צפייה בגרסה מלאה : זוג לוקרים
אהלן בעקבות הרשרושים והכל הוחלט להחליף את הלוקרים עכשיו השאלה..
איפה,איזה, וכמה עולה????
אשמח לעזרה
רק מזכיר שזה סמוראי 96
Lidor Shtruzer
08-02-13, 20:38
בסדנאות השטח המובילות :p, מה שמתאים לסמוראי,בין 1000-1200...
לדוגמא: http://4x4pro.co.il/suzuki/samurai/%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%95%D7%93%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7% A6%D7%99%D7%90%D7%9C.html?page=shop.prod uct_details&flypage=flypage.tpl&product_id=73&category_id=4
מממליץ על לוקרים של וורן...
בהנחה שכרגע יש לך לוקרים ידניים מקוריים של איסין, לא הייתי ממהר להחליף אותם.
לוקר של איסין זהו הלוקר הטוב והחזק ביותר.
כמו בטויוטה ואיסוזו, רוב הבעיות בלוקר נובעות מהרכבה לא נכונה.
פרק, נקה, אבחן, ורוב הסיכויים שתגלה שאין שום בעיה בלוקר.
במידה ותגלה בעיה באחד החלקים הפנימיים, ניתן להחליף רק אותו.
בניגוד לדעתו המלומדת של הגולש שהגיב מעלי, אם להחליף לוקרים אז רק לאיסין.
עם כל הכבוד ל WARN, יש להם חסרונות משלהם, והם ממש לא מתקרבים לרמה של לוקר מקורי.
אחרי שתפרק, אם תצטרך עזרה, שלח ה"פ.
בברכה,טושי
motorica.net
09-02-13, 12:00
+ 1 למה ש tooshey אמר.
הלוקרים הטובים ביותר עם איכות החומרים הטובה ביותר. הכי נוחים לתחזוקה וכפי שנאמר במרבית המקרים לוקר אייסין "תקול" הוא לוקר שלא תוחזק נכונה.
מתוך סקרנות, מה הבעיה שבגללה מחליפים לוקרים? לוקר זה סה"כ מכלול מכאני דיי פשוט שמורכב ממשהו כמו 4 -5 חלקים. האם נשבר אחד החלקים?
נתחיל ונאמר שלוקר הינו מכלול שעובד, ולכן יש לו בלאי טבעי.
במצב פתוח (לא משולב) יש תנועה יחסית בין הלב לבית, ומכך נובע שמרבית הבלאי בלוקר נגרם בנסיעה יומיומית בכביש, כאשר הלוקר פתוח.
דווקא כאשר הלוקר משולב, אין בו תנועה ולכן אין בלאי, אבל במצב הזה הלוקר נושא בעומס הנעת הרכב, ויגול להשבר.
אני לא ראיתי לוקר עם 4-5 חלקים, אם נספור את כל החלקים כולל בית, מכסה , משלב, קפיצים ודיסקיות שונות, נגיע לכ 20 חלקים, לפני ברגים.
הרבה תקלות בלוקר נגרמות מחוסר ידע, רשלנות, וחוסר הבנה של תפקוד הלוקר.
במקרים רבים ההתעסקות בלוקר היא רק כדי להגיע למכלול אחר כגון מיסבי גלגל, צלחת בלימה או ציריה.
אם הלוקר הורכב בצורה לא נכונה הבעיה עלולה להתגלות אחרי זמן רב, בד"כ בשילוב הנעה קדמית בשטח, ויהיה קשה לשייך את הבעיה בלוקר לתיקון שהתבצע במוסך במכלול אחר.
לפיכך, אפשר לחלק את תקלות הלוקרים לשלוש קבוצות עיקריות
שבר - כתוצאה מעומס פנימי (נפוץ בעיקר בלוקרים תחליפיים) או כתוצאה ממכה חיצונית (סלע, תאונה)
שחיקה - בלאי טבעי, חוסר בגריז, מים בלוקר, הרכבה לא נכונה
טמטום - מכונאי שלא מצליח להרכיב את הלוקר כמו שצריך ואז "מוותר" על חלק כלשהו כדי לסגור וללכת הביתה...
כל האמור נוגע ללוקרים ידניים.
