התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה עדיף טרופר ארוך LS (מפואר) או S



mango
18-04-13, 10:36
אני מעוניין לקנות טרופר אך למיטב הבנתי בדגם המפואר אמנם יש מחשב שיודע להעביר הנעה לגלגלים האחוריים (בעומס בעליה) אך מאוד בעייתי להתקין נעילה אחורית.
אשמח לעזרה בהחלטה, תודה

שגיא S
18-04-13, 10:56
בכל טרופר משנת 99 יש בעיתיות להתקין נעילה אחורית (ARB בלבד) ללא קשר לרמת גימור.

העניין הוא שההתקנה דורשת שם התאמה של הסרן, חריטה וכו'.
לכן מומלץ לעשות את ההתקנה מאחור רק אצל בנאדם שעשה כמה כאלה ומכיר את העבודה.

אני אישית חושב שטרופר עם בקרת החלקה מאחור, ונעילה קדמית עדיף על טרופר עם נעילה אחורית בלבד, במיוחד עם המהלך מתלה הארוך שלו

raanan
18-04-13, 12:38
אני מעוניין לקנות טרופר אך למיטב הבנתי בדגם המפואר אמנם יש מחשב שיודע להעביר הנעה לגלגלים האחוריים (בעומס בעליה) אך מאוד בעייתי להתקין נעילה אחורית.
אשמח לעזרה בהחלטה, תודה
עשית קצת סלט !

LS ו S הם רמת גימור .
בעקרון ההבדלים הפנימיים בינהם הם ברמת מושבי עור מתכווננים חשמלית ועוד כמה זוטות.
בדגמי 99+ בנזין (בדיזל לא סגור) יש לדגם ה LS מע' TOD .
מערכת זו מאפשרת העברת כוח עפ"י דרישה (כשיש הפרשי מהירויות בין סרן קידמי לאחורי) לסרן הקידמי.
כלומר, אפשר לנהוג על הכביש (מומלץ בגשם) במצב זה לשיפור יעילות יציאה מסיבובים ובלימה.

בסרן האחורי מותקן מוגבל החלקה מאוד יעיל.
אם הוא תקין, לדעתי לא כדאי להחליפו בנעילה מלאה.
כמו שציין שגיא, הוספת נעילה קידמית (אם הרכב עם TOD אז עדיף נשלטת כך שניתן יהיה לשלב בחורף על הכביש 4X4 ) משפרת מאוד העבירות
עם מוגבל ההחלקה מאחור ומהלכי המתלה הטובים מאוד שיש בקבוצת ה SUV .

לעצם שאלתך, אני אישית הגדרתי את מע' ה TOD כחובה ! (חיפשתי וגם רכשתי טרופר עם מערכת זאת)

רענן

סוזי המשתוללת
18-04-13, 16:32
עשית קצת סלט !

LS ו S הם רמת גימור .
בעקרון ההבדלים הפנימיים בינהם הם ברמת מושבי עור מתכווננים חשמלית ועוד כמה זוטות.
בדגמי 99+ בנזין (בדיזל לא סגור) יש לדגם ה LS מע' TOD .
מערכת זו מאפשרת העברת כוח עפ"י דרישה (כשיש הפרשי מהירויות בין סרן קידמי לאחורי) לסרן הקידמי.
כלומר, אפשר לנהוג על הכביש (מומלץ בגשם) במצב זה לשיפור יעילות יציאה מסיבובים ובלימה.

בסרן האחורי מותקן מוגבל החלקה מאוד יעיל.
אם הוא תקין, לדעתי לא כדאי להחליפו בנעילה מלאה.
כמו שציין שגיא, הוספת נעילה קידמית (אם הרכב עם TOD אז עדיף נשלטת כך שניתן יהיה לשלב בחורף על הכביש 4X4 ) משפרת מאוד העבירות
עם מוגבל ההחלקה מאחור ומהלכי המתלה הטובים מאוד שיש בקבוצת ה SUV .

לעצם שאלתך, אני אישית הגדרתי את מע' ה TOD כחובה ! (חיפשתי וגם רכשתי טרופר עם מערכת זאת)

רענן


זכותו של רענן לדעתו
אני חושב בדיוק ההפך
למה?
המורכבות , הסרבול הטכני, והמחיר הכלכלי בשעת צרה מעקרים כמעט לחלוטין את הצורך במערכת בייחוד שבישראל יש ...... 25 ימי גשם בשנה (תבדוק אותי)
מעבר לכך גם אני בעד ויתור על נעילה מלאה בציר האחורי בייחוד שוב שהמחיר הכלכלי הוא אסטרונומי (כשליש ממחיר הרכב) ובייחוד ששילוב של נעילה קדמית מלאה (אוטומטית או נשלטת זה דיון אחר) ישפר בצורה לא פרופורציונלית להשקעה את העבירות
למה?
1) כי זה מקטין את הסיכוי לנזק בהנעה הקדמית עקב נהיגה נשלטת יותר (חוסך הוצאות)
2)כי זה פותר את בעיית ההצלבה בציר הקדמי שהיא זו שתעצור את הרכב
3)כי פתרון בעיית ההצלבות מייעלת מאד את עבודת הדיפרנציאל המקורי מאחור כך שבפועל מקבלים רכב עם עבירות של כמעט שתי נעילות ... במחיר כלכלי של אחת
4)יש עוד הרבה יתרונות , היום בדיעבד ברכבים עם מיתלה נפרד קדמי וסרן חי מאחור הנכון הוא לנעול קודם את הקדמי בניגוד למה שחשבו תמיד (כולל אני )

