אמיר ב.א
16-02-13, 21:00
שאלו כאן לפני כמה זמן מה יכול לגרום לשעון דלק , להראות כמות לא נכונה במיכל , או שעונים אחרים על הלוח ,שלא מתפקדים טוב
ובזמנו אמרתי שלרוב זה קשור למינוס - צריך לדאוג למינוס רציני שיגיע ללוח שעונים.
אצלי גם התחילה הבעיה לא ממזמן , וידעתי שאני צריך לטפל בה , אבל השעון רק זייף לפעמים ,
אז בנתיים דחיתי את זה , (ונתתי למרפי לעשות את שאר העבודה)
לפני כמה ימים בזמן נסיעה על כביש חיפה תל אביב , פתאום יוצאת כמות רצינית של עשן מהלוח שעונים ,
עצרתי בצד , וכביתי את הרכב , וסגרתי ידית ראשית של חשמל ברכב (מזל שעשיתי), ניראה לי עוד כמה שניות והייתה פורצת להבה.
ניתקתי את כל החיבורים של החשמל ללוח שעונים , ונסעתי ככה הבייתה , בלי שעונים.
אתמול פתחתי את העסק ותיקנתי - הנזק - משהו כמו 4 חוטים שרופים לגמרי של שעונים שונים ,
ועוד הרבה חוטים שהותכו וצריך היה להחליף.
כל זה בגלל מינוס לא טוב - באחת ההתקנות הפרטצ'יות שעשו על הדיפנדר , לקחו מהמינוס הראשי חוט , אבל במקום להתחבר לחוט הראשי
חתכו את המינוס הראשי , חיברו אותו לחוט מוליך עם חתך קטן , ואח"כ חיברו את המשך החוט הראשי לחוט הקטן הנ"ל...
החוט גם לא היה מחובר טוב , ועם הזמן התרופף , מכיוון שמחוברים הרבה שעונים נוספים להמשך מינוס הנ"ל,
הכל התנקז לחוט הקטן , שהתחיל להתחמם לשרוף לעצמו את הבידוד , תהליך שהזין את עצמו ,
עד לשריפה הנ"ל...
מסקנה - אם השעונים מתחילים להשתגע - כדאי לתקן את עניין המינוס בזמן , ולא לחכות לשריפה ...
בתמונה - דוגמה לאיך ניראה אחד החוטים אחרי :70151
ובזמנו אמרתי שלרוב זה קשור למינוס - צריך לדאוג למינוס רציני שיגיע ללוח שעונים.
אצלי גם התחילה הבעיה לא ממזמן , וידעתי שאני צריך לטפל בה , אבל השעון רק זייף לפעמים ,
אז בנתיים דחיתי את זה , (ונתתי למרפי לעשות את שאר העבודה)
לפני כמה ימים בזמן נסיעה על כביש חיפה תל אביב , פתאום יוצאת כמות רצינית של עשן מהלוח שעונים ,
עצרתי בצד , וכביתי את הרכב , וסגרתי ידית ראשית של חשמל ברכב (מזל שעשיתי), ניראה לי עוד כמה שניות והייתה פורצת להבה.
ניתקתי את כל החיבורים של החשמל ללוח שעונים , ונסעתי ככה הבייתה , בלי שעונים.
אתמול פתחתי את העסק ותיקנתי - הנזק - משהו כמו 4 חוטים שרופים לגמרי של שעונים שונים ,
ועוד הרבה חוטים שהותכו וצריך היה להחליף.
כל זה בגלל מינוס לא טוב - באחת ההתקנות הפרטצ'יות שעשו על הדיפנדר , לקחו מהמינוס הראשי חוט , אבל במקום להתחבר לחוט הראשי
חתכו את המינוס הראשי , חיברו אותו לחוט מוליך עם חתך קטן , ואח"כ חיברו את המשך החוט הראשי לחוט הקטן הנ"ל...
החוט גם לא היה מחובר טוב , ועם הזמן התרופף , מכיוון שמחוברים הרבה שעונים נוספים להמשך מינוס הנ"ל,
הכל התנקז לחוט הקטן , שהתחיל להתחמם לשרוף לעצמו את הבידוד , תהליך שהזין את עצמו ,
עד לשריפה הנ"ל...
מסקנה - אם השעונים מתחילים להשתגע - כדאי לתקן את עניין המינוס בזמן , ולא לחכות לשריפה ...
בתמונה - דוגמה לאיך ניראה אחד החוטים אחרי :70151