PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לפני קנייה , ג'יפ גרנד צ'ירוקי



YUV250
19-03-13, 20:18
ראיתי הרבה נושאים בפורום אך רובם ככולם מתעסקים בהגבהות ובשיפצורים לג'יפ בשפה שגם כחובב רכב מושבע איני מבין , אני מעוניין לקנות ג'יפ גרנד צ'ירוקי {מכייון שרנגלר לא עומר בתקציב} מהשנים 2007-2009 , ומכיוון שזהו הג'יפ הראשון שלי רציתי לשאול , איך הוא מבחינת נסיעה בשטח {לקחת בחשבון שאנחנו לא ג'יפאים מורעלים אלא מספיק שיעשה מסלולים ברמות של טרופר ממוצע} , איך הוא על הכביש ? כשאני הולך לראות את הרכב ממה להיזהר על מה להסתכל במיוחד.... ולגבי הביטוח , בגלל שאני עדיין נהג צעיר הייתי מבוטח בביטוח ישיר שהקנה לי ביטוח לארבעה ימים בטלפון , ביררתי לגבי רנגלר ולא היה ניתן לבטח , האם יהיה אותה בעיה עם הגרנד צ'ירוקי ?

klam
19-03-13, 20:43
בשנים שאתה מחפש מדובר על WK. זהו דגם עם מתלים נפרדים מלפנים וסרן חי מאחור. כלומר, המבנה שלו מאפשר לו להיות בסדר גמור בשטח, בתנאי שמגביהים אותו קצת ושיש לו לפחות הילוך כוח וצמיגים נורמאליים. כמו-כן בדגם זה הוצעו שתי מערכות הינע שונות: quadra drive, ו quadra-trac1 מבלי להכנס לפירוט טכני, הראשונה עדיפה באופן משמעותי מבחינת נהיגת שטח משום שהיא כוללת מערכת מיוחדת של נעילת גלגלים של ג'יפ אשר נקראת vari-lok והיא עוזרת מאוד לחלץ את הג'יפ כמעט בכל מצב של הצלבה או החלקה. הבעיה היא שמרבית הרכבים שהגיעו בשנים אלו יובאו ביבוא אישי. למרביתם אין בכלל quadra-drive משום שהקבלן שקנה אות הרכב עבור אישתו או החברה הבלונדינית לבית-הקפה, כלל לא התעניין ומשום שחברות היבוא האישי הצליחו להוזיל באופן משמעותי את המחיר על-ידי ויתור על חלק מהמרכיבים הטכניים החשובים ביותר לג'יפאים, כולל יבוא ג'יפים ללא הילוך כוח בכלל שפשוט אין מה לעשות איתם ופשוט מביך לנסות להכנס איתם לשטח.
אין דרך פשוטה לוודא אילו מערכות מותקנות ברכב ללא הכרה טובה וקצת פירוקים, או לחילופין, מפרט טכני של קרייזלר שבדרך-כלל לא נמצא בידי הבעלים או הסוחר (ניתן להזמין באינטרנט מהחברה). אם אתה מחפש רכב שיתאים לשטח (לפחות ברמה של טרופר), אתה חייב לפני הקניה להגיע איתו למומחה.
לגבי ביטוח - נסה בפניקס ובכל מקרה - בניגוד לפרסומות בטלויזיה, אנחנו עם ג'יפים. לך לסוכן ביטוח אישי. גם כאן באתר יש.

YUV250
19-03-13, 20:53
בשנים שאתה מחפש מדובר על WK. זהו דגם עם מתלים נפרדים מלפנים וסרן חי מאחור. כלומר, המבנה שלו מאפשר לו להיות בסדר גמור בשטח, בתנאי שמגביהים אותו קצת ושיש לו לפחות הילוך כוח וצמיגים נורמאליים. כמו-כן בדגם זה הוצעו שתי מערכות הינע שונות: quadra drive, ו quadra-trac1 מבלי להכנס לפירוט טכני, הראשונה עדיפה באופן משמעותי מבחינת נהיגת שטח משום שהיא כוללת מערכת מיוחדת של נעילת גלגלים של ג'יפ אשר נקראת vari-lok והיא עוזרת מאוד לחלץ את הג'יפ כמעט בכל מצב של הצלבה או החלקה. הבעיה היא שמרבית הרכבים שהגיעו בשנים אלו יובאו ביבוא אישי. למרביתם אין בכלל quadra-drive משום שהקבלן שקנה אות הרכב עבור אישתו או החברה הבלונדינית לבית-הקפה, כלל לא התעניין ומשום שחברות היבוא האישי הצליחו להוזיל באופן משמעותי את המחיר על-ידי ויתור על חלק מהמרכיבים הטכניים החשובים ביותר לג'יפאים, כולל יבוא ג'יפים ללא הילוך כוח בכלל שפשוט אין מה לעשות איתם ופשוט מביך לנסות להכנס איתם לשטח.
אין דרך פשוטה לוודא אילו מערכות מותקנות ברכב ללא הכרה טובה וקצת פירוקים, או לחילופין, מפרט טכני של קרייזלר שבדרך-כלל לא נמצא בידי הבעלים או הסוחר (ניתן להזמין באינטרנט מהחברה). אם אתה מחפש רכב שיתאים לשטח (לפחות ברמה של טרופר), אתה חייב לפני הקניה להגיע איתו למומחה.
לגבי ביטוח - נסה בפניקס ובכל מקרה - בניגוד לפרסומות בטלויזיה, אנחנו עם ג'יפים. לך לסוכן ביטוח אישי. גם כאן באתר יש.

