צפייה בגרסה מלאה : יש פה חרט ?
BackDoorMan
12-02-13, 18:30
אני צריך פלטת גרניט עם אינדיקטור לבדיקת מישוריות, להשאלה.
מבטיח להתנהג יפה, אפילו מוכן להכין את הקפה המיוחד שלי.
חנן-ג'יפולוג
12-02-13, 20:40
לבדוק את הבלוק? סרגל טוב עם פילרגייג'.
BackDoorMan
13-02-13, 01:30
זה לא רק לבדיקת מישוריות הבלוק,
צריך גם לבדוק אם יש שקיעה או עליה של הסליבים ביחס לפני הבלוק,
ואי אפשר לבדוק עם פילר ג'ייג' שקיעה.
דבר שני, גם אם היה ניתן לבדוק עם סרגל,
"סרגל טוב" זה רק "סרגל שערה" ( STRAIGHTEDGE באנגלית) ובד"כ עומד בתקן DIN 874/00
האמור להיות מספיק מדויק למדידת סטיות של 3 מאיות מ"מ, עולה מעל 500 ש"ח, לא ממש זמין בחנויות וגם בחו"ל הוא יקר,
כל תהליך היצור של חלק ברמת דיוק כזו מורכב ויקר בהרבה מייצור בטולרנסים גסים.
אינדיקטור ופלטה אמור להיות נפוץ וזמין אצל כל חרט.
שום חרט לא ישאיל לך את זה. אם אתה מכיר את המערכון בספינל טאפ כשהגיטריסט מראה את אוסף הגיטרות שלו למראיין ומגיעים לגיטרה שהוא לא מוכן אפילו שיסתכלו עליה, זה בערך היחס של החרטים לאבני גרניט האלה....
חנן-ג'יפולוג
13-02-13, 06:31
בדיקה של גובה סליבים ביחס לבלוק נעשית באמצעות דיאל אינדיקטור בלבד, המונח על הבלוק.
BackDoorMan
13-02-13, 08:34
לא נכון,
אי אפשר למדוד עם דיאל אינדיקטור בלבד, הגובה חייב להמדד ביחס לרפרנס נתון,
כמו פה למשל
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b1cd02k3.htm
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/images/b/b1ck02uc.gif
חנן-ג'יפולוג
13-02-13, 08:52
זה לגמרי נכון מכיוון שביצעתי בדיקות כאלה בהתאם להוראות יצרן. עם זאת, אני מבין שבמבנה מנוע כפי שהצגת, כשהסליב לא צמוד לבלוק, לא ניתן להחליק את המחט של האינדיקטור בצורה רציפה מהסליב לבלוק.
איציק - 4X6ZH
13-02-13, 08:59
לאיזה מנוע אתה מתכוון לעשות את המדידות ?
זה מנוע דיזל או מנוע בנזין
זה מנוע שיש לו סליבים או שרוולים יצוקים
זה בלוק יציקה ברזל או אלומיניום
ונגיד שהבלוק ימצא עקום ( יש לו שקע ) מה אתה מתכוון לעשות ?
ונגיד שאתה יודע מה לעשות ... יש לך מי שיעשה את העבודה
ונגיד שיש מי שיעשה את העבודה
יש לך את כל החלקים הנדרשים אחרי ליטוש מסוג כזה ?
אני מעולם לא השתמשתי בבלוק !!
אני תמיד משתמש בסרגל ואינדיקטור
אני זוכר טוב טוב את הצרות שנכסתי אליהם במקרה שהיה צורך ללטש
או בעברית טכנית ( גם כשהבלוק לא עומד במפרט היצרן הרבה פעמים עדיף להשאיר ולתת פתרון אחר ) כמו משחק עם סתם ראש אחר
לסיכום זה תחום מענין
ממש לא למכונאי מצוי
ממש לא לחרט מקצועי
נדרש שילוב של מי שמבין טוב בעיבוד שבבי מבין טוב טוב את ההשלכות של שינוי גובה שרוולים \ גובה בוכנות \ נקודת הזרקה \ נקודת הצתה
ורק אז לבקש מהחרט מה לעשות תוך כדי מעקב אישי צמוד
אחרת אתה הולך להרוס לעצמך את המנוע .
המנוע יעבוד . אבל אורך חיי השיפוץ והתופעות \ תקלות שיכולות להתפתח לא ניתן לצפות אותם מראש !
