PDA

צפייה בגרסה מלאה : ממטולה לאילת ב3000 ש"ח



Tomer Gal
27-03-13, 00:50
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=967100

ישי.פ
27-03-13, 13:26
כמובן שהמסר הוא "מי צריך גי'פ"
חבל שזה המסר שיצא מהכתבה הזאת.

liontamer84
27-03-13, 13:49
המסר צריך להיות שהאדם הוא הפלדה... ומי שקונה ג'יפ בחצי מליון שקל, במילא לא נכנס איתו לשטח.

shmil
27-03-13, 14:15
שימו לב שיש בין המשתתפים גם מישהו משלנו, חן גרין.
כל הכבוד חן.

raanan
27-03-13, 14:55
מה החידוש ?
גם אני עושה את זה ב 3000 ש"ח רק לבנזין :(

רענן

ronen7k
27-03-13, 20:00
בהחלט לא יצא מסר טוב בכתבה הזו על הג'יפ ,
יוצא שאפשר לטייל בכל מקום עם כל פריבט .... וג'יפ זה סתם של עשירים

גם אני התחלתי את תחביב השטח שלי עם פריבט ועברתי איתו לא מעט מסלולים של 4*4 והשארתי מבטים פעורי פה :eek:
ללא מיגון ולא נזק אף פעם , אבל לא בכל מחיר ולא בכל מקום .
היום אני מסתכל על זה כחוויה של צעיר שלומד את היכולות והגבולות שלו...

716097161071611

YosSima
27-03-13, 20:55
גימיק נחמד
לא הראו כמה פעמים הג'יפים המלוים גררו אותם
אבל ללא ספק נראה אתגר מהנה :)

לא יפה העניין עם ריינו טיירס
ולפני 10 שנים בערך היו כמה חברה מבוגרים מעין כמונים שעשו משהו דומה עם חיפושיות

שי קרנצלר
27-03-13, 21:04
כתבה חמודה .
ממש לא אידיאולוגיה , נראה ברור לכולם !!!

zviki
27-03-13, 21:26
עם כל הצניעות- לא מפתיע בכלל. עשינו את זה ויותר קשה עם חיפושיות טרנטות ונשיקות לכביש כשחזרנו אליו [כולל בגולן].
וואחד חוויה עם חרדות איומות.

יקיר גרין
27-03-13, 22:21
שימו לב שיש בין המשתתפים גם מישהו משלנו, חן גרין.
כל הכבוד חן.
בהחלט!

המסר שהעורכים בחרו הוא לא המסר של החבורה (טוב, לפחות לא של כל החבורה ...)
אנחנו נהנינו מהאתגר. עם הג'יפים ממטולה לאילת ב-4 ימים זה לא אתגר גדול ...

chengreen
28-03-13, 00:26
גימיק נחמד
לא הראו כמה פעמים הג'יפים המלוים גררו אותם
אבל ללא ספק נראה אתגר מהנה :)

לא יפה העניין עם ריינו טיירס
ולפני 10 שנים בערך היו כמה חברה מבוגרים מעין כמונים שעשו משהו דומה עם חיפושיות

גרירות היו רק פעם אחת במעלה נטופה (בסוף חלק ויתרו ונסעו מסביב)

לגבי רינו טיירס בהחלט האימרה השחוקה של דברי הוצאו מהקשרם תופשת פה בגדול. המשפט שלי בכתבה נאמר בצער כי נגמרו לי הצמיגים עם המיגון ולא על מנת להשמיץ.

אין ספק שללא המיגון של רינו לא הינו מסיימים את המסע. כל הפנצרים שהיו נגרמו ממכה בג'אנט או חיתוך של הדופן ועל זה אין מיגון לאורך כל המסע לא היה אפילו פאנצר אחד בסוליה וזה לדעתי מאוד מרשים!!!!

לא היתה כוונה לאף אחד להגיד שלא צריך גיפ (אני לא באמת מתכוון לוותר על הדיסקו המפנק שלי) סתם אתגר נחמד והמון חוויות

אומי5
28-03-13, 10:25
לא הבנתי מה היה מיוחד בטיול הזה ? :)

71614

סתם, כל הכבוד למשתתפים אתגר נחמד ומרענן.