מודה לך מאד על התגובה המהירה ואני מקווה שהבנתי {QUADRA DRIVE היא המערכת שאני צריך לחפש ברכב בשביל שיוכל להיות בשטח ברמה של טרופר ואחיו} , ושאין דרך לבדוק זאת אפילו אם יראה את הרכב פנים אל פנים ? ולגבי הביטוח חשוב לי ביטוח צעיר בטלפון מכיוון שהרכב לדודי שמעוניין להביא לי אותו בנסיעותיו לחו''ל , הפניקס מציעים ביטוח שכזה ? {למיטב ידיעתי רק ביטוחים ישירים כגון 9M וביטוח ישיר מציעים}
ושוב אשמח לשמוע על הרכב עצמו בכביש ועל הצעות אחרות לג'יפים דומים במחירים של הדגם הנ''ל

klam
19-03-13, 21:16
אני לא מומחה לביטוח כך שעליך להתייעץ עם מחשהו אחר.
הרכב מנומס מאוד בכביש, יש לו אחיזה מעולה ומנוע חזק. זה לא ב.אם.וו, אבל הוא בהחלט נוח בכביש, בהתחשב במגבלות המבנה. לא ממליץ על דגמי הלרדו עם מנוע 3.7 הנחות - עדיף ללכת על הדגם המפואר עם מנוע 4.7 ממש אין מה להשוות מבחינת ביצועים ותחושה. צריכת הדלק תהיה זהה. אם אפשר למצוא (נדיר אבל כדאי), את דגם האובר-לנד (המפואר ביותר), עם מנוע 5.7 אתם מקבלים מפלצת אמיתית ומאחר וזה מנוע ש"יודע" לעבוד עם חלק מהשסתומים ולכבות את האחרים בשיוט רגוע, אפשר להגיע איתו לצריכת דלק לא רעה.
בפנים אלו רכבים "מפנקים" במובן האמריקאי - כלומר, עור ופלסטיק די דוחה שלעיתים נוטים לקיטשיות (כמו פלסטיק דמוי עץ מזעזע), ואיכויות ההרכבה בינוניות; כל החישמולים המקובלים ומעבר להם (שבדרך כלל לא נשארים במצב טוב אחרי 6-7 שנים...) המרחב הפנימי בדגמים אלו סביר בהחלט. סה"כ זהו רכב חביב בהחלט, נעים בכביש ואם מוצאים אחד שמור, עם מערכות הנעה אמיתיות של ג'יפ (כן, הבנת נכון) - הוא גם רכב טיולים מצוין במחיר טוב.

