צפייה בגרסה מלאה : שבירת מתלה קידמי בלנדקרוזר למי שקרה נא להתקשר 0522453989
בעקבות התביעה נגד טויוטה, למי שנשבר המתלה הקידמי תוך כדי נסיעה נא להתקשר 0522453989
אני והג'יפ
04-02-13, 21:53
לי זה קרה פעמיים נשברה הציריה והתפוח התח'
מה מתכוונים לעשות בנידון ?
בעקבות התביעה נגד טויוטה, למי שנשבר המתלה הקידמי תוך כדי נסיעה נא להתקשר 0522453989
היי הוגשה תביעה ייצוגית נגד טויוטה,מחפשים עוד אנשים ,זה קרה להם,תתקשר לפרטים נוספים 0522453989
היה RECALL באוסטרליה!
http://www.recalls.gov.au/content/index.phtml/itemId/954296
אני חושב שגם בארץ טויוטה צריכים לפתור את זה!
אם לא נאחד כוחות ונדאג לעצמנו טויוטה לבטח לא תדאג לנו!
כל הכבוד על היוזמה!!! - אני בפנים.
כל אחד מאיתנו שיוסיף את קולו בעניין זה יתרום לכך שהיצרן ייקח אחריות על מערכות פגומות\תכנון לקוי ולא רק יתפרנס מאיתנו הלקוחות הנאמנים!!!
הנושא הוא בטיחותי מהדרגה הראשונה - זה קורה ליותר מידי אנשים סביבי.
תודה למי שהעלה נושא חשוב זה לתשומת ליבנו בעלי הלנד קרוזרים
סלחו לי אבל זה נשמע לי הזוי כל הסיפור הזה.
לצאת בתביעה על מוצר שירד מהמדף לפני לא מעט שנים וכבר הוחלף ב-2 דגמים חדשים.
אני אשמח לשמוע על מישהו שחווה משהו דומה ברכב מקורי שטופל כראוי בחלפים מקוריים של טויוטה. לי לא יצא לשמוע על כזה וגם ברכבים תחרותיים על בסיס זהה, טויוטה טקומה לדוגמא, משתמשים בתפוח תחתון מקורי אחרי שהכל מסביב הוחלף ברכיבים מחוזקים ועדיין אין לקריסה שום עדות.
מדובר על רכבים שנמצאים תחת עומסים הזויים בהשוואה לרכבים שלנו, כאלו עם קיטים long arms שמבלים יותר זמן באויר מבקרקע.
עצם העובדה שהיה על הנושא ריקול לא משקפת את הבעיה אלא נוגעת בטווח מסויים של רכבים עם חשש לתפוח תחתון תקול (ואני מצטט מתוך הריקול הרלוונטי - "lower ball joint may have been scratched"). לא תאמינו כמה ריקולים יצרן מוציא על רכב בתקופת הדגם שלו ורובם הם רק בשביל להיות on the safe side.
בכל מקרה, רכב מוגבה יוצא מהזוויות אליהן הוא תוכנן, התפוח העליון לא עומד במרכז המהלך כשהרכב במנוחה וכל העסק יושב תחת עומס תמידי.
יש לזה פתרונות אבל זה לא זול, בדיוק כמו שלא זול לשים תפוחים מקוריים של טויוטה ובדיוק כמו שלא זול לתחזק רכב שטח שעובד בכל סופ"ש.
אי אפשר לצפות לסחוט את המכונה ולא לשלם על החוויה, זה התחביב והוא עולה כסף, :)
צירפתי תמונה של איך החלק העליון נראה אצלי ברכב ומומלץ שיראה בכל רכב שעבר שינוי בגובה המקורי.
ניראה טוב.
אני לא מומחה
אבל לפי הבנתי הבולג'ונט העליון עובד הרבה פחות קשה מהתחתון.
הוא בסה"כ עוקב אחרי המשולש התחתון, אין עליו את הלחצים שיש על התחתון (המכה שהגלגל מקבל ורוצה לעלות למעלה לעומת המשולש שמחובר לקפיץ\בולם שרוצה להוריד למטה.
גם אני ברכב מוגבה ולא ניראה כאילו הבולג'ונט העליון סובל מהעניין, ושוב ניראה כאילו התחתון הוא זה שסובל מזויות ההגה.
אגב, החלק העליון אצלך של הבולג'נט לא אוסף בתוכו בוץ, אבק ועוד זבל שלא מומלץ לאזור?
גם המשולש התחתון והבולג'ונט הוחלפו או שהם בצורתם המקורית?
על 2 הבולג'וינטים קיים עומס זהה, ברגע שאחד מהם לא מתפקד כראוי השני סובל ולהיפך.
תרים את הרכב שלך באויר בחלקו הקידמי ושים לב ל-2 דברים לא תקינים שמתרחשים:
1. הזוית של הבולג'וינט העליון.
2. מגע של המשולש העליון בקפיץ.
תוסיף לזה זוית קסטר רחוקה מנתוני היצרן ותקבל חגיגה.
לגבי השאלה האחרונה, לא רואים בתמונה אבל מדובר על חלק מסיבי יחסית, מדובר על מיסב כדורי בגודל 1" עשוי נירוסטה עם ציפוי טפלון שאמור לתת פתרון למים, חול ובוץ.
כמו כל חלק, גם הוא דורש תשומת לב וגם הוא ידרוש החלפה בעתיד. שימוש ב-uniballs שכיח מאוד ברכבי שטח.
RANSTER תוכל לשים קישור לגבי מהיכן החלק?
http://www.chaosfab.com/
קיימות חברות נוספות כגון ICON שמייצרות רכיבים דומים, טוטל כאוס היו הראשונים והם הוותיקים והמנוסים יותר בתחום.
נראה מצוין ועולה 750 דולר.
לא זול.
רק רציתי לדעת - אתה משתמש ברכב שלך לתחרויות?
רן
תודה על הקישורים. לצערי לא יכולתי לראות את הסרטון. דרך אגב 750 דולר זה רק לשני עליונים או לכל הערכה שכוללת משולשים תחתונים ועליונים?
נראה מצוין ועולה 750 דולר.
לא זול.
רק רציתי לדעת - אתה משתמש ברכב שלך לתחרויות?
לא.
החלפת בושינגים לבושינגים פולי במשולש העליון ובולג'וינט מקורי של טויוטה יעלו כמחצית ולא פתרת עם זה כלום אם הרכב מוגבה.
רן
תודה על הקישורים. לצערי לא יכולתי לראות את הסרטון. דרך אגב 750 דולר זה רק לשני עליונים או לכל הערכה שכוללת משולשים תחתונים ועליונים?
