PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיזוק שלדה



lior5
26-04-05, 19:57
חג שמח ג'יפולוגים!

סופסוף הגיע היום והתחלתי לשפץ את ה- five שלי יחד עם אבי שיחיה (אני מבטיח שתראו פה עוד הרבה תמונות, ותוכלו לראות תמונות רבות עוד יותר באתר האישי שלי. ומי יודע - אולי אני אפרסם פה יומן שיפוץ בדומה לעירא).

בכל מקרה - אני זקוק לעצה טובה:
השלדה הקשישה שלי זקוקה קצת לחיזוקים אחרי 30 שנות שירות מסור. עוד לא ניקיתי אותה כך שאני לא יודע עד כמה המצב גרוע, אבל כבר מצאתי בה קרע (כ- 10 ס"מ מאחורי האוזן האחורית של הקפיץ הקדמי), אחרי שכבר תוקנו בה שני סדקים (בכל אחת מהאוזניים האחוריות של הקפיצים הקדמיים, כמובן). הפתרון המתבקש הוא להפוך את השאקלים, אבל אני רוצה לחזק את השלדה בכל מקרה.
בהמשך הערב אני אעלה גם תמונה של הקרע.

שאלתי היא - בהתחשב בגיל השלדה ובמצבה מחד, ובגמישות הנדרשת ממנה מאידך, האם נכון יהיה לרתך לה לכל האורך חיזוק צידי בעובי 3-4 מ"מ?
האם יהיה נכון, אולי, לרתך חיזוק תחתי לכל אורכה?


חן חן מראש!

נמרוד
26-04-05, 20:05
שאלה אחת עקרונית - אתה משפץ במטרה לשמור על המקוריות, או לבנות רכב עבירות, או אולי משהו אחר?

lior5
27-04-05, 01:45
המקוריות של המכלולים לא חשובה לי. יותר חשובה לי עבירות.
כמובן שמבחינה חיצונית הוא יישאר five (לא תמצאו אותי חס וחלילה שם חזית של רנגלר).


והנה התמונות שהבטחתי:

הקרע בשסי:
http://www.pic4u.co.il/view/picture.aspx?idx=5272e74a17e3404d944ae93 31f42977d

תיקון לקרע שנעשה (ניתן לראות את הפלאח המשולש שריתכו):
http://www.pic4u.co.il/view/picture.aspx?idx=5272e74a17e3404d944ae93 31f42977d

lior5
27-04-05, 02:18
עליתי על הפרנציפ:

http://lior5.50megs.com/images/p1010002.jpg

http://lior5.50megs.com/images/p1010004.jpg

ניר ל
27-04-05, 11:51
תתחיל בזה שתנקה את הג'יפה עם מברשת פלדה / ניקוי חול, כדי שנראה משהו...

lior5
27-04-05, 12:33
תוך יומיים, אינשאללה, יהיו תמונות של שלדה נקיה.
אבל השאלה שלי היא תיאורטית - לחזק את השלדה באמצעות פלאחים לכל האורך (צידי ו/או תחתי) - כן או לא?
אני אציין שוב - חשובה לי העבירות, אני מוכן לפצות על אובדן מסוים של גמישות השסי במתלים, אבל אני לא רוצה להגיע למצב שהשלדה קשיחה בצורה שתגרום יותר נזק מתועלת.

asafk
27-04-05, 23:12
חיזוק על ידי "סרגל" שירותך לכל האורך- זה פתרון טוב מאוד. יכול להיות שיהיו מגבלות בגינן תצטרך לחלק את החיזוק לשניים- שלושה חלקים- זה גם בסדר.
טיפים לביצוע-
תחתוך את הקצוות של הסרגלים לא ככה |_| אלא ככה /_\
הריתוך לשלדה יכול להיות רצוף, אבל זה בלתי אפשרי לבצע ברמה גבוהה- אני ממליץ על ריתוך לסירוגין- 50 מ"מ/ 50 מ"מ יהיה טוב- ומבחינת החוזק זה כמעט אותו הדבר כמו ריתוך רצוף.

אסף.

lior5
27-04-05, 23:22
מאיזה צד של השסי לרתך את הסרגל - מלמטה?

asafk
27-04-05, 23:26
אחד מלמעלה ואחד מלמטה.

