PDA

צפייה בגרסה מלאה : נסיעה על ג'ימני ידני עם נעילה אחורית



khalilj
10-02-13, 15:00
שלום חברים,
אני מתלבט לגבי התקנת נעילה אוטומטית לג'ימני ידני 2008.
אני מחפש מישהו עם ג'ימני ידני עם נעילה אוטומטית אחורה לעשות איתו סיבוב כדי לדעת למה אני נכנס.

אני גר בחיפה.

תודה מראש.

khalilj
11-02-13, 11:33
לאור ההענות הגבוהה :) גם סמוראי נעול יכול לעזור לי להבין מה ההשלכות של הנעילה על הנסיעה בכביש.

dadi
11-02-13, 13:21
שלחתי לך בפרטי
יש גם קבוצה בפייסבוק ( אם יש לך )
הקבוצה הצפונית בשטח רוב החברה שם מאיזור חיפה קריות ולא מעט שם עם סוזוקים נעולים
בברכה דדי

ishc
11-02-13, 15:32
אני גר בכפ"ס אם אתה מגיע לאיזור. סמוראי ארוך נעול. טל' בחתימה.

khalilj
12-02-13, 13:13
תודה דדי וצחי. איצור אתכם קשר.

ניבו
13-02-13, 23:34
אתה מוזמן לעשות סיבוב על הסמוראי שלי, גם נעול אחורה קבוע
היה לי ג'ימני עם לוקרייט 2007 ידנית.
אם אתה נהג יחיד ברכב אתה תתרגל לזה בלי בעיה ובזמן מאוד קצר.
בכביש מהיר אתה לא תרגיש שינוי
בפניות פרסה וכיכרות אתה תרגיש את ההבדל, תצטרך לשחק עם חצי קלאץ' ולהתרגל אליו
גם מידי פעם הנעילה משחררת לחץ ומשתחררת במכה שגורמת לרעידה קטנה בכל הרכב. לא משהו שיגרום לך להזיז את ההגה שמאלה או ימינה אבל בהחלט מורגש.
נעילה אמינה בטירוף, מאוד אבל מאוד אבל מאוד קשה לשבור אותה. ממליץ בחום!

motorica.net
14-02-13, 07:23
אני אחסוך לך ואתאר לך במילה אחת את החוויה המפוקפקת.
זוועה.

ishc
14-02-13, 08:39
אני אחסוך לך ואתאר לך במילה אחת את החוויה המפוקפקת.
זוועה.

"קצת" הגזמת בלשון המעטה

khalilj
14-02-13, 08:54
החוויה של הנעילה (כולל חילוקי הדעות) כבר הוזכרה הרבה פעמים בפורום.
יש כאלה שאומרים שהיא לא מורגשת/מתרגלים, ויש כאלה שאומרים שהיא זוועה.
אותם תגובות מצאתי בפורומים בחו"ל.
אני חושב שעד שלא נוסעים עם הנעילה לא ניתן להבין רק מקריאה של דעות של אחרים.
לכן אני מחפש מישהו מאזור חיפה עם רכב נעול שיכול לעזור לי להבין.

מוני אורבך
14-02-13, 09:00
אני התקנתי בגימיני אוטומט 2007 נעילה.
בשתי מילים: לא מורגש.
אפילו את התקתוק המפורסם קשה לשמוע.
אם לא הייתי יודע שזה שם הייתי חושב שזהו דפרנציאל רגיל.
היו לי כבר כמה רכבים שעליהם הותקנה נעילה אוטומטית.
ברכב זה הנעילה ממש ממש לא מורגשת.
בשטח הסיפור כמובן שונה לגמרי...
רמת העבירות עולה באופן מאוד משמעותי!
גימיני אוטומט ונעילה אוטומטית הם שילוב מנצח.
גם בנוחות גם בעבירות וללא כל ספק במחיר.

בידני לא היה לי ניסיון אישי, אני מתאר לעצמי ששם הנעילה יותר מורגשת.
זאת מנסיון עבר עם רכבים ידנים שהיתה מותקנת בהם נעילה.

khalilj
12-03-13, 22:28
איפה ניתן להתקין את הנעילה באזור חיפה?
אם אין מתקינים בחיפה, מי יכול לתת חוות דעת על זוקי לנד בנתניה?

Scrusher
12-03-13, 22:52
איהב מדאלית אל כרמל - 0526991336

asafk
12-03-13, 23:23
איפה ניתן להתקין את הנעילה באזור חיפה?