דרך איפה נסעתם בקטע שבין הגליל לשפלת יהודה? כל האזור שבין חדרה לגדרה.

chengreen
28-03-13, 22:18
לא הבנתי מה היה מיוחד בטיול הזה ? :)

71614

סתם, כל הכבוד למשתתפים אתגר נחמד ומרענן.

דרך איפה נסעתם בקטע שבין הגליל לשפלת יהודה? כל האזור שבין חדרה לגדרה.

התכנון היה להיכנס לציר המוביל ולנוע איתו עד אחרי כפר סבא ומישם כביש 6 עד לבן שמן אבל בגלל ההסתבכות במעלה נטופה נאלצנו לבצע חיתוך של היום ולהגיע לחדיד על הכביש

חן

tzagi
30-03-13, 07:12
מאביב פרנקל לא ציפיתי לאחרת, משפחה חמודה אבל ירוקים ברמות שקשה לתאר.

גילוי נאות:
יש תמונה שלי כנער צעיר סוחב את אביב(בן 4-5) על הכתפיים, המבין יבין.

דרור ברלי
30-03-13, 12:44
מהכרותי את אביב פרנקל הוא דווקא חובב הגה. אפילו די מכור. אבל כביש, לא שטח.

tzagi
30-03-13, 13:13
יש בזה משהו, אבל יש שנאה משפחתית לרכבי שטח או יותר נכון שנאה לרכבי כאילו שטח, רק שהם לא מבינים את ההבדל
כן יש לו אישית קצת אהבה למוטוריקה וענתיקות.
שים לב השם שלו תמיד עולה בצרוף לאיזה כתבה אנטי ג'יפים. שלא תבין לא נכון, הילד מוכשר כמו שאר המשפחה, ממש ככה אבל לטעמי היה יכול לבחור בטחנות רוח יותר טובות....אבל מה אני מבין בעיתונאות, הוא בטח מספק לעם ישראל מה שהם רוצים לשמוע.
שוחחתי איתו לפני כמה שנים אבל לא פגשתי מאז שהיה ילד בלונדיני הכי חמוד שאפשר לתאר. היו זמנים.
אגב, אין חשש שהוא גולש פה, בדוק.(אף אחד לא יבוא אלי בטענות ומדברים על פולנים....)

דרור ברלי
30-03-13, 13:38
אתה לא מתבלבל עם אביב לביא?...

tzagi
30-03-13, 13:44
לא יודע או מכיר את לביא, את פרנקל ....מכיר מ1980

Orang
31-03-13, 15:53
מאביב פרנקל לא ציפיתי לאחרת, משפחה חמודה אבל ירוקים ברמות שקשה לתאר.


1. הנזק שכל החבורה גרמה לטבע במשך המסע המטופש הזה גדול פי כמה ממה שאגרום אני במשך כל טיולי השטח שלי, ככה שאני לא מבין איפה החלק הירוק בסיפור.
2. הגרוטאות האלו מזהמות ומסכנות את הסביבה יותר מכל ג'יפ מודרני.
3. אני מציע להם להבא אם הם רוצים להעביר מסר ירוק כל שהוא הם יכולים לבנות רב קומות בידיים ובלי מכונות כלל, את הבלוקים ושאר חומרי הבניה שירימו בידיים.

tzagi
31-03-13, 20:17
אתה מנסה לבלבל אותם עם עובדות, זה לא יעבוד.
הנקודת מבט מאד פשוטה וויזואלית:
רואים במוו X5 חונה נגיד על המדרכה ואומרים: תראה מה זה גם מזהם לנו את האויר, גם מפריע ועוד מחריב לנו את הטבע, למה הוא צריך את זה בכלל, שיקנה רכב קטן וחסכוני כמו כולם.
זה נקודת מבט מאד ארופאית, אל תשכח שבארופה השילטונות יצרו-תכננו-דרשו רכבים לעם חיפושית וטראבנט סתם לדוגמה.

