התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תקלת סיפתח מיד לאחר רכישת הגרנד...



gesser
02-02-13, 22:47
שלום לכולם,
לאחר התנזרות ארוכה, והיסטוריית שטח שכללה בעיקר טנדרים ומוסו אחד נעול כפול, החיידק שוב השתלט עלי...
אחרי התלבטות ארוכה בין גרנד, פאגרו בנזין וטרופר ,כמו שאתם מבינים החלטתי ללכת על גרנד צירוקי אשר לא ישמש לנסיעות ביום יום (רכב שלישי)
חיפשתי חיפשתי ובסוף מצאתי את האחד-
גרנד צירוקי מודל 2000 150,000 ק"מ יד ראשונה שטופל בחברה -בתול לחלוטין שמור מאד ולא נראה שראה שטח מעולם.
שמח וטוב לב, בחמישי האחרון קניתי את הגיפ , שמח להצטרף אליכם למועדון המפואר הזה.
צחוק הגורל, ודוקא בנסיעת הבכורה הביתה, כביש 6, הוריד טורים עד שכבה, וכל האורות בלוח מכוונים נדלקו.
פעמיים שלוש נוספות של נסיונות הנעה, הרכב מניע ומיד נכבה, כאשר השעונים לא מגיבים, ובהמשך גם זה לא - פקוט מת.
עם כל הבעאסה כמו אהבל הזמנתי גרר (מזל ששעה וחצי לפני כן עשיתי ביטוח...) והרכב הגיע למוסך שאני עובד איתו בשוטף.
יש ניצוץ, יש דלק, נוטרל הקודן, מחשב הראה תקלה בין מחשב למנוע,
לאחר הרבה מאד נסיונות הרכב הניע לכמה פעמים (עדין שעונים לא מגיבים) ושוב הפסיק ולא מניע עוד.
אגב, חלונות חשמל גם הפסיקו להגיב.
המכונאי שלי חושד באימובלייזר המקורי.
עוד משהו, לפני שלקחתי את הגיפ פרקו ממנו דיבוריית ודלקן, אבל לא מצאנו קצר כלשהו.
מישהו נתקל בכזאת תופעה?
יש למישהו תובנות בעניין?

תודה מראש...
בהמשך יועלו גם כמה תמונות- אחרי שאפסיק לכעוס על המניאק שתקע אותי ככה בכביש 6.

boaz avrahami
02-02-13, 23:15
ברוך הבא לשבט.
עצוב שאתה לא מתחיל ברגל ימין ואני מאחל לך שיסתדר מהר ובלי עלויות גבוהות.

אם יש קוד תקלה אז מה הקוד?

מה כן מגיב מבחינה חשמלית ברכב?
אתה כותב שיש ניצוץ ויש דלק כך שאם המנוע לא התפרק מבפנים אז אני לא מצליח להבין מה יכול להיות חסר בשביל שהוא יניע.
משהו לא מסתדר לי בתאור התקלה.

מהיכן אתה בארץ ועד כמה המכונאי שלך מכיר גרנד - יש לזה חשיבות עצומה לדעתי.


בועז

gesser
02-02-13, 23:28
תודה ידידי,
המנוע לא התפרק מבפנים שכן הצלחנו מספר פעמים להניע אותו והוא נשמע מצויין.
המכונאי שלי מכיר וגרנדים והיה בעלים של גרנד מודל 95.
אני מאזור הקריות, אשמח להמלצה לשל חשמלאי תותח

boaz avrahami
02-02-13, 23:49
השניים היחידים שאני יכול להמליץ הם אלכס ממוסך הראל, ליד צומת קרית אתא או ארנון מקרית מלאכי.
מצד שני זה תקלה יחסית קלה כי קל ללכת בעקבותיה ( בניגוד לתקלות שקורות פעם בכמה זמן)

לדעתי יש חשיבות גדולה שלא תיתן למישהו שלא מתמצא לעשות נסיונות על הרכב שלך.
זה בנוי אחרת מההיגיון היפני וזה גם שונה בתכלית מהדגם של שנת 96.
יש המון אלקטרוניקה וצומת חשמל מחורבנות וכדאי שלא יתחילו לחתוך ולחבר לך חוטים אני בדרך...

