צפייה בגרסה מלאה : עזרה בבעיה בגיר של גימני
שלום.
בשישי האחרון קניתי גימני שנת 2000, עבר קומפיוטסט בלי הערות מיוחדות(כיוון פרונט,הספק מנוע נמוך).
להפתעתי אחרי נסיעה עירונית של חצי שעה החלו להישמע חריקות מכיוון הגיר במעבר מהילוך ראשון לשני וככל שמתארכת הנסיעה ישנה קפיצה\מכה וההילוך לא נכנס חלק או שלא נכנס בכלל( כאילו עובר מראשון לניוטרל) . במזל הייתי ממש קרוב לבית אז זחלתי בהילוך ראשון. יום למחרת רציתי לוודא את הבעיה,
הרכב נסע כרגיל למשך 15 דקות אולי וכשהתחלתי לעלות עליות עירוניות בחיפה החלו הקפיצות בהילוכים.
האם זו תופעה מוכרת?
מה מקור הבעיה?
מה מומלץ לתקן\להחליף?
והאם יש מוסך ממולץ באיזור חיפה?
תודה!!
liontamer84
27-03-13, 14:18
בקומפיוטסט לא רשמו שום הערה על הגיר? אם לא, יש לך אחריות עליו!
מה בדיוק אני אמור להגיד להם?
"תשמעו יש לי בעיה בגיר שלא אמרתם, אני רוצה גיר חדש"?
liontamer84
27-03-13, 15:01
תתחיל מלקבל חוות דעת מקצועית על הגיר. מה שתיארת פה הוא לא מצב תקין של הגיר.
הייתי היום במוסך של חבר (לא מומחה 4X4) כשהגעתי אליו הרכב כבר היה קר ולא עשה בעיות בגיר, הוא הציע לרוקן את השמן מהגיר ולראות אם יש שם "חתיכות לכלוך" אשר עשויות להפריע לעבודה תקינה.
בכל מקרה הוא לא ממש יודע מה מקור הבעיה מכיוון שלא ממש נפגש איתה(היה היום מאד עסוק).
מחר בבוקר אני אצלו..
אפשר איזושהיא הכוונה באיזה איזור בגיר עשוייה להיות הבעיה?
אם תתחיל לטפל באוטו ואז תחזור לקומפיוטסט הם יטענו שלא הייתה שום תקלה ואתה גרמת לה.
אני מציע לך לחזור לשם עם הרכב ולהראות להם את התקלה, רצוי גם להקליט את השיחה ולנסות להוציא מהם הסכמה שיש תקלה, אפשרות נוספת לקחת את הרכב למוסך מורשה סוזוקי כדי לקבל חוות דעת שתהיה קבילה בבית משפט.
בכל מקרה אם בבדיקה יש הערה הכי קטנה על הגיר הם לא יכירו בשום נזק.
הבנתי.
השאלה היא אם זה שווה עכשיו את כל הזמן הזה.. והאם זה לא איזשהי בעיה קטנה שאפשר לסדר יחסית מהר ולהמנע מכל הבלאגן והתביעות..?
וכן, נרשם שיש נזילה כלשהי בין הגיר למנוע(טופס הבדיקה לא אצלי כרגע)..
זה עלול לפסול את כל הבקשה שלי?
א. תתחדש
ב. בהצלחה עם העניין , אבל - מכוני הבדיקה יודעים לכסת"חם במקרים אלו. אם תחפש על הטופס בדיקה משהו כמו "רעשים/נקישות מתיבת העברה, דרוש פו"ה" או הערות בגב טופס הבדיקה המתייחסות לאמינות הבדיקה - סיכוי טוב שתמצא משהו שיאפשר להם לא לקחת אחריות. גם אם תכניס רכב עם 100 ק"מ על השעון לבדיקה, הם כבר ימצאו "חופש" / "רעשים" בכל מכלול אפשרי בכדי לכסת"ח. על אחת כמה וכמה אם מישהו יפתח את הגיר לפני שתחזור אליהם!
ג. אגב - "חתיכות לכלוך" במערכת סגורה = סיכוי טוב שזה חתיכות מהגיר שלך. המודלים של הג'ימני שלך (עד 2006 נראה לי) ידועים כבעלי גיר רגיש הסובל מהתחממות וממוות מוקדם יחסית. אני מאוד מקווה בשבילך שהחלפת שמן + פילטר והרכבת קולר גיר יצילו את הגיר שלך. הגיר הזה לא בר שיפוץ שמחזיק לאורך זמן.
