PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריכת מים גבוהה בדיסקו Tdi300



לועס
18-03-13, 22:48
שלום לכולם,

לאחרונה הדיסקו שלי הוכיח סופית שנשמה אנושית באפו, כשהחל ללגום בערך 4 - 3 ליטר מים בכל 1000 ק״מ.
עובדות רלוונטיות:
1. הרכב לא עבר התחממות ואינו מתחמם באופן כללי.
2. הוכנס לחץ של 15psi למערכת ולא נמצאו נזילות.
3. הרכב לא אוכל שמן.
4. מידת ה״עישון״ לא השתנתה, והרכב מעשן רק מעט, כמו כל Tdi אחר בגילו.

מכיוון שאין לי רעיונות למקור הבעיה ומחשבות על ראש מדירות שינה מעיניי, אנא עצתכם...

תודה מראש,

ירון

אמיר ב.א
18-03-13, 22:56
האם ניבדק הפקק עצמו ?

האם ניבדק קיום גזי פליטה בתוך מי קירור ?

האם יש שינוי בסחיבה של הרכב ?

יש מצבים שהנזילה לא קורית בעמידה , אלא בנסיעה קפיצות וכו'
צריך גם לעבור על הרדיאטור והצינורות מקרוב , ולחפש סימנים של מי קירור (כתמים בצבע לבן+צבע המים - אדום או ירוק וכו')

מוני אורבך
18-03-13, 22:57
הרכב לא לוגם אותם.
הם יוצאים דרך הפקק של מיכל העודפים.
יש לך כנראה בנית לחץ במערכת עד למצב יצאת מים ואוויר דרך הפקק.
בדרך כלל נובע מאטם ראש דולף.
אם יש לך לחץ גבוה במערכת המים בזמן נסיעה - בינגו.
לא סיפור גדול, אתה יכול להחליף אטם ראש בלי בעיה גדולה באמצעים ביתיים.

לועס
18-03-13, 23:56
אהלן,

אמיר, אין שינוי בסחיבה ואין סימני בריחת מים לאורך הצנרת, אלה היו דברים ראשונים שנבדקו. גם הפקק נבדק.
איך בודקים אם יש גזים במים? ומה אני צריך להסיק/ לעשות במידה ויש?

מוני, ברור לי שהרכב לא בולע את המים, זה היה לשם המטאפורה האנושית...
אני גם חשבתי בכיוון של אטם ראש, אבל איך אדע אם נבנה אצלי לחץ גבוה במערכת בזמן נסיעה?



ירון

ד ו ר ו ן
19-03-13, 08:50
תבדוק סימני משקעים בחיבורי הצנרת.
אם הנזילה היא קטנה ורק במצב חם בו יש לחץ במערכת, הנוזל מתאדה ואתה לא תראה סימנים רטובים בחוץ אלא את המשקעים היכן שהתאדה.

אמיר ב.א
19-03-13, 09:08
הי ירון ,

יש ערכה לבדיקת גזים במי קירור,
יש את זה בכל מוסך שמכבד את עצמו ,
זה ניראה כמו מבחנה עם נוזל כחול בפנים ,
שמשנה את הצבע שלו במגע עם גזי פליטה.
שמים את המבחנה מעל המי קירור שבתוך מיכל העיבוי ,
אם יש שינוי צבע - גזי פליטה מגיעים למי קירור - כלומר הלך האטם ראש כמו שמוני אמר.

ככה זה ניראה :
http://www.tool-dealer.co.uk/shop/car-engine-radiator-co2-leak-testing-kit-with-co2-test-fluid

מה עושים - מחליפים אטם ראש...

מוני אורבך
19-03-13, 09:09
אם הכנסת לחץ גבוה למערכת ולא גילית נזילה, סיכוי סביר שיש פריקה מהפקק.
היה לי פעם מצב דומה בדיסקו.
רוב הזמן היה בסדר, אבל פתאום היה עלית לחץ, והמים יצאו מהפקק.
בהתחלה לא הבנתי מהיכן הם יוצאים, כי ברגע שיצאו הם התאדו ולא השאירו סימנים.
רק אחרי שבדקתי ראיתי שיש לחץ גבוה כל הזמן במערכת המים, הבנתי כיצד מתרחש הפשע...
בדיקת הלחץ מתבצעת "לפי הרגשה" בלחיצה על הצינור מים הראשי.
עם קצת נסיון אתה תדע מדי המצב סביר ומתי יש יותר מדי לחץ.
יש גם שעון יעודי שאפשר לחבר למערכת (יותר מדי $$)

אגב, מה מצב משאבת המים שלך?
יש מצב שהיא דולפת לאט לאט וזה מה שגורם להעלמות המים.