750$ זהו המחיר ל-2 משולשים עליונים בארה"ב לפני משלוח ושאר ירקות.
קיט long arms עולה כ-3200$
לזה צריך להוסיף זוג קוליאוברים שיעלו כ-1000$
ציריות ארוכות - 900$
ועם זה אפשר להתקדם הלאה עם בייפסים, שדרוג מערכת ההיגוי ועוד.
שימו לב, שבכל הקיט הזה התפוח התחתון נשאר כשהיה.
סרטון תדמית של טויוטה טקומה מדור חדש יותר עם קיט לונג ארמס - http://www.youtube.com/watch?v=g-n4fAJfI4I
אני לא רואה הצקדה למחיר, אלה אם באמת הרכב משמש לתחרויות
אני עם רכב מוגבה, הבולג'ונטים העליונים והתחתונים עדיין מקוריים כבר 360 אלף ק"מ ויותר מ 10 שנים,אולי אחליף בקרוב כטיפול מונוע.
סט בולג'ונטים בטיוטה עולים 1950 ש"ח עליונים+תחתונים.
החלפת משולשים עליונים+בולג'ונטים, לא ניראה לי ימנעו מהבולג'ונטים התחתונים למות בבוא הזמן, כך שבכל מקרה היה צורך גם אותם להחליף.
מחיר כזה ( קצת יותר מ-19,000 אלף ש"ח, עוד לפני החלפת הבולג'ונטים התחתונים מקוריים) ) לא היתי משמלם בשום מקרה עבור השיפור הזה.
אולי עבור הסבה לסרן חיי בריא וגם זה לא בטוח.
אף אחד לא מכריח אותך :)
אגב, מדובר על 750$ ולא על 19,000 ש"ח...
וכמו שכבר אמרתי, זה לא בא כתחליף למקורי אלא מתקן מצב קיים לא תקין. תעשה את 2 הבדיקות שציינתי קודם לכן ותווכח.
אגב 2, השיפור בכביש בנסועה יומיומית עצום כך שממש לא מדובר על תחרויות ואין לי מושג מאיפה זה הגיע? אני מזמין אותך לעשות סיבוב ומאמין שתשנה את דעתך אחרי מספר דקות.
אבל אם כבר ציינת, אז כן, זה משפר מהלך מיתלה באופן משמעותי, מחדד ומוסיף משקל להיגוי (מגדיל את זוית הקסטר), מקזז את זוית הקמבר בהגבהות של 3" ויותר ומתנהג מדהים בנסיעה מהירה בשטח ובקטעים טכנים.
ככה זה נראה בפעולה:
http://www.youtube.com/watch?v=GVE-RdGUmIk
אני דיברתי על 19,000 ש"ח אם מדובר בכל השינוי.
כי לדעתי החלפת משולש עליון+בולג'ונט לא יתן שום פיתרון לנושא השירשור, שהוא קריסה של הבולג'ונט התחתון בכלל.
ועניין שגם אחרי 19000 אלף ש"ח אתה נישרא עם אותו בולג'ונט תחתון.
וגם אם תרוויח מיזה עוד 5 ס"מ בפתיחה (שזה המון) אתה משלם על זה יותר מכפול עבור נעילה קידמית שתיתן הרבה יותר מיזה, לא כך?
750$ זה רק תחילת הסיפור, אלה עם יש לך איך להביא את זה.
לאדם רגיל זה יעלה פה פלוס\מינוס 3500 ש"ח בהנחה שהצלחת לשחרר את זה ממישרד הרישוי.
בעוד שזוג בולג'ונטים מקוריים עולים 866 ש"ח.
אולי אם יש צורך על הדרך להחליף בושינגים (עוד 750 ש"ח) זה כבר מתחיל להיות הגיוני וגם אז...
בכל מקרה מעניין להרגיש את זה, כי ממה שאני מבין לא צריך להיות שום הבדל ברכב שמוגבה 2" עם בושינגים ותפוחים תקנים לעומת הסט משולשים הזה על אותו רכב.
בכל מקרה מעניין להרגיש את זה, כי ממה שאני מבין לא צריך להיות שום הבדל ברכב שמוגבה 2" עם בושינגים ותפוחים תקנים לעומת הסט משולשים הזה על אותו רכב.
אתה טועה ובגדול. קרא את מה שרשמתי ובדוק את 2 הדברים שציינתי ברכב שלך טרום הסיבוב.
זה אחד תלוי בשני, המשולש לא יפתור לך בעיות בדרייבשאפט ולא יגרום לחלון האחורי להפתח כלפי מעלה.
משולש תחתון מומלץ להחליף למקורי בלי שום קשר ובמיוחד אם לא יודעים מה ההיסטוריה של הרכב או אם הוא לא הוחלף לאחרונה ויש חשש אפילו קלוש שהוא עלול לקרוס.
זה כמו צמיג ישן, לא נוסעים עליו עד שהוא מתפוצץ.
הבעיה במתלה של הטויוטה ואפשר להסתכל בסרטון שצורף ע"י רן - היא שהבולגויינט התחתון עובד במשיכה ולא בלחיצה . שימו לב , יד הסרן /נאקל נמצא מעל המשולש ולא מתחתיו כמו שניתן לראות בתצורות מתלה של כלי רכב אחרים הווה אומר - הבולגויינט התחתון מועמס במתיחה . תסתכלו על מתלה של פאג'רו לדוגמה ותוכלו להבחין בכך שיד הסרן (החלק החיצוני) חופפת מתחת למשולש התחתון ולוחצת את הבולג'ויינט . ד"א המשולש התחתון הוא אכן זה שנושא בעומס - הבולם והקפיץ נמצאים בינו לבין השלדה , חשיבות המשולש העליון פחותה עשרות מונים, לא בכדי הוא בנוי הרבה פחות חזק ולא בכדי הוא לא זה שנכשל.
הבעיה האמיתית במתלה הזה היא לא הכשל אלא מה שקורה בגללו.
בולג'וינטים נשברים. אבל כשהמשקל של הרכב מונח עליו (לוחץ אותו) גם כשהוא נשבר יד הסרן לא משתחררת. בפראדו כשהבולג'וינט מתפרק הרכב נופל.
אסף.
