התחברות

צפייה בגרסה מלאה : (שאלה זריזה לגולשי הבוקר) מותר לקחת ילדה במושב הקידמי?



סופת המדבר
01-04-13, 09:07
אני רוצה היום לקחת את הבת שלי סיבוב לים\ חולות
היא בת 3
השאלה אם מותר לי לשים אותה עם הכסא בטיחות במושב הקידמי עם הפנים לכיוון הנסיעה?
כי אין לי בינתיים מושב אחורי

assaf234
01-04-13, 09:24
לא ציינת איזה רכב (אני מניח שסופה)
אני יודע בוודאות שזה אסור ומסוכן ברכב שבו כרית אוויר לנוסע.

yoav21
01-04-13, 09:36
התשובה היא שמותר
http://www.police.gov.il/contentPage.aspx?pid=310&mid=12

שאלה: מאיזה גיל מותר לשבת במושב הקדמי ליד הנהג?

תשובה: כעיקרון, עדיף להושיב ילדים מאחור. שם בטוח יותר. יחד עם זאת ניתן להושיב ילדים מלפנים בתנאים הבאים: ילד עד גיל שנה חייב לשבת במושב בטיחות כשגבו של מושב הבטיחות מופנה לחזית הרכב . ילד עד גיל שלוש חייב לשבת במושב בטיחות .ילד מגיל שלוש ועד גיל שמונה - במושב בטיחות או במושב מגביה. ילד מגיל שמונה - חגור בחגורת בטיחות.

מובן כי כסא הבטיחות חייב להיות מעוגן היטב למושב הרכב. חשוב מאוד - בכל מקרה בו מוסע ילד במושב קדמי החוק דורש לבטל את פעולת כרית האוויר!!! אי ביטול הכרית עלול לגרום לפציעה קשה ביותר ואף מוות לילד.

לקוח מהאתר של משטרת ישראל

בברכה
יואב

raanan
01-04-13, 09:36
מותר כול עוד היא יושבת על התקן ריסון (מושב בטיחות, בוסטר) המתאים למידותיה וכרית אוויר מנוטרלת.
עריכה- אני רואה שיואב הקדים אותי עם תשובה פרטנית יותר.

רענן

Pageup
01-04-13, 15:45
שימו לב שלא מוגדר מה קורה מגיל 8 ומתי ההגדרה "ילד" נגמרת.
מעבר לזה עד איזה גיל צריך לנתק כרית אוויר.
לפי מה שמצאתי בשיטוטים - ההמלצה היא גיל 14.

asafk
01-04-13, 16:15
מותר ורצוי.
ככה הם יותר נהנים!

אסף.

פהושם
01-04-13, 16:55
אני יודע ששאלת אם מותר (ועל זה כבר ענו), אבל חשוב שכולם ידעו גם מה מומלץ:
כל מחקרי התאונות מראים שבכל סיטואציה שבה תינוק בכסא בטיחות, עדיף שהכיסא יפנה נגד כיון הנסיעה וימוקם בספסל האחורי
ספציפית, הכי בטוח הוא המושב האמצעי שבספסל האחורי..
כמובן שאסור למקם כיסא בטיחות במושב שבו קיימת כרית אוויר.

ברוב מדינות סקנדינביה, לפי חוק, ילדים עד גיל 4 יושבים בכיסא בטיחות במושב האחורי כשפניהם נגד כיון הנסיעה, והטענה היא שזו הסיבה שבשבדיה אחוז תמותת התינוקות בתאונות דרכים הנמוך בעולם.

יחד עם זאת, יש לציין כי החסרון הגדול ביותר של הושבה במושב האחורי הינו הגדלה ניכרת (סטטיסטית) של הסיכוי לשכוח את התינוק ברכב.

בארץ קיימת יוזמה לעדכון החוק, אולם למיטב ידיעתי בשלב זה הדרישה תהיה להושיב נגד כיוון הנסיעה רק עד גיל שנתיים.

סופת המדבר
01-04-13, 18:19
שכחתי לציין שאכן מדובר בסופה (מזה כרית אויר? של הקפיצים?חחח צוחק)
אז אני מבין שעם כסא בטיחות עם הפנים לכיוון הנסיעה כמובן שהכסא חגור בחגורה של המושב
והילדה חגורה לכסא בטיחות עם החגורות שלו אז מותר..
יופי טוב לדעת
אני מאמין שזה לא קשור אם הגיפ סגור או פתוח עם דלתות חצי נכון?

asafk
01-04-13, 19:15
בגיל 3 לא צריך כיסא בטיחות, בטח ובטח לא עם הגב לכיוון הנסיעה. בוסטר יעשה את העבודה וכולם יהיו בטוחים

אסף.

bel1bel
04-04-13, 09:52
זה לא מדוייק העניין עם הגילאים
זה תלוי בגובה הילד, במיוחד העניין עם הבוסטר והחגורת בטיחות

