PDA

צפייה בגרסה מלאה : שלום לכולם חדש פה ויש לי כמה דברים לברר :)



ronen321005
27-03-13, 20:54
ערב טוב לכולם.
אני חדש בפורום ובכלל בתחום ממש יש לי כמה שאלות יכול להיות שזה לא יתאים פה לחלק לענות לי אפילו מכיוון שאני רוצה להיכנס לתחום ויש לי שאלות מאוד בסיסיות (מטומטמות משו) חחח וחייב לדעת אותם כי הידע שלי לא משו בתחום :)
מי שיוכל לעזור ולענות תודה רבה וחג שמח לכולם בלי שום קשר.... אז ככה:
אני בן 20 כרגע עם אוטו עברתי הרבה...נמשכתי לקטע של האופנועים חזק והכל וההורים ממש התחננו שארד אז קניתי אוטו GTI 2001 למי שמכיר...לא משנה לא קשור לפה,עכשיו מפה לשם אני צריך למצוא תחליף טוב מהר ולא לחזור לאופנועים המפלצתיים חחחחח בקיצור דוד שלי משך אותי לראות משו יפה שקוראים לו גיפ סופה אפשר להגיד שחזרתי הביתה ולא מפסיק לחשוב על זה נדפק לי המוח!!! פשוט התאהבתי....
עכשיו יש האלה שיגידו שמע זה לא לגיל שלך עזוב מלא הוצאות וזה עזבו....ילד גדול את זה תשאירו לי אני מפרנס תצמי בכבוד הכל טוב שאני רוצה משו אני עם ראש בקיר ואי אפשר להוריד אותי אין צורך בנימוקים,תודה.
עכשיו השאלו תל שלי הם ככה:(אני רוצה להביא רק GEEP סופה עדיף למרות שראיתי CJ וכל מיני שטויות דומים גם סבבה לי)
1-קודם כל זה רישיון רגיל ...כי ראיתי שרמשו חלק רישיון מיוחד וזה אז זה דבר ראשון!
2-רציתי לדעת ממש כדרך אגב אם מבטחים את המפלצות האלה ואם זה שפוי? (למרות שזה לא מה שישנה לי כי עכשיו אני משלם כמו גדול כמעט 10K ביטוח)
3-הופתעתי לגלות שהסופה שראיתי שהייתי בטוח שהיא 2013 ממש נוצמצת וחדשה היא לא מכיוון שאין ויש רק ישנות ראיתי ביד 2 אז רציתי לדעת אם מוצאים אחת שמורה כמובן שלדה ומנוע בכל זאת הם אמינות כאילו שלא יתחילו להבתפרק אחרי שבוע כי אני לא רגיל לקנות בשנתונים האלה.
4-בסביבות ה50 אלף שזה מה שיש לי כרגע (אין מה לעשות זה מה שחסכתי) אפשר למצוא משו טוב? של GEEP ?
5-אני יודע שזה מיועד לשטח אבל אני גר ברחובות אז רציתי לדעת אם בכל זאת להשתמש בו כתחבורה משנית פה בעיר רק וסופש נסיעה לדודים בגדרה זה אפשרי כן,זה לא ממש בקו האדום (ככה טיפה לסדר תראש)?
6-יש מקום איפה לתקן את הג'יפים האלה כי הבנתי שרוב האנשים תותחים\מוסכנקים שדואגים לעצמם מה שנקרא כי מצד אחד יש לי דוד אחד התותחים בארץ אבל אי אפשר לפול עליו כל פעם חחחחח...ולגבי חלקים והכל יש בסדיר או שצריך לעשות מסעות לחול?


בעיקרון זהו ממש מצטער על החפירות בסדר למי שלא רוצה לענות אם בכלל משהו ייקרא את כל המגילה,פשוט אני אף פעם לא כותב בפורומים אבל ראיתי שפעילים פה ובאמת לא היה לי למי לפנות אז אמרתי שווה לנסות :)
אז תדוה למי שיש תשובות ובכלל לעשות לי סדר בראש אם יש משו שאני צריך לדעת ולא חשבתי עליו כי באמת בא לי להיכנס לתחום חזק ולהינות כי נסעיות בינעירוניות אין לי הרבה ככה שבינתיים אני יכול להחזיק כזה בתור כלי ראשי ולהסתדר עד שיהיה עוד כסף בעתיד לאיזה קטנוע או משו :) להתסובב רק.
תודה רבה חג שמח אחי םיקרים!

