צפייה בגרסה מלאה : יש דרך קלה להחליף שמני סרנים/טרנספר וכו?
אני שואל בכוונה בפורום כללי כי לא נראה לי שזו בעיה ספציפית לרכב שלי.
כמי שמטפל לבד ונהנה מכל רגע החלפת השמן בסרן האחורי הייתה פשוט נוראית. כולם בוכים שלגרז זה סיוט אבל בהשוואה אחרי שגריזתי את הפג'רו על כל נקודותיו הייתי יכול לבצע ניתוח סטרילי לעומת איך שנראתי אחרי החלפת השמן בסרן האחורי. פשוט אין מקום שם להלביש משפך ולשפוך. השתמשתי במשפך צינורי צר וגם זה לא עזר. יש לי מזרק של 100 מל אבל גם זו התעסקות לא קטנה בטח ובטח במכלול שדורש מספר ליטרים ואני לא מכיר מזרקים גדולים מזה.
איזה טריק יש לוותיקים להחלפת שמנים במקומות שהגישה לפתח המילוי היא בעייתית?
אלירן
תחליף 100 ליטר שמנים לטנק, על מצע בוץ של רמת הגולן, בחושך, בגשם - הדרך של הצבא לגרום לחיילים להתנדב לקורס קצינים. אז תבין שהחיים שלך דבש.
בשרשור על הבוקסות אתה הבאת את הפיתרון המוביל אני מצפה ממך שגם כאן תעזור לי לצאת נקי כי בקצב הזה אני ישן בסלון...
אתה מזכיר לי שבלילה קפוא בבוץ של גלדיולה ראיתי צוות מחליף זחל וליבי יצא אליהם... אחרי מספר דקות עבר לידם טנק עם צוות אחד שעזר להם על ידי כך שהוא נעמד לידם והפעיל מיסוך. ואז באמת הודתי לגורל שאני בחיל הקשר ולא בשריון.
וזה לא דבש... זה 80-90 הצבע אולי דומה...
shlomomos1
12-03-13, 15:49
יש ל SIGNET מזרק יעודי לשמן בנפח 500 CC, במחיר 68 ש"ח - שווה כל שקל. 6-7 הזרקות לסרן.
מעולה גם לשאיבה של ג'יפה נוזלית.
http://peledtech.com/catalog_signet/#/286/zoomed
שלמה
משאבת נפט מפלסטיק. תחבר אליה מיכל קבוע בנפח שאתה רוצה.
יש גרסאות מתקדמות ויקרות יותר.
שלמה תודה. סגרת לי את הפינה. צלצלתי לוורדי בראשון לציון ותוך כמה ימים זה אצלו. אני לא רואה סיבה ללכת למוסך לטובת החלפת שמנים פשוטה יחסית.
סופת המדבר
12-03-13, 16:32
אני בניתי מתקן בדיוק בשביל זה
מיכל (נירוסטה) של בערך 3 -4 ליטר על עמוד
מכניסים שמן סוגרים מכסה מכניסים לחץ אויר (עם ווסת בערך 2 באר)
ובתחתית ברז עם צינורית 12 מ'מ
ככה הצינורית מגיעה לכל מקום והשמן זורם לכל מקום...
כשאני אפתח מוסך אתה תהיה ברשימת היועצים שלי :-) עד אז הפיתרון ב70 שקל לוקח בהליכה לעומת זה שדורש ממני גם לקנות קומפרסור ואולי ללמוד לרתך נירוסטה :-)
כמו שמיכה המליץ
משאבת "לב" כזו של נפט של פעם עם אקורדיון אדון צינור ישר וצינור שרשורי.https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ3l2nMozCgPYskD57nW9y l9vs62dDhOT3Bn9-0F32EcjkNj7Xu
למה השמן לסרנים טרנספר כל כך מסריח?
קודם כל, תרים את הרכב על בוקים, כאשר הבוקים מונחים תחת קורות השילדה - כדי שהמתלים ייפתחו עד הסוף והביצה תיחשף במלוא הדרה... יהיה לך קל יותר לגשת ולפתוח/לסגור פקקים.
עכשיו קח בקבוק פלסטיק גמיש ריק של שמנים - כזה של שמן מנוע או שמן גיר, בנפח ליטר בערך. כמובן נקי מבפנים. תקפיד שיהיה עם מכסה פלסטיק מתברג תקין ולא שבור.
