PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך יודעים מתי שסתום פתוח/סגור לגמרי



BackDoorMan
23-02-13, 16:22
אני רוצה לכוון שסתומים, רשום שאפשר להסתכל דרך פתח המניפולד הרלוונטי מתי השסתום במצב פתוח עד הסוף,
הגישה לשם קצת קשה,
ובמקום אחר יש הצעה להסתכל מתיי הקפיץ מכווץ לגמרי, זה מדויק :confused:



It is important that the clearance of each
valve is checked and adjusted only when the
valve is fully closed, with the rocker arm
resting on the heel of the cam (directly
opposite the peak). This can be ensured by
carrying out the adjustments in the following
sequence, noting that No 1 cylinder is at the
transmission end of the engine. The correct
valve clearances are given in the
Specifications at the start of this Chapter. The
valve locations can be determined from the
position of the manifolds.



<tbody>
Valve fully open
Adjust valves


No 3 inlet, No 4 exhaust
No 1 exhaust


No 4 inlet, No 2 exhaust
No 3 exhaust


No 2 inlet, No 1 exhaust
No 4 exhaust


No 1 inlet, No 3 exhaust
No 2 exhaust

</tbody>







With the relevant valve fully open, check the
clearances of the two valves specified.
Rotate the crankshaft until the next valve in
the sequence is fully open, and check the
clearances of the next two specified valves.
Repeat the procedure until all eight valve
clearances have been checked

shmulikbg
23-02-13, 16:32
שימי,
גל הזיזים מול העיניים. תכוון על פיו.

BackDoorMan
23-02-13, 16:38
לא הייתי בטוח, מאחר וקשה לקבוע מה הנקודה המדויקת על הפיקה.

shmulikbg
23-02-13, 16:42
זה די חסר משמעות. שים לב שכשאתה מכוון את הפיקה לפתוח, הסגור נמצא
בטווח רחב מאוד שבו הוא סגור. מאחר ואתה מכוון את הסגור, אין שום משמעות
לסטיות הקטנות לכאן או לשם של הפיקה.

BackDoorMan
23-02-13, 18:33
מוזר:(
ניסיתי לכוון עכשיו ואני כבר לא בטוח בכלום,
אף קפיץ לא נראה מכווץ, אף פיקה לא עומדת זקורה במלואה, כשכיוונתי אתמול את המנוע לפני הטיימינג, הייתי בטוח שהצבתי אותו ב TDC מדויק,
איך זה אפשרי אם הוא באמת ב TDC :confused:

shmulikbg
23-02-13, 18:40
הפיקה חייבת להיות זקורה כנגד הנדנד, לאו דווקא כלפי מעלה.
הגיוני אמנם שהנדנד יהיה ממש מעל גל הזיזים. אם אתה אכן בנקודה, שתי פיקות יהיו זקורות,
או בצילינדר מס' 1, או במס' 4.

BackDoorMan
23-02-13, 18:52
אני אצלם מחר ואעלה,
ממש לא נראה לי שיש פיקה זקורה

shmulikbg
23-02-13, 19:05
אגב, מה שאתה מתכוון פיקות זקורות, הן צריכות להיות אחת בשעה 11, ואחת בשעה 1.

BackDoorMan
24-02-13, 09:38
11,1 ביחס למה :confused:
הן לא אמורות להיות ניצבות ממש ביחס לנדנד :confused:

BackDoorMan
24-02-13, 15:55
אני חושב שהבנתי,
אני מביא בוכנה (1 או 4 ) ל- TDC של פליטה,
מוודא את סוג ה TDC לפי סוג חפיפת השסתומים (יניקה מתחיל להפתח קצת לפני ה TDC , ופליטה נסגר קצת אחרי)
ואז מכוון את השסתומים בבוכנה שנמצאת ב TDC דחיסה (4 או 1 בהתאמה),
אח"כ מבצע את אותה פרוצדורה על בוכנות 2, 3,

אבל לפי הטבלה שבהיינס השיטה אחרת, אפשר לכוון רק את שסתום הפליטה בבוכנה 1 כשבוכנה 4 בחפיפה,





<tbody>
Valve fully open
Adjust valves


No 3 inlet, No 4 exhaust
No 1 exhaust


No 4 inlet, No 2 exhaust
No 3 exhaust


No 2 inlet, No 1 exhaust
No 4 exhaust


No 1 inlet, No 3 exhaust
No 2 exhaust

</tbody>

איציק - 4X6ZH
24-02-13, 16:07
אני חייב לציין שאני אוהב את השאלות שלך .
לתת לך תשובה רצינית זה לפתוח קורס במכונאות למתקדמים .