הבעיה במתלה של הטויוטה ואפשר להסתכל בסרטון שצורף ע"י רן - היא שהבולגויינט התחתון עובד במשיכה ולא בלחיצה . שימו לב , יד הסרן /נאקל נמצא מעל המשולש ולא מתחתיו כמו שניתן לראות בתצורות מתלה של כלי רכב אחרים הווה אומר - הבולגויינט התחתון מועמס במתיחה . תסתכלו על מתלה של פאג'רו לדוגמה ותוכלו להבחין בכך שיד הסרן (החלק החיצוני) חופפת מתחת למשולש התחתון ולוחצת את הבולג'ויינט . ד"א המשולש התחתון הוא אכן זה שנושא בעומס - הבולם והקפיץ נמצאים בינו לבין השלדה , חשיבות המשולש העליון פחותה עשרות מונים, לא בכדי הוא בנוי הרבה פחות חזק ולא בכדי הוא לא זה שנכשל.
זה מאוד הגיוני, ומחזק את זה שבדגם ה 120 זה מורכב בדיוק הפוך, בלחיצה ולא במתיחה.
מצד שני, אם אני זוכר נכון אותו תצורה כמו בפראדו ניתן לראות גם בדיסקאברי 3\4, ועוד לא מעט רכבים.
מפה גם אני יצא מנקודת הנחה שלבולג'ונט העליון חיים קלים בהרבה מהבולג'ונט התחתון.
הגלגל מקבל מכה ועולה למעלה ומצד שני הבולם והקפיץ מתנגדים לפעולה וכך יוצא שהבולג'ונט התחתון הוא במתיחה ולא לחיצה.
גם בסירטון ניראה כי המשולש העליון בסה"כ עוקב אחרי התחתון.
אם זה היה בתצורה של מוטות פיתול שמחוברים למשולש העליון (כדוגמא היילקס 98<) אז היו לא מעט כחות על העליון, למרות שגם אז הוא היה בלחיצה ולא מתיחה.
אגב, ראיתי בדיוק את אותו מקרה ביום שיש על כביש 4, צמוד לסיירים אבל עם שוורולט אופטרה.
הבולג'ונט התחתון קרס הגלגל קיבל זוית של 90 מעלות, סימני חריקה של 6-7 מטר והאוטו עצר.
אסף, אם אתה כבר כאן , אז אולי תוכל לחדד קצת לגבי היחס בין עומס מתיחה מירבי לעומס לחיצה מירבי לבין חוזק גזירה מירבי לחומר נתון בחתך נתון . חוץ מזה - אני לא מכיר תופעה של שבירת בולג'ויינטים במתלים נפוצים אחרים ללא התרעה מוקדמת . מה שקורה כאן הוא שכתוצאה ממאמץ מחזורי או מטראומה כלשהי בעבר , נוצרים סדקים אפילו מיקרוסקופיים שהולכים ומתפתחים במשך הזמן , המושג המטלורגי הוא "התעייפות" אאל"ט והתוצאה היא שהכשל הסופי עלול להתרחש בכל רגע נתון ולאו דווקא תחת עומס חריג. התעייפות (עייפות החומר) משמעותה היא שהחומר נכשל בעומס קטן מהעומס המירבי המותר (אחרת התפוחים האלו לא היו שורדים דקה) והכי מפחיד , זה שלא ניתן לאבחן אותה בבדיקה פשוטה של חופשים ובלאי שהם סימנים מוקדמים לכשל בתצורת מתלה בה העומס הוא בלחיצה.
ד"א לעניות דעתי, מה שהכי חשוב לעניין תביעה של הייצרן/יבואן הוא השאלה אם הכשל קיים גם בכלי רכב שטופלו עפ"י הוראות הייצרן ובחלפים מקוריים . כי אם הייצרן לקח מקדמי ביטחון מספיקים ע"י שימוש בחומר איכותי וטיפולים למניעת התעייפות החומר , אין הוא אחראי על כך ששימוש בחלף לא מקורי מפח של מרזבים נכשל תחת עומס מחזורי ללא סימנים מקדימים.
זה לא בגלל ההבדל בין לחיצה למתיחה, אלא בגלל שהמבנה של הבולג'וינט (מיסב כדור בתוך בית כדורי חלול) הוא כזה שכשהוא מתפרק אפשר לשלוף אותו במשיכה אבל לא בלחיצה.
לכן במבנה הזה, כשל בבולג'וינט יגרום לקטסטרופה. במבנה שיש לך בפג'רו, כשל בבולג'וינט לא יגרום לקטסטרופה.
המבנה של זרוע תחתונה הוא מבנה מאוד מסובך מבחינת הכוחות. הגלגל (הבולג'וינט) מושך אותה כלפי מעלה, הקפץ והבולם מחזירים כלפי מטה, והמשקל של הרכב גם לוחצים מטה. אבל כשהמתלה עובד כל הכוחות מתהפכים לפעמים. בנוסף הזרוע הזו מעבירה המון כוחות לכיוון אורך הרכב ועובדת גם בפיתול. בקיצור - שמח. תוסיפו לזה כוחות מחזוריים ואקראיים שמעורבבים זה בזה.
כמעט הכל מתנקז לכיוון הבולג'וינט המסכן, שעובד בהעמסה משולבת (ליותר מכיוון אחד בו זמנית).בולג'וינט הוא לא רכיב שיודע לעבוד בהעמסה משולבת, והוא רחוק מהאופטימום שלו מבחינת חוזק כאשר הוא לא ישר (כי אז שטח המגע בין הכדור הפנימי לחיצוני הוא לא מקסימלי). חופש הכי קטן בקונוס שלו או בכדור, הופכים את כל העומסים מהפיסקה הקודמת לאימפקטים שמהר מאוד יפרקו את הבולג'וינט. גם עבודה שלו מחוץ לנקודת העבודה האופטימלית שהיצרן חשב עליה (מבחינת זווית אבל לא רק), תקצר את חייו. בגלל זה בולג'וינטים הם גיבורים אמיתיים, המקורי של טויוטה מאוד חזק בפני עצמו, אבל אם אתה לוקח רכב ומקלקל את גאומטריית המתלה שלו אפילו קצת, הזוויות כבר לא אופטימליות ואורך החיים של כל המכללים נפגע. כאמור, מי שהכי סובל הוא הזרוע התחתונה ומה שמורכב עליה. חיים קשים.
המסר הוא שאפשר וצריך למצוא חופש, ולו הכי קטן, כחלק מהטיפול התקופתי. אבל צריך לדעת איך (לא, לנדנד את הגלגל כשהאוטו על ג'ק זה לא נחשב). המסר הנוסף הוא לא להשתמש בחלקים ממקור לא ידוע. והמסר החשוב ביותר הוא שרכבי שטח "משופרים" דורשים הרבה יותר תשומת לב, לקילקולים שנוצרו עם ה"שיפורים", ולא לפחד לתקן את הקילקולים על ידי שיפורים אחרים (כמו הזרועות שהוצגו כמה תגובות קודם)
אסף.