ד. הנזילה שתיארו לך בבדיקה יכולה להיות ממחזיר שמן שיושב בין הגיר למנוע שהחלפתו די יקרה בגלל העבודה הכרוכה בהורדת הגיר מהרכב (המחזיר עצמו עולה 150 ש"ח). ברכב שנת 2000 כנראה שהמחזיר עשה את שלו ולא בהכרח קשורה לגיר.
ה. במידה וקומפיוטסט לא יקחו אחריות (ולדעתי אל תבנה על זה), גש בעל מקצוע מומלץ המתמחה בגירים (לא כל מוסכניק מכיר את המכלול או את הרכב הספציפי ומחלותיו) או לאחד מבעלי המקצוע המומלצים פה בפורום (מורי/זוקילנד) לקבלת ייעוץ ופתרונות אפשריים.
ה.אל תחליף שמנים במוסך רגיל - זה יכול לגמור לך את הגיר סופית למרות שתיאורטית זה נשמע הדבר הנכון לעשות.. קרא בפורום על העניין.
כן.. נראה לי באמת אני ירד מלנסות לתבוע את קומפיוטסט..
אבל יש לכם נסיון עם בעיות מהסוג הזה?
או מה מקורן?
האם כדאי לחשוב לקנות גיר חדש\משופץ או להשקיע בזה?
עזוב אותך מלנסות לפתור דברים כאלה בהתכתבות. גש לבעל מקצוע מומלץ בהקדם לקבל חוות דעת מקצועית
כל התחממות של הגיר שלך מפחיתה את הסיכוי להציל אותו..כולנו חכמים מאחורי המקלדת.
כן אתה צודק.
מחר בבוקר אני רוצה ללכת למוסך.
חיפשתי בפורום לא מצאתי המלצה חותכת למוסך טוב באיזור חיפה.
יש העדפה בין "מכשירי תנועה" ל- "שבתאי שמר" או "GTA"
מישהו מכיר?
וככל הנראה מסתמנת הסיבה לבעיה שלי.
נסעתי משולב 4X4 בלא ידיעתי.
איך אני יכול לדעת בוודאות אם הרכב משולב או לא? כאשר הידית על 2X4 והרכב נשאר בשילוב??
איזו אכזבה!
חבר יקר !!!
סע לליאור מזוקי לנד הוא בנתניה !!!!!
אל תלך לשום מוסך אחר לא לשבתאי שמר ולא לכל החברה האחרים !!!
הייתי בכולם, אם הבעיה פתירה ותקווה שכן ליאור יחליף לך שמן גיר, אטם מקורי ותוסף לשמן !!!!
אם לא, אתה לפני החלפת גיר,
שים מייד קולר גיר ואל תחשוב םעמיים.
ועדיף אפילו שתסע על גרר עד שליאור יראה את האוטו,
ותאמין לי מה שאני כותב הוא מנסיון אישי !!!
ליאור הציל לי את הגיר שהיה לו בדיוק אותו תסמונת של מה שאתה כותב !!!!
הגיר עדין מאוד !! מאוד עדין !! וכל מילה שאני רושם לא מספיקה להבהיר כמה הוא עדין !!
אל תשחק איתו כי הוא יגמור לך 10000 שקל בלי שתשים לב !!!
מאמין לך..
לפני פחות משבוע קניתי את הרכב.. אין לי שקל מיותר כרגע.
אני לא בטוח שאני אסע אליו עם גרר..
החברה בחיפה לא יודעים להחליף שמן?
שמן הם יודעים להחליף נהדר, הבעיה היא שאת הצרות שלך הם לא ידעו לפתור. לך לבעל מקצוע אמיתי ואני לא הראשון ולא השני שכותב לך את זה, שיהיה בהצלחה.
תודה רבה לכולכם!!!
עזרתם לי מאד!!
וחג שמח!
תגש לסוזוקי ברחוב יפו חיפה.
שים מייד קולר גיר ואל תחשוב םעמיים.
יכול להיות שזה בגלל הגיל ..אבל אני לא הצלחתי להבין אם מדובר בידני או אוטומט.
וככל הנראה מסתמנת הסיבה לבעיה שלי.
נסעתי משולב 4X4 בלא ידיעתי.
