התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לחץ אויר בצמיגים?



drorbo
06-04-13, 22:59
לאחר בדיקה בספר רכב
אני אמור לנפח 1.9 באר = 27.93 Psi מקדימה
ו 3.3 באר = 48.51Psi מאחורה
בצמיגים הספציפים שמורכבים אצלי כתוב לחץ מקסימאלי Psi 80
לאחר קריאה מעמיקה של סדרת המאמרים באתר על הצמיגים לא היה כתוב בשום מקום באיזה לחץ לנפח.
האם יש להתחשב בלחץ המקסימאלי שכתוב על הצמיג ולהתעלם ממה שכתוב בספר(במידה ואני מעמיס את הרכב במשקל רב) או רק במה שכתוב בספר.
אני מאמין שאם אני ינסע בלחץ נמוך ממה שכתוב על הצמיג (לפחות בחלק האחורי של הרכב המועמס) אני יגרום לשחיקה מוגברת של הצמיגים.
יש דעות אחרות?
דרור72353

idanw
06-04-13, 23:05
ממש לא לחץ מקסימלי!
הלחץ הנכון תלוי בעיקר במשקל הרכב - לכן הוא שונה מרכב לרכב.
לך על מה שכתוב בספר.

עידן

נמרוד
06-04-13, 23:09
הלחץ המקסימלי הכתוב על הצמיג לא רלוונטי לדיון. זה הלחץ המקסימלי שבו בכלל מותר לנפח את הצמיג, אם תנפח מעבר ל80 PSI אתה מסתכן בנזק מיידי לצמיג. מתי ממלאים ללחץ כזה? אף פעם. אולי אנשים שמשתמשים ברזרבי בתור מיכל לחץ, ואז זה הלחץ המותר המקסימלי שמותר לנפח אותו.

מה שכן רלוונטי זה הלחץ שממליץ יצרן הרכב, ואני חושב שכתבו שם בצורה מאד ברורה את ההמלצה ללחץ עבור all load conditions - במקרה שלך 28 ו48 PSI. מכאן אתה יכול להוריד לחץ בהתאם לנוחות ותחושה שלך ובהתאם לעד כמה הרכב עמוס באמת.

drorbo
06-04-13, 23:44
כמו שכתבתי "להתחשב" לא למלא ללחץ מקסימאלי .

מילוי צמיג ללחץ נמוך מידי מגביר את שחיקת הצמיג.

עם זאת לאחר בדיקה קצת יותר מעמיקה מסתבר ש28 זה בדיוק אותם 35% מהלחץ המקסימאלי כמו שה500 ק"ג הם 35% מהעומס המקסימאלי המותר לצמיג
ו500 ק"ג זה המשקל לצמיג קדמי ככלל אצבע .

אז לפחות עכשיו אני יודע למה הייצרן מכתיו את הלחצים .

רמי גלבוע
07-04-13, 18:51
השאלה שלך כללית מדי - צריך לדעת מה אופי הנסיעה שלך, כמה משקל אתה מעמיס, כמה חשוב לך נוחות / קילומטרז', אילו צמיגים, וכיו"ב.

דיפנדר עם צמיגי G או מישלין נוסע נהדר על הכביש, בלחץ כ-25, גם פחות מזה. בנסיעות ארוכות (יורדים לטיול) הייתי מנפח 35, בשטח נוסע על 20-22, בדיונה כמובן פחות. מדובר על נהיגה רגועה, סביב 80-90 קמ"ש מקסימום, עומס נמוך. אם הקילומטראז' שלך לא גבוה, הייתי נותן עדיפות לנוחות ועבודת שטח, ומוכן לקבל קצת יותר שחיקה. עם G זה בכלל לא שיקול, אין שחיקה.

-->