בחניה שלך..??

http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1166-jeepolog-archive


אסף.

khalilj
13-03-13, 11:19
הייתי מאד רוצה :) בתנאי שמישהו שעשה את ההתקנה ילווה אותי בתהליך...
תודי לכל העונים, אני הולך להתקין אצל מורי.

asypeer
14-03-13, 20:03
שים לב שחווית הנסיעה ברכב ידני וברכב אוטומטי עלולות להיות שונות בגלל רציפות הכח באוטומט. אני לא התקנתי בדיוק מהסיבה הזו.

mfdx30
16-03-13, 12:57
בחניה שלך..??

http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1166-jeepolog-archive


אסף.
אני התקנתי בג'ימיני של חבר בעזרת הפרוייקט הזה:
http://www.jimny.se/locker.html
יצא פיקס!

asafk
16-03-13, 23:08
צילמת? אתה יכול לעזור לכל אלו שחוששים. כמה מילים, כמה תמונות, ויהיה יופי של מדריך.

אסף.

mfdx30
16-03-13, 23:20
צילמתי כמה תמונות בפלאפון אבל לא את כל הפרוייקט כך שזה לא ייתן אינדיקצייה מדוייקת על התהליך. הקישור שהעליתי נותן את כל התהליך במלואו מההתחלה ועד הסוף. אני מכונאי רכב אבל זו הייתה הפעם הראשונה שהתקנתי נעילה שכזו. חוץ מהעובדה שזה חוסך המון כסף (סביב ה 1500 ש"ח) החוויה מדהימה. מה שחשוב זה לעבוד מסודר עם סימונים מדוייקים, בסבלנות ועם כל הכלים המתאימים.

מוני אורבך
17-03-13, 07:41
עברתי את ההתקנה לא ממזמן.
אין כאן סיפור גדול והכתבה בקישור שהובאה מכסה טוב את כל הנושאים.
אבל...
יש טריק אחד שצריך להיזהר ממנו.
הריבוע ברזל במרכז (זה שמחזיק את ה cross shafts) עבה מדי.
כאשר סוגרים את הבית יש רווח של מלימטר (מה שכמובן לא צריך להיות)
למרבה הפלא כאשר קוראים את הוראות ההתקנה מתברר שהם מזהירים מהבעיה הזו.
מה שצריך לעשות הוא להוריד משני צדדי הקוביה כמילימטר (עד שהבית נסגר טוב).
לא סיפור גדול אבל דורש תוספת זמן.

אגב חיפשתי ברשת ולא מצאתי בשום מקום האם נעילה אוטומטית 1510 תתאים גם לדיפ הקידמי.
או נעילה אוטומטית אחרת שאתם מכירים.
אפשר כמובן לפתוח ולראות, אבל אני מעדיף כמובן ללמוד מניסיונם של אחרים.

mfdx30
17-03-13, 08:03
בעניין הקובייה אתה צודק. ההשחזה היא לא סיפור גדול. תוספת לחרט של בערך 200 שח. רק חשוב לעמוד לידו וליבדוק כל פעם שלא יכרסם יותר מידי. אני עדיין לא מבין למה לא מוציאים קיט כזה שמתאים לגימיני בדיוק ביחד עם קובייה מתאימה. כי על סמוראי לא צריך לגעת בקובייה בכלל.

khalilj
20-03-13, 09:25
תודה לעונים.
ההתקנה בוצעה אתמול אצל מורי.
הנה התובנות שלי עד כה:
1. מומלץ לבצע את ההתקנה אצל מתקין מומחה. יש שם לא מעט עבודה. וההשחזה של הקוביה זה לא משהו שהייתי רוצה לעשות לבד...
2. הנהיגה עם נעילה וגיר ידני זה לא סיפור בכלל!!! כל החששות שלי נעלמו אחרי יום אחד של נהיגה. צריך לקבל הדרכה קצרה ולשנות טיפה הרגלי נסיעה כדי לחסוך את הרעשים.
3. החופש בדריישפט גדל. בהילוך ראשון ומהירות איטית זה מורגש. צריך להתרגל ולהסתגל.
4. השיפור בשטח משמעותי. עולים יותר לאט ופחות מאמץ.

im_ri
20-03-13, 09:59
הנה התובנות שלי אחרי שנה וחצי עם ג'ימני ידני עם נעילה אחורית:
החופשים הולכים וגדלים.
שכיחות המכות והדפיקות עולה עם הזמן.
לא הייתי נותן לחברה שלי או לאמא שלי לעלות על האוטו.
הרגלי הנסיעה שהנעילה מקנה לך הם לא נכונים ולא ביטוחותיים - קלאצ' בסיבובים פוגע באחיזת הרכב לדג'.
שלא נדבר על מה קורה בכביש רטוב, רק תחשוב על לנסות להתחמק ממכשול בכביש רטוב כי הנעילה לא משתחררת.

