התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סיכום סיפור המקרר והמלצה חמה על מאיר מ'גלים', מעבדת מקררים בראשל"צ



רמי גלבוע
27-02-13, 14:43
חברים,
לאחר התכתובות ובהתאם להמלצה של חנן, נסעתי אל מאיר, ראשל"צ מערב.
מתברר שהמקרר באמת לא עובד; תחילה חשד בתרמוסטט (מעל 1000 שקל!), אבל גילה קורוזיה במעגל המודפס על פאנל ההפעלה. כמה ריסוסים ודקות אחר כך, המקרר עובד כמו גדול, מנצנץ בשמחה ב-LED ומייצר קור, הללוייה!
אז ראשית, כייף להמליץ על בעל מקצוע מיומן וישר - מאיר, חברת 'גלים', 03-9510960 מאיר (052-2440673) הכשרת היישוב 10.

כמה דברים שלמדתי, אחלוק אתכם:
* למקרר הספציפי הזה אין מנתק אוטומטי, הוא ממליץ לא להפעיל יותר משעתיים בלי מנוע. אפשר להרכיב מנתק אוטו' נראה לי מיותר.
* כבלים 4 מ"מ מספיקים עד 4.5-5.0 מטרים; אם רחוק יותר, ממליץ על 6 מ"מ.
* מאיר ממליץ בחום למשוך 2 כבלים מהמצבר, פלוס ומינוס, עם נתיך 15 אמפר. מניסיונו, חיבור ישיר של מינוס למרכב האוטו גורם להרבה בעיות.

יאללה, שרק נצא לטייל ויהיה מה לשתות

amit1
27-02-13, 14:56
* למקרר הספציפי הזה אין מנתק אוטומטי, הוא ממליץ לא להפעיל יותר משעתיים בלי מנוע. אפשר להרכיב מנתק אוטו' נראה לי מיותר.
* כבלים 4 מ"מ מספיקים עד 4.5-5.0 מטרים; אם רחוק יותר, ממליץ על 6 מ"מ.
* מאיר ממליץ בחום למשוך 2 כבלים מהמצבר, פלוס ומינוס, עם נתיך 15 אמפר. מניסיונו, חיבור ישיר של מינוס למרכב האוטו גורם להרבה בעיות.

יאללה, שרק נצא לטייל ויהיה מה לשתות[/QUOTE]

באיזה מקרר מדובר?

boaz avrahami
27-02-13, 15:04
קודם כל מברוק על המקרר!

בהמשך למה שרשמת (וגם אסף רשם כך לפני בשרשור הקודם), מה הבעיות שיכול ליצור חיבור מינוס על הגוף ולא מהמצבר?
אצלי בג'יפ המינוס הוא מהגוף והפלוס מכבל ישיר מהמצבר (8 ממ"ר) והעסק עובד כבר מעל שנה די יפה.

אגב, מנתק אוט' להגנה על המצבר עולה באיביי פחות מחמישים דולר.
אביזר חובה לדעתי (במיוחד אם הרכב אוטומטי.

רמי גלבוע
27-02-13, 15:07
המקרר הוא VITRIFRIGO דגם C 41 CE LU, די ישן
אני יודע שבד"כ מושכים רק את המינוס, אני רק מצטט בעל מקצוע. הוא אמר שעם הרעידות ומפלי המתח, עדיף להעביר חוט שני, וכך אעשה.
יכול להיות שבאמת אתקין מנתק, בינתיים בוא נראה שהמקרר עובד משך טיול או שניים.

gafnib
27-02-13, 20:22
כמו שכתבתי בשירשור הקודם יש לי מקרר כזה . ומאיר תועה יש נמנתק להגנה על המרחס.
אצלי עובד 7 שנים רצוף וכיבי לצורך ניקיון כשעתיים אחת לחדש.

רמי גלבוע
27-02-13, 21:32
גפני,
מעניין. יש איזה מתג לכוונון מתח הניתוק? יש דרך לראות על המקרר, שיש בו את הפונקציה הזאת?
אחרי כמה זמן זה מתנתק אצלך, ועם איזה מצבר?
אשמח לגלות שיש לי דבר כזה. אולי גם אחטט ברשת, התקשיתי למצוא מפרט של הדגם הזה

asafk
27-02-13, 21:50
מה הבעיות שיכול ליצור חיבור מינוס על הגוף ולא מהמצבר?
אצלי בג'יפ המינוס הוא מהגוף והפלוס מכבל ישיר מהמצבר (8 ממ"ר) והעסק עובד כבר מעל שנה די יפה.
.


הסיבה העיקרית היא אמינות החיבור ואמינות של המתח - מינוס לגוף אומר בהכרח שיש הפסדים בינו לבין המצבר. הוא גם יוצר סביבו עם הזמן חופשים והתרופפות. גם קורוזיה משחקת, ובמערכת שצורכת הרבה זרם, גם זליגה הכי קטנה יכולה לגרום להגברה של כל התופעות האלה. הבעיה היא שעם הזמן לאט לאט ההפסדים גדלים, ולא שמים לזה לב. ואז 0 וולט הם לא 0 וולט, ולכן 12 וולט הם לא 12 וולט, וכשהמתח יורד הזרם עולה, וזה כבר גורם לעומס נוסף על המוליכים וחוזר חלילה.