איך אני יכול לדעת בוודאות אם הרכב משולב או לא? כאשר הידית על 2X4 והרכב נשאר בשילוב??
איזו אכזבה!
בפרט שהכותב לא בקיא בתפעול והבנת מנגנוני השילוב ל 4X4 (טרנספר, לוקרים).
בכול מקרה, יש השפעה זניחה על הגיר במקרה של נסיעה 4X4 על הכביש (ההשפעה בעיקר תהיה על הטרנספר, דרייבשאפטים וסרנים).
בכלל האם מדובר בג'ימני הזה ?
http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/start.asp?p=1&ForumId=9&id=958788
רענן
אתמול הייתי במוסך המרכזי.
אמרו כי הבעלים הקודם עשה איזושהיא קומבינה על הגיר, והוא פועל יחסית טוב כל עוד הוא קר.
(לרענן - הגיר אוטומט, ולא משמיע קולות של ברזלים או שחיקה כלשהיא, וככל הנראה לא הייתי משולב-מפורט מטה)
אחרי נסיעה של 15 דק' בערך מתחילים סימפטומים של "החלקה" "גמגום" "נקישות" הרכב מתחיל מהילוך שני ולא נכנס לרביעי, (מכאן המחשבה שנסעתי משולב, אך לא הייתי משולב).
בכל מקרה אמרו כי אני חייב לשפץ את הגיר.
דיברתי עם זוקילנד - הוא ביקש ממני לפנות אליו אחרי החג.
בנוסף, לגבי הקומפיוטסט, המליצו לי לעשות את השיפוץ ורק אז לגשת אליהם דרך עורך-דין עם החשבוניות של מה שיפצתי בגיר ולנסות להוציא מהם כסף.
אשמח לקבל דעות נוספות מכם פה...
המצלות??
עכשיו אתה יותר מובן !
עקרונית, הגיר האוטומט של ג'ימני עד2007 לא להיט ...
המלצה שלי,
פנה לעו"ד לייעוץ ובהתאם הוצאה על ידו של שני מכתבים רשומים :
א. לזה שמכר לך על רצון לביטול עיסקה + הוצאות נילוות עקב אי גילוי נאות.
ב. למכון על התקלה שלא אובחנה כולל הצעת מחיר ממכון שיפוץ גירים.
על א' אל "תבנה" הרבה. אבל זה טוב במידה ותגיע לתביעות קטנות כך תוכל לתבוע אותו ואת המכון ושבית המשפט יקבע אחריות ופיצוי
על מי מהם או שניהם.
בהצלחה
רענן
נ.ב - לאחר השיפוץ תוסיף וונטה וקולר לגיר
לצערי בטופס הבדיקה רשום במפורש כי אין אחריות על הגיר!!
האם יש מה לנסות לטבוע אותם על משהו?
קיבלתי הצעת מחיר מ"גירומטיק" על שיפוץ כולל בסך 7500 כולל עבודה.
במכשירי תנועה לא נתנו לי הצעה, כי הם שולחים לחברה חיצונית.. מישהו יודע למי הם שולחים ומה טיב עבודתם?
טרם קיבלתי הצעה מ"זוקילנד"
אשמח לקבל דעות נוספות..
סופת המדבר
29-03-13, 20:26
בכל מקרה שאתה משלב ל4X4 ומוציא אתה צריך לשמוע ''תיקים'' קטנים
''שמאשרים'' לך שהשילוב\ ניתוק מתבצע
אצל דוד שלי לא היו את התיקים האלה כי הצינוריות וואקום היו סתומות והלוקרים לא הצליחו להישתחרר
וככה הוא נסע משולב ללא ידיעתו
זה לא קשור לגיר אבל הזכרת שנסעת משולב ולא ידעת.
בכל מקרה שאתה משלב ל4X4 ומוציא אתה צריך לשמוע ''תיקים'' קטנים
''שמאשרים'' לך שהשילוב\ ניתוק מתבצע
אצל דוד שלי לא היו את התיקים האלה כי הצינוריות וואקום היו סתומות והלוקרים לא הצליחו להישתחרר
וככה הוא נסע משולב ללא ידיעתו
זה לא קשור לגיר אבל הזכרת שנסעת משולב ולא ידעת.
אין 4X4 ולא קורה נזק כשהלוקרים נעולים אך הידית טרנספר נמצאת במצב 2X4
רענן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.