לך לפנצ'ריה וקח ממנה צוואר גומי של ונטיל טיובלס ישן.
תעשה חור קטן במכסה של הבקבוק, ותקע שם את צוואר הונטיל. יושב מצוין ממש כמו על ג'נט.
חבר לו צינורית גומי ארוכה ותהדק עם בנד או אזיקון.
וזהו.
זה כלי מילוי השמנים שלך למשימות מיוחדות כגון אלה.
תאמת שהרכב כבר היה מורם על בוקים לטובת כיוון בלם יד. מה שהפריע היה מיגון מיכל דלק וכו. הרעיון של המשאת נפט הוא חמוד אבל בטח מלכלך מאוד לאחר מעשה עם השמן שנשאר. והרעיון שלך דרור הוא גם אחלה אבל אם יש פיתרון נקי, קטן וכלכך זול לדעתי אין סיבה לשבור את הראש באילתורים
סופת המדבר
12-03-13, 16:57
כשאני חושב על זה...
מישהו ניסה לעשות את זה עם מרסס ידני של 5 ליטר יש לו משאבה מובנת
כמובן שמפרקים לו את ''דוש'' בקצה של הצינור שתיהיה זרימה חלקה (ישאר רק צינור)
מחברים באמצע הצינור בערך ברז רגיל וזהו...
מנפחים והשמן זורם ...
השמן לא צמיגי מדי בשביל זה?
מושיקו ארביב
12-03-13, 18:17
אני עשיתי את אותו עיקרון שדרור הציע רק עם צינור מים של מזגן (השקוף) ומשפך קצת גדול (את המשפך תדחוף בכח לצינור) תחזיק את המשפך גבוה מהביצה (ממש תעמוד עם המשפך ליד האוטו אין צורך להתכופף) וזהו בלי שום ליכלוך
בדרך הזאת נוצרת בטן של צינור שמחזיקה בתוכה לא מעט שמן...אחר כך צריך לדאוג שכל תכולת הבטן תיכנס לסרן וכו ולא תחזור אחורה למשפך בזמן שאתה נכנס מתחת לרכב. בשביל זה צריך או להיות ממש זהיר או לעבוד עם עוד מישהו.
ושוב... עם המזרק של סיגנט אתה מדייק בכמות, לא נשפך, עודפים אפשר להחזיר בקלות למיכל וזה עולה פחות ממאה שקל...
מושיקו ארביב
12-03-13, 18:42
השתכנעתי!
יופי! אני רוצה אחוזים! נראה לי שאני עוזב את ההיטק המשעמם הזה והולך להיות סוכן של מזרקי שמן
כמו שמיכה המליץ
משאבת "לב" כזו של נפט של פעם עם אקורדיון אדון צינור ישר וצינור שרשורי.https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ3l2nMozCgPYskD57nW9y l9vs62dDhOT3Bn9-0F32EcjkNj7Xu
למה השמן לסרנים טרנספר כל כך מסריח?
מצטרף להמלצה, העלות מצחיקה (באזור ה-10 ש"ח בפעם האחרונה שקניתי), את העודפים מהמשאבה מרוקנים למיכל השמן ומאכסנים בשקית עד לפעם הבאה.
נכון אבל זה תופס יותר מקום ומטפטף...
למה מזרק לא יטפטף לך?
אני חושב שאת הצינור הקשיח תקצר ותחבר אותו למיכל קבוע, נניח של 4 ליטר, את השרשורי אפשר גם לקצר ולשים בקצה משהו יותר חזק או נוח לשימוש. וכמו שכתבתי, אני בטוח שיש מכשירים בעלי צורת פעולה דומה אבל יותר רציניים.
אחת לכמה זמן אתה מחליף שמן בסרנים ?
למיטב ידיעתי זה אחת ל 80-100 אק"מ, או אחרי שהיה ממושכת במים...
ובשביל זה לעשות סיפור ? 20 הודעות, אנשים עוצרים את יומם מלכת רק כדי לחשוב על תשובה בשבילך ?!
יש לך "מרבה גלגלים"? 30 סרנים באוטו ? אתה מחליף לכל השכנים ?
כולה שני סרנים, שאחת לשנה במקרה הגרוע שאתה מחליף בהם שמן, לך למוסך, שלם ככה וככה , יסגרו לך חשבון [ יגידו לך: החלפנו פלטים פלגינות, שטנגה פילטר שמן, את האלמנט לא נכניס לך ... , תביא לנו... , כמה שבא לך ] וחלסנה אל סיפור ...