אסף.

amit1
27-02-13, 21:54
גפני,
מעניין. יש איזה מתג לכוונון מתח הניתוק? יש דרך לראות על המקרר, שיש בו את הפונקציה הזאת?
אחרי כמה זמן זה מתנתק אצלך, ועם איזה מצבר?
אשמח לגלות שיש לי דבר כזה. אולי גם אחטט ברשת, התקשיתי למצוא מפרט של הדגם הזה

אם למקרר יש מדחס דנפוס, במעגל החשמלי של המדחס ניתן לכוון את מתח הניתוק.
http://www.danfoss.com/BusinessAreas/RefrigerationAndAirConditioning/DanfossCompressors/Instructions_BD-Series.htm

רמי גלבוע
27-02-13, 22:15
עמית,
הצצתי בלינק שלך, התרשמתי עמוקות אבל - האם כוונון הניתוק האוטומטי הוא בעזרת מחשב? לא נראה לי...
מצד שני, אני פתאום רואה שחור על לבן, שבאמת יש לו גם הזנה 24V, לא שזה עוזר לי.
אסף, ההסבר שלך תואם את מה שאמר לי הטכנאי. הוא גם הוסיף שדרך הגוף עוברים כל מיני מפלי מתח מפעילויות חשמליות אחרות, ובאמצעות 2 כבלים ייעודיים הוא מנטרל אותם. מה שלא אומר שזה לא יכול לעבוד עם כבל אחד בלבד.

boaz avrahami
27-02-13, 22:24
הסיבה העיקרית היא אמינות החיבור ואמינות של המתח - מינוס לגוף אומר בהכרח שיש הפסדים בינו לבין המצבר. הוא גם יוצר סביבו עם הזמן חופשים והתרופפות. גם קורוזיה משחקת, ובמערכת שצורכת הרבה זרם, גם זליגה הכי קטנה יכולה לגרום להגברה של כל התופעות האלה. הבעיה היא שעם הזמן לאט לאט ההפסדים גדלים, ולא שמים לזה לב. ואז 0 וולט הם לא 0 וולט, ולכן 12 וולט הם לא 12 וולט, וכשהמתח יורד הזרם עולה, וזה כבר גורם לעומס נוסף על המוליכים וחוזר חלילה.

אסף.

אבל כל החשמל והאלקטרוניקה ברכבים יושבים על הגוף..... מהסטרטר ועד הנורה הקטנה ביותר כולל המחשב.
מה שונה המקרר מהם?

דרך אגב, היבואן של הפירמה הזו של המקררים הוא רם קרניסקי (או משהו דומה).
יושב ברחוב לווינסקי בתל אביב מצמוד ממערב לתחנת הדלק שקרובה לצומת של הר ציון (חנות של מכונות תפירה זינגר)
בחור נחמד וגמיש מאוד במחירים...
אפשר לבדוק איתו אם יש או אין מנתק זרם

רמי גלבוע
27-02-13, 22:48
בועז, אדבר עם קרניצקי, הוא מופיע ברשת.
יאללה, מספיק דיבורים, צריך לצאת לטייל.

asafk
27-02-13, 22:55
ההבדל הוא שחיבורי המינוס שלהם יעודיים והם חלק מהרכב. זה לא המקרה של בורג אקראי שתפסת עליו חוט, או רחמנא ליצלן בורג קודח.
תחשוב שאתה רוצה לחבר לגוף חוט של 4 ממ"ר. אתה צריך חיבור עם שטח מגע של 4 ממ"ר. לא בורג של 4 ממ"ר, אלא שטח מגע בין העין לבין הגוף של 4 ממ"ר. ושהשטח הזה כולו יהיה נקי ומוליך לפחות כמו נחושת או בדיל. פח מוליך פחות מנחושת, הרבה פחות. וזה לפני ליכלוך וקורוזיה. איזה גודל של בורג צריך? איזה גודל של עין צריך? איך מוודאים שהעין באמת נוגעת בגוף בכל השטח?
אגב, שים לב ותראה שהאביזרים ברכב שהם צרכנים השראתיים (מנוע מניפה, מפוח מזגן) מחוברים לגוף עם תשומת לב מיוחדת. זה בגלל שצרכנים השראתיים (כמו מנוע של מדחס מקרר) סובלים מתכונה מעצבנת של לתת בובמה של מתח הפוך בזרם מאוד גבוה כשמנתקים אותם.

יש אביזרים יעודיים לחיבור מינוס איכותי, שאליהם מושכים מינוס מהמצבר או מנקודת חיבור טובה וייעודית בגוף, ומהאביזר מפצלים לשאר הצרכנים.

אסף.

asafk
27-02-13, 22:56
עוד דבר בועז - האלקטרוניקה כולה "צפה". אסור לחבר אביזרים אלקטרוניים לגוף. בטח שלא בעידן ה CANBUS .

אסף.

-->