PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ / החלפת ראש מנוע לדיסקו 94.



debilezem
21-04-05, 20:24
שלום לכל באי פורום לנדרובר!
חבר שלי קנה דיסקו 94 עם ראש מנוע גמור (מתחמם החולירע...)
מה סדר הגודל של המחיר להחלפת / שיפוץ ראש מנוע?
ואם הלך כל המנוע מה הסדר גודל של המחיר?
תודה רבה לכולכם!!!

yoni 110
22-04-05, 02:55
בנזין/ דיזל?
ראש אחד או שניים?
בדקו את הראש? לא פסול?

debilezem
22-04-05, 10:36
דיסקו 94 בנזין. לדעתי מנוע V6. הראש כנראה פסול.
כל המיים בשמן...

yoni 110
22-04-05, 12:37
דיסקברי בנזין = מנוע V8 מה שאומר שני ראשים ולא ראש אחד.
בדר"כ משפצים את שניהם יחדיו
שיפוץ של שניהם יכול להגיע ל6/8K במידה והראשים לא פסולים וניתנים לשיפוץ

debilezem
22-04-05, 14:26
תודה רבה על התשובה המהירה.
נחמד לדעת שיש אנשים אדיבים גם בפורום לנדרובר (כבוד!!!!).
חג שמח לכולם.

יואב אלון
25-04-05, 09:16
אלעד שלום.
אתה מתאר מצב של בריחת מים אל השמן, אתה מספר שהרכב נקנה לאחרונה משמע אינכם יודעים מהי הטרואמה שגרמה לבעיה. סביר שאטמי הראש שרופים וסביר שחריטת הראשים תתקן את הפריצה/ות בראשים.
אך האם זו הסיבה העיקרית לבריחת המים ???
אני מציע לחבר שלך להגיע בדחיפות לבדיקה מקיפה של הבלוק לפני חריטת ראשים אשר עלולה להיות מיותרת.
מנוע הבנזין בדיסקברי אולי עמיד וסלחני , אך חימום יתר כתוצאה מאיבוד מים נגמר לרוב בסדק בבלוק עצמו. ומה שמפתיע לרעה הוא העובדה שקשה עד בלתי אפשרי לאתר את הסדק הזה ללא פירוק מקיף יקר ובעיתי של כל רכיבי המנוע !
מנוע בנזין ידידי קשה מאד להשיג !
אוברול לא עושים למנועים הללו... ומחירי המיובאים בשמיים.
אני כמובן מאחל לכם שהבלוק שלכם יפול מחוץ לסטטיסטיקה הזו, אך חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים.

לכן שוב, תגיד לחבר שלך לא לחסוך בבדיקה יסודית לפני.
בהצלחה
יואב

יואב אלון
25-04-05, 09:26
עוד דבר, כשאתה כותב: "מתחמם החולירע"
אתה מתכוון לשעון החום ברכב?
במידה וכן, שים לב, שעון החום בדיסקו מגיב רק כאשר מתרחשת עליית טמ"פ הרסנית למנוע! ועל כך נכתב כאן הרבה.
איני יודע מדוע תוכנן כך , אך העובדות מדברות בעד עצמן. רק כשאתה נוסע עם טרמוקפל ושעון דיגיטלי המחובר לראש, אתה מבין עד כמה שעון החום המקורי חסר רגישות ובעצם משלה את הנהג לחשוב שהכל תקין.

לגופו של עניין במידה והחבר נוסע היום עם בעיית התחממות אותה הוא רואה בשעון המקורי, נא לא ליסוע ברכב ולגשת בדחיפות לקבלת דיאגנוזה ממומחה לנושא. אחרת, ידידי החלפת הבלוק תגיע מהר ממה שאתם מתארים לעצמכם.

