PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך ג'יפולוג ללחץ האוויר בצמיגים - חלק א'



asafk
16-04-13, 00:04
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2927-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90

JustDoB
16-04-13, 10:18
מאוד מרשים, הרבה תודה על ההשקעה.
אבל יצאתי בספק - הדוגמא של מעבר ל 31 בצירוקי היא המציאות שלי,
אבל 25 psi כפי שיוצא בדוגמא זו לא באמת מרגיש מתאים לנסיעת כביש - רך מדי, פחוס מדי.

ד ו ר ו ן
16-04-13, 10:42
מאוד מרשים, הרבה תודה על ההשקעה.
אבל יצאתי בספק - הדוגמא של מעבר ל 31 בצירוקי היא המציאות שלי,
אבל 25 psi כפי שיוצא בדוגמא זו לא באמת מרגיש מתאים לנסיעת כביש - רך מדי, פחוס מדי.

כנ״ל לגבי היילקס, בחישוב הלחץ יוצא נמוך, והצמיג פחוס מאד ומרגיש כבד מאד בהתאם, למרות עלייה משמעותית בנפח האויר.

לפי כלל האצבע של מחיקת קו הגיר על רוחב הסוליה,
, הלחץ יוצא כ- 10psi מעל.

hadtomer
16-04-13, 11:07
כל הכבוד!!!

דידו
16-04-13, 11:38
מושקע ומפורט

כנראה גם לא נכון...

talw
16-04-13, 11:57
לא מזמן אסף העיר לי הערה נכונה בהקשר לנושא ,והיא ״העמדת ״ צמיג !!!
אם נכנסים לעובי הקורה מגלים שזה קצת יותר מורכב .(אולי בחלק 2 של הכתבה ? )

asafk
16-04-13, 19:11
כנ״ל לגבי היילקס, בחישוב הלחץ יוצא נמוך, והצמיג פחוס מאד ומרגיש כבד מאד בהתאם, למרות עלייה משמעותית בנפח האויר.

לפי כלל האצבע של מחיקת קו הגיר על רוחב הסוליה,
, הלחץ יוצא כ- 10psi מעל.

דורון, מה כתוב בספר הנהג? ככל שאני זוכר הצמיגים המקוריים הם C ולכן נדרשת טבלה אחרת עבורם (לא כללתי טבלאות לצמיגי C ולצמיגים מסחריים חתך 100 ) כי העומס המותר עליהם הרבה יותר גדול מכל סוג אחר ותלוי בסיווג ה ply שלהם.

אסף.

ד ו ר ו ן
16-04-13, 23:09
דורון, מה כתוב בספר הנהג? ככל שאני זוכר הצמיגים המקוריים הם C ולכן נדרשת טבלה אחרת עבורם (לא כללתי טבלאות לצמיגי C ולצמיגים מסחריים חתך 100 ) כי העומס המותר עליהם הרבה יותר גדול מכל סוג אחר ותלוי בסיווג ה ply שלהם.

אסף.

כן, זה c לפי המקור, עם כושר נשיאה תיאורטי גבוה מאד.
סיווג הply הוא D או E תלוי ביצרן הצמיג.

אז איך מתייחסים אליהם?
לי נראה היה שמבחן הגיר עושה את העבודה במקרה הזה.

asafk
17-04-13, 00:02
מבחן הגיר... בחלק השני.
בכל מקרה לצמיגי C יש טבלאות ספציפיות לפי היצרן, ולכן לא כללתי אותם.

אבל באופן די מקורב, נלך עם החישוב -
צמיג 205R16C הוא עם סיווג עומס 110 או 108 תלוי כמה PLY.
ל"א 34 PSI המקורי (אני זוכר נכון? מה הנתון המדוייק? ) בטבלה לצמיגים המחוזקים זה קצת פחות מ 900 ק"ג לצמיג או 850 ק"ג לצמיג, שוב - תלוי בכמה PLY.
אם תחזור לטבלה של צמיגי TRA אינצ'יים תראה שם שהלחץ המתאים לצמיג 31 הוא בין 40 ל 45, או בין בין 35 ל 40 - ושוב עבור שני המקרים. מסתדר לך יותר טוב?

