי...

אי שם עומד לו בבדידות מזהרת רנגלר אנלימיטד 5 דלתות. עם מנוע בנזין שתיין ולא מציאותי, אך עם כל הדברים הטובים שאפשר
ובעיקר - רכב שטח אמיתי שאפשר לחיות איתו בכיף ביום יום.
דיזל? לא ראיתי שיש ולמדתי שמאמריקאי ודיזל לא יוצא טוב.

בקיצור,
חבל שטויוטה סדרה 70 לא בהישג ידינו בשוטף.

omribe
07-02-13, 21:27
סקירה מצוינת!

שאלה - מאיפה הנתון שלגרנד דיזל 185 כ"ס? על פי החיפושים שעשיתי באינטרנט ה-2.7 מוציא 161 כ"ס.

ד ו ר ו ן
07-02-13, 23:03
לגבי הפראדו,
ההבדל הוא לא רק בהספק אלא סידרה אחרת של מנועים.

huski360
07-02-13, 23:26
מי זה לוי יצחק?? מה הואאאא אלן דלון??
זה אבו קשקש שמעס בחיי המחירות בשוק!!
איזה לנדקרוזר 73/75 נמכר ב70 אלף???
לדוגמה BMW R80G/S שנת תשעים הוא מעריך ה7000 שקל, אבל זה לא מפריע לאופנועים האלו להמכר ב36 אלף...

דרור ברלי
07-02-13, 23:47
כבר היו 75 בהרבה פחות מזה.

zik5
08-02-13, 05:50
ה wj החל ממודל 2001 מצויד במאוורר הידרו חשמלי במקום המכני
וככל הידוע לי הוא לא מתחמם בכלל.

שי קרנצלר
08-02-13, 09:10
יופי של כתבה.
חשוב לומר ,ככל שהמודל של הג'יפ נמןך יותר ,כך המחירון פחות רלוונטי וחשוב יותר מצב הכלי עצמו והשיפורים שמותקנים בו.

huski360
08-02-13, 12:19
כבר היו 75 בהרבה פחות מזה.

מחירון מתיחס לרכב שלם במצב מצויין ביחס לשנתון שלו..
לכל רג'קט יש מחיר...

ד ו ר ו ן
08-02-13, 17:42
מחירון מתיחס לרכב שלם במצב מצויין ביחס לשנתון שלו..
לכל רג'קט יש מחיר...

במקרה של סדרה 70 בארץ האנומליה הפוכה, מבקשים מחירון על רכבים נקיים וכמעט פי-2 על רכבים מדוגמים.

lironbike
09-02-13, 06:28
טראנו ועבירות
כל הגדרת העבירות תמיד נראית בעיתית משהו בעיני , בעיקר מכיוון שמעורב כאן גורם אנושי שהוא לפחות שווה ערך ליכולת של הרכב עצמו . לכן אני מודד זאת לפי מסלולי טיול ולא מסלולי עבירות. בכלל ישנו פרמטר נוסף שאצלי נכנס לחשבון וזהו מידת הבטחון שהרכב נתן בשטח. ולעיניין הטראנו , היה ברשותי שנים רבות אחד קצר משופר בצניעות (רק מתלים) ואיתו עברו את הארץ לאורכה ורוחבה כמעט בכל שביל אפשרי (לא זיק בעליה ולא ורדית בעליה) . זול מאוד לאחזקה , אמינות יוצאת דופן , בעיות התחממות בדגם של 99 האוטומטי .

נדב ש.
09-02-13, 13:10
למה טרופר או רודאו לא כלולים בכתבה? לפי מחירון הם באיזור 60K וראויים להיתייחסות לדעתי.

JustDoB
09-02-13, 18:29
אין צורך בעגמומיות... בסוף תריך למצוא את האחד שלך...
הפתרון של צירוקי (אחלה כתבה אבל בולט בהעדרו) עם גז הפך אותו עבורי כבר 4 שנים לרכב יומיומי בלי שום פשרה מבחינתי בשטח.
ואחרי כל הסיפורים והחששות בסוף היום בכל השרשורים ברור שעם התקנה טובה אין באמת בעיות.
...ובענק אפשרי ב 70k למלא אחד טוב לשפר ולשים גז.

tallevi
09-02-13, 23:11
על צד השלילה אפשר לציין יחס העברה ארוך מדי של הילוך הכוח שלו, שלא מעניק בלימת מנוע טובה מספיק.

לא מצליח להבין איך הגעת למסקנה הזאת.
לטראנו יחס הילוך כוח של 2.02 ועוד יחס העברה בסרנים שם של 4.375 (הילוך ראשון 2.785).
אני מרגיש בלימת מנוע מאוד אפקטיבית בירידות תלולות, ואף פעם זה לא היה אישיו ברכב הזה.

הבעיה הכי גדולה ברכב הזה זה מידת הגלגלים הנקובה ברישומי האינקוויזיציה של משרד הרישוי...

shahav
10-02-13, 16:39
טל, יחס העברה בטראנו "התקלקל" עם השנים. ספציפית אני יודע שדיגמי ה 3 ל בנויים למהירות ולא לעבירות.
וביכלל לגביי הכתבה המקורית שממליצה על טראנו 2006: נידמה לי שהטראנו הובא לארץ רק עד 2005...
רבין

ניסים מזרחי
18-12-20, 15:52
שלום לכולם רוצה לקנות4×4 אבל לא יודע מה אודה להמלצות תקציב 70 אלף

המשך הדיון בשרשור הייעודי - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118939-%28%D7%94%D7%95%D7%A2%D7%91%D7%A8-%D7%95%D7%A0%D7%A2%D7%A8%D7%9A%29-%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%91%D7%AA%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%91-70-%D7%90%D7%A9-%D7%97

-->