PDA

צפייה בגרסה מלאה : התבלטות ברכישת אינדיאני



דידי תורג׳מן
23-02-13, 10:00
שלום לכל בעלי האינדיאניים וחג שמח!
את האמת כבר שנים שרכישת אינדיאני משלי היא בגדר פנטזיה...
לאחרונה הרצון גובר ואני בהתלבטות רצינית אם להיכנס למשפחה.
כמו שבטח קרה כבר לרבים מכם, הלב אומר כן! החברים אומרים למה לך להיכנס להרפתקה כזו? סתם צרה ובור בלי תחתית... הרבה תקלות... ועוד...
לכן פונה אליכם הבעלים של הכלים האלה להתייעצות כי לצערי אין לי מכרים שהם בעלים לאינדיאני.
אז כדי למקד את העניין, ההתלבטות היא בין צ׳ירוקי 1999-2001 לבין גראנד צ׳ירוקי עד 2002. (בנזין לשניהם כמובן) לא מכיר את הכלים בכלל ולא יצא לי לנהוג או להיות נוסע באף אחד מהם, וכמובן שהכוונה היא ללכת על משהו שהוא כבר אחרי השקעה, מוגבה ממוגן ותוספות שטח כאלו ואחרות.
הרכב הוא רכב שני במשפחה, הראשון הוא ליסינג עבודה, ובעיקרון אמור להיות של האישה (בקושי נוסעת) ובעיקר לטיולים בסופשבוע...
כיום יש לנו ג׳יפון סוזוקי גרנד ויטרה 2005 קצר (לא מהצורה החדשה) מוגבה ועם תוספות קטנות לשטח, ככה שתבינו שהמעבר הוא דיי קיצוני... ממנוע 1600 ל-4000 במינימום, ומאוטו שנחשב מאוד אמין וזול בהחזקה למשהו קיצוני לצד השני (ע״פ מקורות זרים...)
אז כמו שציינתי אני מחפש כלי עם עבירות- לא אקסטרים מידי אבל גם ממש לא שבילים, ובעיקר לא לפחד לקבל מכות כל פעם שיורד לשטח שאפילו טיפה טכני. מחפש כלי שיהיה נוח גם לאישה לנהוג עליו בנסיעות יומיומיות אפילו שהן לא רבות, אני יותר נוטה לכיוון של צ׳ירוקי אבל לא יודע עד כמה יהיה נוח לאישה לנהוג עליו... ובעיקר מחפש לדעת האם זו באמת צרה שלא כדאי להיכנס אליה? האם באמת יש הרבה תקלות ומחלות לא צפויות?! האם מדובר בהוצאות כספיות גדולות? אפילו לגבי הדלק אשמח לדעת מבעלי ניסיון מה הצריכה בכל אחד מהכלים? ושאלה לגבי הביטוח מקיף, הרי ידוע שהקשר בין כלים מושקעים ומשודרגים למחירון שלהם הוא מקרי בהחלט, מה קורה במצב כזה נגיד של גניבה או טוטאלוסט (לא עלינו), מקבלים מהביטוח מחירון או קצת יותר שמתקרב למה שהג׳יפ שווה באמת..?
לפני ששאלתי חפרתי קצת בפורום שלכם ועדיין נשארתי עם סימני שאלה רבים, אז אודה אם תשקיעו רגע מזמנכם ותנסו להכווין אותי טיפה ולא תפנו אותי לכל מיני אשכולות או פורומים אחרים...
באמת תודה על העזרה והסבלנות!!! בתקווה שאולי בקרוב אכן אהייה חלק מהמשפחה…
חג שמח לכולם!