בהצלחה

יואב

debilezem
30-04-05, 21:10
תודה רבה.
אנחנו כנראה נלך על גרר.
כן, כן. האבחנה לחום היא משעון הטמפ'.
כנראה שהמצב בקנטים...
אין מצב לצאת מזה בפקונגים שרופים ורדיאטור סתום?
אני מניח שגם כזה טיפול יעלה כמו 2 מנועים חדשים לסמו שלי... :cry:
תודה רבה לכולם.

asafk
30-04-05, 21:26
שיפוץ ראש, של כל רכב, עולה לא הרבה. סדר גודל של 500-600 ש"ח לכל ראש בבית מלאכה, ועוד סט אטמים (200-300 ש"ח לכל ראש, אלא אם כן בלנדרובר זה משהו חריג במיוחד, ואין לי סיבה לחשוד בזה), ועוד יום עבודה לפרק, ויום עבודה להרכיב (ואין בזה שום דבר מסובך). בקיצור- לא טראגי.

מצד שני- התחממות במנוע V (כלV, אגב, לא רק בלנדרובר) עלולה, אכן, להיות הרסנית. הדיאגנוזה המדוייקת עולה יותר מלשפץ את שני הראשים- ככה שלא בטוח שכדאי ישר לקפוץ ולפרק את כל המנוע.

עוד דבר- משהו גרם להתחממות. הרבה יותר חשוב מלתקן את הראשים- למצוא את הגורם להתחממות. משאבת מים? רדיאטור רקוב? טרמוסטט? "סתם" מעברי מים סתומים בקורוזיה? מה שלא יהיה- חשוב ביותר למצוא את הסיבה ולפתור את הבעיה האמיתית, לא רק את הסימפטום.

אסף.

יואב אלון
01-05-05, 09:12
אלעד יש בהחלט מצב שאתם פותרים את הבעיה בהשחזת ראשים + רדיאטור.
בסטטיסטיקה של מוסכי L.R בארץ מדברים על -50-60% הצלחה כמדומני...
וכמו שאסף כתב בצדק, יתכן שזו האפשרות הכלכלית העדיפה.( למרות שאני לא מסכים עם העלויות שהציג, אבל מה אני מבין... :lol: )
אני באמת מאחל לכם לצאת מהמצב בצורה הזו.

רק עשו לעצמכם טובה, במידה ואינכם מכונאים ברמתם של בכירי האתר הזה... חפשו מוסך אמין לביצוע העבודה, זה באמת לא המקום לחסוך בסעיף המקצועיות של המכונאי המטפל.
בהצלחה
יואב אלון

debilezem
01-05-05, 09:22
תודה רבה, הרכב הולך (נגרר) מחר למוסך.
עדכונים יבואו בהמשך...

נמרוד
01-05-05, 10:41
[quote]מצד שני- התחממות במנוע V (כלV, אגב, לא רק בלנדרובר) עלולה, אכן, להיות הרסנית. [quote]

מעניין, אתה יכול להרחיב?

fuksi
02-05-05, 17:17
בטעות פתחתי שירשור חדש במקום תגובה.... :oops: :oops: :oops: :oops:
זו התגובה:

אל תהסס אם קיבלת תשובה "רעה" (ראש ו/או אוברול) לקחת את הרכב למוסך אחר על מנת
לקבל חוות דעת+הצעת מחיר נוספת.
לפני כחצי שנה הייתי בסיטואציה דומה לשלך גם דיסקו בנזין ושני מוסכים( אחד מהם "גורו" ידוע) אמרו הלך ראש.
לא התעצלתי וגררתי את הרכב למוסך שלישי שפתר את הבעיה בניקוי רדיאטור שהיה סתום לחלוטין...
איך אומר ג'קי מאוטומיני שראה כיכרה או שתיים בחיו...(ציטוט מהזיכרון)"מנוע הדיסקו בנזין הינו נבלה רצינית לא כל כך מהר הוא הולך"

