PDA

צפייה בגרסה מלאה : הכי יפה, הכי אדום הכי ג'יפ.



BackDoorMan
15-03-13, 12:50
גם בעולם הג'יפים האיטלקים עם יד אחת קשורה מאחורי הגב יודעים לפסל SUV יפה מכל התוצרת האמריקאית, אנגלית גרמנית או יפנית.

http://www.youtube.com/watch?v=DjCx-cvP7qY

shmil
15-03-13, 14:05
מעבר לזה שהלמבו הזה ממש לא חדש, אני היחיד שזה מזכיר לו רום כרמל?

shmulikbg
15-03-13, 14:46
לא, אתה ממש לא היחיד.
ממש סרטון נוסטלגיה.;)

nir.samo
15-03-13, 14:54
אכן נוסטלגיה.
רק שבמבט מקרוב רואים כמה השימושיות ממנו והלאה ולדעתי גם העיצוב לא משו.

דרור ברלי
15-03-13, 17:41
עיצוב?

כל האוטו הזה הוא אילתור אחד גדול. גם מכני ובעיקר עיצובי. אין לו שום קו מנחה. אם נתעלם משפע העור, נראה שכל האלמנטים מפוזרים כלאחר יד. גם בתע"ר היו מצליחים לעצב משהו יותר מוצלח.

ואחרי שתפגשו בו במציאות, תחשבו כמוני שהוא לא רק לא שימושי אלא אפילו מכוער רצח.
אם לא היו קוראים לדבר הזה למבורגיני, הייתם קובעים חד משמעית זה משהו שיוצר על ידי חובבים בחצר אחורית.

BackDoorMan
15-03-13, 18:09
אי אפשר לדבר איתכם.

Lidor Shtruzer
15-03-13, 18:23
הוא יוצר ביצור סדרתי בלמבורגיני או שהוצג כרכב קונספט?

tzagi
16-03-13, 07:32
באורגינל זה נבנה כרכב סיור מהיר אבל לא היו קונים אז עטפו אותו בעור והוציאו לאזרחות העשירה עד עשירה מאד.

רצוי לציין...שכמו כול רכב איטלקי מסוף שנות ה70 זה נבלה סרוחה עם אכות בניה לא קיימת, כן הוא נשמע טוב....זהו בערך.

ofiredri
16-03-13, 07:59
כפי שהוזכר בתחילת הסרטון, יוצרו כ 300 יח' מהרכב הזה. רובן נמצאות היום במדינות ערב, אצל השחים אספני המכוניות.
יצא לי להיתקל באחד כזה לפני שנתיים בסן פרנסיסקו. אי אפשר היה להתעלם מהכיעור היפה של הדבר הזה. ההוא היה שחור ומאיים.
בגדול אהבתי. רק חבל שהסרטון לא כלל ביצועים בכביש ובשטח. אני בטוח שהייתם מדברים אחרת :-)

tzagi
16-03-13, 08:09
מבחינה סטטיסטת...
הביצועים יהיו על הליפט במוסך ולא על הכביש.

דרור ברלי
16-03-13, 09:34
ביצועים? מרשימים לזמנם. היום לא משהו יוצא דופן.
הכלי כבד רצח, אם אני זוכר נכון באיזור ה-3 טון או יותר.
מנוע V12 שהגיע מהקונטאש הוא באמת מרשים (על כביש) ונשמע נפלא, אבל זה מנוע של סל"דים גבוהים ואתם גם לא רוצים להתעסק עם סתימות ויציאות מכיוון של 4 קרבורטורים איטלקיים בתנאי שטח...
מידות הצמיגים ייחודיות, תא הנוסעים צפוף, שדה הראיה בעייתי, איכות ההדבקה בעייתית (האוטו הזה לא מורכב ולא בנוי, הוא מודבק במוחטות. זה לפחות הרושם שאני קיבלתי כשפגשתי באחד כזה). כן, הכל מצופה בעור. אחלה אחיזת עיניים... שימו לב איך מתגים מפוזרים אקראית, איך הרדיו ממוקם בתיקרה - הכל אחרי שגילו שלא חשבו מלכתחילה איפה לשים את כל אלה...

והעיקר - כמו כל מכונית על איטלקית אקזוטית מהתקופה ההיא - זה אוטו מסובך מאוד מבחינה הנדסית ולא אמין בבסיסו, שבעליו צריך (ומין הסתם גם יכול) להעסיק מכונאי מומחה במשרה מלאה שיכרכר סביבו כל היום.

גם בשנות השמונים ה-LM היה קוריוז. היום זה קוריוז כמעט מגוחך.

tzagi
16-03-13, 09:48
איך הרדיו ממוקם בתיקרה - הכל אחרי שגילו שלא חשבו מלכתחילה איפה לשים את כל אלה...

