צפייה בגרסה מלאה : חופש בגלגלים הקדמיים- טראנו
טראנו קצר, דיזל, ידני, 98
כל כ- 2,000 ק"מ אני צריך לעשות כיוון למיסבי הגלגלים הקדמיים.
החלפתי לפני כ-10,000 ק"מ את המיסבים עם מחזירי השמן למקוריים (לא תחליפי סיני)
גרזתי באופן מקצועי, הרכבתי באופן מקצועי.
עשיתי כיוון פרונט וגלגלים.
למה נוצר חופש בזמן כ"כ קצר?
חופש באחד מרכיבי המתלה יכול לגרום להבצרות חופש כזה?
זה משהו שכיח בטראנו?
תדהר ליבנה.
3 שנים בערך עם טראנו ולא נתקלתי בבעיה כזאת.
יתכן שהנאבה שלך גמורה. בדוק את המידות ע"פ ספר הרכב
לירון
מה זה נבה גמורה?
איזה מדידות יש לנבה?
כשאני עושה כיוון חופש, זה עובד טוב!
אני חשבתי אולי השרוול מתארך, יתכן?
אם כן זה מאוד מסוכן!
(לא לענות סתם על השאלה האחרונה!)
תדהר.
אתה צריך להחליף את שני טבורי הגלגל (נאבה) שבתוכם יושבים המיסבים.
החופש נוצר בקסוות המיסב(קאפה) שנמצאות בטבור.
קסוות המיסב נכנסה בלחץ!
לפני שהחלפתי את המיסבים הקודמים, חששתי שהבעיה היא "קסווה חופשיה", אבל לא!
היא נכנסה בלחץ תקין, כרי אין חופש בקסוות.
יש מצב שהשרוול נפגם? שההברגה שלו מתרחקת מכיוון ה"קינג פין"?
אגב, קאפה היא מכסה הציריה. לא שייך למיסבים.
תדהר.
אולי בפורום כללי יהיו תשובות?
תדהר.
יובל התכוון לקאפ. המיסבים הללו נקראים קאפ-קון. הקאפ זו הקסווה.
כשאתה מסיים לכוון, איך מתבצעת הנעילה? כיפוף של כנף מטבעת אבטחה?
הנעילה היא טבעת עם שן לשרוול ושני ברגים הנכנסים לאום של כיוון המיסבים.
אני לא אוהב את הפטנט הזה, כי הכיוון לא מדויק, או קצת פתוח או קצת סגור.
אבל זה מה יש וכנראה שככה זה עובד בלי בעיות ברכבים האחרים.
אולי יש שחיקת יתר במיסבים? מסיבה זו או אחרת?
אני מזכיר כל המיסבים חדשים!
תדהר.
אם השן תקינה והטבעת לא מסתובבת סביב השרוול, אז ייתכן ואתה לא סוגר מספיק.
תן לו יותר למצב של סגור, ותעשה נסיעת בדיקה. בדוק התחממות וחופש.
יש שתי אפשרויות. הראשונה היא שהאומים עם הנעילה זוחלים החוצה מהכיוונון.
השניה היא שהספינדלים שחוקים ולכן החלק הפנימי של המיסב זוחל פנימה.
האפשרות השניה סבירה פחות כיון שזה קורה בשני הצדדים.
סמן את מיקום האומים יחסית לספינדל ותעקוב כל אלף קמ.
תוכל לדעת אם הבעיה היא במומנט ההידוק הראשוני, בשני, או במידת ההידוק של הנעילה.
אסף.
אם השן תקינה והטבעת לא מסתובבת סביב השרוול, אז ייתכן ואתה לא סוגר מספיק.
תן לו יותר למצב של סגור, ותעשה נסיעת בדיקה. בדוק התחממות וחופש.
אני מהדק חזק ומסובב את הגלגל ביד ש"המיסבים יתישבו"
לאחר מכן פותח עד לקבלת חופש קל ומהדק בדיוק עד להעלמות החופש.
אז כמובן שהנעילה לא באה בדיוק, אני מחזק עוד כמה מעלות אחדות עד להתאמה עם הנעילה.
לא מורגש בחופש ולא מתחמם (משווה בחום בין ימין לשמאל) עם כי אולי הגלגל "מגנזיום" מפזר את החום. (לא נראה לי)
אסף אני לא בטוח שהבנתי את ההסבר שלך!
למדוד עם קליבר בים האום לקצה השרוול?
תדהר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.