בדיקת גזים במים יכולה לתת לך אינדקציה האם יש בריחת מים מהמנוע.

בדרך כלל הסימפטומים הם:

בריחת מים מהירה - דליפת לחץ מהצלנדרים
בריחת מים איטית - נזילה ממחברי הצינורות או משאבת המים

אם הצנרת שלך עיפה (יותר מ 5 שנים) ממליץ על החלפה יזומה
מיכל העודפים שלך הוא לבן? (קרי מהסוג המשופר) אחרת גם הוא יכול לנזול

השמשוני יחיעם
19-03-13, 15:07
1. תבדוק "פקקי מים" משני צידי הבלוק,,,יתכן שיש חור קטן באחד מהם.. ( בצד הסעפות הפקקים הגדולים , בצד האינג'קטורים הפקקים הקטנים)..

2. ואולי יש לך סתם סדק בראש ,,(באוטו כמובן (: )

לועס
19-03-13, 16:58
שלום לכולם ותודה על התגובות.

נכנסתי לאלי שחר, הסירקולציה נמצאה תקינה יחיעם, כמו גם משאבת המים וכל צנרת המים, מוני.
יצאתי לנסיעה מאומצת בכוונה לבדוק את הלחץ שהמערכת בונה, ולאחר הנסיעה נגיעה בצנרת ופתיחה זהירה של המיכל, הראו שלא נבנה לחץ גבוה. מה שכן נמצא זה פאן קלאצ׳ שלא עשה את עבודתו נאמנה והוחלף. מכיוון שאני בלי שעון דיגיטלי (היה לי על הדיפנדר שנגנב...), מאוד ייתכן שנסעתי ב-10 מעלות יותר מהרגיל בגלל הפאן קלאצ׳ התקול ולא ידעתי זאת. פקק מיכל העודפים (המיכל הוא הבז׳ המקורי אגב) גם הוחלף למקרה שהוא היה צד בעניין הפריקה...

לגבי בדיקת הגזים אמיר, לא ברור לי באמת למה לא עשינו. מטלפון שעשיתי לאלי אחר כך הוא המליץ לבצע את הבדיקה ביום חם או כשהמנוע מספיק חם, מה שלא הצלחנו להשיג כשהייתי אצלו.

אסע כמה ימים ואראה אם בריחת המים ממשיכה, ואעשה גם את הבדיקה של הגזים. אחר כך נחזור עם בשורות, הלוואי שטובות.


ירון

לועס
28-03-13, 17:56
שלום.

לאחר החלפת הפאן קלאצ׳ והפקק צריכת המים הפכה להיות כחצי ליטר ל-500 ק״מ, משמעותית פחות מקודם. כשנמצא כי אין גזים במערכת, הומלץ לי על תכשיר של נחושת נוזלית (liquid copper), שאמור לעבור במערכת ולסתום חורים קטנים במידה ויש. צריך להעביר את הנוזל עם מים רגילים לאחר ריקון כל מי האנטי פריז שבמערכת ורק אחר כך להחזיר את המים האדומים למערכת.

האם למישהו יש ניסיון עם התכשיר? האם יש חשש להרס של דברים שהנוזל עובר בדרכם, לדוגמה משאבת מים?

gp1
28-03-13, 19:02
תעיף מבט על בחיבור בין בית המשאבת מים וגוף המנוע זה מקום ניסתר וכשהאטם הולך שם , לרוב זו נזילה שלא מתגלה לאורך זמן .
דבר נוסף, תבדוק . אולי הרדיאטור חימום שלך נוזל.(המים עוברים בו כל השנה , אפילו שאתה לא מחמם) לא זכור לי המיקום שלו , אבל תבדוק בשטיחים בריצפה שאין רטיבות, אני הייתי אפילו מבטל אותו לנסיון .

Gershon
30-03-13, 10:34
תעיף מבט על בחיבור בין בית המשאבת מים וגוף המנוע זה מקום ניסתר וכשהאטם הולך שם , לרוב זו נזילה שלא מתגלה לאורך זמן .
דבר נוסף, תבדוק . אולי הרדיאטור חימום שלך נוזל.(המים עוברים בו כל השנה , אפילו שאתה לא מחמם) לא זכור לי המיקום שלו , אבל תבדוק בשטיחים בריצפה שאין רטיבות, אני הייתי אפילו מבטל אותו לנסיון .

שכחת את פקקימ על הבלוק מנוע

-->