kobiarava
31-03-13, 22:27
אני מניח שהחבר'ה שעשו את המסע יכולים לדבר בשם עצמם, לפחות 2 מהם חברים פה באתר. בכל מקרה, ממה שאני יודע, המסע לא היה אמור להעביר שום מסר, בטח לא מסר "ירוק" או שפרייבט מצ'וקמק ב-3K יכול או אמור להחליף ג'יפים אמיתיים, הכוונה מאחורי המסע הזה היתה בעיקר החוויה והניסיון לעשות משהו לא שגרתי, אתגרי יותר, אחרי שחצו את הארץ לאורכה ולרוחבה ברכבי השטח המשופרים בהם הם מטיילים ביום יום. מי השהכניס פרשנות כזו או אחרת היתה התקשורת בלבד, בדגש עם הבחור שהזכיר ג'ו, הלא הוא אביב פרנקל הידוע לשמצה, ה-עלאק כתב רכב של ערוץ 10






קובי

Orang
31-03-13, 23:57
זה נקודת מבט מאד ארופאית, אל תשכח שבארופה השילטונות יצרו-תכננו-דרשו רכבים לעם חיפושית וטראבנט סתם לדוגמה.

צחי, אתה צודק, רק שזה היה במלחמת העולם השניה.
בנתיים החיפושית הפכה להיות פורשה קאיין, והבריטים מייצרים את אחד מרכבי השטח היקרים שיש...

tzagi
01-04-13, 01:02
שמי ג'ו צחי זה התימני עם ההילקס האדום נראה לי.....
אומרים האורווה נשארה אותה אורווה רק הסוסים משתנים, זה אותה בוז'ווה רק זמנים אחרים.

אילן ללל
01-04-13, 03:27
כמי שהשתתף במסע ואח"כ ראה את כתבתו של אביב פרנקל, אני קורא כאן את התגובות ו... וואללה, אין לי מושג על מה פה אנשים מקשקשים. אף אחד מאיתנו לא העלה על דעתו להעביר מסר כזה או אחר ובוודאי לא מסרים ירוקים או כאלה שיוצאים נגד רכבים כאלה או אחרים. אתם יכולים לתאר לעצמכם שגם צפיתי בכתבתו של אביב פרנקל ולא שמעתי ולו פעם אחת את המילה "ירוק" או "זיהום" גם לא נאמרה שום אמירה נגד ג'יפים או נגד ג'יפאים, להיפך, כולנו בעלי ג'יפים, טיילים כפייתיים, ולאף אחד מאיתנו אפילו לא עברה מחשבה לעבור לגרוטאה כזו או אחרת. בסך הכל יצאנו למסע שהכתבנו לו "כללי משחק" מיוחדים וזאת הן מתוך האתגר המוטורי והן למען החוויה החברתית והטיול המרהיב. וכן. אי אפשר לאמר שלא נהננו מהמבט ההמום של הג'יפאים המסוקסים כשנסענו בנחל עשוש... בקיצור, אם מישהו כאן מחפש נושא לכעוס עליו ולפתוח את חרצובות מקלדתו, כדאי שידפדף לנושא אחר, אלא אם כן הוא מחליט באופן פתטי שהוא לא מוכן לתת לעובדות לקלקל לו את דברי התוכחה.

zagi
01-04-13, 10:10
שמי ג'ו צחי זה התימני עם ההילקס האדום נראה לי.....
אומרים האורווה נשארה אותה אורווה רק הסוסים משתנים, זה אותה בוז'ווה רק זמנים אחרים.

גם לתימני עם ההילקס האדום לא קוראים צחי ... להוא עם האמבולנס האדום ( שכבר לא אדום ) קוראים צחי : )

שגיא .

tzagi
01-04-13, 11:49
טוב טוב....לא לצעוק
ואגב, לא שכחתי ממך, אני עובד על זה.