משיכה או לחיצה, זה בדיוק אותו הדבר ותלוי מהיכן אתה מסתכל ולכן כיוון הבולג'וינט שולי.
מחזק את אסף, הבעיה היא לא קריסה של הבולג'וינט אלא מה שקורה לאחר מכן.
אני אשמח לשמוע על מקרה של קריסה בשימוש בחלפים מקוריים שלא תם זמנם, עד היום לא נתקלתי במקרה אחד.
וכן, ניתן ואף רצוי לבדוק חופשים או בלאי מוקדם כחלק מרוטינת הטיפולים וזה נכון לגבי כל רכב.
רן, לחיצה ומשיכה זה ממש לא אותו הדבר ולא משנה מאיפה אתה מסתכל . שוב הייתי שמח אם מישהו מהמהנדסים היה שולף נתונים ומראה את היחס . אני יודע שבד"כ מציינים לגבי פלדות את העומס המירבי למתיחה ולקריעה כי אלו העומסים הכי נמוכים ביחס לשאר המאמצים שאפשר להפעיל על החומר. ברור לי שלא מדובר במאמץ במימד אחד ויש כאן שילוב של כוחות שפועלים על התפוח, נדרש ניתוח יותר מעמיק ומקצועי. ביחס למה שאסף טוען לגבי התפרקות של התפוח - אני לא מתווכח כי לא ראיתי את התוצאות , יהיה נחמד אם מישהו יצרף תמונות , אם לא -כבר אמצא לבד ברשת... גם אני כאמור סקרן לדעת אם זה מתרחש גם עם חלק מקורי וכעבור כמה זמן/ק"מ של נסיעה.
המסר הוא שאפשר וצריך למצוא חופש, ולו הכי קטן, כחלק מהטיפול התקופתי. אבל צריך לדעת איך (לא, לנדנד את הגלגל כשהאוטו על ג'ק זה לא נחשב). המסר הנוסף הוא לא להשתמש בחלקים ממקור לא ידוע. והמסר החשוב ביותר הוא שרכבי שטח "משופרים" דורשים הרבה יותר תשומת לב, לקילקולים שנוצרו עם ה"שיפורים", ולא לפחד לתקן את הקילקולים על ידי שיפורים אחרים (כמו הזרועות שהוצגו כמה תגובות קודם)
אסף.
מסכים עם כל מילה :)
ניר, החוזק של הפלדה למשיכה או ללחיצה לא רלוונטי. כי מה שנכשל הוא לא הקנה של התפוח בגלל לחיצה או משיכה, אלא חופש שנוצר ומהר מאוד הופך למכות על הבסיס של התפוח (בין הקנה לכדור) שגורמות או לשבר שם, או לשבירת הכדור החיצוני ואז התפוח נשלף החוצה ממנו. ושוב - הכשר דומה ברוב הרכבים, מה ששונה כאן הוא התוצאה.
אסף.
זה לא בגלל ההבדל בין לחיצה למתיחה, אלא בגלל שהמבנה של הבולג'וינט (מיסב כדור בתוך בית כדורי חלול) הוא כזה שכשהוא מתפרק אפשר לשלוף אותו במשיכה אבל לא בלחיצה.
לכן במבנה הזה, כשל בבולג'וינט יגרום לקטסטרופה. במבנה שיש לך בפג'רו, כשל בבולג'וינט לא יגרום לקטסטרופה.
המבנה של זרוע תחתונה הוא מבנה מאוד מסובך מבחינת הכוחות. הגלגל (הבולג'וינט) מושך אותה כלפי מעלה, הקפץ והבולם מחזירים כלפי מטה, והמשקל של הרכב גם לוחצים מטה. אבל כשהמתלה עובד כל הכוחות מתהפכים לפעמים. בנוסף הזרוע הזו מעבירה המון כוחות לכיוון אורך הרכב ועובדת גם בפיתול. בקיצור - שמח. תוסיפו לזה כוחות מחזוריים ואקראיים שמעורבבים זה בזה.
כמעט הכל מתנקז לכיוון הבולג'וינט המסכן, שעובד בהעמסה משולבת (ליותר מכיוון אחד בו זמנית).בולג'וינט הוא לא רכיב שיודע לעבוד בהעמסה משולבת, והוא רחוק מהאופטימום שלו מבחינת חוזק כאשר הוא לא ישר (כי אז שטח המגע בין הכדור הפנימי לחיצוני הוא לא מקסימלי). חופש הכי קטן בקונוס שלו או בכדור, הופכים את כל העומסים מהפיסקה הקודמת לאימפקטים שמהר מאוד יפרקו את הבולג'וינט. גם עבודה שלו מחוץ לנקודת העבודה האופטימלית שהיצרן חשב עליה (מבחינת זווית אבל לא רק), תקצר את חייו. בגלל זה בולג'וינטים הם גיבורים אמיתיים, המקורי של טויוטה מאוד חזק בפני עצמו, אבל אם אתה לוקח רכב ומקלקל את גאומטריית המתלה שלו אפילו קצת, הזוויות כבר לא אופטימליות ואורך החיים של כל המכללים נפגע. כאמור, מי שהכי סובל הוא הזרוע התחתונה ומה שמורכב עליה. חיים קשים.
המסר הוא שאפשר וצריך למצוא חופש, ולו הכי קטן, כחלק מהטיפול התקופתי. אבל צריך לדעת איך (לא, לנדנד את הגלגל כשהאוטו על ג'ק זה לא נחשב). המסר הנוסף הוא לא להשתמש בחלקים ממקור לא ידוע. והמסר החשוב ביותר הוא שרכבי שטח "משופרים" דורשים הרבה יותר תשומת לב, לקילקולים שנוצרו עם ה"שיפורים", ולא לפחד לתקן את הקילקולים על ידי שיפורים אחרים (כמו הזרועות שהוצגו כמה תגובות קודם)
אסף.
יקיריי:
הבולג'ויינט הגיבור / מסכן מנסה לעמוד בכל הסופרלטיביים שנכתבו כאן, אבל דבר אחד פשוט נשכח: בנסיעה, גם במבנה הנוכחי שבו משקל הרכב שואף לנתק את הג'ולה מהמכתש (זה הדימוי הכי מוצלח שמצאתי - סליחה) וגם במבנה שבו משתמשים במודלים משנת 2003 ואילך שבו משקל הרכב שואף ללחוץ את הג'ולה לתוך המכתש (סליחה על הדימוי כנ"ל) המאפיין הזה לא רלוונטי - משום ששניה אחרי כשל בחלק, גם במבנה החדש (ההפוך) יפעלו על הבולג'ויינט כוחות אחרים עצומים: תיקון היגוי, מכה מהצד לחישוק / גלגל או כניסה ויציאה לבור שתפרק את יד הסרן מהמשולש כי הגלגל דווקא שואף למטה. זה שבמצב עמידה המבנה הנוכחי קורס בכשל וההפוך - לא, אינה רלוונטית כי האוטו נוסע... וברגע של תנועה, כשל בבולג'וייט, בכל תצורה של מתלה נפרד - היא קטסטרופה.
