התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מנסה להבין אם הרכב שלי סיקס או פייב ... ??



Ranvahaba
04-02-13, 20:37
שלום חברים.

לאחר מעל 10 שנים שהג'יפ אצלי הגיע הזמן שאני אקבל תשובה לשאלה הזאת אחת ולתמיד.

ברישיון הרכב שלי רשום CJ סיקס . ( שנת 76 ). העניין הוא שהרכב שלי קצר יותר מהסיקס הרגיל, נראה בדיוק כמו ה 5 מבחינת הגוף.
המנוע לעומת זאת הוא 6 צילינדרים בנפח 3800, דבר שלא מקובל ב CJ5 . הגיר הוא 3 הילוכים כאשר הילוך אחורי כמו ראשון בגיר רגיל והראשון הוא למטה משמאל.

שמעתי כבר הרבה פניני חוכמה לא עינייניות כמו , זה סיקס שקיצרו אותו, כמובן שבדקתי וזה לא נכון. זה פייב שהחליפו לו מנוע, מה שגם לא נכון כמובן.
ואם זה סוג של פייב מוזר, למה ברישיון הרכב רשום סיקס ???

אשמח לקבל תשובה נורמאלית.

רן

asafk
04-02-13, 20:43
תמונה תעזור. אם הוא קצר כנראה זה CJ5.
יש CJ5 עם 6 צילינדרים - אלו בעיני רבים הג'יפים "הכי" שהיו אי פעם. יוצרו בין 76 לסוף הדגם (אי שם בין 78 ל 80 תלוי את מי שואלים), כך שאין רבים מהם. זה ג'יפ נחשק מאוד.

אסף.

Ranvahaba
04-02-13, 20:52
הוספתי תמונות ..
יכול להיות שברישיון נרשם סיקס מחוסר ידע של משרד התחבורה אי שם בשנות ה 70 ?

asafk
04-02-13, 20:59
לפי התמונות... יש לך פייב 6 צילינדרים מקורי ושמור.
אשריך.

במשרד התחבורה חסר ידע גם היום, אל תתרגש.

אסף.

Ranvahaba
04-02-13, 21:07
תודה

savyon
04-02-13, 21:09
מה שחסר לך, לפחות על פי התמונות, זה כיסוי גלגל...

http://www.eventi.co.il/Events/event.aspx?eID=803456748

Ranvahaba
04-02-13, 21:17
שאלה נוספת אם כך, שאני מאמין שתוכל לענות לי עלייה.

איפה אני יכול למצוא מישהו שמבין בקרבורטור של המנוע הזה. יש לי את הבעייה המוכרת שהרכב כבה בשיפוע חד ( במקרה שלי בעליות ) .
במהלך השנים הייתי אצל כמה "מומחים" שלא הצליחו לפתור את הבעייה. היו כמה שהציעו לשים משאבת דלק חשמלית או להחליף להזרקה, דבר שכמובן לא בא בחשבון, ויש כמה שאמרו שאין בכלל פיתרון.
קשה לי להאמין שהמננדסים שתכננו את הרכב בנו אותו ככה שיכבה בשיפועים.
הפיתרון שלי היה כיוון המעצור של כבל הגז בטיולים ככה שהוא יהיה בטורים גבוהים כל הזמן, אבל צריכת דלק של 1:2 די ייאשה אותי..

asafk
04-02-13, 21:19
כן, זו הבעיה של הקרבורטור הזה.
בכל מקרה כדאי לבדוק לעומק. מאחרוני אנשי הקרבורטורים של פעם - צביקה קרבורטורים בנתניה. מומלץ.

אופציה נוספת היא החלפה לקרבורטור אחר - יש כאן בפורום המון מידע על קרבורטורים תחליפיים.

אסף.

Ranvahaba
04-02-13, 21:19
האמת היא שכרגע, לדעתי באדיבות באדוים חביבים חסר לי כל הגלגל. בעקבותיו כנראה שיגיע גם כיסוי :)

AvigdorAharon
04-02-13, 22:47
היה לי כזה ירוק שנת 79, איזה ג'יפ!!!
הילוך שני בשטח מרגיש כמו אוטומט, מומנט מאפס קמ"ש, מגיע למהירויות סבירות בשטח, איזו תקופה...

