PDA

צפייה בגרסה מלאה : רשמים מהתקנה עצמית של נעילה אחורית לוקרייט בג'ימני



shahar_jimny
17-04-13, 14:42
שלום לכולם,
לפני כמה שבועות התקנתי נעילה אחורית לוקרייט 1510 בג'ימני 2006 (ידני) באופן עצמאי.
אז לטובת אלה שחושבים לעשות כמוני, ומכיוון שלא נתקלתי במדריך התקנה בעברית לג'ימני, חשבתי לשתף בכמה דברים שנתקלתי בהם תוך כדי ההתקנה.

עשיתי שימוש במדריך התקנה על סמוראי של ג'יפולוג - http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1646-jeepolog-archive
ובמדריך הזה - http://www.jimny.se/locker.html, המתייחס לאיזי לוק אבל רלוונטי ברובו גם כן.

חשוב לי לציין שאני חובב ולא מכונאי, ולא מתיימר להפוך את ההודעה למשהו שהיא לא.. אלו בסה"כ הרשמים שלי מהתהליך.

תהליך הפירוק:
בסה"כ די פשוט ומפורט במדריכים בצורה טובה, ובכל זאת:
בג'ימני עם מערכת ABS ישנו סנסור מהירות בכל באחד מקצוות הסרן, יש לפרק גם אותו ולהיזהר שלא יכנס חול ושאר לכלוכים למקום שבו הוא יושב.
הוצאת הציריות - אצלי הן היו תקועות חזק מאוד ולקח המון זמן למשוך אותן החוצה. במדריכים מפורטות כמה שיטות למי שאין לו פטיש משיכה ייעודי (בעזרת הדראם, גלגלים וכו') שלא עבדו אצלי. אחרי שעתיים של מלחמה, התייעצויות וקצת גוגל, חיברנו בזנט על הברגים של הג'אנט ודפקנו עד שהן יצאו.
פירוק הקייס עצמו - הסימונים וספירת הסיבובים הם קריטיים לא לזלזל בזה. החוגות האלה הן שקובעות את המרחק בין הקורונה לפיניון (בקלש) ואת העומס על המיסבים (פרלואד). המקצוענים יגידו שיש צורך לעשות כיוון מחדש לאחר ההתקנה ושספירת הסיבובים אינה מספיקה אבל לחובבים שאינם בעלי הידע, הנסיון והכלים לעשות זאת, זה מה יש וזה אמור להספיק.
כיוון לא נכון יכול לגרום לנזק לסרן! אז עוד פעם, זה קריטי.

התקנת הנעילה עצמה:
מאוד חשוב - הנעילה כמו שהיא מגיעה בקופסא לא מתאימה לג'ימני. יש בפורום לא מעט שרשורים על חברה שנגזרו להם הפינים מהסיבה הזאת. לכן, לרוב בעת ההתקנה מבצעים שיוף של הקוביה על מנת לאפשר את החופש הנדרש בין חלקי הנעילה. אפשרות נוספת היא לשייף את הוושרים שמגיעים עם הנעילה. אני עשיתי את זה במחרטה על מנת שיצא אחיד ומדויק.
החלפת הסייד גירס - מי שיטרח לקרוא את הוראות ההתקנה המצורפות לנעילה יראה שהם אומרים להחליף בין שני הסייד גירס - כלומר זה שהיה למעלה יורד למטה ולהיפך.

בסה"כ התהליך אמור לקחת כמה שעות והוא אפשרי בהחלט לכל מי שהוא בעל חוש טכני מסוים.

לסיום אני רק רוצה להודות לכל האנשים הטובים כאן בפורום ובקבוצת "חיית שטח" וכמובן לחברים (ואפילו לחברה שלי) שנתנו יד ועזרו לי ובלעדיהם לא הייתי עושה את זה..

73464

omri_t
17-04-13, 22:42
יישר כוח!

מעט מידי מלכלכי ידיים לטעמי...

כיף לקרוא, המשך כך.

עידו גימני
18-04-13, 00:23
באמת ישר כוח

ואיך מרגישה הנעילה ברכב?
היא מורגשת מפריעה?

רון נחמן
18-04-13, 13:32
יישר כוח!

מעט מידי מלכלכי ידיים לטעמי...

כיף לקרוא, המשך כך.

לחלוטין!
בקרוב מאמר דעה מנומק בנושא :)

GodsFather
18-04-13, 16:55
רון, אם איך שאתה מלכלך את ידייך... :)

ניבו
18-04-13, 17:03
כל הכבוד!
יש תמונות מהליך ההרכבה??

shahar_jimny
21-04-13, 23:10
דבר ראשון תודה..
דבר שני לגבי התמונות לא היה לי יותר מידי מה לחדש לעומת מה שכבר קיים אבל הנה כמה בכל זאת. מה שמוקף באדום זה החיישן שצריך לפרק ולא מופיע במדריך.

73599736007360173602

-->