PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה באמת נחוץ לרכב שטח מודרני כאשר יורדים לשטח



Berk0
18-02-13, 19:49
שלום לכולם,
השאלה המתבקשת, אם ברשותי סופה, סיקס או כלי אחר בשנים הללו, אכן אקח איתי לשטח, ארגז כלים שלא יבייש אף מוסכניק, וארגז חלפים שאוכל למכור רדיאטורים ותפוחים לבדואים במהלך הטיול,

מה לגבי האנשים שקנו רכב שטח חדש עם המון מחשבים ואלקטרוניקה, כגון ריינג רובר\ דיסקו 4\לנד קרוזר\ היליקס וויגו
רכב שגם ככה טיפולים לבד כמעט בלי אפשרי לבצע בלי סורק תקלות וחיבור למחשב הרכב, וגם ככה הכול שם זה חגיגה אחת גדולה של מחשבים.

מה עלי לקחת איתי לשטח חוץ מציוד חילוץ, (הייליפט, רצועות, שאקלים, את חפירה, קומפרסור צמיג רזרבי)

האם באמת יהיה אפשרי להחליף רצועת טיימינג שנקרעה באמצע הטיול? או ציריה שנשברה? מה דעתכם ומה עושים החברה עם הכלים המודרנים שיורדים לשטח?

שגיא S
18-02-13, 20:34
תראה...בטרופרים/פראדואים/פאג'רו כן ראיתי שמחליפים פעמונים/ציריות בשטח.

בדגמים החדשים יותר של לנד קרוזרים, ופאג'רו קינג למינהם לא יצא לי ממש לראות, פשוט כי לא יצא לי לראות אותם מטיילים יותר מדיי.
אני מניח שאם האוטו לא מניע או הגיר נתקע אין ממש מה לעשות בנידון באמצע השטח.

אבל להחליף פעמון או משהו כזה אני חושב שאפשר

yoav21
18-02-13, 20:37
טלפון סלולרי

gal rotman
18-02-13, 20:58
מבקשים מבדואי מקומי לשמור על הרכב עד שיגיע החילוץ

moriseven
18-02-13, 21:16
מבקשים מבדואי מקומי לשמור על הרכב עד שיגיע החילוץ

בקשיש לבדואי ;)

tallevi
18-02-13, 23:42
מה הבעיה להשתדרג גם מחינת הכלים והחלפים???
ארגז הכלים חייב להיות מותאם לציוד. סורק תקלות זה פשוט עוד כלי!
אותו הדבר לגבי החלפים, במקום קרבורטור או דיסטרביוטר, תחזיק את החיישנים (maf, O2, kps,cps,tps וכד'). ואם אתה מטייל במדבר מוהבי למשל הייתי גם לוח את ה-ECM ואת ה-TCM.
חוץ מזה הברזלים לא השתנו הרבה ומן הסתם הם אלו שעולים קורבן בכיבוש מעלות.

דרור ברלי
18-02-13, 23:44
ברצינות?

סט צמיגים נוסף.
ואם אתה באמת רוצה לטייל עמוק בשטח - עוד סט צמיגים...

איציק - 4X6ZH
19-02-13, 04:22
מזוזה על כל דלת
וכדאי להתפלל לאלוהי יצרן הרכב

יונימוג אדום
19-02-13, 05:51
מזוזה על כל דלת
וכדאי להתפלל לאלוהי יצרן הרכב

גדווולללל .

אילן

ofiredri
19-02-13, 06:58
מנוי גרירה.
ועכשיו ברצינות : לא בטוח כלל שרכבים מהסוג שמנית ניתן לתקן בשטח ולהמשיך בנסיעה. אולי ציריות וכו' אבל לרוב המכלולים אין גישה קלה והרוב ממוחשב.
סורק תקלות עוזר באיתור התקלה אך פחות בתיקונה. ע"ע חיישנים ששווקו חיים.