לסיכום: שיפור הכרחי לכל טיול שעושה את החיים קלים ושומר על הרכב מכיוון שמאפשר נסיעה איטית ומבוקרת. מצד שני הוא השיפור שהכי משפיע על הנהיגה היומיומית בכביש.
צריך כל הזמן לזכור את זה בכביש. מכאן כל אחד יכול לעשות את השיקולים שלו.

Scrusher
21-03-13, 16:28
גם חשוב ההשפעה שלה בשטח - יש המון מצבים מאוד מסוכנים שבלי נעילה בכלל לא תצליח להגיע אליהם. כשהסרן הקדמי מאבד אחיזה ורק הסרן האחורי מקדם את האוטו,הוא לא רק מקדם אותו אלא גם זורק אותו קצת הצידה וכו'. כמה זמן יש לך את הרכב?
יש הרבה אנשים שקודם כל מתקינים נעילה והם עושים המון טעויות מסוכנות בגלל זה (אני מכיר כמה כאלה,הבעיה היא שהם גם לא בדיוק מקשיבים כי "בטח שאני אעלה מכאן! יש לי נעילה")
היתרונות ברורים כמובן,אבל לפעמים אנשים שוכחים את החסרונות ומוצאים את הקרקע מימינם\משמאלם במקום מתחתם

asafk
21-03-13, 16:40
קלאצ' בסיבובים פוגע באחיזת הרכב לדג'..


ושוב - למה ללחוץ על הקלאצ' בסיבובים???
אל תעשו את זה, זה באמת לא טוב.

אסף.

im_ri
24-03-13, 13:24
כל הנעילה הזו היא סכנה.
אבל בסיבובים יחסית חדים (בתוך העיר, חניונים ולא בעליה על איילון) הרכב קופץ ולא נוסע חלק או שהנעילה לא תמיד נפתחת.
כל הסיפור לא בטיחותי גם ככה.

asypeer
24-03-13, 16:23
וזו בדיוק הסיבה שהבאתי נעילה מארה"ב ומכרתי אותה למישהו אחר...

menahemy
30-03-13, 20:20
גם אני התקנתי את הנעילה, יחד עם חליל, אצל מורי.
לי יש ג'ימני אוטומטי שנת 2005.

אז ככה.

ישנם 2 כוחות שמשפיעים על הלוקר. אחד מהמנוע דרך הדרייבשאפט, השני מהגלגלים עקב מהירויות סיבוב שונות. הכוח הראשון גורם ללוקר להינעל ואילו השני גורם לו להשתחרר.
בשטח, המומנט מהמנוע נועל את הלוקר ומבטיח כי מומנט יועבר לגלגל האוחז. טוב נו, ברור, בגלל זה הוא קיים.
על הכביש המצב שונה, במיוחד במהלך סיבוב. סיבוב הגלגלים יגיד ללוקר להשתחרר. עם זאת, אם לוחצים על דוושת הגז בתוך הסיבוב, הדרייבשאפט יגיד ללוקר להינעל, ועכשיו יש מלחמה. המאבק הזה מתורגם לנקישה (ברכב אוטומטי) או לטלטולים אלימים (ברכב ידני).

אגב, תופעה רגילה תוך כדי סיבוב הוא תקתוקים, כאשר הלוקר משתחרר. זהו צליל תקין וצריך לחיות אתו. זה בנוסף לנקישות מהדרייבשאפט עקב מאבקי הכוחות.

עדיין לא נסעתי על כביש רטוב, אך לדעתי צריכים להיות עוד יותר זהירים בסיבובים מכיוון שאין מספיק אחיזת כביש כדי לשחרר את הלוקר, ואז הרכב עלול לזרוק זנב.

שורה תחתונה. מי שיכול לחיות עם החסרונות של הלוקר בנהיגה יומיומית (ויש חסרונות) על מנת לקבל עבירות טובה יותר בשטח שיתקין אותו.
וכפי שנאמר כבר בפורום, ברכב אוטומטי המצב פחות נורא מאשר ברכב ידני.

-->