דרור ברלי
01-04-13, 11:49
קצת קשה לי להבין על מה מתנפחים כאן.
אחרי שאומי הצטרף אלינו לטיול עם החיפושית והגיע לכל מקום שאנחנו הגענו, גם אני כתבתי "מי צריך ג'יפ", כי באמת, בטיול כזה, נהג שטח מנוסה (זאת אומרת "ג'יפאי") שנוהג בחיפושית ויודע לקרוא שטח ונוסע עם קבוצה גדולה של ג'יפים אמיתיים לטיול ברמת עבירות לא נורא קשה, כמעט תמיד יצליח לעבור איפה שהם עוברים. ואיפה שלא - ימשכו אותו. אפילו אחרי שאומי יסיים את הפרויקט והחיפושית שלו תהפוך ל-CLASS11 לכל דבר, רכב שטח/שבילים מהיר ומגניב (גם אני רוצה כזה ויהיה לי כזה), זה עדיין לא ג'יפ ולא יהיה ג'יפ. אבל זה אתגר וזה כיף ובסופו של דבר - הכיף זה העיקר.
גם מסע הגרוטאות הזה היה בשביל האתגר והכיף ואני ממש מקנא באלה שהגו אותו והוציאו אותו לפועל בהצלחה - אישית חבל לי שלא יכולתי להצטרף למרות שהוצע לי (לא יכולתי בגלל התחייבויות קודמות, כולל חו"ל) וחבל גם שמחיר הסיקור של משהו כזה במדיה תקשורתית גדולה מוכרח להיות מלווה במסר "סביבתי" או "ירוק" או אנטי ג'יפאי כלשהו. לתשומת לב כל ג'יפאי שמתכנן משהו מגניב ומחפש סיקור להבא - שייקח בחשבון שזה הטרנד השולט כרגע.

"מי צריך ג'יפים בחצי מיליון שקל" זו יציאה פופולרית שמאומצת בהתלהבות על ידי התקשורת בכלל. אני שומע את זה בוקר וערב בעבודה - "מה אתה צריך את הג'יפ הזה" ששוה לא חצי מיליון ולא 100K. "זה בטח נורא יקר" הם אומרים, ואני מסביר להם שהסופה המשופרת שווה אולי 40-45K ביום טוב. הרבה פחות מחצי מהמשפחתומטית העבשה שרכשו זה עתה ושבגלל שאני מתקן אותו בעיקר לבד, גם אחזקתו זולה בהרבה מהמשפחתומטית המודרנית שלהם, שטיפול גדול אחד שלה במוסך שווה שנתיים-שלוש של טיפולים עצמיים בסופה. "זה אוטו ענקי, איך אתה מסתדר עם החנייה"? ואז צריך לגרור אותם לחניון ולהראות להם שסופה ארוכה, כולל הספייר והג'ריקנים, קצרה יותר מהמזדה 6 שלהם. ככה זה. אנשים מקנאים רבותי. מקנאים. גם בגרוטאת רכב שטח משנת 1995 הם מקנאים. גם בסמוראי משנת 1988 הם מקנאים. לא כי אין להם כסף לרכוש לעצמם אחד, אלא כי אין להם אומץ לעשות משהו שכיף להם, וכי אין להם יכולת לפרגן למי שעושה משהו שכיף לו.

ד ו ר ו ן
01-04-13, 14:04
לכל מקום שאנחנו הגענו, גם אני כתבתי "מי צריך ג'יפ", כי באמת, בטיול כזה, נהג שטח מנוסה (זאת אומרת "ג'יפאי") שנוהג בחיפושית ויודע לקרוא שטח ונוסע עם קבוצה גדולה של ג'יפים אמיתיים לטיול ברמת עבירות לא נורא קשה, כמעט תמיד יצליח לעבור איפה שהם עוברים. ואיפה שלא - ימשכו אותו. ו.
דרור,
ברגע שהכנסת את המשפט ״ימשכו אותו״, הוצאת לגמרי את הפואנטה מהמסע, והכרזת שרכב שאינו רכב שטח רב-מינוי אמיתי לא יכול להתקיים בשטח בכוחות עצמו.
כי לגרור/למשוך אפשר גם חפצים ללא גלגלים.