klam
23-02-13, 11:41
ברוך הבא ויש כאן הרבה שרשורים בנושא. קיים הבדל משמעותי בין הצ'ירוקי לגראנד. הצ'ירוקי קטן יותר באופן משמעותי, יש לו מנוע בנזין מעולה, הוא קשוח וקל להגיע איתו לעבירות גבוהה. מאחר ומדובר במודלים ישנים, הוא מתאים מאוד לג'יפאים מנוסים שאינם חוששים מתחזוקה עצמית. הגראנד WJ שאליו אתה מכוון הוא כבר רכב אחר - אמנם הוא הגראנד האחרון שעדיין יש לו שני סרנים חיים, אבל הוא נבנה במקור כרכב יוקרתי עם הרבה פינוקים וחשמלים, מה שהופך אותו ברבות השנים לרגיש, עדין ומורכב יותר. הוא כמובן מפנק מאוד, אבל יש להביא בחשבון מערכת יחסים קרובה עם בעלי מקצוע. בסה"כ מדובר על רכבים חזקים ודי אמינים, בניגוד לדיעה הקדומה, אך מחייבים טיפולים שוטפים ויש לזכור שלחלקם החיים עד היום היו מאתגרים. אין בעיה של חלקי חילוף והם לא יקרים, אך למי שאינו עושה תחזוקה עצמית, הכניסה למוסך מדי פעם עשויה לכאוב. צריכת הדלק "מעולה": 1:6 בממוצע לשניהם, תלוי ברכב וברמת השיפורים והתחזוקה. הביטוח המקיף סביר, אבל לרכב משודרג יש לעשות ביטוח על-פי הערכת שמאי ולא מחירון (700 שח אצל המעונב). יש כאן באתר WJ למכירה עם נתונים טובים אצל נתן.
בהצלחה, חן

sos4u
23-02-13, 12:02
קודם כל מקווה שתעשה את הצעד הנכון / מתבקש / כיף ותצטרף למשפחה.

דבר שני כפי שכתבת זה באמת מעבר חד [ מאד ] מצעצוע לדבר האמיתי ...

אתה נכנס למגרש של הגדולים ... ולא אנסה לייפות את המצב, רכב אמריקאי בשנים הללו, הוא , איך לומר, דורש ידע, הבנה, והכרות עם דברים שעד כה לא פגשת.
אם תסמוך על זה שבכל תקלה או בעיה תרוץ למוסך - הלך עליך ...

אתה צרך ללמוד את הרכב, ולהכיר , לאט לאט את המערכות השונות וללמוד לבוא לכאן ולהתייעץ [ לפני!! ] , ולא אחרי קבלת ההחלטות. אל תתבייש לשאול. יש פה ידע שויקיפדיה מחווירה לעומתו. נסיון מצטבר של שנים רבות ושל אנשים שונים.

עכשו להתלבטות הראשונה, האם בכלל, לעבור לאמריקאי, אחרי ויטארה.
שלא תבין לא נכון, אני מת על הכלים של סוזוקי: סמוראי גימני וויטארה הם צעצועים נהדרים שיכלו אלמלא מגבלת הגיל [ של הנהג ] , להמכר בקלות בטויס ר' אס, ואני לא מתכוון להעליב. אילו כלים עם עבירות מדהימה, אמינות יפנית וצריכת דלק מינימלית, שבהחלט מכניסים אותם לקטגוריית ה"צעצועים " ...
אבל, הגודל, במקרה הזה, קובע... נפח אחסנה, משקל עצמי, נוחות נהיגה תמצא רק אצל האינדיאנים, ולא תמצא בשום שבט אחר. [ אולי הכרכרות האנגליות משתוות בנוחות, אבל לך תסתכן עם תקלות של דיסקו או של ריינג' ... , לא עלינו ... ]

ולעניין השני, האם גרנד או צ'רוקי -
אני לא אובייקטיבי. לכן אביע את דעתי.
ניסיתי פעם אחת לשבת מאחורי ההגה של הצ'רוקי, ולא הצלחתי לסובב את ההגה. .. זה הספיק לי.
ועכשו בפן הרציני יותר - ההבדלים בין הגרנד לאחיו הקטן מתבטאים במנוע אדיר 4700V8 בשנתונים שאתה מחפש, מול 4L 6 צילינדרים , שמספק מספיק כוח כדי להזיז את הצ'רוקי, אבל לא מספקים את הכיף שמוציא מנוע V8 עתיר מומנט וצילינדרים [ אגב, צריכת הדלק כמעט זהה... ]
מבחינת מתלים - בגרנד יש 4 קפיצי סליל לעומת 2 עלים מאחור בצרוקי [ הרבה פחות נוח לטעמי ] , מה שמגביל את יכולת השיפורים בצ'ירוקי.