Tomer Gal
04-04-13, 10:12
הגיל אינו משנה, ההנחיה היא שעל חגורת הבטיחות אסור לעבור כת עצם הבריח.
אם צריך הגבהה בשביל זה אז תופס אם גם הגבהה אינה מספיק צריך כיסא.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Pageup
04-04-13, 10:26
לפי החוק יש הגדרה שלי גיל!
ברור שמשקל וגובה הם יותר משמעותיים.
ברור שזה נעשה כדי שיהיה יותר כל לאכוף ולתקוע קנסות.

raanan
17-09-13, 23:18
79855
שאלת התפלפלות בחוק,
האם עפ"י סעיף 83א תת סעיף ד ,
ניתן לקבוע (עפ"י השלילה) שילד מעל גיל 3 הרתום במושב מגביה (בוסטר) ניתן להושיב במושב הנוסע מול כרית אויר פעילה ?

הערה- אין צורך להסביר לי היכן הכי בטוח ומה מומלץ. כרגע נא להגיב רק לפרשנות החוק, תודה.

רענן

yes1952
17-09-13, 23:23
תמשיכו בדיון
זה יחסוך לי את השאלות בעתיד הקרוב כאשר הנכדה תהיה קצת יותר גדולה(מה לעשות שיש לסבא שלה סופה?)

asafk
18-09-13, 00:33
79855
שאלת התפלפלות בחוק,
האם עפ"י סעיף 83א תת סעיף ד ,
ניתן לקבוע (עפ"י השלילה) שילד מעל גיל 3 הרתום במושב מגביה (בוסטר) ניתן להושיב במושב הנוסע מול כרית אויר פעילה ?

הערה- אין צורך להסביר לי היכן הכי בטוח ומה מומלץ. כרגע נא להגיב רק לפרשנות החוק, תודה.

רענן

כן.
אבל החוק במקרה הזה לא מנותק ממה שנכון ובטוח.
ילד במושב בטיחות - כפות הרגליים שלו מול כרית האוויר ולכן היא מסוכנת.
ילד בבוסטר - לא.

אסף.

lizard
18-09-13, 01:12
לא יודע איך זה בארץ אבל פה במרילנד לא נתנו לנו לקחת את הילדים לפני שהבאנו סל קל והם בדקו את הילדים בסל קל. בדיקה שלוקחת 90 דקות לכל ילד ומטרתה לבדוק שאין לו דום נשימה.

shmil
18-09-13, 08:28
79855
שאלת התפלפלות בחוק,
האם עפ"י סעיף 83א תת סעיף ד ,
ניתן לקבוע (עפ"י השלילה) שילד מעל גיל 3 הרתום במושב מגביה (בוסטר) ניתן להושיב במושב הנוסע מול כרית אויר פעילה ?

הערה- אין צורך להסביר לי היכן הכי בטוח ומה מומלץ. כרגע נא להגיב רק לפרשנות החוק, תודה.

רענן
ילד עד גיל 8 לא יכול לנסוע מלפנים עם כרית אויר פעילה.
מעל גיל 8 - יכול. בלי בוסטר.

asafk
18-09-13, 10:05
שמיל, תרשה לי לחלוק עליך, למרות שאתה זה שאמון על פירוש החוק.
אתה טועה לדעתי - ומנסיוני גם מול אנשי חוק. ילד על בוסטר יכול לנסוע מול כרית אוויר. היא גם תגן עליו, כך שאין הגיון בלנתק אותה. במושב בטיחות מערכת מותחן החגורות בעייתית, בבוסטר היא עוזרת.
דווקא מעל גיל 8 זה בעייתי ופתוח לפרשנות - אני אעלה אח"כ את התקנה הרלוונטית.

אסף.

raanan
18-09-13, 10:58
הדלימה שלי היא בין:
א. הושבה של בתי (6.5) בבוסטר מאחור אך כשהיא נרדמת כול החלק העליון של הגוף נשמט קדימה בהתכופפות כמו השתחוות.
ב. הושבה מקדימה על בוסטר, הרחקה של המושב מכסימום לאחור, הטיית משענת הגב מעט לאחור כך שבהירדמות הגוף לא יזרק קדימה.

אין לי מפסק/מפתח ניטרול כרית נוסע (אני מניח שאני מסוגל לנתק הקונקטור ללא כול בעיה). אבל אני דווקא חושב שיהיה יותר בטוח עבורה
כרית אוויר בפרט שהמושב יורחק מכסימום אחורה.

בקיצור, בהנחה שאני מפרש נכון את החוק, ואני דיי משוכנע שיותר בטיחותי אופציה ב' , מחר סוף סוף אוציא לפועל טיול יומיים שלי ושלה פעם ראשונה.

חג שמח
רענן

shmil
18-09-13, 15:08
שאלתם על פירוש החוק, לא על ההיגיון.
על פירוש החוק עניתי.
:)
להזכירכם, אנחנו בג'יפולוג - כל קשר בין החוק להגיון או למה שנכון - מקרי בהחלט.