אם תספק עוד מידע יהיה ניתן אולי לסיע בהתכתבות.
מה קוד התקלה?
איך נבדק שיש דלק?
איך נבדק שיש ניצוץ?
האם הסטרטר מסתובב היטב והאם יש אורות?

zik5
03-02-13, 07:03
ע"י פתיחת וסגירת סוויץ 3 פעמים (במהירות) יופיע בצג הקילומטרים קוד התקלה .
משם ניתן להתקדם...
הייתי מהמר על חיישן קראנק אבל זה לא קשור לחלונות.
אולי מפסק סוויץ.

grand
03-02-13, 07:44
נתקים בצמת חשמל - מחשב, קונקטור מחשב, יגרמו לבעית כאלה.
כמו כן סיכוי קלוש אך קיים, סנדלי מצבר לא מהודקים, מתח מצבר לא תקין ויציב משגע לחלוטין את מחשב הרכב.

דרור ברלי
03-02-13, 08:02
ארנון מלאכי. והוא בפרדס חנה... לא בקרית מלאכי

eysham
03-02-13, 08:07
משהו שיישמע דבילי, אבל איכשהו יש קשר. וקל לבדוק אותו.

תבדוק אם החוטים שבגרמושקה השחורה שבין הגוף לדלתות קדימה שלמים
תתחיל בצד נוסע ואח"כ נהג.
יש שם חוט שחור עבה שנוטה להתעייף ולהיקרע ועושה כל מני שטויות לא מובנות



http://www.tfc-fr.com/siteWP/wp-content/uploads/2011/08/jeep_ddm_2.jpg

http://www.tfc-fr.com/siteWP/wp-content/uploads/2011/08/jeep_ddm_1.jpg

אם לא, אז באמת זהיכול להיות גם מודול אמובילייזר (HALO) כמו שאחרים כתבו,

איל

איציק - 4X6ZH
03-02-13, 08:22
אימובילזר מקורי לא פעיל ברגע שאתה מצליח להניעה ( בנסיעה הוא לא קיים מבחינת מחשב הרכב )
אימובלייזר מקורי לא שולט על לוח שעונים
כאשר התקלה הופיעה בזמן נסיעה . אין מה לחפש באימובלייזר .
נכון שעכשיו כשהרכב לא מניעה \ לא מגיב . קל לחשוב לכיוון האימובלייזר .

איציק

eysham
03-02-13, 08:50
אימובילזר מקורי לא פעיל ברגע שאתה מצליח להניעה ( בנסיעה הוא לא קיים מבחינת מחשב הרכב )
אימובלייזר מקורי לא שולט על לוח שעונים
כאשר התקלה הופיעה בזמן נסיעה . אין מה לחפש באימובלייזר .
נכון שעכשיו כשהרכב לא מניעה \ לא מגיב . קל לחשוב לכיוון האימובלייזר .

איציק

איציק,

לגבי כל רכב אחר אתה כניראה צודק.
ב-WJ איכשהו יש לזה השפעה.
מתועד מעל גבי הרבה דפי פורומים של WJ בארה"ב

איל

נמרוד
03-02-13, 09:59
מי שקנית ממנו את האוטו - אדם אמין? האם יתכן שהתקלה המוזרה הזאת היתה קיימת ברכב לפני הרכישה והוא לא ידע אותך?

בוא נניח שהמוכר אמין ולא דחף לך את הצרה הזאת, אז קרה משהו בתהליך המכירה - וכתבת בעצמך - פורקו דיבורית ודלקן.

הדיבורית לכאורה לא קשורה אבל הניתוק שלה ממקור המתח שבטח נגנב מאיזה חוט אקראי מאחורי הדשבורד בהחלט יכול להיות המקור לצרות.

הדלקן - אם מדובר על טבעת דלקן פסיבית שיושבת על פתח מיכל הדלק אז לא יכול להיות קשר, אבל אם זה דלקן שהיה מחובר לרכב כדי לקבל קריאת קילומטראז' - כמו ברוב הרכבים בציי רכב - אז בהחלט יתכן שכאן הבעייה, באזור שבו הדלקן התחבר לצמה או למחשב הרכב ונותק ממנה, אולי לא בשיא העדינות...

