PDA

צפייה בגרסה מלאה : ישור קו ל WJ דיזל 2004



shahav
12-02-13, 10:03
שלום,
רכשתי אתמול WJ 2004 דיזל.
ליפני שאתחיל עם השיפורים המתבקשים של הגבהות ונעילות, אני צריך ישור קו למנוע\גיר - טיפול של החלפת כל הסננים\שמנים ותיקון נזילה במערכת ההגה.
אני עם שתיי ידיים שמאליות, כך שאני צריך מוסך טוב שמכיר את הרכב הנדיר הזה.

איזה מוסך אתם ממליצים להתחיל איתו?

אני עובד באיזור הרצלייה.

תודה
רבין

sos4u
12-02-13, 12:22
קודם כל תתחדש וברוך הבא .
ממליץ לך לפנות ליניב , הייטק מוטורס 09-7602479. א.ת. רעננה
מכיר את משפחת ה JEEP לפני ולפנים על כל ההסתעפויות שלה ..
מקצועי ואמין - מומלץ בחום רב.

רוכברודאו
13-02-13, 00:11
אתה לא זה שהמציא את אדמה? מגיע לך טיפול דלוקס חביבי:)
אז מזל טוב. רכב מעולה אמהמה דורש קצת צומת לב.

מיי טו סנט:
1. אל תסמוך יותר מדי על המוסכניק בנוגע לתקלות מנוע ו ס ב י ב ת ו. גם מומחים ידועים בתחום הג'יפים (כמו יניב לעיל) לא מכירים את המנוע. וממילא לא ידעו לפתור תקלות יותר טוב מכל מכונאי אחר (קרי ניסוי וטעייה על חשבונך).
2. טיפולים שוטפים זה סיפור פשוט יחסית. עדיף שתדע מראש מה נדרש לפי ספר הטיפולים של הרכב. רצוי שתרכוש בעצמך (למשל בדקר ת"א חלקי חילוף למרצדס במחירים שפויים) ותביא למוסכניק שיחליף/ירכיב. מכיר מוסכים יותר זולים מהיי טק מוטורס אבל הבחור לפחות הוגן וגם קרוב אליך.
3. נזילה במערכת הגה כמעט בטוח שמדובר בצינור לחץ שמתחבר למשאבה. הנזילה מהניפל תשעים מעלות. תקלה ידועה ודורשת החלפה אחת ע"פ רוב. צינור אורגינלי עולה כ600 שח. הפתרון המועדף במקרה זה. קנה לבד וכל אחד יוכל להרכיב לך בשעה עבודה. שים לב לנוזל הגה כח לרכב הזה. תהיה חייב להחליף את כולו ו(אל תוסיף) השתמש בנוזל מאושר!
4. גיר אל תיגע! מערכת סגורה שאינה דורשת טיפול למעט תקלות כמובן..
5. אם יש תקלות במנוע חוץ מטיפול שוטף. ספר ונעזור. בקצרה, המומחים למנוע הזה לא יושבים במוסכי ג'יפ אלא במרצדס. ישנם מספר מכונאים מוכשרים למנוע הזה באזור ת"א. לא הייתי פונה אליהם לטיפולים שוטפים אבל בתקלות הם הסמכות המקצועית ברכב הזה.
תהנה מהרכב - שמשלב את הבלתי אפשרי: יכולות שטח מהשורה הראשונה, מפנק בכביש וצריכת דלק שפויה עם אמינות טובה איפשהוא בין יפני לבריטי (ירחם השם).
אבל אל תסמוך עלי - אני קצת משוחד :)

אבשלום
אבשלום

shahav
13-02-13, 10:03
אבשלום, תודה על הפירוט הרב. בוא נקווה שלא אצטרך להכיר את המכונאים בתא...
הבוקר הכנסתי את הרכב ליישור קו אצל יניב. פרט להחלפת שמנים, ישנם שתיים שלוש בעיות:


1) מדיד שמן גיר שבור, צריך חדש לוודא שהישן נישבר בחוץ, כלומר לא נישאר קצה בצינור של המדיד:-)
2) נזילה של ההגה כוח - אני אדבר עם יניב לגביי עצתך. מקווה שהוא בעצמו רואה את השירשור הזה.
3) רעש בפעמון בעת סיבוב הגה שמאלה. הרעש בולט יותר ברוורס. פה סגרתי עם יניב שנחליט ביחד אם לתקן או כבר להחליף את הציריות הקידמיות לצלב מחוזק.