מכיוון שראיתי כמה וכמה מכוניות כאלה ואפילו נסעתי לפחות רבע שעה שלמה על אוטו כזה דווקא עמוס למדי, אני קובע בבטחון כמה עובדות:
1. שימוש בחלק מקורי או ש"ע הוא חובה וימנע קריסה כנ"ל. מכלל ה"הן" אתה שומע את ה"לאו": חלק שאינו מקורי ומאיכות עלומת שם - מקומו לא יכירנו ברכב שבעליו חפץ חיים, בטיחות ואיכות.
2. היתרון של הפראדו הוא שהאוטו נדיב... הוא מזהיר אותך לפני שזה קורה, רק צריך להקשיב לו. הסימנים מגיעים הרבה לפני שהמכלול יקרוס.
3. הבדיקה היא פשוטה, קצרה ומוחלטת. כל חופש שימצא בה מחייב החלפה מיידית של הבולג'ויינט, גם אם הוא קל שבקלים והבולג'ויינט הוחלף לפני חודש או עשר שנים. פעולה כזו תמנע לחלוטין קריסת מתלה.
מיי טו גרושים
PW
motorica.net
28-02-13, 10:40
כל יצרן רכב מתכנן את הרכב לתצורה בא הוא יוצא מהמפעל.
ושום יצרן לא לוקח בחשבון שינויים עתידיים כאלו ואחרים אחרי שהרכב יצא משערי המפעל בטח , אי אפשר לבוא בטענות לטויטה על כשל בבולג'יונט אחרי שהרכב הוגבה והמתלה עובד בזויות שונות מבמקור ובשימוש בחלפים לא מקוריים ובטח לא לאחר 11-14 שנה.
כל רכב שטח שתגביה אותו יווצרו בעיות כאלו ואחרות שיכולות בהמשך להוביל לכשל כזה או אחר.
ולא, אין לי פרדו אבל זה רכב שהחלט הייתי קונה בלי שום חשש.
או קיי , לאור הארותיכם (א במקור) ולכך שמצאתי גם תמונה שמראה לפחות מקרה אחד בו התפוח אכן נשלף מתוך הבית שלו - אני עדיין טוען שתפוח שעובד במשיכה ייכשל מהר יותר מתפוח שעובד בלחיצה והמשמעות היא שאסור להתפשר על תוצרת לא אייכותית מה גם שהתוצאה היא הרסנית במקרה כזה.
מה שכן - נראה לי מאד סביר שמתפתח שם חופש די הרבה זמן לפני שהתפוח מתנתק ואת זה כן ניתן לאבחן בבדיקה .
הבולג'ונטים המקוריים ניראים מאוד איכותיים, החלפה יזומה, אחרי 10 שנים ו360 אלף ק"מ.
כך שסביר שזה ישרת אותי עד הסוף....
בכל מקרה אולי ממוט עם הג'ולה עצמה אין קשר למתיחה או לחיצה, אבל גם אני בדעה שיש הבדל בין מתיחה ללחיצה בין הג'ולה לבית שלה.
לדעתי האזור שממנו יוצא הציר (הקונוס) עדין יותר מהגב שלו.
כך שבמתיחה יש צורך לתלוש אם בשבירה או אם השחיקה, הבלחיצה יש לעבור את כל הבית של הבולג'ונט.
... כך שבמתיחה יש צורך לתלוש אם בשבירה או אם השחיקה, הבלחיצה יש לעבור את כל הבית של הבולג'ונט.
"הבית" של הבולג'וינט זה בסה"כ פחית מסכנה בעובי חצי מ"מ שכל התפקיד שלו זה כיסוי. זה לא מה שיעצור או יקבע לאיזה כיוון תתבצע התלישה במקרה של כשל.
הבולג'ונטים המקוריים ניראים מאוד איכותיים, החלפה יזומה, אחרי 10 שנים ו360 אלף ק"מ.
כך שסביר שזה ישרת אותי עד הסוף....
בכל מקרה אולי ממוט עם הג'ולה עצמה אין קשר למתיחה או לחיצה, אבל גם אני בדעה שיש הבדל בין מתיחה ללחיצה בין הג'ולה לבית שלה.
לדעתי האזור שממנו יוצא הציר (הקונוס) עדין יותר מהגב שלו.
כך שבמתיחה יש צורך לתלוש אם בשבירה או אם השחיקה, הבלחיצה יש לעבור את כל הבית של הבולג'ונט.
יקירי,
אתה כמובן צודק (במיוחד במשפט הראשון) - אבל:
על הבולג'ויינט תחתון במתלה נפרד פועלים כוחות אדירים בנסיעה, לכל הכיוונים. גם בכלי רכב עם המבנה החדש, בתנועה, כשל יגרום לקריסת מתלה ולקטסטרופה בעקבותיו. הסיבה המרכזית שבפראדו זה קורה לכאורה יותר היא בגלל שימוש בתחליפים זולים סוג ז', מה שקורה פחות באחרים בעיקר בגלל הגיל והמחיר של החלק (האסטרונומי). אני לא יודע מה אתה מתכנן מבחינת "הסוף", אבל אם הרכב שלך סטנדרטי מבחינת המשקל והגובה כנראה שתצלח דרכך...
בכבוד
PW
"הבית" של הבולג'וינט זה בסה"כ פחית מסכנה בעובי חצי מ"מ שכל התפקיד שלו זה כיסוי. זה לא מה שיעצור או יקבע לאיזה כיוון תתבצע התלישה במקרה של כשל.
גם אם הוא עובר את הפחית הזאת אתה עדיין על הציר, ולא בשני חלקים נפרדים.
גם אם הוא עובר את הפחית הזאת אתה עדיין על הציר, ולא בשני חלקים נפרדים.
טעות. אתה בשני חלקים נפרדים שיושבים אחד בתוך השני. בתזוזה הראשונה לצד השני תתבצע תלישה כדבריך.
שאלה...
אתמול רכשתי פראו 2000 ארוך ..
מבדיקה ויזואלית וחופשים הכל ניראה סבבה ... אין חופש והגומיה טרייה ורכה ...