נוחות הנסיעה הן בשטח והן בכביש של הגרנד עולה על רוב רכבי השטח האחרים. מהלכי המתלה המדהימים שלו, [ במקור , לפני שדרוגים ] הופכים את הנסיעה לנעימה, רכה, איטית ומפנקת. אישית, ואני עם דגם "זקן" יותר, את רוב המעלות, אני עולה ב 1200-1600 סל"ד... בעדינות ובסבלנות ... כך גם הגרנד שאתה מבקש לקנות.

אז, קח את דבריי בפרופורציה הנכונה, כי אני בעלים מרוצה מאד של גרנד מזה כ 6-7 שנים, לא אובייקטיבי, אבל עם נסיון ...
אך לדעתי, לא תמצא רכב מפנק כזה, במחיר שבו נמכרים הגרנדים ..
מאחל לך שתמצא אקזמפלר הגון במחיר שווה, ותצטרף למשפחה. מכאן הכל פתוח ..

ברוך הבא!

Saar
23-02-13, 12:53
הי,

לפני 9 שנים הייתי במצב דומה, מעבר מויטרה ארוכה ל xj.
ההבדל בין הרכבים עצום. נסיעת שטח שהייתה אתגרית עם הסוזוקי הפכה להיות נסיעת שביל עם הצירוקי (משלט 21 למשל, לפני 9 שנים)
גם על הכביש, עקיפות שדרשו תכנון מוקדם פתאום בוצעו הרבה יותר בקלות, בקיצור יש מנוע...

לגבי ההבדלים בין גראנד ל xj,
כמו שיוסי אמר, ה xj הרבה יותר קטן וצפוף, קופצני יותר ופשוט הרבה יותר.
ניתן לשפר את שניהם ללא בעיה, לדעתי קל יותר לטפל ב xj בתחזוקה עצמית (יש יותר מקום בתא המנוע והרבה פחות חשמל ומחשב), בנוסף המנוע דומה מאוד למנוע הסופה הנפוץ.

נסה למצוא רכבים כאלו ולנסוע לסיבוב , אצלי זה מה שהכריע את הכף...
סער

boaz avrahami
23-02-13, 17:38
יש גם גרנד ZJ עם מנוע כמו של ה- xj צירוקי דהינו 4.0 טורי.

אין לך מה לחשוש מהמעבר בגלל האמינות למרות שהאמינות היפנית כנראה יותר טובה.
רצוי גם להבין במכונאות אם יש לך אמריקאי בשטח...
תבדוק היטב אם אתה מוכן למעבר מבחינת צריכת הדלק. פה יש הבדל גדול ובמיוחד כשביבי חסר כסף לגלידה.

דידי תורג׳מן
23-02-13, 18:34
תודה רבה לעונים!
המעבר מהסוזוקי הוא בעיקרון בגלל הגודל והצפיפות גם העתידית בהתרחבות המשפחה…
ה-xj זה כלי שהאישה יכולה לנהוג עליו מבלי שאני אשמע תלונות אחרי כל נסיעה..? מבחינת נוחות וכאלה, כי אמירה של ״בקושי הצלחתי לסובב את ההגה״ (אפילו אם היה בה ״טיפה״ של הקצנה..) דיי מטרידה אותי בקטע הזה... כי יש לי אישה עדינה ומפונקת (;
ההבדל בצריכת דלק הוא באמת מינורי בין הדגמים? כי הייתי בטוח שגם בגלל המנוע ובעיקר המשקל שיש הבדל של הסביבות 2 ק״מ לליטר לטובת ה-xj
ועוד שאלה שמעניינת אותי בעיקר בפן של העבירות או לחלופין הצפיפות בתא מטען - היכן ממוקם הגלגל רזרבי בגרנד?

grand
23-02-13, 19:01
ההבדל בין XJ ל WJ לאישה הוא גדול, מכל הבחינות, ה XJ הוא רכב מיושן , תכנון של שנות ה 80, לעומתו ה WJ מפנק, שקט ונוח, גם התנהגות הכביש שלו נעימה יותר,
מטבע הדברים יהיו בשניהם לאחר 10-13 שנים תקלות כאלה ואחרות, WJ בגלל שהוא פחות ספרטני יהיו מן הסתם קצת יותר תקלות, אבל ההנאה והשקט מהאישה שווים את ההבדל הזה.
זה לדעתי..