יקיר גרין
01-04-13, 18:37
דורון, המסע הזה היה כיף גם עם ריקשות ... וזה שצריך פעם בכמה זמן לקבל משיכה, לא מוריד כלום מהפואנטה של המסע!
הרעיון היה להתמודד עם הקשיים! ולא לטעון שלא צריך ג'יפים.
אתה מגיב להערות של עורך הכתבה ולא של עורכי המסע, שלושה מהם הגיבו פה, וכולם הסבירו שהמסר מהכתבה לא היה שלנו.
האמת שחשבנו שהכותרת תהיה מה אפשר לעות עם 3000 ש"ח ... ואם לא היינו מגיעים לאילת, התשובה היא לא הרבה ...

asafk
01-04-13, 19:00
חברים, כל הכבוד. עשיתם משהו מגניב, בשטח, והיה לכם כיף. ובשביל זה בדיוק כולנו כאן, לא?

אסף.

elro
01-04-13, 19:44
"מי צריך ג'יפים בחצי מיליון שקל" זו יציאה פופולרית שמאומצת בהתלהבות על ידי התקשורת בכלל. אני שומע את זה בוקר וערב בעבודה - "מה אתה צריך את הג'יפ הזה" ששוה לא חצי מיליון ולא 100K. "זה בטח נורא יקר" הם אומרים, ואני מסביר להם שהסופה המשופרת שווה אולי 40-45K ביום טוב. הרבה פחות מחצי מהמשפחתומטית העבשה שרכשו זה עתה ושבגלל שאני מתקן אותו בעיקר לבד, גם אחזקתו זולה בהרבה מהמשפחתומטית המודרנית שלהם, שטיפול גדול אחד שלה במוסך שווה שנתיים-שלוש של טיפולים עצמיים בסופה. "זה אוטו ענקי, איך אתה מסתדר עם החנייה"? ואז צריך לגרור אותם לחניון ולהראות להם שסופה ארוכה, כולל הספייר והג'ריקנים, קצרה יותר מהמזדה 6 שלהם. ככה זה. אנשים מקנאים רבותי. מקנאים. גם בגרוטאת רכב שטח משנת 1995 הם מקנאים. גם בסמוראי משנת 1988 הם מקנאים. לא כי אין להם כסף לרכוש לעצמם אחד, אלא כי אין להם אומץ לעשות משהו שכיף להם, וכי אין להם יכולת לפרגן למי שעושה משהו שכיף לו.

גדול, גדול, גדול!
כמה שזה נכון!!!

liontamer84
01-04-13, 20:03
קצת קשה לי להבין על מה מתנפחים כאן.
אחרי שאומי הצטרף אלינו לטיול עם החיפושית והגיע לכל מקום שאנחנו הגענו, גם אני כתבתי "מי צריך ג'יפ", כי באמת, בטיול כזה, נהג שטח מנוסה (זאת אומרת "ג'יפאי") שנוהג בחיפושית ויודע לקרוא שטח ונוסע עם קבוצה גדולה של ג'יפים אמיתיים לטיול ברמת עבירות לא נורא קשה, כמעט תמיד יצליח לעבור איפה שהם עוברים. ואיפה שלא - ימשכו אותו. אפילו אחרי שאומי יסיים את הפרויקט והחיפושית שלו תהפוך ל-CLASS11 לכל דבר, רכב שטח/שבילים מהיר ומגניב (גם אני רוצה כזה ויהיה לי כזה), זה עדיין לא ג'יפ ולא יהיה ג'יפ. אבל זה אתגר וזה כיף ובסופו של דבר - הכיף זה העיקר.
גם מסע הגרוטאות הזה היה בשביל האתגר והכיף ואני ממש מקנא באלה שהגו אותו והוציאו אותו לפועל בהצלחה - אישית חבל לי שלא יכולתי להצטרף למרות שהוצע לי (לא יכולתי בגלל התחייבויות קודמות, כולל חו"ל) וחבל גם שמחיר הסיקור של משהו כזה במדיה תקשורתית גדולה מוכרח להיות מלווה במסר "סביבתי" או "ירוק" או אנטי ג'יפאי כלשהו. לתשומת לב כל ג'יפאי שמתכנן משהו מגניב ומחפש סיקור להבא - שייקח בחשבון שזה הטרנד השולט כרגע.