asafk
27-03-13, 22:18
קודם כל - ברוך הבא!
סופה, אכן, זה רכב שקונים כי רוצים, בבטן ובלב, לא מהראש.
רשיון - רגיל לגמרי.
ביטוח - בעייתי, אבל יש סוכני ביטוח שמתמחים ברכבי 4X4 ורכבים מיוחדים, שניים מהם לפחות גולשים קבועים כאן בפורום ושותפים לשריטה.
שנתונים - סופה קיימת בין השנים 1992 ל 2002. אבל השנתון לא אומר כלום על המצב, יש סופות מהשנתון הראשון שהכל בהן חדש, ויש מהשנתונים האחרונים שהן גרוטאות. הכל תלוי ברכב הספציפי ובבעלים שלו. אל תתפתה לקנות סופה יפה כי היא יפה - חשוב לבדוק אותה לעומק, ועל ידי מישהו שמבין.
50 אלף זה תקציב שייתן לך סופה במצב לא רע, אפילו טוב. חשוב מאוד - קנה את הג'יפ ב40 אלף, ותשאיר לך עשירייה בצד (שים אותה בתכנית חסכון, אולי אפילו תרוויח משהו) למה שאנחנו מכנים "יישור קו" או לתקלות שלא עלית עליהן בבדיקה. אם הכל בסדר ואין לך על מה להוציא את הכסף, תמיד אפשר להשקיע בסופה עוד את הסכום של הקנייה וכפול מזה בשיפורים.
אין שום בעיה בנסיעות רגילות, זה אפילו כיף גדול, נסיעות קצרות עם מנוע 6 צילינדרים בחזית. הרגשה של מכונית שרירים, כמעט.
תחזוקה - אין מה לעשות, תחזוקה עצמית זו הדרך הנכונה גם להימנע מהוצאות מיותרות וגם להכיר את הרכב בצורה אינטימת שאם תיתקע בשטח תוכל לפתור תקלות. אבל אם להמליץ על מוסך - באזור שלך יש את אודי מזרחי שנחשב לאחד מהמוסכים הטובים בארץ לJEEP.
חלקים - הכל יש בארץ, אבל אם רוצים חלקים באיכות טובה כדאי להכיר את איביי ופייפאל, ידידיו הטובים של הג'יפאי.

וחוץ מזה, יש לנו בג'יפולוג פורום לג'יפ סופה, בו תוכל גם להיעזר אם תצטרת בבדיקה של הג'יפ לפני הקנייה, וגם תוך כדי, בתיקונים ושיפורים. מאגר הידע הוא עצום, ואני מציע לך לקרוא את כל הפורום, משנת 2003 ועד היום, לדעתי אין שאלה שלא ענו עליה...

אסף.

ronen321005
27-03-13, 23:23
קודם כל תודה רבה שעניתה ממש חיכיתי לתגובה כאן חחחח
דבר שני ממש מח שהראש שלי היה מכוון טוב ולדעת שזה אפשרי :)
לגבי השנתונים אתה צודק ואין ל יבעיה בשוםפ שנתון ולגבי התיקונים שאמרתה שלבד עדיף מסיבת הכסף גם אין בעיה מכיוו ןשאני בא מאופנועים שזה לא דומה אבל הגעתי למצב שאני יושב בבית מפרק תאופנוע בשבת לסדר לעצמי דברים וזה אחרי חודש שהייתי בתחום כך שקליטה ושכל יש לי קצת חחח אז אני לא דואג עם הזמן אני יגיע לזזה בכיף...מקווה להצטרף גם לחברים בפורום ללמוד את אומנות הנהיגה מה שנקרא כי אני משער לעצמי שזה בדומה לאופנועים שזה מיומנות ולוקח זמן לדעת את זה.
אשמח לקבל ממך טלפון של סוכן שאתה מכיר לבירור ביטוח אני החלטתי שאני הולך על זה בכל הכוח ומביא סופה אני בבירורים ושבוע הבא מתחיל לחפש וזה כבר אהבה שקונים פעם אחת וכשיהיה כסף נקנה רכב או אופנוע לשימוש רגיל ואת זה נשאיר בצד כהובי לגבי הבדיקה גם אשמח לקבל מקום שאתה מכיר לבדיקה והכל כי אני מניח שלא כל מקום עושה וואלה אם תוכל להוסיף אותי פה כחבר או פייסבוק אם יש לך משו....כי אם יהיה משו ששילווה אותי בדרך בדוק יהיו כמה שאלות זה יהיה ממש נחמד אבל זה באמת באמת אל תרגיש לא בנוח להגיד שזה לא במקוםן אם אין לך כוח זה בסדר גמור אני פשוט רגיל מתחום האופנועים שמה היינו מלווים אחד את השני וגם אני ליוויתי כמה ברבה תהלכיים אני בטוח שפה אמצע אנשים אז תרגיש בנוח לסרב בכל מקרה תודה רבה לך על הפירוט חג שמח גבר :)