אסף.

lior5
28-04-05, 00:06
אני אשמח לדעת למה דווקא אחד מלמעלה ואחד מלמטה?
למה לא בצד, למשל?

asafk
28-04-05, 00:22
הכוח העיקרי שעובד על קורות השלדה הוא כפיפה. נכון, יש גם פיתול, יש גם אחרים, אבל הכפיפה גדולה משמעותית מכל דבר אחר. מה שמחזק קורה לכפיפה, זה הוספת חומר בקצוות הרחוקים של הפרופיל בכיוון הכפיפה- וזה אומר עידוי הפלאנג' העליון והפלאנג' התחתון של הקורה.

אסף.

גיגי עידן
28-04-05, 21:04
ערב טוב
מניסיון אישי , שני ויליסים מודל 57 ו- 61 שעברו שיפוץ כללי אצלי (תחביב).
לא נגעתי בשלדה שלהם ,למעט חיזוקים בדופן באיזור של הגלגלים הקדמיים איפה שהשלדה מתחילה להתעגל לכיוון הכנף.
האיזור הזה חשוף לעומס גבוה שגורם לסדקים בשלדה ויש לחזק אותו עם פלח רחב.
לדעתי היתרון בפייב שיש לו שלדת סולם אשר מאפשרת גמישות מדהימה , ולמרות שאין לו מהלכי מיתלה ארוכים , בשטח הגמישות הזאת באה לידי ביטוי במעברים קשים.
כך בחשבון ובמידה ואתה מחליט לחזק את השלדה עם שני פלחים , אתה תאבד את הגמישות הזאת.
במידה ואתה כן מחליט לחזק את השלדה לכל האורך , לך על ריתוך במיקטעים , אין צורך בריתוך מלא.
בהצלחה נעם

ניר ל
28-04-05, 23:38
היות והשלדה שלך עשויה מפרופיל ח' פתוח , תיקון מקומי של סדקים יהיה יעיל מאד מכיוון שאפשר לתפור את הסדק משני הצדדים. חיזוק לכל האורך כמו שהציע אסף יכול רק להועיל, הוא לא יפגע בגמישות השלדה. ה"גמישות" לא נובעת מגמישות של קורות האורך בפני עצמן אלא מאופן החיבור של קורות הרוחב שמאפשר לסולם להתפתל.

asafk
30-04-05, 13:04
...ואם ניר התחיל- תרשו לי להמשיך- לגבי תיקון מקומי של סדקים. בלי להכנס כרגע לקריטריונים של איזה סדק מותר לתקן, ואיזה "אבוד", ככה מתקנים סדק בשלדה:
1. קדח קדח של 3-4 מ"מ בקצה הקדח (זה מונע ממנו להמשיך)
2. עם דיסק3 או 4.5, צור פאזה של 2 מ"מ - 30 עד 45 מעלות משני צידי הקדח- מהצד החיצוני של הקורה (זה בשביל שיהיה שטח לחדירה של הריתוך)
3. ריתוך- בשיטה בה אתה יודע לרתך הכי טוב. אם אתה עדיין לא שולט בריתוך עם גז- זה לא הזמן ללמוד את זה. התפר צריך להיות טוב, אבל לא גדול מדי- שלא יחרוג מגבולות שתי הפאזות שהכנת. שים לב שאתה מרתך רק מהצד החיצוני של הקורה (איפה שהכנת את הפאזות.
4. השחזה- משחיזים עם דיסק "רך" עד שמקבלים פני שטח חלקים לגמרי- לא רואים את הריתוך, ובטח לא את הסדק שהיה מתחתיו. רק ככה אפשר לוודא שלא יתפתחו מאמצים סביב שולי הריתוך, שיובילו לסדק חדש. למרות שריתכת רק מצד אחד, רצוי מאוד להשחיז משני הצדדים של הקורה (אם יש חדירה טובה, החומר עבר לצד השני)

סדק "אבוד"- שאי אפשר לתקן- קודחים, נותנים ריתוך קטן באזור הסוף שלו, עם השחזה. ועל כל זה תופרים טלאי- מצד אחד או משני הצדדים של הקורה, בהתאם למקום... ועל טלאים כבר הסברתי פעם- תחפש. אם לא תמצא- אני אגייס סבלנות ואנסה להסביר שוב)

אסף.

-->