אביגדור

yaronp
05-02-13, 01:19
יש עוד אופציות מדוע מופיעה המילה "סיקס" ברשיונות.

בדיקת עפ"י מס' השילדה תבהיר את העניין.

בכל עפ"י התמונות אכן מדובר ב CJ5 עם 6 צילינדרים.הם יוצרו ושווקו בארה"ב עד לשנת1983. הייצור פסק עקב חוסר דרישה.

six 4 life
05-02-13, 01:57
שאלה נוספת אם כך, שאני מאמין שתוכל לענות לי עלייה.

איפה אני יכול למצוא מישהו שמבין בקרבורטור של המנוע הזה. יש לי את הבעייה המוכרת שהרכב כבה בשיפוע חד ( במקרה שלי בעליות ) .
במהלך השנים הייתי אצל כמה "מומחים" שלא הצליחו לפתור את הבעייה. היו כמה שהציעו לשים משאבת דלק חשמלית או להחליף להזרקה, דבר שכמובן לא בא בחשבון, ויש כמה שאמרו שאין בכלל פיתרון.
קשה לי להאמין שהמננדסים שתכננו את הרכב בנו אותו ככה שיכבה בשיפועים.
הפיתרון שלי היה כיוון המעצור של כבל הגז בטיולים ככה שהוא יהיה בטורים גבוהים כל הזמן, אבל צריכת דלק של 1:2 די ייאשה אותי..
כמו שכתבת שום כבל גז ידני לא יעזור ושום כיוון ומומחה לא יכול לעזור עם הקרבורטור המקורי (BBD)
יש קרבורטורים מוצלחים הרבה יותר שלא מציפים בשיפועים ומוציאים עוד כמה סוסים מהמנוע עם צריכה מצויינת.

דרור ברלי
05-02-13, 08:45
בדגם הזה, אם נוסע עם המנוע המקורי, הקרבורטור זה לא קרטר BBD הכפול אלא קרטר YF או שם דומה אבל חד לועי. מייצר את כל אותן בעיות של ה-BBD (מציף בשיפועים, צריכת דלק גבוהה וכו'), אבל נותן פחות כוח וגם תגובת דוושה חלשה יותר.

גם לי היה ג'יפ כזה - CJ5 מודל 78'. תוצרת מתמ"ר חיפה. יש הבדלים גדולים בשילדה (צרה עם קורות פתוחות אצלך, רחבה עם קורות סגורות החל מ-77), בגיר ובטרנספר מדגמים שונים, מסגרת חלון אמריקאית אצלי, בזוקה לגלגל ההגה, אבל עקרונית זה ג'יפ דומה עד זהה. אצלי היה גיר 3 הילוכים וסרנים דנה 30 קדמי ו-AMC20 אחורי (צרעת...) עם יחסי העברה 4.10:1 מקוריים והמנוע שהג'יפ נולד איתו היה 3.8, אני רכשתי אותו בשנת 1990 עם מנוע 4.2 והקרבורטור הקטן. החלפה ל-BBD כפול עשתה לו רק טוב.
ברשיונות היה כתוב כמובן CJ6...

d master
15-02-13, 19:54
שטויות מה שרשום ברישיונות! אין לך מה להתייחס לזה בכלל. רוב הגיפים האלה עלו לכביש לאחר שהיו במדינה / צהל/ מנהל אזרחי/ או"ם וכו... ואז בוצע רישום ע"י מי שחשב שהוא יודע איזה דגם זה.
היו לי כמה CJ ובעל אחד מהם היה רשום דגם אחר.

הג'יפ שלך הוא CJ5 6 צילנדר ויש כמותו עוד רבים בארץ (כן כן רבים ואני לא צוחק - יותר מסבנים זה בטוח) ובעולם.

ערן CJ
16-02-13, 08:17
רן שלום
יש לי קרבורטור מיוחד לצרכיך. לקרבורטור יש שני תאי מצוף, קדמי ואחורי. מיועד לשיפועים עם מתאם לסעפת של ג'יפ. תוצרת וובר או הולי, אבדוק היום.
הורכב בעבר על סיקס משופר. אם תרצה צור קשר: 050-6272516 ערן CJ

-->