PDA

צפייה בגרסה מלאה : גרנד 2001 מאבד מים



Grand01
07-04-13, 20:14
יש לכם רעיון ? לאחר נסיעה ברכב יוצאים המים מהמיכל עודפים , רק בעת כיבוי הרכב , הרכב אגב לא מתחמם ואני דואג תמיד שיהיו מים , מעבר לכן אין לחץ כשאני פותח פקק בבוקר (מה שאומר לא ראש) מעבר לזה גם אין לחץ בצינורות ואין אוויר במערכת ובדקתי פקק , פשוט אחרי נסיעה המים יוצאים מהמיכל עודפים
אני ממלא וחוזר חלילה
קיצר (המממ) משהו נתקל בזה כבר?

boaz avrahami
07-04-13, 20:36
נתחיל מהסוף - יש לך קרוב לוודאי דליפה במערכת (או פחות טוב ופחות סביר שמים בורחים דרך ראש המנוע)
גש למוסך ובדוק את המערכת תחת ניפוח לחץ. יש בכל מוסך משאבה מיוחדת לכך.

המיכל משמש כמיכל פיצוי.
כאשר יש התחממות יתר הפקק משחרר מים למיכל הזה וכאשר יש מחסור אז בזמן ההתקררות של הרדיאטור נוצר בו תת לחץ (ואקום) ואז נשאב המחסור ממיכל הפיצוי לרדיאטור.

השועל
07-04-13, 21:20
תראה, על פי כל מה שאתה מציין לא אמורה להיות לך בעייה ברכב.

אתה בטוח שחסר מים?
מה קורה עם אתה לא משלים את המים במיכל? הוא עדיין פולט? או שהוא מתאזן ומפסיק לפלוט?

לי זה נשמע שיש לו יותר מדי מים במיכל אז הוא פורק את העודף החוצה לכביש..
במקרה תקין הוא היה משלים חוסרים למנוע ולהיפך כמו שבועז תיאר.

תבדוק ותעדכן..

boaz avrahami
07-04-13, 21:25
בעקבות מה שדני רשם חזרתי לקרוא את תיאור התקלה.
האם אתה מתאר שהמיים גולשים החוצה ממיכל הפיצוי?

אם כן אז אתה כנראה ממלא מעבר למה שמסומן על המיכל.
את המיכל הזה ממלאים לא יותר מקו המקסימום וזה בדר"כ לא יותר מחצי עד שני שליש מתכולתו.

sos4u
07-04-13, 21:34
התופעה מוכרת וידועה:

מילוי מים שלא כדרך הטבע, היא הגורם למה שאתה מתאר ...

יש לך אוויר במערכת שגורם ללחץ יתר , בכיבוי הרכב הטמפ עולה, כי מע' הקירור מפסיקה לעבוד, אך המנוע עדיין חם...


בקיצור ההסבר ארוך ואין לי סבלנות לכתוב, הפתרון דיי פשוט :
א. תניע מנוע עם מכסה רדיאטור פתוח, ותן לאוויר להפלט החוצה, ברגע שחסרים מספיק מים , תוסיף שוב, לפחות 10 דק' לאחר שהטרמוסטט נפתח. אל תפתח כשחם. זה מסוכן.

ב. לאחר שאתה שם לב שאין בועות, סגור המכסה כבה ותן לאוטו להתקרר למשך הלילה, וודא שכמות הים במיכל העודפים נמצאת בדיוק בין שני הקווים, לא יותר ולא פחות.
ג. בבוקר שלמחרת , וודא שכמות המים במיכל העודפים מספיקה ושלא חסר. אם חסר תשלים שוב.
עדכן אם פתר לך את ה"בעיה"
בהצלחה

Grand01
07-04-13, 21:35
אני אבדוק שוב ואעדכן תודה רבה רבה

eysham
07-04-13, 22:03
הודיני,

לא נראה לי שזה יעזור לתקלה שלך, אבל אם כבר מדברים על ניקוז אויר ממערכת הקירור של WJ V8

ב-WJ יש בורג אלן לניקוז אויר.
תפתח אותו ורק משם יוצא האויר. לא מפקק המילוי. תראה אותו בתמונה עם שאריות נוזל קירור ירוק מסביב.

http://i258.photobucket.com/albums/hh264/mailforjon/Radiator/22.jpg

זו הנקודה העליונה ביותר במערכת ולכן האויר יוצא משם.

איל

zik5
08-04-13, 09:34
בזמן הגלישת המים מהמיכל תלחץ על הפקק של הרדיאטור ותראה אם הגלישה מפסיקה?

sos4u
08-04-13, 12:00
הודיני,

לא נראה לי שזה יעזור לתקלה שלך, אבל אם כבר מדברים על ניקוז אויר ממערכת הקירור של WJ V8

ב-WJ יש בורג אלן לניקוז אויר.
תפתח אותו ורק משם יוצא האויר. לא מפקק המילוי. תראה אותו בתמונה עם שאריות נוזל קירור ירוק מסביב.

http://i258.photobucket.com/albums/hh264/mailforjon/Radiator/22.jpg

זו הנקודה העליונה ביותר במערכת ולכן האויר יוצא משם.

איל
פששש... כאלה שכלולים ונטשת ?!
ב ZJ אין כזה ...
פטנט נוסף הוא להשתמש במשאבת לחץ אם זמין לך ... מקצר את התהליך.

השועל
08-04-13, 12:46
גם בJK.. למיטב זכרוני אין.. (עכשיו אייל רץ לבדוק אצלו לוודא לפני שהוא עונה).

הוא מתגעגע יוסי.. אין מה לעשות.
עכשיו הוא צריך ללמוד הכל מהתחלה על הJK בשביל לתת תשובות כאלה.

Grand01
11-04-13, 21:46
כנראה שזה היה הפקק מאז שהוחלף כבר אין low coolent יותר אז....
תודה רבה רבה לעוזרים

-->