Saar
19-02-13, 07:36
אולי אני טועה, אבל עד היום לא ראיתי רכב שנתקע בגלל אלקטרוניקה (טפו טפו)
ראיתי רכבים שנתקעו בגלל ברזלים שונים שנשברו (תפוחים, מוטות הגה) צינורות שונים,מצברים גמורים ו... רדיאטורים ;)
וכמובן צמיגים.
לכן, גם אני חושב שכלים ל"תיקון ברזלים" (תפוחים ספייר וכו') אפוקסי פלסטלינה, קצת חוטי חשמל, כבלים להנעה, טלפון סלולרי, מים לקפה ואוכל :)
ואם אפשר, לא לטייל לבד אלא עם חברים שניתן לסמוך עליהם וציוד גרירה בסיסי ליציאה מהשטח במקרה תקלה.
בין לבין, כדאי להקשיב גם לאיציק :D
סער

yoav21
19-02-13, 08:06
אולי אני טועה, אבל עד היום לא ראיתי רכב שנתקע בגלל אלקטרוניקה (טפו טפו)
ראיתי רכבים שנתקעו בגלל ברזלים שונים שנשברו (תפוחים, מוטות הגה) צינורות שונים,מצברים גמורים ו... רדיאטורים ;)
וכמובן צמיגים.
לכן, גם אני חושב שכלים ל"תיקון ברזלים" (תפוחים ספייר וכו') אפוקסי פלסטלינה, קצת חוטי חשמל, כבלים להנעה, טלפון סלולרי, מים לקפה ואוכל :)
ואם אפשר, לא לטייל לבד אלא עם חברים שניתן לסמוך עליהם וציוד גרירה בסיסי ליציאה מהשטח במקרה תקלה.
בין לבין, כדאי להקשיב גם לאיציק :D


סער


סער זה בגלל שאתה לא מטייל עם חברה עם לנד רובר, היה לחבר TD5 2003 מה זה לימון חמוץ כל טיול תקלה אחרת וכולם קשורים חיישנים וחשמל.
למען ההגינות היום הוא על 2001 בנזין ואין מה להשוות בכלל בכמות התקלות.

יואב

avishon
19-02-13, 09:27
מזוזה על כל דלת
וכדאי להתפלל לאלוהי יצרן הרכב
לגבי המזוזה , להלן מתוך אתר ישיבת בית-אל :cool: :

איציק - 4X6ZH
19-02-13, 09:46
לפני כמה חודשים עברנו בנקרות
עצרנו לקפה ומרחוק אני רואה שני כלי רכב ( אלה מהגדולים החדשים ... דוג אולי פורד )
אחד מושך
השני קופץ
מתקרבים שואלים מי נגד מי
הבחור עצר לרגע והרכב נשאר תקוע במצב P
מזלו שהצלחתי לקלוט שאין לו אור ברקס
כן מפסק אור בלם תוקע מפלצת מוצצת בכל מצב בכל מקום
לא כדאי לקצר את החוטים
לא כדאי לנתק את המפסק ( כי אז המפלצת לא מחליפה הילוכים )
לא חסר תקלות שיביאו אותך לבלות לילה קר במדבר .

איציק

gp1
19-02-13, 21:04
lr 3 ו- lr4 יענו דיסקברי 3 ו- 4 ברמת העקרון רק אם נשבר לו ברזלים ייתקע מפני שמבחינת שאר הדברים לפי מה שידוע לי , יש להם mode של תקלה שמעביר אותו למצב נסיעהת חירום על הילוך שילשי בלבד ללא כל החיישנים והאלקטרוניקה כדי להיחלץ מהשטח.



יואב 21 לגבי החבר שלך . רוב הסיכויים שהוא קנה רכב שמישהו התעלל בו . ולהתעלל זה לא מחייב לנסוע במהירות 200 בשטח סלעי. להתעלל : זה לטפל ולתקן אצל חאפרים או רמאים או חפפנים או לבד בלי להבין למרות שחושב שמבין .

gal rotman
19-02-13, 21:30
למה לחשוב שלילי ? קונים חדש חזק ומשוכלל כדי לא להתקע !
נוסעים בזהירות לאט לאט ולא שוברים כלום !
ואם לא עולה אז יורדים ושמים אבן ואם גם אז לא עולה יורדים ושמים עוד אחת , ואם לא עולה בכלל משלמים על חניון מסודר ולא חונים על המדרכה !

-->