יורם אברמוב
03-02-13, 10:15
בועז שלום !
ברשותי כל מערכת ההנעה ל 4.0 ליטר 1996 כולל צמת חשמל מושלמת הכל במצב חדש הרכב עשה 18,000 ק'''מ בסה''כ ופורק על ידי אם יש מישהו '' בשבט ,, שמעוניין
יורם אברמוב 0578792510

eysham
03-02-13, 10:24
בועז שלום !
ברשותי כל מערכת ההנעה ל 4.0 ליטר 1996 כולל צמת חשמל מושלמת הכל במצב חדש הרכב עשה 18,000 ק'''מ בסה''כ ופורק על ידי אם יש מישהו '' בשבט ,, שמעוניין
יורם אברמוב 0578792510

וזה קשור כי....

:)

יורם אברמוב
03-02-13, 11:03
כי צמת חשמל היא עקב אכילס של רוב ה- 4X4 ובמיוחד של האמריקאים ומופר בפרט

נמרוד - מערד
03-02-13, 12:23
איל
מעניין שגם אצלי נחתך חוט חשמל בתוך צמת הדלת נהג, ונטרלה את כל החשמל לכל הדלתות, אבל מסביב הכל עבד, מענין מה גורם לחוט להיחתך בצורה כזו.
נמרוד

boaz avrahami
03-02-13, 12:47
הצמה שפירסמת אינה תואמת לרכב שבו יש תקלה

eysham
03-02-13, 12:51
איל
מעניין שגם אצלי נחתך חוט חשמל בתוך צמת הדלת נהג, ונטרלה את כל החשמל לכל הדלתות, אבל מסביב הכל עבד, מענין מה גורם לחוט להיחתך בצורה כזו.
נמרוד

זה נגרם מתכנון דפוק של כבל לא מספיק ארוך, לא מספיק גמיש שאחרי X מחזורי פתיחה/סגירה של הדלת פשוט מתעייף וניקרע.
יש תיעוד של כל מני אפקטים שיש לכבל הזה. החל מרק מנגנוני דלת שלא עובדים - הגיוני - זה ה (-) שלו... ועד לתופעות לא ברורות בלוח השעונים ובמנוע.

לפי מה שהבנתי, בלי להיכנס לסכמות החשמל, זה שהמודולים של הדלתות - ה- PDM וה-DDM מחרפנים את תקשורת ה-PCI ומשפיע על מודולים אחרים כמו BCM SENTRY KEY ועוד.

WJ זה לא רכב של (+) ישיר לקויל ולהתניע בדחיפה...

נמרוד - מערד
03-02-13, 14:12
בעיקבות השירשור, חזרתי לבדוק את החלון האחורי ימני שלא עבד, וכמובן היה חוט קרוע בדלת קדמית ימנית, מי אמר מחלות תיכנון.
נמרוד

gesser
03-02-13, 16:19
תודה לכולם על ההיענות.
היום, ביצענו בדיקה מקיפה עם כמה וכמה מוסכים(כולל הראל)וחשמלאים באיזור, והוחלט כלאחר כבוד להעביר את הרכב למוסך מורשה.
ההחלטה התבררה כנכונה מפני שמסתבר שלפני חודש וחצי הרכב כבה במהלך נסיעה, נגרר למוסך המרכזי בפ"ת שם אובחן קצר בצמה ראשית, והוחלף יוניט של אימובילייזר מקורי, וחיישן נוסף.
כרגע עובדים על הרכב בנסיון למצוא את הבעיה,מבטיח לעדכן כשיהיו עדכונים.
נמרוד,לגבי מי שמכר את הרכב-
מדובר במנכל"ית ובבעלים של אחת החברות הגדולות במשק, (כן כן אחת מהמשפחות ששולטות), שקנתה את הרכב מהסוכנות בארץ בשנת 2000 ומשום מה נסעה בו כל השנים האלו מבלי להחליפו,וטיפלה בו משנת 2000 במוסך המורשה.
כמובן שאת העסקה ביצעתי מול עובד שלה.
אין סיכוי שהם יסתבכו ביודעין בהטעיה של מכירת רכב עם ליקוי כזה.

boaz avrahami
03-02-13, 18:04
אני מתפלל בשבילך שזה יגמר בלי משכנתא ועם תיקון אמיתי.
אמנם מורשה אחר אבל שים לב שביצעו תיקון ולא פתרו את הבעיה... אני באופן אישי לא הייתי נכנס למורשה (למעט אולי אחד מהמרכז).