בהצלחה ותעדכן

Mr-KAV
02-05-05, 19:26
:o
תודה רבה לכולם על העצות.
אני החבר של "דביליזם" (זה שפתח את השירשור). הייתי יום במוסך "שבלול" עם הדיסקו שלי. מסתבר שכנראה (בדגש על הכנראה) זה הרדיאטור. נקווה שיצאתי בזול... (יחסית לראש מנוע או מנוע V חדש). בכל אופן, תודה רבה לכולם.

asafk
02-05-05, 21:48
[quote]מצד שני- התחממות במנוע V (כלV, אגב, לא רק בלנדרובר) עלולה, אכן, להיות הרסנית. [quote]

מעניין, אתה יכול להרחיב?

במנועי V יש אילוצים של צפיפות במפגש הפנימי בין שני החלקים. יש הרבה חומר, יחסית, של הבלוק, ומעברי מים לא אופטימליים- ויש סיכוי טוב שעם השנים כתוצאה מקוויטציה וסתם לכלוך ואבן- הם עוד יותר קטנים מהמקור, ועם הולכת חום פחות טובה. גם כשהכל תקין, סביר שהחלק הפנימי של הV יהיה המקום הכי חם במנוע. בסיטואציות רבות של התחממות, הקירור בחלק הפנימי של הV לא מספיק טוב, ולכן זה מקום רגיש להווצרות סדקים.
רוב היצרנים נותנים תשומת לב מיוחדת לאזור הזה, ולרוב, אפשר לחיות עם הרגישות הזו, אבל אחרי טראומה, זה המקום הראשון שמתחיל להיסדק ולעשות בעיות.

אסף.

fuksi
05-05-05, 09:37
נו מה נגמר? נשארנו במתח...

Mr-KAV
05-05-05, 14:06
אז ככה...
כל הצינורות של הרדיאטור היו סתומים\עקומים וכו' ומים לא עברו. אבי (מוסך שבלול) החליף לי לצינורות חדשים שלדבריו יותר טובים מאשר הדקיקים שברדיאטור המקורי. כמו כן הוחלפו גם מיכל מים שהיה סדוק וחבוט, ורצועת מנוע ותרמוסטט.
בכל אופן, הדיסקו עכשיו במוסך שבלול ועובר טיפול ישור-קו כדי שאני אדע איפה אני עומד מבחינת טיפולים ברכב.
ביום ראשון אני מתכנן לסוע למוסך ולהתחיל לעשות שיפורים ברכב (קפיצים, בולמים, הגבהה).
הרכב בתול לגמרי ולמרות השנתון שלו וריבוי הידיים אף אחד מהבעלים הקודמים לא השקיע ומיגן אותו כך שאני אצטרך גם למגן אותו. (למזלי כנראה שאף אחד גם לא הוריד אותו לשטח כמעט כי אין דפיקות מיכל דלק וכד') אשמח לשמוע הצעות למיגון ולהגבהה (אם צריך בכלל?)
אה, כמעט שכחתי - אני גם רוצה להחליף צמיגים. יש המלצות?
אני ממש חדש בכל העסק הזה (רכב שטח), אבל אני החלטת שאני אהפוך את הדיסקו הישנה הזאת לבייבי שלי.
תודה על התגובות שלכם. אני אשמח להמלצות ולהצעות... מדובר בדיסקו 94 בנזין FXi

איציק - 4X6ZH
05-05-05, 14:25
לפני שאתה ממהר לגמור את כל התקציב שלך ( מיגונים \ צמיגים \ שיפורים ... )
כדאי לבדוק היטב שהמנוע באמת תקין ואין לך תקלות נוספות שמחיבות פרוק מיגון
**********
להביא את הרכב למצב תקין ורק אז להתחיל במעטפת החיצונית .
כל הרעיון הוא לבצע את הכל בשלבים ובהגיון כלכלי כך שניתן יהיה לסגת לאחור מבלי לשרוף את כל התקציב .
*********
המנוע לאחר תיקון התחממות סע ברכב כמה ימים תכניס את המנוע לעומס ( כמה עליות ביום חם ) תיהיה בטוח שאין עיבוד מים \ אין התחממות עם מזגן
רכב זה לא רק מנוע !!
יש גם ממסרות ויש נזילות שמן ויש נזילות דלק ....
הרבה יותר קל לטפל ברכב ללא מיגונים ושיפורים .
הצמיגים הקפיצים המיגונים ימתינו כמה ימים .
*********
איציק