אני הבטחתי לעצמי שאסע ברכב חודש חודשיים ליפניי שיפורים, אבל ניאה לי שהסבלנות פגה:

אני רוצה לשפר בסדר הבא:
1) נעילה אוטו לציר האחורי.
2) מגני סף
3) הגבהה. ופה הדילמה 2" קפיצים בולמים או קיט מלא של 4"...
4) מיגונים ראיתי באספיר - סט מיגונים שמשתלב עם השני צירים חיים במחיר דיי סביר.


אשמח לתגובות
רבין

Saar
13-02-13, 10:27
אתה בטוח שצריך מיגונים באוטו הזה?

shahav
13-02-13, 11:00
לא ממש לא.
אבל ניראה לי שמיגון סף זה חובה?! או שגם מיגון סף הוא מיותר?
מבחינה כלכלית - זה השקעה של 2K שח עבור המיגון סף. זה קצת הרבה כאשר עלות הרכב הוא 60K.
מה קורה אם נוסעים ללא מיגון סף? הנזק הוא רק במראה או שיתכן בעיות בדלתות או עקומים בשילדה??

Saar
13-02-13, 11:19
דווקא מיגון סף כדאי לעשות, מיגון גחון/גיר עלול להיות מיותר באוטו כזה.
בוא נחכה לתשובה של נמרוד או רמי שמכירים את הגחון של הרכב הזה טוב יותר ממני.
סער

grand
13-02-13, 11:23
אני רוצה לשפר בסדר הבא:
1) נעילה אוטו לציר האחורי.
2) מגני סף
3) הגבהה. ופה הדילמה 2" קפיצים בולמים או קיט מלא של 4"...
4) מיגונים ראיתי באספיר - סט מיגונים שמשתלב עם השני צירים חיים במחיר דיי סביר.


אשמח לתגובות
רבין

1. מיותר לטעמי אם הנעילות המקוריות שלך עובדות היטב, סע לטייל קודם ותחליט אח"כ. מעבר לזה שהאוטומטית מתקתקת ופוגמת במידת מה מהתחושה הנינוחה ברכב הזה.
2. מגיני סף - אם אתה מאלה ששוברים ומשחקים משחקי עבירות - מומלץ, אם האופי שלך עדין - ניתן לוותר.
3. 3-4" הגבהה כולל כל הנילווים, פחות מזה יבאס אותך בשטח.
4. מיותר לחלוטין, אין מה למגן בWJ מוגבה, ישנם מיגונים מקוריים למיכל הדלק ולטרנספר, שוב.. אם אתה עדין ושומר לא צפויות לך בעיות ומכות. אם לא... תמגן, טרנספר-גיר וזהו.

נמרוד - מערד
13-02-13, 19:44
היי
המיגון היחיד שהרכבתי הוא מגן סף, ושיהיה כמה שיותר צמוד לגוף הרכב, המגן טוב גם להיי ליפט.
נמרוד

boaz avrahami
13-02-13, 19:58
מה לגבי מיגני ביצים?
לדעתי גם חשוב

sos4u
13-02-13, 21:21
מה לגבי מיגני ביצים?
לדעתי גם חשוב
רק למי שיש . גדולות מהרגיל ....

shahav
13-02-13, 22:41
1. מיותר לטעמי אם הנעילות המקוריות שלך עובדות היטב, סע לטייל קודם ותחליט אח"כ. מעבר לזה שהאוטומטית מתקתקת ופוגמת במידת מה מהתחושה הנינוחה ברכב הזה.....

נסעתי שנתיים על טראנו אוטמטית עם נעילה אוטמטית. לא הרגשתי אותה בכלל. גם ה WJ שלי הוא דיזל אוטומט כמו הטראנו, לא שומעים שם הרבה:-)

מה לגביי הוורי לוק ביחס ל מוגבל החלקה שהיה לי בטראנו?
מנסיוני המוגבל החלקה שווה לתחת וזה בהשוואה לדטרויט שהחליף אותו. אני מקווה שהוורי לוק מוצלח יותר , כי אשאיר אותו בציר הקידמי. אם הוורי לוק מוצלח, אז למה כולם מתקינים ספרטה מאחור? רק כדי להתגאות בזה? קשה לי להאמין.
רבין

shahav
13-02-13, 22:47
היי
המיגון היחיד שהרכבתי הוא מגן סף, ושיהיה כמה שיותר צמוד לגוף הרכב, המגן טוב גם להיי ליפט.
נמרוד
נימרוד -אצלך זה גם מדרגה או רק מיגון\אחיזה להיי ליפט? בקיצור מה אתה ממליץ?

נמרוד - מערד
13-02-13, 23:54
רבין
אצלי זה לא מדרגה, זה מגן עם אפשרות להרים עם הייליפט.