YUV250
19-03-13, 21:28
אני לא מומחה לביטוח כך שעליך להתייעץ עם מחשהו אחר.
הרכב מנומס מאוד בכביש, יש לו אחיזה מעולה ומנוע חזק. זה לא ב.אם.וו, אבל הוא בהחלט נוח בכביש, בהתחשב במגבלות המבנה. לא ממליץ על דגמי הלרדו עם מנוע 3.7 הנחות - עדיף ללכת על הדגם המפואר עם מנוע 4.7 ממש אין מה להשוות מבחינת ביצועים ותחושה. צריכת הדלק תהיה זהה. אם אפשר למצוא (נדיר אבל כדאי), את דגם האובר-לנד (המפואר ביותר), עם מנוע 5.7 אתם מקבלים מפלצת אמיתית ומאחר וזה מנוע ש"יודע" לעבוד עם חלק מהשסתומים ולכבות את האחרים בשיוט רגוע, אפשר להגיע איתו לצריכת דלק לא רעה.
בפנים אלו רכבים "מפנקים" במובן האמריקאי - כלומר, עור ופלסטיק די דוחה שלעיתים נוטים לקיטשיות (כמו פלסטיק דמוי עץ מזעזע), ואיכויות ההרכבה בינוניות; כל החישמולים המקובלים ומעבר להם (שבדרך כלל לא נשארים במצב טוב אחרי 6-7 שנים...) המרחב הפנימי בדגמים אלו סביר בהחלט. סה"כ זהו רכב חביב בהחלט, נעים בכביש ואם מוצאים אחד שמור, עם מערכות הנעה אמיתיות של ג'יפ (כן, הבנת נכון) - הוא גם רכב טיולים מצוין במחיר טוב.
מבחינת הפלסטיק והעור הפשוטים יחסית אין לי בעיה {יש לי מאליבו 2009 ואני דיי אוהב את זה , שריטה שלי כנראה על אמריקאיות} במנוע ה5.7 {הבנתי שזה מנוע HEMI} כנראה שלא אקח עקב מגבלת תקציב של 100-120K , ראיתי דגם 4700 עם המערכת הנעה שדיברת עלייה פלוס הגבהות במחיר מפתה , אם אלך לראות את הרכב מה היית ממליץ לבדוק ברכב ? נזילות טפטופים מחלות למיניהם ?

klam
19-03-13, 21:37
הרכבים האלו אמינים מאוד, בניגוד אולי למיתוסים. גש איתו לאחד המומחים באיזור שלך (במכונים לא יודעים לבדוק ג'יפים) או למוסך שמתמחה בקרייזלר. יש כאן בפורום מספר הפניות למומחים בכל איזור.

YUV250
19-03-13, 21:44
שאלה {כנראה} אחרונה , האם עלי לדאוג מקילומטר יחסית גבוהה ? לדוגמא לרכב 2008 עם 120K ? או שמא אלו מנועים שבוניים לקילומטרים גבוהים

klam
19-03-13, 22:01
הם בנויים לזה, ובדרך כלל הצרות לא מתחילות במנוע; אבל, כמו תמיד, השאלה היא כיצד הם טופלו? האם נעשו כל הטיפולים בזמן ואיפה?האם יש היסטורית טיפולים מלאה לגמרי (חשוב מאוד)? היכן הם היו? האם אפשר להגיע למוסך שבו הרכב טופל במשך זמן ארוך ורצוף ולקבל היסטוריה וחוות-דעת? אפשר להרוס רכב גם ב 20K ק"מ ולא צריך לחכות ל 120. כך למשל, אם היתה לרכב היסטוריה בעייתית של התחממות, אתה עלול למצוא את עצמך עם פיצוץ בראש מנוע - ללא קשר למספר הק"מ (נדיר, אבל קורה). האם הוחלפו חלקים יקרים שעברו בלאי? - כמו למשל חיישנים למיניהם שעולים הון, ותוחלת חייהם בדרך-כלל 5-7 שנים; הרבה פעמים את הרכבים הללו ביד השניה קונים אנשים שאין להם את האמצעים לתחזק כראוי והיד השלישית מקבל "מפלצת מוצצת", שחייבים להחליף בה הרבה הרבה חלקים. כמו שכבר המלצתי לך - אל תתעצל וגש למומחה! אם אתה מאיזור המרכז, אני ממליץ על יניב מהייטקמוטורס ברעננה שהוא דיאגנוסטיקן מעולה. שווה את הטרחה להגיע.
בהצלחה, חן