Saar
23-02-13, 20:45
תלוי מה תעשה עם הרכב.
אשתי נסעה על ה XJ מוגבה 2" במשך 3-4 שנים, אחרי ההגבהה של ה 3.5" היא בקושי מוכנה לנסוע עליו.
ה WJ יהיה נעים יותר על הכביש גם לאחר הגבהה.
לדעתי הוא "מרגיש גדול" בנסיעה, אני אהבתי את זה שה XJ קטן יותר.
כ"א והטעם שלו :)

sos4u
23-02-13, 23:16
תלוי מה תעשה עם הרכב.

לדעתי הוא "מרגיש גדול" בנסיעה, אני אהבתי את זה שה XJ קטן יותר.
כ"א והטעם שלו :)

סער,
אתה מתחיל להטריד אותי. האמירות הללו מדאיגות ... :D

דידי תורג׳מן
23-02-13, 23:29
ועכשיו רק צריך המלצה למקום אמין מקצועי שמכיר את הכלים, לבדיקה לפני קניה? (ואולי בית לטיפולים שוטפים בהמשך...)
מומלץ ורצוי באזור המרכז, אפילו ירושלים גם בסדר...
שוב תודה!

sos4u
24-02-13, 00:15
ממליץ לך מנסיון שלא לטרוח וללכת למכוני בדיקה. הנ"ל מכסים את עצמם בכיסוי משפטי מכאן ועד למאדים.
ממליץ לך למצוא מוסך שתמצא לנכון ולבצע את הרכישה בהמלצתו ובדיקתו.

אם אתה באיזור המרכז, אוכל להמליץ בחום רב על מוסך הייטק מוטורס ברעננה.
אני בטוח שיש מוסכים נוספים טובים תלוי בקרבה למקום מגוריך.

בהצלחה !

boaz avrahami
24-02-13, 07:12
אני יכול להמליץ על אודי מזרחי בחום

יוש
24-02-13, 07:44
אני יכול להמליץ על אודי מזרחי בחום

חד משמעי!

בנוסף, בנוגע לביטוח - הפרמיה מכסה את עלות הרכב על פי המחירון.
אם תרצה לכסות גם שיפורים, אפשרי, אך כמובן יהיה עליך להוסיף כסף.
קיים מפתח שאיני זוכר אותו בוודאות, משהו כמו 500 ש"ח על כל 5000 ש"ח שיפורים. יתכן ותדרש להציג חשבוניות.
נסה
לברר אצל הסוכן שלך.

galdanieli
24-02-13, 08:11
ממליץ על ארז מ״ארז 4x4״ באזור חולון

גל

Saar
24-02-13, 09:25
יוסי,
אל תדאג, כבר 9 שנים אני אומר את זה :)
סער

Didi Turgman
03-03-13, 18:24
עדכון....
אז היום רשמית הצטרפתי למשפחה!!
רכשתי WJ שנת 2000 מיד 1, טופל מיומו הראשון בארץ רק במוסך המרכזי (כן שפכו עליו הרבה כסף.... וראיתי בעיניים שלי את כל ההיסטוריה), בתול לגמרי מבחינת משהו שהוא לא בהגדרה של כביש...
קודם כל תודה על העזרה וההמלצות עד כה.
מאמין שעכשיו יתחילו השאלות (והחפירות :confused:) האמיתיות שלי...
המטרה הראשונית היא לבצע יישור קו קטן, להכיר וללמוד את הרכב, ואז להתחיל לשפר יכולות. ובל נשכח זה בעקרון אמור להיות רכב של האישה...:p

גילוי נאות - בתקופה האחרונה ראיתי מס' WJ למכירה, הכי יפה, שמור, מטופל ומיוחד שראיתי זה הWJ של נתן, אם היה לי עוד קצת גמישות בכסף (את שלי רכשתי בפחות ממחירון) אין ספק שעליו הייתי הולך! אבל עכשיו הוא הסטנדרט והשאיפה מבחינתי להגיע אליו.
רק בשמחות!

דידי

berdi
03-03-13, 19:00
מברוק! בהצלחה! ועכשיו קדימה לעבודה!
יש מבצעים באתר אספיר רק היום תכנס יש קוד הטבה: SHARONA007
נתן

-->