רמי גלבוע
28-03-13, 05:38
רונן,
נראה לי שאת הדבר החשוב ביותר לג'יפאי כבר יש לך - את השריטה!... לך על זה, ושמור על התחת.
תיזהר בטיולים הראשונים, צא עם מישהו שיסביר לך מה עושים, ומה לא.

asafk
28-03-13, 09:37
רונן -
קודם כל, הכתיבה שלך מעייפת... השתמש בבקשה בסימי פיסוק כדי שיהיה יותר קל לקרוא מה שאתה כותב. ואגב, חחחח זה לא מילה. בדקתי במילון.

לגבי סוכני ביטוח -
אין לי עלי את הטלפונים, אבל חפש את
מאיר רוטברג
אבי גולן
(שניהם ג'יפאים "משלנו" )

בדיקה - אצל אודי מזרחי

וחוץ מזה - כאמור, תתחיל עם לקרוא בפורום סופה:
http://www.jeepolog.com/forums/forumdisplay.php?f=9

האמן לי, רק מלקרוא בפורום תלמד המון. הוא עוד מהימים שלי היתה סופה... (וזה היה באמת מזמן).
כשיהיו לך שאלות ספציפיות בתהליך הקניה או עם תיקונים, את הליווי הכי טוב תקבל בפורום.
כשתהיה לך סופה, אתה מוזמן להיעזר בפורום הטיולים ולמצוא קבוצה להצטרף אליה. נהיגה לומדים בשטח, כמובן - וזה לוקח זמן. יש כאן קהילה ענקית, ומהנסיון שלי, לא תהיה לך בעיה למצוא עם מי לנסוע.

ושוב - בהצלחה!

אסף.

אסף.

ronen321005
28-03-13, 18:17
מצטער על הכתיבה אסף,אקח לצומת ליבי :)
תודה על העזרה עשיתם לי הרבה סדר בראש ואני עכשיו כבר בתהליכים של בירורי קנייה יש לי כבר מוכר פוטנציאלי...מה גם בנאדם שמסתבר שהוא מבין מאוד והרבה שנים בתחום (בעל 4 סופות והוא לאסור! חחח) שבלי קשר אמר שמוכן לעזור לי ללמד אותי ואשמח שכשקנה אצטרף אליו לשטח אז זה טוב לדעת שאנשים פה מוכנים לעזור ולתת :) זה באמת חשוב ועוזר בייחוד למתחיל כמוני.
אז אניעדכן פה ומקווה שכבר בשבוע הבא אני יימצא את הכלה המיועדת לי :).

TalWeissman
28-03-13, 18:35
בנוסף לקודמי, שים לב לא להתבייט על רכב אחד למכירה.
צא ותראה כמה שיותר רכבים למכירה (הכוונה לסופות) על מנת שתוכל להשוות מה נמצא בשוק.
יכול להיות שמה שאתה מחפש נמצא מתחת לאף רק צריך לדעת לחפש.
מנסיוני באחת הקניות, ברכב הראשון שקניתי, בדקתי רק אחד והתעצלתי לבדוק עוד אופציות ובדרך הבייתה עם הרכב החיוך ירד מהר מאוד כשהמנוע נפתס אחרי 20 דקות נסיעה.
תשקיע בדיקה רק על הפיינליסטים אם לא הפיינליסט. סנן כמה שיותר כדי שתהיה לך תחושה מה אתה רוצה ומה לא. גם אם נראה לך הראשון הוא האחד, תבדוק עוד.
שיהיה בהצלחה וסע בזהירות! אף גיל הוא לא מוקדם מדיי כל עוד יש לך רישיון. צריך רק סבלנות.

חג שמח!

-->