אסף.

asafk
17-04-13, 00:05
ואני מדגיש שוב - החלפה בין תקנים שונים מצריכה משנה זהירות בחישוב! בעייתי במיוחד מעבר מצמיגים מסחריים C שהם בעצם צמיגי משאיות, לצמיגים "רגילים".

אסף.

asafk
17-04-13, 00:13
מאוד מרשים, הרבה תודה על ההשקעה.
אבל יצאתי בספק - הדוגמא של מעבר ל 31 בצירוקי היא המציאות שלי,
אבל 25 psi כפי שיוצא בדוגמא זו לא באמת מרגיש מתאים לנסיעת כביש - רך מדי, פחוס מדי.

אתה מודד לחץ בצמיגים קרים?
(כלומר לאחר שהרכב עמד לפחות חצי שעה)

אסף.

ד ו ר ו ן
17-04-13, 00:56
סיווג העומס היה עד 112, אבל במבחן התוצאה של הגיר התקבעתי על 34, שבתכלס נופל בדיוק למה שכתבת.

אבנר ברוך
17-04-13, 07:28
אסף - מה עם איזה מאמר השוואתי על מדחסי אוויר ? נראה לי המשך טבעי למאמר המצויין המוזכר לעייל....

נמרוד
17-04-13, 09:21
אני ממלא בצ'רוקי 28PSI, צמיגי 31, לא רחוק ממה שיוצא מהחישוב בטבלאות מסתבר.

landY
17-04-13, 11:58
ולא לשכוח שלחץ האוויר המומלץ הוא לצמיג "קר". אם ממלאים אחרי נסיעה צריך לפצות בעוד 10-15%.

שי קרנצלר
19-04-13, 21:57
אסף - מה עם איזה מאמר השוואתי על מדחסי אוויר ? נראה לי המשך טבעי למאמר המצויין המוזכר לעייל....

צודק בהחלט 1+

diegoo
29-02-16, 21:38
שלום לכולם, ברשותי סוואנה 4*4 שהמידות המקוריות היו LT225/75 16. הלחצים המקוריים: 55 קדימה, 80 אחורה
המידות הוחלפו (ברישיון) ל LT265/75 16. הבנתי את ההסבר אך מתקשה למצוא את הטבלאות הרלוונטיות למידות האלה בכדי לחשב את הלחץ המתאים. למישהו יש טבלאות כאלה?

asafk
29-02-16, 21:47
מה משקל הסוואנה? כמה על הסרן הקדמי וכמה על האחורי?

אסף.

diegoo
01-03-16, 11:01
משקל עצמי 3 טון, כולל 3.9 טון, לא יודע משקלי הסרנים. אנסה לברר...(הרכב שנת 2001, אין לי ספר רכב) מלבד הציוד לטיולים, האוטו לא סוחב משקלים...

Timor Shapiro
30-09-16, 13:28
קראתי, הבנתי, אבל לא הצלחתי ליישם :).
אקספלורר 08, משקל עצמי 2169.
מידה מקורית 245/65/17. מידה חדשה 265/65/17.
מהו לחץ האוויר הרצוי?

asafk
30-09-16, 14:49
מה לחץ האוויר המומלץ בצמיגים המקוריים?

אסף.

Timor Shapiro
30-09-16, 15:01
35 psi בכל הגלגלים.

Timor Shapiro
30-09-16, 15:18
מה לחץ האוויר המומלץ בצמיגים המקוריים?

אסף.

35 psi לכל הגלגלים

asafk
30-09-16, 19:55
המידה המקורית בלחץ המקורי נותנת 716 ק"ד לצמיג.
במידה החדשה שאמנם לא קיימת בטבלה שבכתבה, אתה מקבל עומס גדול ממש בקצת - כמה עשרות ק"ג יותר לכל צמיג. לכן אני ממליץ להישאר באותו לחץ.
אתה יכול לנסות להוריד לא יותר מ 5 PSI ולבדוק מה מתקבל לפי:

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930


אסף.

-->