רוכברודאו
14-02-13, 00:19
20130213_234203.jpg (file:///C:/Users/pc1/Downloads/20130213_234203.jpg)


אבשלום, תודה על הפירוט הרב. בוא נקווה שלא אצטרך להכיר את המכונאים בתא...
הבוקר הכנסתי את הרכב ליישור קו אצל יניב. פרט להחלפת שמנים, ישנם שתיים שלוש בעיות:

1) מדיד שמן גיר שבור, צריך חדש לוודא שהישן נישבר בחוץ, כלומר לא נישאר קצה בצינור של המדיד:-)
2) נזילה של ההגה כוח - אני אדבר עם יניב לגביי עצתך. מקווה שהוא בעצמו רואה את השירשור הזה.
3) רעש בפעמון בעת סיבוב הגה שמאלה. הרעש בולט יותר ברוורס. פה סגרתי עם יניב שנחליט ביחד אם לתקן או כבר להחליף את הציריות הקידמיות לצלב מחוזק.



אני הבטחתי לעצמי שאסע ברכב חודש חודשיים ליפניי שיפורים, אבל ניאה לי שהסבלנות פגה:

אני רוצה לשפר בסדר הבא:
1) נעילה אוטו לציר האחורי.
2) מגני סף
3) הגבהה. ופה הדילמה 2" קפיצים בולמים או קיט מלא של 4"...
4) מיגונים ראיתי באספיר - סט מיגונים שמשתלב עם השני צירים חיים במחיר דיי סביר.
רבין

סעיף אחד הכי מצחיק.. (זה כמה מכונאים מכירים את המנוע). פשוט כי אין מדיד שמן גיר.. יש רק כובעון צהוב שראה כמו התחלה של מדיד. היצרן לא רוצה שתבדוק שמן גיר כי אתה לא אמור לגעת בזה (זוכר? מערכת סגורה וכו'). למתעקשים ניתן לקנות מדיד באי ביי. כמובן שבהעדר תקלה מהותית בגיר אין לך מה לשקול זאת אפילו..
לגבי 3 - גם משעשע. ראה תמונה. בדיוק היום קיבלתי פעמון לציריה קדמית שמאלית שדופקת אצלי. 280 ש"ח ומחליף לבד. צירייה אצל ינוביץ עולה 2000 (כן!) ולא רוצה לחשוב כמה יעלו לך צלבים. מיותר האמא של המיותר. בטח מקדימה. כי אם לא תנעל מקדימה אין שום משמעות לצלבים והפעמון מאידך יחזיק לך הרבה מאד זמן.
עדיף תחסוך תכסף ותשקיע בקיט 4" כמו שצריך. זה פשע לא לנצל את מהלכי המתלה הנדירים שהרכב הזה יודע לתת. מצטרף לאחרים בנוגע למיגון - חוץ ממגיני סף לא צריך כלום. נעילה אוט' מאחור? לא שולל אבל תעשה לעצמך טובה ואחרי שתגביה ותסדר הכל (אל תשכח מנתקים מהירים מקדימה, כן?) תבדוק בעצמך ואולי תופתע מה האוטו הזה יודע לעשות רק עם הוורילוק...

eysham
14-02-13, 07:42
רביו..

ממה שאני זוכר מפעם כשהיה לי גראנד... (עד לפני פחות מחודש... :) )

יש כאלה שמרוצים מאוד מהוארילוק ויש כאלה שממש לא.
הכל תלוי כמובן מה המצב שלו וכמה הוא שחוק.
אם זה עובד, זה עובד מצויין
אם זה לא עובד, כמו שלי היה, אז אם כבר, כדאי להחליף לספארטן, אבל זה מצריך ציריות אחרות וקייס פתוח. לא זול.
בקיצור תשאיר את זה לסוף כשתחליט שהוארילוק לא מספק אותך.

אל תשכח גם להשאיר תקציב לדרייבשאפט קדמי דאבל קרדן. הקיים עם הגבהה זה עניין של זמן עד שהוא נופח..
וכמו שאבשלום ציין, מומלץ לא לוותר על מנתק מהיר למייצב הקדמי.

איל

shahav
14-02-13, 08:01
אייל תודה על המידע.
ובכול זאת איזה אפשריות יש פרט ל ספרטאן?
נא לא לישכוח שהדגם הוא CRD קצת שונה מהבנזין הנפוץ. כפי ששמעתי, בכל הנוגע בהינע, הדגמים זהים - החל מהיציאה של תיבת העברה עד לגלגלים, אבל את זה "שמעתי" ולא קראתי.

רבין

shahav
14-02-13, 08:04
עד דבר - אפשר לשפץ את ה וורי לוק? בהנחה שהנל נתן את נישמתו לאחר עשור של נסיעה על כביש?



רביו..