רק סיפור קטן מליטוש כזה ( התקבל זיוף במנוע )
אחרי אין סוף בדיקות פרוקים החלפות ותפילות לגמרי במקרה נמצא שחיישן XX זז ממקומו ( בגלל הליטוש הוא התקרב לציר שמסתובב )
התוצאה נתון שגוי למחשב המערכת
תחשוב טוב טוב לפני שאתה מלטש
בהצלחה
איציק
חנן-ג'יפולוג
13-02-13, 09:03
אני חושב שאם תשים סרגל על הסליב תוכל למדוד עם פילרגייג' את המרווח בין הסרגל לבלוק. זה אלתור, כמובן, אבל הוא נראה לי מספק בהתחשב בכלי העבודה שזמינים לך.
BackDoorMan
13-02-13, 09:19
מנוע בנזין, כל אלומיניום, עם סליבים.
אם זה יהיה עקום, אז אני אבדוק איזה אופציות עומדות בפני.
עם פילרגייג' לא ניתן למדוד במקרה של סליבים ששקעו.
וגם סרגל שערה יקר לי לרכישה ולא מצאתי מישהו שישאיל.
שימי
עשיתי ראש מספר פעמים למנועי tu ותמיד הסתפקתי בבדיקה שטחית מאוד לגובה הסליבים לראות שאין קטסטרופה ולא יותר מזה.
כל עוד יש נזק והוא קטן - עדיף לדעתי להתעלם.
זה כמובן בהנחה שאתה רק מחפש להחזיר את המנוע לכשירות ולא מחפש להביא אותו לביצועיםנשל מנןע חדש או יותר מזה...
כאמור - זו פרקטיקה שלי, נכון שזה לא לפי הספר אבל לפעמים מותר להיות חאפר ולסחוב עוד רבע מליון קילומטר על מנוע גם אם הוא לא פיקס.
אסף.
BackDoorMan
13-02-13, 10:22
אסף, גם מנוע פשוט כמו TU למיטב הבנתי אמור לתפקד בטווח הסיבולת שהיצרן קבע לו, אני מחפש להביא את המנוע לכשרות,
מספיק לי שיחזיק עוד 3 שנים מעמד לפחות.
באלכסון הסטייה המותרת היא 5 מאיות ואילו ההפרש המותר של גובה הסליבים ביחס לפני השטח הוא 3 מאיות,
אין שום סרגל רגיל העומד ברמת הדיוק הזו,
וכבר בדקתי עם פילר גיי'ג וגם פנס, זה לא זה, בדיקה שטחית היא חסרת משמעות.
מסכים איתך לגבי הנוחות שבחאפריות, אבל להיות חאפר זה להמר, שמח שזה הצליח לך, אבל אין בזה עקביות, מה שעבד אצלך
יכול באותה מידה להתחרב אצלי.
מה עם לבדוק כמה נקודות בהיקף עם מיקרומטר?
אסף.
BackDoorMan
13-02-13, 10:59
איך :confused: מצטער, לא הבנתי את ההצעה.
BackDoorMan
14-02-13, 18:35
שום חרט לא ישאיל לך את זה. אם אתה מכיר את המערכון בספינל טאפ כשהגיטריסט מראה את אוסף הגיטרות שלו למראיין ומגיעים לגיטרה שהוא לא מוכן אפילו שיסתכלו עליה, זה בערך היחס של החרטים לאבני גרניט האלה....
http://www.youtube.com/watch?v=P-NgeXl-PPA
70130
תבדוק פה (http://www.hashahal.com/chapters/index/9/3/) כנס לכלי מדידה יש שם סרגל שערה במחיר סביר מאוד.
טל.
BackDoorMan
15-02-13, 03:21
תודה,
המחיר סביר מאוד אם היה לי מנוע 50 סמ"ק,
אבל מה לעשות שסרגל שערה של 150 מ"מ מכסה בערך שליש מאורך הבלוק אצלי.
BackDoorMan
16-02-13, 14:44
אולי כדאי לשנות את הכותרת ל "יש פה נגר", לפחות זה בחינם..
