PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלת היגוי - הייסטיר מול פיטמן מונמך ומוט Z



שגיא S
18-02-13, 17:31
שלום לכולם

במסגרת שיפור הסמוראי שלי אני רוצה להחזיר את ההיגוי למוטב.
שינויים רלוונטיים: הגה כח של ג'ימני, RUF מקדימה, צמיגי 235.
ככה נראית מערכת ההיגוי כיום:


70188


כמו שאתם יכולים לראות - הזוית בין המוטות היגוי לא נוראית, אבל מורגש שינוי בהיגוי שאני רוצה לתקן.
באשכול הזה כבר התייעצתי בנושא: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=64197

אבל אני לא מרוצה ומעוניין לשפר, לכן עד כה עשיתי שני דברים.
1. הזמנתי מארה"ב מוט היגוי מחוזק בתצורת Z: http://lghttp.14077.nexcesscdn.net/806AE0/Magento/media/catalog/product/cache/1/image/8fd106950a7fe2b3e92e88d576fc3495/s/a/samizlink_1.jpg
2. הזמנתי זרוע פיטמן מונמכת, כרגע היא היחידה בארץ שקיימת לג'ימני - ולכן אני לא מודע בדיוק ליעילות שלה.

המחשבה שלי, לעבור לסוג של הייסטיר, כמתואר בתמונות הנ"ל:
http://i5.photobucket.com/albums/y194/ironcrow/100_0344.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y194/ironcrow/100_0342.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y194/ironcrow/100_0339.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y194/ironcrow/100_0338.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y194/ironcrow/100_0335.jpg

את החלקים שמתחברים לברגים של הקליפר - אני יכול למצוא ובזול.
השאלה שלי היא לגבי שאר המערכת.
1. האם אפשר לייצר מוטות היגוי? סך הכל צינור ברזל עם הברגות ותפוחים מתאימים? כמה עולה בערך לעשות דבר כזה?
2. האם זה "בסדר" מבחינה הנדסית ומכנית, לחבר את מוטות ההיגוי לקליפר? זה לא יגרום איזשהו נזק?
3. האם הפתרון הזה עדיף על הנמכה לפיטמן והמוט Z


אני אשמח לשמוע עוד הערות בנידון.

נ.ב
אני מודע לכך שיש קיטים של HIGHSTEER לסמוראי, אבל אם זה הפתרון אז אני מעדיף להישאר עם הZ וההנמכה לפיטמן.

gmike
18-02-13, 18:35
שגיא, אצלי ואצלך מקדימה סט אפ זהה. כנראה שגם גובה מאוד דומה..
אצלי הסתפקתי בפיטמן מונמך. המוט מאוד קרוב להיות מקביל לקרקע.
1.לייצר אפשר,לוקחים צינור חלול, בעל דופן מאוד עבה,מבריזים הברגות לתפוחים. עד פה-כל חרט יוכל לבצע.
החלק הטיפה יותר מסובך-חור קוני, לא אצל כל אחד תמצא מקדח מתאים, אם בכלל.
2.זה מתחבר לנאבה, עם 2 ברגים M12 או M14(לא זוכר), לא לקליפר. כנראה שזה מספיק חזק,לא קראתי על תלונות לשברים בחו"ל.
3.אם חייבים להשתמש במוט Z בנוסף לפיטמן מונמך, היי סטיר עדיף.

איפה אתה מוצא את החלקים שמתחברים לקליפר,בזול?

מדדת זוית קסטר לאחר החלפת הקפיצים?
אצלי נדרשו קלינים של 10 (!) מעלות כדי להחזיר אותה לסטנדרט, ועכשיו סוף סוף אין death wobble..

התמונה ששמת זה אחרי הנמכה לפיטמן?

מיכאל.

שגיא S
18-02-13, 22:49
בקשר לסעיף 3 - יש לי גם את המוט וגם את הפיטמן. למה לא להשתמש בשניהם?

לא מדדתי זוית קסטר...אני אעשה את זה באמת.

gmike
19-02-13, 10:06
כי אם אין צורך במוט Z,אז למה סתם להרכיב?
ואם יש צורך- זה פתרון מאולץ, שהיי סטיר טוב בהרבה ממנו.
מוט Z דואג לתקינות התפוחים, היי סטיר מאפשר התנהגות נכונה וטובה לכל מערכת ההיגוי.

לא ענית,אז אני אשאל שוב: מאיזה רכב התכוונת להוריד את הזרועות להיי סטיר,מרצדס ישנה? ואיפה מצאת כאלה?

שגיא S
19-02-13, 10:41
כי אם אין צורך במוט Z,אז למה סתם להרכיב?
ואם יש צורך- זה פתרון מאולץ, שהיי סטיר טוב בהרבה ממנו.
מוט Z דואג לתקינות התפוחים, היי סטיר מאפשר התנהגות נכונה וטובה לכל מערכת ההיגוי.

לא ענית,אז אני אשאל שוב: מאיזה רכב התכוונת להוריד את הזרועות להיי סטיר,מרצדס ישנה? ואיפה מצאת כאלה?

א. כן - ממרצדס. יש באיביי ;)

ב. חשבתי אם פתרון של פיטמן הוא טוב, ופתרון של מוט Z הוא טוב - אז השילוב שלהם גם יהיה טוב

-->