PDA

צפייה בגרסה מלאה : בשעה טובה רכשתי דיסקו דיזל EDC - זקוק לייעוץ בנוגע לשיפורים.



LIOR B
21-04-05, 14:04
שלום לכולם! בשעה טובה ומוצלחת רכשתי דיסקו מודל 97 EDC עם 220,000 ק"מ במצב מצויין , נבדק בקפידה רבה , הרכב ממש טופל באהבה רבה , יד 2 .
הרכב מוגבהה 1" עם אוקולונים , כמובן שאני יעיף אותם מהרכב , יש כעת כ 25 אלף ש"ח לשיפורים של הרכב (החלטתי לקנות TDI ולשפר במקום TD5 ) ובתכנון מתלים משפורים , נעילות וכמה מיגונים על הרכב.
לפני שאני ניגש למשפרים למינהם החלטתי לפנות לחכמי הפורום בשביל המלצה לסט הגבהה של 2" לדיסקו. קראתי בפורומים רבים של המאריקאים על כך שהם מאוד מרוצים מהסטים השונים של OLD MAN , ממש מתאים לרכב ככפפה ליד לפי דיביריהם.
הייתי מאוד מעוניין לשמוע את דעתכם כי בגלישה קצרה בג'יפ טריפ קראתי על כמה ח'ברה שהיה להם סט MD על הרכב והוא שקע לאחר 60,000 ק"מ , איך אני ידע עם מתאים לי סט MD או שאולי HD ? האם אולדמן בכלל נותנים הגבהה של 2" מלאים או פחות?
אם לא אשמח לשמוע חלופות, הרכב ישרת ברוב ימות השבוע את אישתי והמשפחה ובסופי שבוע ישמש אותי לטיולים שילשבו עבירות ואקשן.
תודה רבה ! ליאור :lol:

LIOR B
21-04-05, 14:08
שחכתי לציין כמה פרטים חשובים.
בעתיד הקרוב לפחות לא מתכונן להיות מותקן פגוש ברזל כבד עם כננת (מקסימום פגוש צינורות) מקדימה.
הרכב צריך להיות נוח בכביש ובשטח כאחד ואני לא נוטה לנהיגת ראלי , מידי פעם גיהוץ שבילים על 80 -85 קמ"ש אבל ממש לא יותר! , מלבד זאת הרכב יאהב שטח טכני.
שוב תודה , ליאור.

יעקוב60
21-04-05, 14:13
קודם כל הרבה מזל טוב ידידי! גם אני בערך בעוד כחודש ירכב על דיסקו חדש דיזל EDC כמובן.
בדיסקו הקודם שלי היה מותקן סט אולדמן MD , כאשר קניתי את הרכב הקפיצים והבולמים היו די שקועים (מקדימה) מה שגם גרם לשיוט קליל של הרכב במצבים מסויימים גם בכביש.
סך הכל הרכב היה נוח מאוד , מגהץ שבילים מעולה (וכבר הגעתי ל105 קמ"ש בשבילים נוחים ליד הבית..הרכב פשוט מגהץ מדהים.) . לגבי השקיעה של הסט אין לי תשובה כל כך אובייקטיבית מכייוון שאין לי מידע על השימוש על המשקלים שהעומסו על הרכב קודם לכן.
מקווה שתקבל תשובות ענינית משום שזו סוגיה מענינית שתהיה רלוונטית גם אלי בזמן הקרוב :roll: .
בהצלחה , יעקב.

asafk
22-04-05, 16:16
למה קפיצי סליל שוקעים?
שקיעה של קפיץ טרם זמנו היא כשל. בדרך כלל הסיבה היא בנייה חלקית של מערכת המתלים. למה הכוונה? קפיץ לא אמור להיסגר עד סוף המהלך- אסור לקפיץ להיות סגור כך שכל הכריכות נוגעות זו בזו, ומשקל הרכב יושב עליהן. סגירה כזו של הקפיץ תגרום לכשל, לאחר מספר פעמים.
כאשר מגביהים רכב, הקפיץ החדש, על פי רוב, ארוך יותר כשהוא במצב סגור, מאשר הקפיץ המקורי היה. במצב המקורי, במתלה מתוכנן כראוי, בסגירה מלאה, הסרן נעצר בבאמפ-סטופ, ולא מגיע למצב של כריכות סגורות לחלוטין. ברכב המוגבה, אם לא הונמך הבאמפ-סטופ, אין שום דבר שימנע מהקפיץ להיסגר לגמרי, ולכן הוא יכול להיסגר. הפתרון הוא פשוט- התקנת באמפ-סטופ מונמך כחלק מקיט המתלים החדש.
בלי קשר לזה- לכל קפיץ יש אורך חיים. קפיץ ישן שעבר חיים קשים- ישקע בסופו של דבר.

אסף.

ארז
22-04-05, 19:13
כמה נקודות:
1 אולדמן מגביה את הרכב ב1.5" ממצבו המקורי
2 הקיט מיועד לנוחות/ריסון בלבד ואינו מגדיל את מהלך המתלה של הרכב
3 מי שיתקין לך את הקיט יצטרך להחליט לגבי HD/MD על פי מידע שתספק לו(כמו האם יש גגון/משקל קבוע ברכב,אוהב לנסוע מהר,פגושי ברזל וכו')
4 פגוש צינורות לרוב שוקל יותר מפגושי ברזל(פח)

אני מרכיב הרבה מאוד קיטים לדיסקברי, האולדמן אכן מצוין, אבל לטעמי יש קומבינציות טובות יותר.

LIOR B
23-04-05, 00:55
אסף וארז - תודה על ההסברים! :wink:
הציעו לי חלופה שטענו שתהיה מצויינת אך הרכב יתנהג יחסית בקשיחות ! הסט שהציעו היה טאף דוג MD , ולפי מה שהבנתי ניתן לשלב בלום רך ונוח יותר עם הקפיץ MD של טאף דוג שטענו שהוא מצויין , בולם ניתן ליכונון כמו קוני למשל , מה דעתכם על שילוב של קפיצי טאף דוג ובולמי קוני (ולא טאף דוג בשביל לא לסבול מקשיחות יתר)

ארז
23-04-05, 02:31
תשמע, לכל מתקין/משפר יש את המוצרים העדיפים שלו, אני לא מתכוון להגיד לך מה אני מעדיף להתקין ,אבל כל המוצרים שהזכרת בדיון הזה מעולים ובכל מקרה אתה לא נופל....
קשה יותר/רח יותר זה כבר תפקידו של מי שיתקין לך לקלוע לטעמך.

LIOR B
23-04-05, 12:16
שלום לך ארז ושוב תודה.
איזה משפרים שמבינים במערכות מתלים ללנד רובר באיזור הצפון עד למרכב הזארץ אתם מכירים ויכולים להמליץ אליהם?

זאביק
25-04-05, 11:16
איזה משפרים שמבינים במערכות מתלים ללנד רובר באיזור הצפון עד למרכב הזארץ אתם מכירים ויכולים להמליץ אליהם?

לארז יש המון נסיון במערכות מתלים , ול"ר בכלל.
החל במערכות סטנדרטיות, וכלה במערכות מותאמות אישית לרכבים מיוחדים.

http://www.overland.co.il

-->