.

מעניין שאתה מעלה את הנושא,
היה לי כמה איטלקיות(משנות ה70) ובאף אחת מהם לא היה מקום לרדיו נורמלי-מודרני
תמיד תיארתי לעצמי שבאיטליה לא היו תחנות רדיו דאז והאמת...זה לעולם לא חסר, הרעש מהאגזוז היה יותר טוב מכול רדיו.

דרור ברלי
16-03-13, 09:54
היתה לי אלפא-סוד מהדגם הקלאסי של שנות ה-70, עם פגושי מתכת נוצצים. דווקא היה מקום לרדיו ואפילו לא יותר מדי חלודה... היא היתה אפילו אמינה. והרעש מהאגזוזים האיטלקיים תמיד היה נפלא, בתנאי שהמנוע הניע, ואחר כך - בתנאי שעבד תקין...

אבל נושא מיקום הרדיו והמתגים עלה אחרי ששימי שיבח את העיצוב דווקא. לדעתי ל-LM אין בכלל "עיצוב". זו גבבה מאולתרת. האוטו מכוער באמת. כולו אילתורים. איפה זה ואיפה העיצוב הבאמת מדהים של מוצרים אחרים מאותו יצרן?... אפילו הטרקטורים של למבורגיני יפים.

BackDoorMan
16-03-13, 10:10
הוא יפה וזהו!

boaziko
16-03-13, 12:30
בטח יפה... ברגע שתעביר את הדיון ל "יצירה מוטורית מחרידה אחת לשבוע"...

ד ו ר ו ן
16-03-13, 15:00
אי אפשר לדבר איתכם.

כשאחד אומר לך שאתה שיכור, אז ניחא, אולי הוא שיכור בעצמו.

כשכולם אומרים את זה..

BackDoorMan
16-03-13, 15:21
כשאחד אומר לך שאתה שיכור, אז ניחא, אולי הוא שיכור בעצמו.

כשכולם אומרים את זה..
כולם שתו אותו פונץ' ?

Scrusher
18-03-13, 02:58
רק לי זה נראה כמו דיפנדר שמעכו אותו למטה ואת השאריות הדביקו על המכסה מנוע (כדי שתראה לאן אתה נוסע)?
הדשבורד מזכיר אינטרנש צבאי שחילקו אותו ל2 - שעונים במקום הטבעי,את הכפתורים זרקו באמצע. (דווקא את הדשבורד של האינטר אני כן אוהב!! של הלמבורגיני פחות)

דרור ברלי
18-03-13, 10:02
למה זה דומה? שמיל באמת היה הכי קרוב... רום כרמל על סטרואידים. ויחי ההבדל הקטן.

ronen7k
18-03-13, 10:37
בטח יפה... ברגע שתעביר את הדיון ל "יצירה מוטורית מחרידה אחת לשבוע"...


+ 1

BackDoorMan
18-03-13, 17:25
אתם לא מבינים ג'יפים.

Ariksk
27-03-13, 15:59
מה זה הכיעור הזה. נראה ממש כמו בנם הלא חוקי של רום כרמל ולנד רובר. זוועה אמיתית.

asafk
27-03-13, 17:52
לדעתי זה מהכלים היפים שיש. רכבי שטח אמיתיים לא חייבים להיות הגיוניים...

אסף.

דרור ברלי
27-03-13, 18:24
פגשת בו במציאות?

zviki
27-03-13, 18:46
למבורג'יני

asafk
27-03-13, 19:00
null

בהחלט פגשתי. בספק שחור מטאלי ספק אפור כהה הסוואה... ועם כל מיני מתקונים.

אסף.

tzagi
27-03-13, 19:12
ואפילו לא היה צריך לסוע רחוק.

דרור ברלי
27-03-13, 19:23
אני פגשתי באחד אזרחי. צהוב.
לפחות עיצובית, זה אוטו שכולו אילתור אחד גדול. זה נסלח כשחובבים בונים דבר כזה בגראז' הפרטי, אבל קצת מוזר כשמדובר ביצרן רכב. אפילו בסטנדרטים של האייטיז.

Tourist
28-03-13, 00:01
משהו לא מסתדר לי עם השנים.
ראיתי אותו לראשונה (בשחור) בתערוכת רכב בניו-יורק בשנת 89׳ או 90׳ והוא הוצג שם כרכב חדש.