דבר שני, למי שהציע להרים את האוטו עד שנחשפות לו הביצים, תבוא תנסה אצלי להרים את הבודי עד שייחשפו הביצים, נראה אותך ...:)
גם הייליפט, לא מרים מספיק לגובה...
חה! לך תראה כמה אנשים מנסים לעזור לי לסדר בוקסות במקום אחד :-)
חוץ מזה גם הדיפנדר של אחי בסיפור... אז זה כבר ארבע ביצים ושני טרנספרים
אני בדיוק בתהליך של בניית מכשיר כזה...
לקחתי מיכל של גז מזגנים ישן ..(וריק כמובן..)
עשיתי לו פתח למעלה ועם צינורית שיורדת עד לתחתית ... אכניס לו לחץ אויר מלמעלה והשמן יצא מהצינורית ....
ככל שאכניס אויר יצא שמן אל תוך הסרן או התיבת העברה...
כשזה יהיה מוכן אעלה תמונה לא משהו מסובך..
ראם
את בעיית מילוי השמן בסרנים פתרתי - מיקום וריתוך פקקים גדולים ונוחים אשר נותנים גם ראות ברורה על שיני הקורנה בדיפרנציאל ללא צורך לפרק את הדפרנציאל מהסרן
ניתן למלא שמן מהבקבוק ישירות או מכל משפך פשוט
איתי
7104271043
ואני חשבתי שהפיתרון של המיכל נירוסטה והקומפסור הוא מסובך לביצוע... :-)
כבר שנים שאני משתמש במשאבת נפט כמו שהראו כאן.
לאחרונה ראיתי משהו נחמד, משאבה שמתחברת לגלון שמן - הרבה יותר נקי ונחמד לעבוד עם זה.
אחפש ב eBay אולי אמצא לינק....
BackDoorMan
13-03-13, 10:34
כדאי לחמם את השמן לזירוז התהליך.
יש פתרון פשוט.. קוראים לזה למרבה ההפתעה "משאבת שמן".. מתחברת למברגה ביתית, צינור כניסה וצינור יציאה ונגמר הסיפור..
BackDoorMan
13-03-13, 11:25
http://www.amazon.com/Jabsco-17215-0000-Drill-Pump-Kit/dp/B000O8B10Q
http://www.canadiantire.ca/AST/browse/6/Tools/Plumbing/WaterPumps/PRDOVR~0623531P/Drill+Pump+Kit.jsp?locale=en
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=407536
http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=205785
7107371074
הכי נוח- מאחר ובסרנים וטרנספר אותו שמן... אין צורך לנקות בין לבין... הכי נקי שיש.... מפמפמים ועם הידית מפסיקים איך שגולש השמן...
וואלה....
אחלה רעיון...
חברים רשמית מודיעה על פרישה מרעיון המיכל שלי...
לייק למרסס...
כמו שמיכה המליץ
משאבת "לב" כזו של נפט של פעם עם אקורדיון אדון צינור ישר וצינור שרשורי.https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ3l2nMozCgPYskD57nW9y l9vs62dDhOT3Bn9-0F32EcjkNj7Xu
למה השמן לסרנים טרנספר כל כך מסריח?
עם המשאבה הזו והסמיכות של שמן גיר תקבל נקע ביד ולא תרצה לחזור על החוויה.
תקנה מזרק שמן כמו שהציעו כבר, זאת השיטה הביתית הכי נוחה לדעתי.
זה אחרי שניסיתי קנקלים עם גרביטציה, צינורו ארוכים ועוד פטנטים.
אני מחליף מינימום פעמיים בשנה ובלנד רובר זה שני סרנים גיר וטרנספר שזה הרבה שמן כל הטריקים עובדים רק שהמזרק מייאש ומלכלך , משאבת הפלסטיק מלככת ומייאשת . אז כרגע משתמש במשאבת ניקוז מאולץ למיזוג אויר שגשרתי את המצוף לעבודה קבועה ושמתי מפסק חשמלי על הכבל . . הבעייה שכל ליטר + צריך להוסיף לה שמן , אבל עובדת מהר 500 ליטר שעה הספק .
המזרק מלכלך? איך?
שואבים ממיכל ומזריקים למכלול.
בחסרון העיקרי הוא שנכנס רק חצי ליטר כל פעם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.