"מי צריך ג'יפים בחצי מיליון שקל" זו יציאה פופולרית שמאומצת בהתלהבות על ידי התקשורת בכלל. אני שומע את זה בוקר וערב בעבודה - "מה אתה צריך את הג'יפ הזה" ששוה לא חצי מיליון ולא 100K. "זה בטח נורא יקר" הם אומרים, ואני מסביר להם שהסופה המשופרת שווה אולי 40-45K ביום טוב. הרבה פחות מחצי מהמשפחתומטית העבשה שרכשו זה עתה ושבגלל שאני מתקן אותו בעיקר לבד, גם אחזקתו זולה בהרבה מהמשפחתומטית המודרנית שלהם, שטיפול גדול אחד שלה במוסך שווה שנתיים-שלוש של טיפולים עצמיים בסופה. "זה אוטו ענקי, איך אתה מסתדר עם החנייה"? ואז צריך לגרור אותם לחניון ולהראות להם שסופה ארוכה, כולל הספייר והג'ריקנים, קצרה יותר מהמזדה 6 שלהם. ככה זה. אנשים מקנאים רבותי. מקנאים. גם בגרוטאת רכב שטח משנת 1995 הם מקנאים. גם בסמוראי משנת 1988 הם מקנאים. לא כי אין להם כסף לרכוש לעצמם אחד, אלא כי אין להם אומץ לעשות משהו שכיף להם, וכי אין להם יכולת לפרגן למי שעושה משהו שכיף לו.

כל מילה בסלע!

דרור ברלי
01-04-13, 20:30
דרור,
ברגע שהכנסת את המשפט ״ימשכו אותו״, הוצאת לגמרי את הפואנטה מהמסע, והכרזת שרכב שאינו רכב שטח רב-מינוי אמיתי לא יכול להתקיים בשטח בכוחות עצמו.
כי לגרור/למשוך אפשר גם חפצים ללא גלגלים.


פרייבט יכול להתקיים יופי בשטח, בעל כורחו כמובן, בתנאי שלא מנסים להפוך אותו למפלצת עבירות. תלוי כמה אתה מוכן לחפור, ולהניח שפאלות, ולמשוך ולדחוף ולהרים...
היה במסע הגרוטאות רכב שטח אמיתי לכל מקרה שיצטרכו - ולהבנתי גם היו צריכים את עזרתו פה ושם... אבל זו לא היתה הפואנטה של המסע שלהם. ממה שאני זוכר את הטיול עם אומי והחיפושית שלו והמקומות שהוא עבר די בקלות, במסע כמו שלהם הוא לא היה נזקק למשיכות. אבל חיפושית זה כבר לא אוטו של 3K שקלים, ולבנות בישראל CLASS11 כמו שצריך יעלה כמו להעמיד ג'יפ לא רע.

Tourist
01-04-13, 20:36
מסע מקסים !

ואני חותם על כל מילה של דרור.
פשוט קנאה.

ד ו ר ו ן
01-04-13, 21:09
יו איזה רגשי.. מה נדלקתם?

יקיר,
עניתי לדרור, ולא לכתבה המקורית. נכון זה לא מוריד מהכייף, אבל ממחיש שזה לא באמת תחליף או פתרון לחוסר בהנעה כפולה.

דרור,
הרעיון של טיולי שטח עם כלים שלא נועדו לכך לא זרה לי, גדלתי במקום שאפשר וניצלנו כל הזדמנות מוטורית, בכל צורת הנעה על מנת להשיג הנאה..
הפרצופים התמוהים של יושבי רכבי שטח ומטיילים שפגשו אותנו בחורים נידחים שכביכול לא אמורים להיות נגישים לרכבים כאלו היו חלק בלתי נפרד מההוויה של טיול שטח עם רכבי משק.

דרור ברלי
01-04-13, 22:56
מי אמר שזה תחליף? זה הכיף שבאתגר (כל בדואי שתופר את המדבר בטנדר סובארו 2X4 לא יבין מה האתגר בכלל).

-->