מתי יצא הראשון לשוק ?

tzagi
28-03-13, 08:56
זה סיפור ארוך,
העגלה הראשונה ירדה מה"פס" ב77, הקונספט נועד למכירה לצבא ארה'ב והגיע עם V8 של קריזלר שישב מאחורה (זה הסיבה אגב לתא המטען המוזר.
בקיצור זה היה כישלון מוחלט והבינו שהמנוע האחורי גרם לרוב הצרות אז הוחלט להציל מה שנשאר מהפרויקט
השאסי נבנה מחדש עם מנוע קידמי, פלשו למחסנים של פיאט לחלקי גמר והוא נמכר לשוק האזרחי מ86 עד 93.

זהו על קצה המזלג.

asafk
28-03-13, 09:17
על קצה המזלג, טיפה מההיסטוריה כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2384

וכאן:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2509

מהצ'יטה התפתח ה דגם המסחרי ה LM002, בתחילה כרכב לשומרי ראש מאוד עשירים של אנשים מאוד עשירים, ולכן האוריינטציה הצבאית - פונקציונלית, ואז הפך לדגם אזרחי משונה שגם כיכב בסרט (http://www.imcdb.org/vehicle_36377-Lamborghini-LM-002-1986.html)הנפלא (לדעתי) TOYS (http://www.imdb.com/title/tt0105629/).

אסף.

Tourist
28-03-13, 12:21
מעניין.

בדקתי את עצמי שוב, אכן 1989.
הרמבו-למבו הוצגה שם (אני זכרתי אותה כרכב קונספט בכלל).

בתערוכה הוצגו גם המזדה מיאטה החדשה (בארץ-MX5), הפרארי F40 וגם קונספט של הוויפּר.

hadtomer
28-03-13, 14:25
אתם שוכחים עובדה חשובה: גם כאן הסתובבו שנים כאלה, אפילו עם לוחית מבחן צהלית. שלא במפתיע, תוך כמה חודשים האמינות המופלגת הכריעה את הכף. יש מקום אי שם בצריפין בו השרידים שכבו בזמנו. היום יש שם מהינדרה ועוד כמה גרוטאות.

דרור ברלי
28-03-13, 15:04
אמינות? האוטו הזה שייך לעידן בו מכוניות-על איטלקיות אקזוטיות הצריכו את בעליהן להעסיק מכונאי-אומן צמוד במשרה מלאה.
לדבר הזה יש מנוע V12 שהגיע היישר מהלמבורגיני קונטאש, מנוע ספורטיבי שאוהב סל"ד גבוה, שניזון מסוללת מאיידים כפולים קפריזיים. כוח בהמי לא חסר לו, אבל זה לא בדיוק המתכון לרכב שאמור לחיות בתנאי שטח קשים.

gp1
28-03-13, 18:33
גם זה למבורגיני .

shachar
28-03-13, 22:23
ובלבן?
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=71783&d=1364502124

הוא עמד בחניה ליד ואני נאלצתי להסתפק ב 508 שחורה

דרור ברלי
28-03-13, 22:38
בלבן זה באמת נראה כמו רום כרמל על סטרואידים.... מזל שהילדה היפה לידו מאזנת קצת.

BackDoorMan
29-03-13, 15:18
אתם שוכחים עובדה חשובה: גם כאן הסתובבו שנים כאלה, אפילו עם לוחית מבחן צהלית. שלא במפתיע, תוך כמה חודשים האמינות המופלגת הכריעה את הכף. יש מקום אי שם בצריפין בו השרידים שכבו בזמנו. היום יש שם מהינדרה ועוד כמה גרוטאות.

לא אמינות הכריעה את הכף, הצ'יטה נבחנה בסיירת מטכ"ל ואיזה חמור שם שילב בטעות הילוך שני ב- 130 קמ"ש והרס את המנוע.

gp1
29-03-13, 19:28
יש עוד פרטים מעניינים לגבי היצור המוזר הזה, http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_LM002

ד ו ר ו ן
31-03-13, 20:47
לא אמינות הכריעה את הכף, הצ'יטה נבחנה בסיירת מטכ"ל ואיזה חמור שם שילב בטעות הילוך שני ב- 130 קמ"ש והרס את המנוע.

אתה באמת משוכנע שבגלל אהבל יחיד פוסלים כלי?

Scrusher
01-04-13, 00:06
לא אמינות הכריעה את הכף, הצ'יטה נבחנה בסיירת מטכ"ל ואיזה חמור שם שילב בטעות הילוך שני ב- 130 קמ"ש והרס את המנוע.
אתה באמת מאמין שזאת הפעם הראשונה\האחרונה שזה קרה בצה"ל? קרה לי גם בF350 שאיזה אהבל היה צריך להוריד להילוך שני ואיכשהו הגיע לרוורס תו"כ נסיעה

Tourist
08-04-13, 13:55
למבורגיני "אמיתית" בשבילי קק"ל....


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GuIe3TZzFZk#!

-->