לוקרים אוטומטים בנויים אחרת ונוטים להשמיד את עצמם גם אם תוחזקו לפי הספר...
בברכה,טושי
Lidor Shtruzer
09-02-13, 15:44
טושי שלום,
אז בעצם יש מיסב בין הלוקר לציריה שנשחק ולכן צריך להחליף לוקר כתוצאה משחיקה?
ואם כן אז למה אי אפשר להחליף רק את המיסב?
בין השמש הפנימית בלוקר, זו שמקבלת את הציריה, לבין גוף הלוקר, המחובר לנבה, יש טבעת פליז המשמשת כמיסב החלקה.
כאמור, יש תנועה בין שני החלקים כל עוד הלוקר לא משולב, שזה 99 אחוז מזמן הנסיה.
טבעת פליז זו שתולה בלחץ בבית הלוקר ומבחינת היצרן הינה חלק אינטגרלי מהבית.
ניתן לייצר טבעת כזו ושתול אותה במקום הטבעת השחוקה.
באופן כללי, כמעט ולא ניתן למצא חלקים פנימיים חדשים ללוקרים מקוריים.
בטויוטה לדוגמה, אחרי בירור עם היבואן, מסתבר שאפשר לקנות את החלקים הבאים:
גומיית אטימה לחוגת מכסה לוקר (0 רינג מיוחד) - 23 שח
מכסה לוקר קומפלט עם קפיצים ומשלב - 1300 שח
לוקר קומפלט - 2600 שח
מרבית המוסכים נוטים שלא להתעסק עם חיפוש חלקי לוקר פנימיים ובטח לא ביצור חלקים מיוחדים ומעדיפים למכור ללקוח לוקר תחליפי חדש.
בברכה,טושי
או קי אז להמשך העניין...
החוגה של הלוקר נתקעה...
פתחתי ניקיתי התבוננתי השכלתי והבנתי מה הבעיה..
אני לא יודע מה גורם לה לקרות.
אבל ברגע שאני מסובב את החוגה החלק הפנימי לא יוצא החוצה ונשאר מכובץ..
למעשה כשמסובבים את החוגה הכל מסתובב איתו ואין שום שינוי
בצד הפנימי של החוגה ישנם שני חריצים אלכסוניים, מעין "לוליין".
המשלב המשונן לא אמור להסתובב, הוא אמור לנוע פנימה - החוצה בתוך בית הלוקר.
כאשר אתה מסובב את החוגה, הלוליין דורך את הקפיץ הגדול ודוחף את המשלב פנימה.
השיניים הפנימיות של המשלב משתלבות עם השיניים החיצוניות של השמש הפנימית, זו שהציריה נכנסת בתוכה.
כדי לבדוק את המנגנון לתפקוד תקין כאשר מפורק מבית הלוקר, עליך להחזיק את המכסה והמשלב ביד אחת, ולוודא שהמשלב לא מסתובב אלא נע רק פנימה החוצה בזמן שביד השניה אתה מסובב את החוגה.
אם פירקת את המשלב מהמכסה, יש להחזירו למקום הנכון, ואת זה קשה לי להסביר בכתב...
יש לגרז במעט גריז קל, כמות גדולה מידי של גריז לא תאפשר למשלב לנוע.
כמובן שיש לוודא שכל החלקים נקיים וחלקים ושאין גרדים, בליטות , לכלוך או חלודה.
בהצלחה
טושי
זו הבעיה שהוא מסתובב כולו עם הקפיץ ואינו נע פנימה החוצה...
זו הבעיה שהוא מסתובב כולו עם הקפיץ ואינו נע פנימה החוצה...
זו לא הבעיה, זו התוצאה.
הבעיה , אם בכלל קיימת, היא אחרת.
קרא שוב את מה שכתבתי.
בלי לפרק את המשלב מהמכסה, נקה גריז ישן ויבש, רסס זזקל בנדיבות.
אחוז ביד אחת כמו שכתבתי קודם וסובב ביד השניה.
נסה לעזור למשלב לזוז החוצה.
לא זז ? פרק לגורמים, נקה גרז והרכב מחדש.
לא הצלחת? זה הזמן לפנות למכונאי מנוסה ממך.
בברכה,טושי
לפי מה שראיתי יש קפיץ גדול מסביב ל"משלב המשונן"..