המזל שלך שכרגע הרכב לא מתניע כך שלכאורה יחסית קל לעלות על הבעיה.

אתן לך שלוש הצעות זהירות בשלב זה- (בשביל לנסות ולגדר את ההוצאות שלך)
1. אל תיתן אישור לעבוד על הרכב יותר מיום יומיים. שילמדו את הרכב ע"ח פראייר אחר....
2. אל תתפתה להצעות החלפה של מחשבים ועוד כל מיני אביזרים יקרים.
3. יכול מאוד להשתלם לך אם תשתף פה את הפורום בתהליך - זה עשוי להיות שווה לך הרבה כסף! (יש פה הרבה אנשים עם המוווון ידע)

אפשר להביא כמעט הכול מארה"ב (חדש או מפירוק) ובהרבה יותר זול בדרך כלל.

בועז

gesser
03-02-13, 20:33
מקבל את עצותיך,
בחודשים האחרונים קראתי בפורום מאות הודעות בכדי לקבל החלטה על הקניה, והדבר הכי בולט מהן זה כמות הידע העצומה של החברה פה, כך שבהחלט בכוונתי לשתף ולהתייעץ.

klam
03-02-13, 20:56
אם נעשה תיקון במרכזי, יש אחריות! חזור אליהם ובקש מרמי, מנהל המוסך, שיתקנו שוב. אל תיבהל מהם, יש לי גם ניסיון טוב איתם.

zik5
11-02-13, 07:05
מה נגמר?

gesser
11-02-13, 20:57
לא נגמר...
הרכב במוסך מורשה. אחרי יום החשמלאי שם חלה אז הרכב פשוט עמד.
הרכב מניע, אבל תוך דקה שתיים כבה, עם הודעת שגיאה על נתק בתקשורת בין מחשב מנוע למחשב גיר (למרות שיושבים ממש בצמוד אחד לשני)
החשמלאי תכנן לשלוח את שני המחשבים לבדיקה ע"מ לבדוק האם מהם התקלה או משהו בחיווט ביניהם, אך החברת בדיקה (איפשהו בפ"ת) המליצה על בדיקות של מעגלים נוספים לפני.
האמת, מדהים אותי שרכב יושב במוסך מורשה, מחובר לכל המחשבים ועדיין לא יודעים מה הבעיה.
עוד משהו ששכחתי לציין, מיד לאחר שקניתי את הגיפ החימום לא עבד, למרות שזכרתי שבדקתי שהוא עובד.
כשנתקעתי גם חלונות חשמל הפסיקו. ההיגיון אומר שמחשב בודי נדפק (הבנתי שהוא אחראי גם לחלונות וגם לבקרת אקלים) אבל המחשבים שמוסך אומרים אחרת...
זהו, אם למישהו יש תובנות/רעיונות אשמח לשמוע

boaz avrahami
12-02-13, 08:35
תתנתק מהמורשה ותעבור לאחד הגורואים לפני שתצטער שקנית את האוטו.

שים את האוטו על גרר ולך משם מהר

נמרוד - מערד
12-02-13, 08:37
היי
אצלי הרכב ישב 20 יום במוסך של החברה, מהנדסי החברה וחשמלאים, לא פתרו את הבעיה, בסוף פירקתי לבד את כל צמת החשמל ועברתי חוט חוט, והפרדתי את החוטים שנדבקו מהחום ובידדתי אותם גם את אלו שניסדקו, היו חוטים שהיה צריך להחליף, כל התקעים נוקו ובודדו, ומאז הרכב עובד מעולה.
נמרוד

berdi
12-02-13, 12:36
היי
אצלי הרכב ישב 20 יום במוסך של החברה, מהנדסי החברה וחשמלאים, לא פתרו את הבעיה, בסוף פירקתי לבד את כל צמת החשמל ועברתי חוט חוט, והפרדתי את החוטים שנדבקו מהחום ובידדתי אותם גם את אלו שניסדקו, היו חוטים שהיה צריך להחליף, כל התקעים נוקו ובודדו, ומאז הרכב עובד מעולה.
נמרוד
לא במוסך חי בראשלצ החליפו את כל החשמל לבת?
מוסך חי-אשר בן דוד/ראשלצ מערב 0528626382, אדם מקצועי, מיכשור מיתקדם ויצא צדיק!
נתן