כדי להבין יותר טוב על מה אני מדבר - חפשו בספרצוץ "דג, לרבות שאינו דג". הנאה מובטחת לשולטים ברזי העברית.

raanan
18-09-13, 15:46
שאלתם על פירוש החוק, לא על ההיגיון.
על פירוש החוק עניתי.

שמיל,
שים לב לסעיף ד', הוא מציין בפירוש לא להסיע ילד במושב בטיחות מול כרית אויר אלא אם נותקה. הוא לא ציין מושב מגביה כמו בסעיף ב תת סעיף 2.
כלומר, לו המחוקק רצה להגביל באופן מוחלט, הניסוח היה צריך להיות כדלקמן :

"לא יסיע אדם ילד במושב הבטיחות או במושב מגביה במקום שיש מולו כרית אוויר, אלא אם כן נותק המנגנון להפעלתה"

רענן

shmil
18-09-13, 15:59
אתם צודקים. החוק מפריד בין בוסטר לכסא בטיחות ומתייחס אליהם שונה.
לא זכרתי את זה, ולא שמתי לב.
ט.ל.ח.

raanan
18-09-13, 16:09
אתם צודקים. החוק מפריד בין בוסטר לכסא בטיחות ומתייחס אליהם שונה.
לא זכרתי את זה, ולא שמתי לב.
ט.ל.ח.
מודה ועוזב ירוחם ...

האמת, אני מקווה שהפרשנות שלי נכונה.
בכול מקרה כפי שהסברתי זה המיקום שלדעתי הכי בטיחותי כשאני נוסע רק עם הילדה והיא נרדמת (הגוף לא ישמט קדימה כמו בישיבה מאחור).
מכסימום, אני מקווה שיש הנחה לחברי ג'יפולוג ביצוג משפטי ...

רענן

asafk
18-09-13, 18:36
רענן, רק שים לב שאתה חייב לוודא שהחגורה צמודה לעצם החזה של הילדה. כלומר - אם בהשענת המושב לאחור או הרחקה שלו היא מתרחקת מהחגורה, זה לא טוב.

אסף.

raanan
18-09-13, 19:41
רענן, רק שים לב שאתה חייב לוודא שהחגורה צמודה לעצם החזה של הילדה. כלומר - אם בהשענת המושב לאחור או הרחקה שלו היא מתרחקת מהחגורה, זה לא טוב.

אסף.

אסף תודה על ההארה !
אם אני מבין אותך נכון אז, צריך שנקודת העיגון בקורה של החגורה תהיה אחרונית או מכסימום בקו הגוף .
אם כך, יתכן שדווקא לא טוב להזיז המושב מכסימום לאחור, בפרט שאני רוצה להטות מעט משענת הגב לאחור.

מחר אני אבדוק טוב ואכוונן המושב.
מקווה שה Cybex Solution X יאפשר תנוחה שהגוף לא ישמט קדימה כמו ב Maxi-cosi Rodi XP הישן שלה.

רענן

Tourist
19-09-13, 20:02
רענן, רק שים לב שאתה חייב לוודא שהחגורה צמודה לעצם החזה של הילדה. כלומר - אם בהשענת המושב לאחור או הרחקה שלו היא מתרחקת מהחגורה, זה לא טוב.

אסף.

בעצם, גם לאדם מבוגר, נסיעה עם מושב מוטה לאחור היא מסוכנת במקרה תאונה ?
(איני מתכוון לחוק היבש, אלא לפרטיקה של בטיחות)

asafk
20-09-13, 11:00
בהחלט.
במקרה תאונה, הגוף מאיץ קדימה, והתאוצה הי זו שגורמת לחגורה להינעל. אם יש מותחן קדם - הוא גם נמתח עם המכה ופתיחת כרית האוויר.
מה קורה כאשר אתה רחוק מהחגורה?
הגוף מאיץ קדימה, בחופשיות, עד שהוא פוגש בחגורה. אז הגוף פוגע בחגורה כבר במהירות גבוהה מאוד - החגורה ננעלת מאוד מהר ובעצם הגוף חוטף מכה. והאימפקט של המכה גורם לצלעות שבורות ונזקים פנימיים.
אם יש מותחני קדם שפועלים, בגלל שהתאונה היא מסוג שמפעיל את כריות האוויר - מהירות הפגיעה אפילו יותר גבוהה.

אסף.

raanan
21-09-13, 12:03
התובנות שלי לאחר שחזרנו בשלום,
עניין הצמדת החגורה לגוף משמעותי ביותר ולא טרוויאלי כלל להגיע לפשרה בטיחותית עם מענה לאי הישמטות קדימה של הגוף בשינה.

הבעיה (בטרופר ארוך בכול אופן), הקורה ונקודת העיגון של החגורה שעליה לא מספיק אחורנית.
כך שבמעט זוית הטיה של משענת הגב לאחור החגורה רופפת. הצמדתה אפשרית ע"י הזזת המושב קדימה (חסרון הקירבה לכרית האוויר).

עדיין חושב שזה בטיחותי יותר מאשר קרות תאונה (חס ושלום) כאשר הגוף שמוט קדימה (השתחוות) ובמושב האחורי.

רענן

-->