Mr-KAV
05-05-05, 19:51
איציק תודה על העצות. אני אחכה קת זמן עם המיגון והצמיגים. את הקפיצים והבולמים כבר הזמנתי ואני חייב אותם, כי הבלמים המקוריים הלכו פייפן ובלי בלמים הרכב משייט בכביש כמו נוצה וזה ממש מפחיד. אבל בקשר לשאר אני חושב שאני אשמע בעצתך ואחכה קצת. בכ"א, תודה.

Mr-KAV
05-05-05, 22:29
בלמים = בולמים. סליחה.
(בלי בלמים זה הרבה יותר מפחיד לנסוע... :lol: :D )

שחף110
05-05-05, 23:52
סתם בשביל הענין - מישהו יודע איפה ממוקם חיישן החום במנוע הבנזין ?
ואני אחדד את השאלה - מי מהקלבירים הרציניים יודע איפה המקום המומלץ לרגש החום בראש המנוע ?
אצלי כשהיה מנוע בנזין, הרגש היה בסעפת היניקה, לפני הטרמוסטט. (כנל זה ככה גם ב Tdi300 שלי).


שחף.

eran4x4
06-05-05, 09:53
אתה בטוח שהשיוט הוא מהבולמים ולא מבוקסות של מוטות הרדיוס ושאר זרועות הסרנים?

אם הקפיצים בולמים לא הורכבו עדיין הייתי מעכב את ההרכבה עד שתידה יותר טוב מה אתה רוצה לעשות עם הרכב ותכיר טוב יותר את אופי הטיולים שלך \ עומס על הרכב.

האם אתה מכיר את אופציות מערכות המתלים לדיסקברי?
דרופ קיטים למיניהם וכדומה?

צור
06-05-05, 10:59
נסעתי שנתים על רכב דומה כולל הרבה שעות שטח ( זו לא העבודה אבל תחביב רציני מאוד) וללא אף מיגון ולמעט מכה במוט הגה לא קרה כלום.
זה כיף גדול לדגם רכב אבל עם יש לך סבלנות תמתין.
תראה מה הצרכים ועל מה הולך הכסף....
באם אתה מתכוון לטייל הרבה יהיו ברכב ישן הרבה הוצאות ולא חשוב מאיזה תוצרת הרכב.
בכל מקרה בהנאה :D

asafk
06-05-05, 18:28
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=3827&highlight=%F8%E0%F9 +%EE%F0%E5%F2

שימו לב- זה דיון מעניין על שיפוץ ראש. גם בדיסקו בנזין- אין משהו יותר מסובך מבראש של CJ. זה סה"כ מנוע. סה"כ ראש מנוע- ובהחלט אפשרי לשפץ לבד- וזה גם יותר כיף ונותן סיפוק.
אם אתה לא מחסידי העבודה העצמית על האוטו, אני שמח שמצאת מוסך שמוצא חן בעיניך, ואם תחליט לחפש מוסך אחר, תרשה לי להמליץ על אורי זוהר "ידיים טובות".


לגבי שאר השיפורים והעניינים שהוזכרו כאן- יש המון חומר בפורום. חפש, קרא טוב, ורק אז תחליט מה להתקין. אם יש לך עדיין שאלות אחרי שקראת- פתח בבקשה נושא חדש. הדיון הזה הוא על התחממות וראשי מנוע.


אסף.

-->