gmb
19-03-13, 23:31
כמה תיקונים קלים
הגרנד צ'ירוקי WK הוא רכב נחמד מאוד...מנועי 3.7 4.7 ו5.7 (המי, שהגיע לפי מיטב ידיעתי רק בייבוא אישי)
צריכת הדלק דומה עד זהה בכולם (אל תצפה להיות חסכן בדלק גם כשהרכב כבוי ונמצא בירידה תלולה תוך כדי שאתה ממלא את מיכל הדלק)
אבל, גם מפנק וגם נוח, ואמנם הוא לא רנגלר, אבל הוא עם "יכולת" בשטח שנפגמת רק בגלל גובה נמוך מדי וצמיגים קטנים מדי
הגבהה תטפל בנושא הגובה (קיימים קיטים קיימים להגבהת הרכב, 2.5" זה בדר"כ המומלץ וזה גם מה שלי בעצמי יש על ה WK שלי)
צמיגים וג'אנטים זה כבר לפי עומק הכיס והמימון מהבנק... בעיקרון, כל ג'אנט של רנגלר אמור להתאים (רק ה-16" לא בטוח יתאימו)
צמיגים אמורים להכנס (אחרי הגבהה) גם 31 ו32 אינץ' ללא בעיות, או שאם יש בעיות של שפשופים במרכב, הוספת ספייסרים יטפלו בהרחקת הצמיגים מחלקי הפלסטיק בבתי הגלגלים...
הWK מגיע עם שתי וריאציות למערכת ההנעה, מה שאתה מחפש ותתעקש על זה, זה מערכת ה QDII (בעיקרון, אתה יכול גם לזהות את זה בעין, תזחל מתחת לרכב מאחור, אם הדיפרנציאל האחורי מכיל 12 ברגים לסגירת המכסה זה הדגם עם ה QDII, אם רק 10 ברגים זהו הדגם עם ה QTII...
הQDII זהו לא מערכת ווארי-לוק כמו שרשם KLAM (זה היה קיים בגרנד הישן יותר עד שנת 2004), ופה בעצם הגדולה שלו, זוהי בעצם מערכת ממחושבת לניהול הדיפרנציאל שבזמן פעולתה (כשהרכב משולב ל LOW) היא מדמה נעילת דיפרנציאל עד ל100% נעילה... נבדק והוכח בשטח על ידי כמה וכמה פעמים...

כמו שרשמתי, לא רנגלר בשטח, אבל בכל דבר אחר הוא טוב יותר: זול יותר, גדול יותר, מפנק יותר, מרווח יותר.
צריכת דלק בעייתית משהו :) (1:4-1:5-1:6 זה מה שאני מקבל כבר לאורך כשנתיים)
ביטוח אחזקה וכולי די זולים
אמנם בשנים החדשות יותר המנוע הוא שונה טיפה מאצלי (שלי שנת 2005-2006) ושם הוא טיפה יותר יקר לאחזקה בגלל מצתים כפולים ועוד אי-אילו שינויים שהוא קיבל, אבל מאידך הוא חזק יותר (300 כ"ס לעומת 230 כ"ס אצלי)
אבל האבזור הפנימי גם מפואר יותר ואיכותי יותר בשנים שאתה מחפש...

בקיצור, תחפש את ה 4.7 ליטר ברמת גימור לימיטד או אוברלנד אם אתה בר מזל, ובייחוד אם אתה מתכוון לטייל בשטח, אז עם ה QDII.
דרך אגב, יש פה חבר בשם אילן שמחזיק רכב בדיוק כמו שאתה מחפש רק עם מערכת ה QTII והוא דווקא די מרוצה עם המערכת הזאת למרות שאצלו יש את ההילוך LOW אבל אין לו את מערכת נעילת הדיפרנציאלים.)

בהצלחה ותתחדש
רמי

klam
19-03-13, 23:49
צודק, טעות שלי - ה QDI היה עם וארי-לוק, לא ה QDII. נדמה לי שה 300 כ"ס זה מ 2008. נכון?

IlanHadar
20-03-13, 07:23
קבל הסבר לגבי מערכות ההנעה:http://m.youtube.com/watch?v=pVk7IpN0yqQ&feature=plcp

מה שנכתב אין מה להוסיף.

מי שיש לו סבלנות, יכול להביא חלקים מחול בשליש מחיר מהמוסכים כאן. כבר הבאתי מצתים ובוכנות הגז לדלת האחורית.

טפו, טפו, טפו אמינות שתמשיך כך.

gmb
20-03-13, 23:09
אילן
תעדכן מאיפה הזמנת את החלקים האלה?
אני גם כן לפני טיפול גדול שבו אני צריך להחליף את המצתים ברכב, ואצלי הבוכנות שמחזיקות את החלון האחורי (בגאז') כבר לא ממש מחזיקות...
יש איזה אתר שאתה ממליץ עליו להזמין או פשוט לחפש ב EBAY?
לא רוצה להתקע עם חלקים שהזמנתי ולבסוף יגיעו לארץ ואגלה שזה לא בדיוק החלק שמתאים לי לרכב... סתם יהיה מעצבן ומעיק

IlanHadar
21-03-13, 07:18
רמי,

חנויות באיביי. המצתים מארהב, בוכנות הגז מאוסטרליה.

אם אתה צריך את שם המוכרים אשלח לך.

אילן

Saar
22-03-13, 13:27
רמי,
אני הזמנתי בוכנות גז מרוק אוטו.
סער

-->