אתה באמת רוצה לדייק חובה עליך לעשות את הוראות היצרן !
במנועי בנזין בדרך כלל אפשר להסתפק בחפיפת שסתומים ( לא תמיד ! )
במנועי דיזל חייבים להיות מאד מאד זהירים ( מחשש להטבעת שסתומים בבוכנות )

גל הזיזים אינו סימטרי לכן מיקום 180 מעלות מהנקודה הגבוה זאת לא תמיד הנקודה הנמוכה
מצא את נתוני יצרן המנוע
תרכיב גלגל מעלות על גל הזיזים ועל גל הארכובה
רק אז תיהיה בטוח שאתה במיקום הנכון לכיוון שסתומים

איציק

BackDoorMan
25-02-13, 14:57
זה לא הולך טוב העסק הזה,
קודם טעיתי בציטוט והחלפתי את הכותרות בטבלה, למטה הגרסא הנכונה.
התחלתי לבדוק שסתומים מהשורה הראשונה, ודבר מוזר קרה:
כשהבאתי את שסתום פליטה בצילינדר מספר 1 למצב פתוח לגמרי (כלומר הקפיץ מכווץ עד הסוף) כפי הנדרש,
שסתום יניקה בצילינדר 3 ושסתום פליטה בצילינדר מספר 4 היו אמורים להיות סגורים לגמרי,
אבל להפתעתי, הם לא היו סגורים לגמרי וגם לא באותו מצב יחסי,
בדקתי מחדש TDC והסימון בסדר גמור, יושב בול עם החור שבגלגל שיניים,
אז מה יכול לגרום למצב המשובש הזה ?
ההוראות קובעות מפורשות : It is important that the clearance of each
valve is checked and adjusted only when the
valve is fully closed, with the rocker arm resting
on the heel of the cam (directly opposite the
peak). This can be ensured by carrying out the
adjustments in the following sequence, noting
that No 1 cylinder is at the transmission end of




<tbody>
Adjust valves
Valve fully open


No 3 inlet, No 4 exhaust
No 1 exhaust


No 4 inlet, No 2 exhaust
No 3 exhaust


No 2 inlet, No 1 exhaust
No 4 exhaust


No 1 inlet, No 3 exhaust
No 2 exhaust

</tbody>

איציק - 4X6ZH
25-02-13, 15:02
על איזה מנוע אתה עובד ?
כמה צלינדר יש למנוע
מי יצרן המנוע
מה סדר ההצתה של המנוע ?

איציק

BackDoorMan
25-02-13, 15:18
על איזה מנוע אתה עובד ?
כמה צלינדר יש למנוע
מי יצרן המנוע
מה סדר ההצתה של המנוע ?

איציק

מנוע 1360 של פיג'ו-סיטרואן (http://freespace.virgin.net/carmechanic.co/citroen/citroen5.htm#ZX, 1.4, ,1360 cc, 1991-,Engine Code K2D(TU32K) [Cat=TU3MZ]) (כמו ב- 205 1.4) קוד : TU3Mאו KDX
4 בוכנות,
סדר הצתה 1-3-4-2
צילינדר מספר 1 מוגדר כצילינדר הקרוב לגלגל התנופה.

איציק - 4X6ZH
25-02-13, 15:31
שתיהיה רק בריא וחזק
זה שאתה מפציץ במספרים ואותיות לא עושה את השרשור יותר מקצועי ( ההפך ....)
אני ( קצת מבין קצת קצת )
מבקש לדעת מי יצרן המנוע
יש לו שם ? או שזה גם מספר קוד

נחזור לענין השסתומים
כאשר צלינדר מס 1 נמצא ליד גלגל התנופה . זה מראה על מנוע חריג
מקובל בעולם הרחב שאחד נמצא בקידמת המנוע וגלגל התנופה מאחור
יש חכמים ( כמו הצרפתים ) ןבגלל שהם חכמים הכל יוצא הפוך

איציק

BackDoorMan
25-02-13, 15:56
איציק, PSA זה השם הרשמי של קונצרן פיג'ו-סיטרואן,
אם הייתי רושם VW במקום פולקסוואגן או GM במקום ג'נרל מוטורס, גם אז זה לא היה נראה לך ?