ממה שאני זוכר מפעם כשהיה לי גראנד... (עד לפני פחות מחודש... :) )

יש כאלה שמרוצים מאוד מהוארילוק ויש כאלה שממש לא.
הכל תלוי כמובן מה המצב שלו וכמה הוא שחוק.
אם זה עובד, זה עובד מצויין
אם זה לא עובד, כמו שלי היה, אז אם כבר, כדאי להחליף לספארטן, אבל זה מצריך ציריות אחרות וקייס פתוח. לא זול.
בקיצור תשאיר את זה לסוף כשתחליט שהוארילוק לא מספק אותך.

אל תשכח גם להשאיר תקציב לדרייבשאפט קדמי דאבל קרדן. הקיים עם הגבהה זה עניין של זמן עד שהוא נופח..
וכמו שאבשלום ציין, מומלץ לא לוותר על מנתק מהיר למייצב הקדמי.

איל

יריב קלר ברוך
14-02-13, 08:11
עד דבר - אפשר לשפץ את ה וורי לוק? בהנחה שהנל נתן את נישמתו לאחר עשור של נסיעה על כביש?

מי בארץ שיפץ וורי לוק ? והאים זה חזר לתקינות 100 אחוז?

shahav
14-02-13, 08:15
לפי מה שכתוב פה - הוארי לוק לא ניתן לשיפץ...

כתוב שם גם אך בודקים את ה Vari lock


http://www.jeepforum.com/forum/f13/i-need-clutch-pack-wjs-rear-vari-lok-821954/

נמרוד - מערד
14-02-13, 08:19
יש קיטים לשיפוץ ב EBAY צריך לפרק את האקס לגורמים ולהחליף את הדיסקייות.
נמרוד

Jacob80
14-02-13, 11:57
אבשלום,

תרשה לי לתקן אותך קלות - יש גם יש מדיד שמן גיר.
אולי אצלך הוא נשבר וכל מה שנשאר זה רק הכובעון הצהוב


20130213_234203.jpg (file:///C:/Users/pc1/Downloads/20130213_234203.jpg)



סעיף אחד הכי מצחיק.. (זה כמה מכונאים מכירים את המנוע). פשוט כי אין מדיד שמן גיר.. יש רק כובעון צהוב שראה כמו התחלה של מדיד. היצרן לא רוצה שתבדוק שמן גיר כי אתה לא אמור לגעת בזה (זוכר? מערכת סגורה וכו'). למתעקשים ניתן לקנות מדיד באי ביי. כמובן שבהעדר תקלה מהותית בגיר אין לך מה לשקול זאת אפילו..
לגבי 3 - גם משעשע. ראה תמונה. בדיוק היום קיבלתי פעמון לציריה קדמית שמאלית שדופקת אצלי. 280 ש"ח ומחליף לבד. צירייה אצל ינוביץ עולה 2000 (כן!) ולא רוצה לחשוב כמה יעלו לך צלבים. מיותר האמא של המיותר. בטח מקדימה. כי אם לא תנעל מקדימה אין שום משמעות לצלבים והפעמון מאידך יחזיק לך הרבה מאד זמן.
עדיף תחסוך תכסף ותשקיע בקיט 4" כמו שצריך. זה פשע לא לנצל את מהלכי המתלה הנדירים שהרכב הזה יודע לתת. מצטרף לאחרים בנוגע למיגון - חוץ ממגיני סף לא צריך כלום. נעילה אוט' מאחור? לא שולל אבל תעשה לעצמך טובה ואחרי שתגביה ותסדר הכל (אל תשכח מנתקים מהירים מקדימה, כן?) תבדוק בעצמך ואולי תופתע מה האוטו הזה יודע לעשות רק עם הוורילוק...

Jacob80
14-02-13, 12:03
לגבי ורילוק, אתם צריכים קצת זמן להכיר את המערכת, ללמוד איך היא מתנהגת והיכן המגבלות שלה.
אצלי למדתי שכאשר יש הצלבה מלאה, עם שני גלגלים באוויר, ואלה שעל הקרקע ניצבים בפני מכשול גבוה - אין למערכת את הכוח לסובב את הגלגלים מעבר למכשול.
אבל (וזה אבל גדול) בכל מצב אחר (וזה תקף ב-95% מהמצבים בו נדרשת הנעילה) הנעילות הקדמית והאחורית משתלבות בצורה מאד נוחה ונעימה בעת העליה על מכשול.

יעיד על זה אייל שראה לא פעם את הרכב שלי מפעיל את הוורילוק ומניע את עצמו קדימה רק בזכות הנעילות.


לפי מה שכתוב פה - הוארי לוק לא ניתן לשיפץ...

כתוב שם גם אך בודקים את ה Vari lock


http://www.jeepforum.com/forum/f13/i-need-clutch-pack-wjs-rear-vari-lok-821954/

-->