כאשר אני מסובב את החוגה הוא גם מסתובב ולדעתי זו הבעיה (מצטער אם אני לא מבין אותך)..
לא צריך להיות מעין סטופרים לקפיץ הגדול? כי אז ה"משלב המשונן" יוכל לנוע פנימה החוצה
פופאי
כאשר המשלב המשונן נמצא בתוך בית הלוקר, השיניים מונעות ממנו להסתובב ומאפשרות לו רק תנועה צירית פנימה - החוצה.
כאשר אתה רוצה לבדוק את מנגנון השילוב מחוץ לבית הלוקר,אתה צריך להחזיק ביד אחת את המכסה והמשלב, כך שהמשלב לא יסתובב אלא ינוע רק החוצה, וביד השניה לסובב את החוגה.
הקפיץ הגדול, זה שיש לו כריכות פתוחות, תפקידו רק לדחוף ולא להעביר תנועה סיבובית.
יש עוד קפיץ, קטן יותר, עם כריכות צמודות, תפקידו לחבר בין המשלב לפחית עם שתי השיניים שנעות בתוך הלוליין.
בברכה,טושי
קודם כל השכלתי..
ואחרי שחיברתי את הלוקר בחזרה איך אני יכול לדעת אם הוא משלב או לא?
בשעה טובה...
כדי לבדוק את תפקוד הלוקר עליך לבצע הפעולות הבאות
מנוע דומם, בלם חניה משוך, גיר בהילוך, טרנספר בהנעה אחורית בלבד.
1. סגור לוקר בצד הנגדי לזה שאתה רוצה לבדוק
2. הרם באוויר את הגלגל בצד שאתה רוצה לבדוק
3. כאשר הלוקר פתוח, סובב את הגלגל ביד. הגלגל צריך להסתובב בשקט (למעט חיכוך קל של רפידות הבלמים ), וגל ההינע הקדמי לא אמור להסתובב.
4. סגור לוקר.
5. סובב את הגלגל. תשמע קליק של השילוב וגל ההינע הקדמי יסתובב
6. פתח לוקר
7. סובב את הגלגל. הלוקר יתנתק וגל ההינע לא יסתובב. לעיתים צריך לסובב את הגלגל לשני הכיוונים לניתוק מלא. הגלגל אמור להסתובב שוב בשקט
הורד הרכב לקרקע , פתח לוקר בצד הנגדי
סע לשלום חביבי, המפתחות בפנים...
בברכה,טושי
אני מתנצל אם אני חופר..
אבל לפני שפירקתי הלוקר היה מתקתק מאוד כשהיה פתוח והוא היה תקוע ולא ניתן היה לסיבוב...
כשפתחתי את הלוקר הוא היה מלוכלך מאוד והיו קצת גרדים... ניקיתי אבל עכשיו נראה לי גירזתי יותר מדי...
ונשארו ממש טיפה תקתוקים, יש לך אולי רעיון מה הם התקתוקים שהיו?
בהנחה שהתקתוק שאתה שומע באמת מגיע מהלוקר ולא ממקור אחר, ישנן שתי אפשרויות.
1. הלוקר שחוק מאד והשמש הפנימית משחקת בתוך בית הלוקר.
במצב כזה יכול להשמע רעש קל כשהלוקר פתוח והרבה רעש בזמן נסיעה עם לוקר משולב.
2. המשלב לא מתנתק לגמרי מהשמש והתקתוק שנשמע והשבבים שמצאת מעידים על כך.
כדי לבדוק האם זה מקור הרעש, בזמן שהלוקר במצב פתוח, שחרר את הברגים של מכסה הלוקר ומשוך את המכסה מעט החוצה.
אם הרעש פסק, עליך לוודא שהמשלב ממוקם נכון על הפחית, או לכופף טיפה את האוזניים של הפחית.
בברכה,טושי
תודה על העזרה אבדוק את זה כשאחזור מהצבא...
בינתיים להאמרים
אזאחרי כל החפירות
הלוקר נוקה שומן גורז והוחזר למקום וביצעתי את הבדיקות והוא תקין!!!!!!
תודה לכל העוזרים והמגיבים אפשר לסגור או לנעול את השרשור
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.