אין אני יכול לוודא שלא יתעופף לי אחד ? אני יודע שהתשובה הכי קלה היא להחליף....
אם יש דרך לבדוק את התפוח ? אני ניסיתי לאתר חופש בכל דרך שאני מכיר...
תודה..
ראם..
motorica.net
28-02-13, 21:03
זה שאין חופש והגומיה רכה זה יכול להיות גם בולג'יונט חדש אבל סיני..
ואז בגלל איכות הבולג'יונט יתכן שלא יהיו סימנים מוקדמים לכשל וזה יקרה בפתאומיות.
ממה שאני קורא ושומע נדירים הצדיקים שמשקיעים את הסכומים הגבוהים לחלקים מקוריים ולכן כבדהו וחשדהו.
אז מה לעשות להחליף בכל מקרה ???
כמה זה עלול לעלות ??
צריך לעשות גם פרונט ??
מעניין שגם טרופר ופאג'רו מגביהים ןמתקינים בולג'וינטים תחליפיים או מקוריים (בהתאם לכיס). אבל,
הקריסה מתרחשת וידועה רק בפראדו !
מסקנה מתבקשת, בטויוטה תכננו המתלה והבולג'ויונט עם יתירות חסר.
רענן
מעולה רענן! מוצר טוב יותר וזה עולה חצי :-)
"הבית" של הבולג'וינט זה בסה"כ פחית מסכנה בעובי חצי מ"מ שכל התפקיד שלו זה כיסוי. זה לא מה שיעצור או יקבע לאיזה כיוון תתבצע התלישה במקרה של כשל.
רן, כבר הבנתי שאתה לא תתן לעובדות לבלבל אותך... ה"בית של הבולג'ויינט " אצלי בפאג'רו Q הוא ממש לא פחית מסכנה אלא יציקה מאסיבית בצורה כדורית שעוטפת את התפוח מכל הכוונים למעט הקונוס כמובן - זאת כיוון שמדובר בתפוח שעובד בכל המיימדים ולא רק על המעטפת ההיקפית כמו למשל בתפוח של מוטות קישור . מה שברור הוא שתפוח כזה - הבלאי שלו יהיה בעיקר בשליש התחתון (כי הוא מורכב כאשר הקונוס למטה והוא נלחץ כלפי מעלה ע"י משקל הרכב ) כאשר הוא יתבלה מה ש"יאכל" יהיה היציקה התחתונה והשליש התחתון של התפוח שלוחץ עליה בעיקר . בטויוטה לעומת זאת - מה שעובד בעיקר זה השליש העליון וה"שפתיים" של הבית - כי הרי הפתח שדרכו עובר הקונוס הוא די רחב ע"מ לאפשר תנועה של התפוח - זה אומר הרבה פחות חומר, זה אומר בלאי של הפתח העליון וזה אומר שבמקרה של בלאי קיצוני התפוח נשלף החוצה. אתם יכולים לעיין בתמונות מהרשת ולראות את סימני השחיקה , תמונה שווה יותר מאלף מילים. זה לא אומר שטויוטה זה חרא , זה לא אומר שלא הייתי מחליף את הרכב שלי בטויוטה במצב דומה וזה לא אומר שמי שזה קרה לו צריך לתבוע את היצרן - כי הבלאי הזה כך מסתבר הוא לא "פתאומי" ולא בלתי ניתן לאיתור מבעוד מועד.
אני שם לב שברשת יש הרבה יותר איזכורים לכשל דומה ב4ראנרים - מן הסתם כי כאן הם לא נפוצים , לא שמענו על כך תחת הגדרה של תופעה. ככל שאני מתעמק וחושב על זה יותר צריך לדאוג לכך שתהיה סוג של התרעה למוסכים להקפיד בבדיקת הנושא הזה ואולי אף להחליף באופן יזום מעל ק"מ מסויים . זאת משום שהתוצאה של ההזנחה יכולה לגרום לאסון ומזל שלא נגרם עד כה (או שפשוט לא שמענו...) . חיפשתי אגב איזכורים לגבי מיצובישי מונטרו וכו' - אין . איזכורים שנוגעים לבלאי של בולג'ויינט שמסתיים בתלישת מתלה .מדובר "רק" על כך שהוא גורם לשחיקת צמיגים ועלול לגרום למשיכה של ההגה לצד מסויים (מן הסתם...) .
שאלה למהנדסי הרכב - האם ייתכן שהתכנון של משולש מתחת , נועד למעשה ע"מ להרוויח מקום נוסף עבור הקויל-אובר ? , אחרת מה ההגיון ?
עריכה - בינתיים ראיתי שב 4RUNNER הקפיץ (תצורת מוט פיתול) מחובר בכלל למשולש העליון ואילו הבולם לתחתון ...מבנה התפוחים דומה לפראדו...
אתה מקדיש לזה יותר מידי זמן מיותר. במקום זה קח שני בולג'וינטים בזמנך הפנוי, אחד של לנד קרוזר והשני של מה שיתחשק לך ופרוס אותם לאורכם עם דיסק וחזור עם הממצאים.
אני עדיין מחפש את האחד שחווה קריסה בשימוש בחלפים מקוריים ולא כאלו שעשו 300 אלף קמ ומאמינים בלב שלם שהכל בסדר.
דיברת על עובדות, בבקשה.
ממתי תגובה של עלום שם בפורום כלשהו הפכה להיות קונצנזוס?
וממתי הוצאה של 750 דולר או חלילה 20000 שח הפכה להיות פסולה ברכבי שטח? מבחינתי זה אפילו לא סכום היכרות ברכב שמשרת תחביב.
אתה מקדיש לזה יותר מידי זמן מיותר. במקום זה קח שני בולג'וינטים בזמנך הפנוי, אחד של לנד קרוזר והשני של מה שיתחשק לך ופרוס אותם לאורכם עם דיסק וחזור עם הממצאים.
אני עדיין מחפש את האחד שחווה קריסה בשימוש בחלפים מקוריים ולא כאלו שעשו 300 אלף קמ ומאמינים בלב שלם שהכל בסדר.
דיברת על עובדות, בבקשה.
ממתי תגובה של עלום שם בפורום כלשהו הפכה להיות קונצנזוס?
וממתי הוצאה של 750 דולר או חלילה 20000 שח הפכה להיות פסולה ברכבי שטח? מבחינתי זה אפילו לא סכום היכרות ברכב שמשרת תחביב.
זמן מיותר... אולי... נתקלתי בנושא די הרבה פעמים ועד כה לא ממש התעמקתי . אבל א - יש לי עניין בכל מה שקשור למכאניקה וכלי רכב , ב - זה מסקרן .