נמרוד - מערד
12-02-13, 15:16
נתן
אין לי מילה אחת רעה על אשר מקצוען אמיתי, מראה ומסביר לך כל מה שהוא עושה, את התקלה שלי הוא לא הצליח לפתור, לבת שלי הוא הוריד 99% מהבעיה שהיתה.
מוסך חי המוסך היחיד של החברה, שאני מוכן שיגע לי ברכב.
נמרוד

יריב קלר ברוך
12-02-13, 18:50
היי עם אתה מעוניין לבדוק את מחשב הגיר ללא עלות אני מוכן שנרכיב אותו ברכב שלי לראות עם התופעה עוברת לרכב שלי .
חבל על עלות הבדיקה חמש דקות עבודה ויש תשובה לגבי מחשב הגיר!
ועם כבר מוסך יבואן אני ממליץ על מוסך נשר בבו אביגדור לפנות לקובי או קרמי אלופים וישרים

berdi
12-02-13, 23:05
היי עם אתה מעוניין לבדוק את מחשב הגיר ללא עלות אני מוכן שנרכיב אותו ברכב שלי לראות עם התופעה עוברת לרכב שלי .
חבל על עלות הבדיקה חמש דקות עבודה ויש תשובה לגבי מחשב הגיר!
ועם כבר מוסך יבואן אני ממליץ על מוסך נשר בבו אביגדור לפנות לקובי או קרמי אלופים וישרים
יריב היי!
חולק עליך מבחינת המחירים שלהם, על רדיאטור חלופי רצו 2600 ש"ח, מוגזם ברמות. עלות רדיאטר עולה 1100, שעתיים עבודה מקסימום למיקצוענים, נו לא מוגזם?
נתן

יריב קלר ברוך
12-02-13, 23:14
יריב היי!
חולק עליך מבחינת המחירים שלהם, על רדיאטור חלופי רצו 2600 ש"ח, מוגזם ברמות. עלות רדיאטר עולה 1100, שעתיים עבודה מקסימום למיקצוענים, נו לא מוגזם?
נתן
לא אמרתי זולים אמרתי בעלי מקצוע .
יש מחירון אחיד במוסכי יבואן ועל זה ניתן לקבל הנחה לא גדולה אבל אפשר.

gesser
13-02-13, 22:01
בשעה טובה הרכב יצא היום מהמוסך.
הקצר נגרם בהסתעפות צמות שיושבת בצד ימין מעט לפני הדלת הקדמית ימנית.
הסיבה לתקלה- כניסה של מים ממקור לא ידוע. בשלב זה נבדק סאן רוף תקין, המרזבים שלו תקינים. ייתכן שנכנסים מים מהשמשה הקדמית או מהגגון, נייבש הכל, ונשחק עם זה.
עלות התיקון 2000 כולל מעמ- לא בדיוק זול...
הרכב נוסע מצויין ונקווה שלמרות ההתחלה הקשה נהנה ממנו.
מבחינת שיפורים בשלב ראשון להגביה 2" - 3" ולהחליף צמיגים קרביים שיתאימו בגודל.

70116

נמרוד - מערד
13-02-13, 22:48
שים לב צינורות המרזב יבשים ונישברים, צינור שרשורי כחול, זבל יונים, צריך להחליף את הצינור, אני שמתי צינור השקייה של גינה מתאים בול לצינור יציאה של הניקוז, הבעיה לפלס לו נתיב דרך הדשבורד, הוא מתחבר לריצפה, תבדוק את הספוג יכול להיות שהוא ספוג במים, תייבש את המים אחרת יסריח הרכב.
(כמובן להחליף גם בצד השני)
נמרוד

grand
14-02-13, 07:48
כמו נמרוד..
גם אני מייעץ לך לפרק את הפלסטיקים שבין השמשה הקידמית לדלתות , אם יש שם צינור שירשורי איך שתיגע בו הוא יתפורר לך בידיים, זה בד"כ מקור כניסת המים.
גם צינור פלסטיק שקוף 10 ממ' (אקווריום , מזגן) עושה את העבודה מצוין.

gesser
14-02-13, 09:57
הלואי וזו הסיבה.
לפי התיאורים שלכם בכל מקרה נראה לי שאחליף את הצינורות האלו.

-->