נחזור לשסתומים,
אנחנו מדברים על מנוע רוחבי, גלגל תנופה לא נמצא מאחור אלא מימין. מקדימה יש מניפולד פליטה ומאחור יניקה
בדיוק כמו בהונדה, למשל.
הצרפתים אולי חכמים אבל לא עד כדי כך.

איציק - 4X6ZH
25-02-13, 16:23
הסיבה העיקרית שאני מקשה " ומתחכם " על מנת ששאר הקוראים יוכלו להבין מי נגד מי
זה נחמד ויפה PSA אבל מה לעשות הם עדין לא VW ולא מוכרים בעולם ככאלה

בקיצור אתה מנסה לעשות כיוון שסתומים למנוע פזו
ולמה אתה לא עושה בחפיפה רגילה ?
כי הוראות היצרן אומרות אחרת ?
ב 4 צלינדר מנוע טורי מנוע בנזין . תעשה חפיפת שסתומים רגילה כוון שסתומים זה יהיה מספיק טוב
לך להוראות היצרן תראה שמרווח הוא ממידה עד מידה ( יש משחק גדול מאד )
לכן גם ההקפדה על על הוראות היצרן זה לא המקום שיש להקפיד .
בנוהל היצרן במחזור עבודה אחד של המנוע ניתן לכוון את כל הבוכנות
במנועי ענק . במנועים שהגישה קשה מאד . יש הגיון בנוהל הזה
אבל במנוע בנזין רגיל כשיש גישה ויש לך יכולת לתת נגיעות סטסטר כיוון בחפיפה יעשה את העבודה .
במקום לחפש את נקודת TDC ( נקדה מתה עליונה של היצרן ) שמופיעה רק פעמיים ואתה צריך אותה 4 פעמים
ניתן לזהות TDC לכל צלינדר על ידי חפיפה שסתום של הצלינדר הנגדי לפי סדר ההצתה ( לכן שאלתי מה סדר ההצתה )
אני מקווה שזה יספק אותך
תכוון שסתומים וסע לשלום

איציק

BackDoorMan
25-02-13, 16:37
טוב, אני חושב שמצאתי את הבעיה,
אחרי שסובבתי את המנוע מספר פעמים, ועקבתי אחרי צילינדר 1,
קלטתי שחפיפת השסתומים לא מתרחשת כפי שהיא אמורה להיות :

במקום ששסתום יניקה יפתח קצת לפני TDC ושסתום הפליטה יסגר קצת אחרי TDC,
מה שקרה בפועל היה ששסתום היניקה עושה דווקא, ומתחיל להפתח קצת אחרי TDC
שסתום הפליטה משחק אותה ילד טוב ונסגר קצת אחרי TDC,
עכשיו נשאר להבין למה זה קורה, והאם ה TDC שמצאתי הוא באמת TDC.

איציק - 4X6ZH
25-02-13, 17:47
אני מקווה שאתה מסובב את המנוע לכיוון העבודה הרגיל של המנוע !!!!

BackDoorMan
25-02-13, 17:57
מסובב בכיוון השעון, אבל מותר לחרוג בכמה מעלות לכיוון הנגדי.

בכל מקרה דיברתי עם המוסכניק שלי, והוא הסביר שאין משמעות למצב השסתומים ביחס לTDC בחפיפה,
פשוט צריך לבדוק ששסתום אחד עומד להסגר והשני עומד להפתח, לוודא ששתי הבוכנות ב TDC ולכוון את השסתומים בנגדית,
אח"כ לעבור לצמד הבוכנות השני ולחזור על הפרוצדורה, זה הכל.

לקח לי 20 דקות עבודה, כולל הידוק סופי של כל האומים במד-מומנט לערך המתאים.
כשהכל מובן ואין חששות, העבודה טסה.

זהו, תם ונשלם, מקווה שלא אקבל אחרי ההתנעה שסתומים בצורת סימן שאלה.

shmulikbg
25-02-13, 20:29
שימי,
אם אתה מסובב את המנוע שני סיבובים ביד ואין התנגדות מכנית, השסתומים
יישארו כמו סימן קריאה.

-->