לא צריך לנסר תפוחים, תעשה גוגל תמונות - ניסרו כבר .
מאחר שאני נוטה לרכוש כלי רכב משומשים ולא פוסל שום רכב - גם אם זה טרופר דיזל או רחמנא לצלאן - פטרול 3.0 , אני כן רוצה להבין באמת מה העניין ומה המשמעויות .
אני משתתף בדיון הזה ופעיל בפורום בעיקר כדי ללמוד , אין לי עניין מיוחד בלהרצות ולהפגין ידע - אני רואה בזה בסה"כ תרומה חוזרת לקהילה על המידע שאני מקבל.
בדיון הזה למדתי משהו - תוכל לראות את ההבדל בין תגובתי הראשונה לאחרונות , אם חשבתי שמדובר בגזירה פתאומית של תפוח - הסתבר לי שלא ומבחינתי , כל בלאי שניתן לגילוי מוקדם או שיש לגביו תוקף סביר (נניח החלפה יזומה של משאבת מים ברכב מסוג X כעבור Y ק"מ ) איננו מהווה בעיה .
אני לא מתייחס בכלל למי שפתח את השרשור ולאינטרסים שלו , אבל טוב שפתח , אנחנו כבר הפקנו מזה משהו טוב.
לגבי הוצאה כזו או אחרת ברכב שטח משומש ... אני משקיע הון עתק בחלפים מקוריים לרכב בן 15 שמחיר השוק שלו הוא 20-30 אלף ש"ח , אני משקה אותו בשמן סינטטי, ועדיין מרגיש עם זה בסדר גמור ולא רואה בכלל אפשרות אחרת .
אני עדיין מחפש את האחד שחווה קריסה בשימוש בחלפים מקוריים ולא כאלו שעשו 300 אלף קמ ומאמינים בלב שלם שהכל בסדר.
דיברת על עובדות, בבקשה.
ממתי תגובה של עלום שם בפורום כלשהו הפכה להיות קונצנזוס?
יש אחד כזה !
יד ראשונה (הוא הוריד הניילונים מהכסאות) , טיפל באדיקות, זה קרה פחות מ 170 אלף קמ'. כמובן שזה היה בולג'יונט מקורי.
והכי חשוב, זה בא לא בהפתעה ללא סימנים מקדימים.
בג'יפטריפ יש תמונה של הרכב שלו עם הקריסה.
רענן
motorica.net
01-03-13, 15:55
שמענו עליו. ליצן סידרתי.
קבל בעירבון מוגבל כל מה שקשור אליו.
אתה מקדיש לזה יותר מידי זמן מיותר. במקום זה קח שני בולג'וינטים בזמנך הפנוי, אחד של לנד קרוזר והשני של מה שיתחשק לך ופרוס אותם לאורכם עם דיסק וחזור עם הממצאים.
אני עדיין מחפש את האחד שחווה קריסה בשימוש בחלפים מקוריים ולא כאלו שעשו 300 אלף קמ ומאמינים בלב שלם שהכל בסדר.
דיברת על עובדות, בבקשה.
ממתי תגובה של עלום שם בפורום כלשהו הפכה להיות קונצנזוס?
וממתי הוצאה של 750 דולר או חלילה 20000 שח הפכה להיות פסולה ברכבי שטח? מבחינתי זה אפילו לא סכום היכרות ברכב שמשרת תחביב.
היי,
אצלי זה קרה, ללא כל הזהרה מוקדמת, ב- 165,000 ק"מ. רכב יד ראשונה ובול ג'וינטים מקוריים כולם.
למזלי זה היה על כביש צדדי ובמהירירות נמוכה.
מענין שגם רכבי שטח אחרים עוברים הגבהה וזה לא קורה להם, וודאי שלא בתדירות של הפראדו.
יותר מענין שכל המקרים שקרו (עליהם שמעתי בארץ ובחו"ל) - קרו במתלה השמאלי !!!
זה קרה פחות מ 170 אלף קמ'. כמובן שזה היה בולג'יונט מקורי.
רענן
ממש בתולה מאמסטרדם ;)
הרשה לי לנחש רפי שאתה "האחד".
צירפתי הוראות יצרן ממוקדות לגבי הבולג'וינט התחתון.
בדיקה כזו צריכה להתבצע בכל 20,000 ק"מ ואם היא אכן היתה מתבצעת כחלק מטיפול, אני משער שגם חלק תחליפי היה מוחלף בזמן.
ממש בתולה מאמסטרדם ;)
הרשה לי לנחש רפי שאתה "האחד".
שמת לב שהתשובות שלך לא לעניין !
בתחילת השרשור היית מאוד סקפטי להגשת תביעה
סלחו לי אבל זה נשמע לי הזוי כל הסיפור הזה.
לצאת בתביעה על מוצר שירד מהמדף לפני לא מעט שנים וכבר הוחלף ב-2 דגמים חדשים.
אני אשמח לשמוע על מישהו שחווה משהו דומה ברכב מקורי שטופל כראוי בחלפים מקוריים של טויוטה.
אח"כ התחלת להתפלפל עם כוחות פיזקליים שלא בדיוק נהירים לך .
כמובן שאתה "עושה נפשות" לשיפור שהשקעת (אגב נראה מצויין) .אבל,
לשאלה המקצועית פשוטה שלי
מעניין שגם טרופר ופאג'רו מגביהים ןמתקינים בולג'וינטים תחליפיים או מקוריים (בהתאם לכיס). אבל,
הקריסה מתרחשת וידועה רק בפראדו !
מסקנה מתבקשת, בטויוטה תכננו המתלה והבולג'ויונט עם יתירות חסר.
רענן
ענית בתשובה לא מקצועית ומגוחכת
מעולה רענן! מוצר טוב יותר וזה עולה חצי :-)
אח"כ שוב קבעת אקסיומה וחיפוש אחר האחד שזה קרה לו, כשמוכיחים שיש אחד כזה לפחות (אני בטוח שיש יותר ),
אתה שוב לא מתבלבל ועונה תשובות לא מקצועיות ומזלזלות כלפי חבר שמודה במקרה שקרה לו.
בקיצור אדון רן,
אותך אי אפשר לבלבל, הפראדו היא יצירת מופת חפה מכול תקלות.
כנראה שהעניין העיקרי והתגובות שלך הן רצון לשמור על בלוף המחירון האסטרונומי.
במאמר מוסגר, מעניין אם היה ברשותך טרופר דיזל 3.0 , היית גם מחסידי הכת שטוענים שאין בעיה והמנוע מצויין ?