מישהו הבין את התהליך :confused:
http://www.youtube.com/watch?v=VTD6vhhkj84&list=PLN_LSNPJooZ_tSVewsLEwm0fpwCzHNiu0
מצטער לבאס אותך ,
הבן אדם נגר , הוא מציין כמה פעמים , שהדיוק של העץ יספיק לעבודות עץ ,
אבל לא ממש מוצלח לעבודות מתכת מקצועיות, מספיק שאתה מניח את העץ על משטח מתכת לא ישר ,
העץ יקבל פגמים , וכבר לא יהיה מדוייק.
BackDoorMan
17-02-13, 21:41
לא נורא, אני לא מתבעס כל כך מהר.
איך :confused: מצטער, לא הבנתי את ההצעה.
פיספסתי את זה אז "למען הדורות הבאים" - אפשר להשתמש במיקרומטר כמו שני אלו לצורך המדידה במספר נקודות בהיקף הסליב:
7017970180
אסף.
BackDoorMan
17-02-13, 21:59
אוו, הבנתי אותך..
יש מצב שזה יעבוד, אבל יהיה קשה לייצב מכשיר קליל כזה ועם בסיס כל כך קטן על שפת הסליב,
לא סתם הבדיקות נעשות או ע"י סרגלים ארוכים וכבדים, מקבילונים או פלטות ברזל יציקה עם חורים לאינדיקטור,
תמיד הכלים המפולסים המשמשים כרפרנס כבדים וגדולים ומכסים לפחות את כל הסליב ועוד.
אבל זה רעיון מענין, ולפחות יש בו רפרנס כלשהו בניגוד לשיטה שחנן הציג.
ד.א התייחסתי למיקרומטר השמאלי, את הימני לא מכיר ולא הבנתי איך הוא עובד.
עידו לוריה
18-02-13, 19:58
שימי השמאלי זה מיקרומטר עומק הימני זה מיקרומטר לעובי , כמו קליבר המדידה היה בין השפתים .
עידו
תודה,
המחיר סביר מאוד אם היה לי מנוע 50 סמ"ק,
אבל מה לעשות שסרגל שערה של 150 מ"מ מכסה בערך שליש מאורך הבלוק אצלי.
אבל אתה לא צריך אורך. אלא רוחב, לא?! (ככה גם נראה בסקיצה שהעלית).
טל.
אם תצלם (עדיףבוידאו עם הסברים) (ועוד יותר עדיף באנגלית) ותעלה לכאן וליוטיוב אנשים יכלו לעזור לך יותר... לי עבר בראש איזה רעיון אבל כדי לבדוק כמה הוא פרקטי צריך לראות בעיניים
BackDoorMan
02-03-13, 03:52
שימי השמאלי זה מיקרומטר עומק הימני זה מיקרומטר לעובי , כמו קליבר המדידה היה בין השפתים .
עידו
תיארתי לעצמי מה זה הימני, רק לא הבנתי איך ניתן להשתמש בו למדידת מישוריות או גובה הסליבים ביחס לפני הבלוק.
אבל אתה לא צריך אורך. אלא רוחב, לא?! (ככה גם נראה בסקיצה שהעלית).
טל.
רשמתי בהתחלת השרשור שהייתי צריך לבצע 2 מדידות:
אחת למישוריות הבלוק, והשנייה עד כמה הסליבים בולטים מעל או שקעו מתחת לפני הבלוק ,הסקיצה מתארת רק את הבדיקה השניה.
סרגל 150 מ"מ יתאים רק לבדיקה במקרה שהסליבים בולטים מעל פני הבלוק, מה עם בדיקת מישוריות ומה עם בדיקה במקרה שהסליבים שקעו :confused:
אם תצלם (עדיףבוידאו עם הסברים) (ועוד יותר עדיף באנגלית) ותעלה לכאן וליוטיוב אנשים יכלו לעזור לך יותר... לי עבר בראש איזה רעיון אבל כדי לבדוק כמה הוא פרקטי צריך לראות בעיניים
מצטער, כבר הרכבתי את הראש, הסתפקתי בפלטת שיש שהשאלתי מחרט שעבדתי אצלו בעבר, בדקתי אותה ביחס ל"שולחן" כרסומת והיא היתה
מספיק מישורית, בכל מקרה אשמח לשמוע מה הרעיון שלך.
מצאתי וידאו של איך בודקים מישוריות, ווידאו של בדיקת גובה סליבים.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3C_y_kkPSBo
http://www.youtube.com/watch?v=0vWeibfi_Wg
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.