למרות הכול, אני חושב שהפראדו סה"כ SUV טוב מאוד בעיקר בזכות הפידבק לנהג (בכביש) מההגה והבלמים.
רענן
רפי
הרכב שלך מוגבה? הפראדו שלי ארוך עם 344 אלף קמ... מקורי ולא מוגבה. לא נתקלתי בבעיה. השאלה שלי היא אם זה קרב רק ברכבים מוגבהים או גם במקוריים כמו שלי ( אצלי זה לא קרה ומקווה שגם לא יקרה..)
motorica.net
01-03-13, 17:09
הפראדו הוא רכב מעולה לא רק בזכות הפידבק לנהג מההגה והבלמים
יש לו במקור נעילה אחורית, יחסי העברה מצוינים, צמיגים "31 במקור עם אפשרות ל-"32 בלי שום הכנות מנוע חזק ב 01-02 ומהלכי מתלה מצוינים גם מקדימה.
רכב יד ראשונה עם 170K ק"מ ובולג'יונטים מקוריים זה לא בדיוק רכב חדש מהחברה ומה הוא עבר.
אני יכול עכשיו בכמה דקות להביא תמונות של קריסת מתלה בויטרות
שבירה של מוטות היגוי בטרופרים, זה כן בטיחותי ??
אתה טועה אדון רענן, הפרדו הוא פשרה חולפת מבחינתי והיא נעשתה מאמונה עצמית שכשלוקחים את סך הדברים זו כנראה היתה הקניה העדיפה עבורי נכון לאותו רגע.
אני שמח שהחלטת לחתוך ולגזור את "עיקרי" הדברים שלי, הצלחת לבלבל אפילו אותי בתור המקור לכתוב.
השיפור הבודד שהעליתי תרם למספר אנשים בעקבות השרשור הזה, אני לא משתכר ממנו ולא עומד מאחוריו ומשוכנע שלא מעט נחשפו לזה בפעם הראשונה וטוב שכך.
אני מצר על כך שנשמעתי חסיד כת כדבריך, אם הייתי כזה לא הייתי רוכש משולשים עליונים, תפוחים מקוריים ותושבות בשבוע הראשון שהרכב היה ברשותי.
אני משתדל להיות מודע לחסרון בכל רכב שבבעלותי ולטפל בו באופן מיידי. אם קיים כזה בו הטיפול לא קיים או בלתי אפשרי, אני אהיה הראשון למכור או מראש לא לבצע רכישה.
אסכם בהצלחה לפותח השרשור.
היי,
כן, בעזרת בולמים וקפיצים של אולדמן.
כאמור, ברכבים מוגבהים אחרים לא שמעתי על התופעה.
יש, רק בארץ, עשרות אם לא מאות, פורסטרים, מוגבהים בעזרת ספייסרים, (גם לי היה) ושום דבר שכזה לא קרה להם.
גם כיום יש לי הגבהה זהה (לנדקרוזר2009) ומקווה שזה לא יקרה.
הפראדו הוא רכב מעולה לא רק בזכות הפידבק לנהג מההגה והבלמים
יש לו במקור נעילה אחורית, יחסי העברה מצוינים, צמיגים "31 במקור עם אפשרות ל-"32 בלי שום הכנות מנוע חזק ב 01-02 ומהלכי מתלה מצוינים גם מקדימה.
על זה אין מחלוקת !
רכב יד ראשונה עם 170K ק"מ ובולג'יונטים מקוריים זה לא בדיוק רכב חדש מהחברה ומה הוא עבר.
נכון. אבל גם טרופר ופאג'רו הם לא חדשים מהחברה, גם אותם מגביהים ומטיילים באותם מסלולים שהפראדו עובר, בכול זאת קריסת מתלה שכיחה בפראדו.
אני יכול עכשיו בכמה דקות להביא תמונות של קריסת מתלה בויטרות
שבירה של מוטות היגוי בטרופרים, זה כן בטיחותי ??
נו אז מה ? אפשר גם למצוא ברשת דנה 60 שבור.
אכן בטרופרים מוטות ההגה זה זבל עופות. אך שבירה מתרחשת רק בתיקול מכשול בשילוב עם אגרסיביות נהג.
כלומר, בשטח בלבד. לעומת זאת בפראדו הכשל עלול להתרחש גם בכביש (אני מניח שלאחר שהתפתח בשטח).
רענן
אתה טועה אדון רענן, הפרדו הוא פשרה חולפת מבחינתי והיא נעשתה מאמונה עצמית שכשלוקחים את סך הדברים זו כנראה היתה הקניה העדיפה עבורי נכון לאותו רגע.
זה בסדר, כמעט כולנו חיים בפשרה אחת גדולה (בלי קשר לג'יפאות).
השיפור הבודד שהעליתי תרם למספר אנשים בעקבות השרשור הזה, אני לא משתכר ממנו ולא עומד מאחוריו ומשוכנע שלא מעט נחשפו לזה בפעם הראשונה וטוב שכך.
אכן תרם וגם לי זה הפעם הראשונה שנחשפתי אליו.
אני מצר על כך שנשמעתי חסיד כת כדבריך, אם הייתי כזה לא הייתי רוכש משולשים עליונים, תפוחים מקוריים ותושבות בשבוע הראשון שהרכב היה ברשותי.
אני משתדל להיות מודע לחסרון בכל רכב שבבעלותי ולטפל בו באופן מיידי. אם קיים כזה בו הטיפול לא קיים או בלתי אפשרי, אני אהיה הראשון למכור או מראש לא לבצע רכישה.
בוא נאמר שלמרות שלא ידוע שיש לטרופר את המחלה הזאת,
הכנסתם בי פחד ושנה שעברה החלפתי את כול ה 4 בולג'וינטים להכי חזקים וטובים (כמובן שיקרים רצח).
על הדרך כמובן החלפת תותבים למשולשים.
מסכים איתך שמאוד חשוב לדעת מה החסרונות והמגבלות לכול רכב, בהתאם לקחת סיכון מחושב ולתחזק ברמה הכי טובה שאפשר. אבל,
כאשר מנסים "לטאטא מתחת לשטיח" בעיות (בעיקר מתוך רצון לשמור על מונטין ומחירון הנכס), זאת פגיעה לשמה בתפקיד הפורום של העברת מידע
אמין בשקיפות מלאה. אם זה לא מתקיים, אז לא תדע לעולם מה החסרונות של הרכב שלך כפי שכתבת.
רענן
הנה עוד אחד....
אולי סתם עוד מקרה בודד...
http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/start.asp?p=1&id=959525
:confused: :
71793
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.