דודי והטרופר
20-04-13, 11:34
סלט זה עוד טוב ממה שרשמתם, אין קשר בין רמת גימור לסרן ל-TOD . ניתן להתקין נעילה בדגם החדש ללא קומבינה בשנים 98-תחילת 2000. הבעיה שאין נעילות אחוריות בשוק. הבנזין עם TOD לרוב בשנת 03-04 ויש להם גם סנרוף יש LS עם ויש בלי. לרוב דגם S יש בקצרים בנזין או בדיזל

נדב ש.
20-04-13, 18:38
עשית קצת סלט !

LS ו S הם רמת גימור .
בעקרון ההבדלים הפנימיים בינהם הם ברמת מושבי עור מתכווננים חשמלית ועוד כמה זוטות.
בדגמי 99+ בנזין (בדיזל לא סגור) יש לדגם ה LS מע' TOD .
מערכת זו מאפשרת העברת כוח עפ"י דרישה (כשיש הפרשי מהירויות בין סרן קידמי לאחורי) לסרן הקידמי.
כלומר, אפשר לנהוג על הכביש (מומלץ בגשם) במצב זה לשיפור יעילות יציאה מסיבובים ובלימה.

בסרן האחורי מותקן מוגבל החלקה מאוד יעיל.
אם הוא תקין, לדעתי לא כדאי להחליפו בנעילה מלאה.
כמו שציין שגיא, הוספת נעילה קידמית (אם הרכב עם TOD אז עדיף נשלטת כך שניתן יהיה לשלב בחורף על הכביש 4X4 ) משפרת מאוד העבירות
עם מוגבל ההחלקה מאחור ומהלכי המתלה הטובים מאוד שיש בקבוצת ה SUV .

לעצם שאלתך, אני אישית הגדרתי את מע' ה TOD כחובה ! (חיפשתי וגם רכשתי טרופר עם מערכת זאת)

רענן

+1
בדיזלים משנת 2000 עד 2002 כולל בדגמי ה S(חלקם) וה LS קיימת מערכת TOD שהיא מערכת מצויינת, יעילה מאוד בכביש רטוב, שבילים, בוץ ועוד...
המערכת אמינה מאוד כי היא עובדת בדיוק כמו גיר אוטומט.
את המערכת איסוזו לא המציאה, ישנה חברה ייעודית שמתעסקת עם הטכנולוגיה הזו, והמערכת נמצאת בעוד המון רכבים היום.
קישור ליצרן:
http://www.borgwarner.com/en/torqtransfer/products/Pages/TOD.aspx

סוזי המשתוללת
22-04-13, 16:22
+1
בדיזלים משנת 2000 עד 2002 כולל בדגמי ה S(חלקם) וה LS קיימת מערכת TOD שהיא מערכת מצויינת, יעילה מאוד בכביש רטוב, שבילים, בוץ ועוד...
המערכת אמינה מאוד כי היא עובדת בדיוק כמו גיר אוטומט.
את המערכת איסוזו לא המציאה, ישנה חברה ייעודית שמתעסקת עם הטכנולוגיה הזו, והמערכת נמצאת בעוד המון רכבים היום.
קישור ליצרן:
http://www.borgwarner.com/en/torqtransfer/products/Pages/TOD.aspx

זה שתכתוב שהיא מצויינת ל אעושה אותה כזו

המורכבות , הסרבול הטכני, והמחיר הכלכלי בשעת צרה מעקרים כמעט לחלוטין את הצורך במערכת בייחוד שבישראל יש ...... 25 ימי גשם בשנה (תבדוק אותי)
זו הסיבה שהיא מיותרת
גם בעלי טויוטה פרדו ששברו את הטרנספר שלהם הבינו מזמן ש4x4 לכביש בישראל זה די מיותר וגם יקר בטירוף להשיג כזה טרנספר אז הם עברו לטרנספר של ויגו 4x2 פשוט מברזל של פעם

נדב ש.
22-04-13, 18:18
זה שתכתוב שהיא מצויינת ל אעושה אותה כזו

המורכבות , הסרבול הטכני, והמחיר הכלכלי בשעת צרה מעקרים כמעט לחלוטין את הצורך במערכת בייחוד שבישראל יש ...... 25 ימי גשם בשנה (תבדוק אותי)
זו הסיבה שהיא מיותרת
גם בעלי טויוטה פרדו ששברו את הטרנספר שלהם הבינו מזמן ש4x4 לכביש בישראל זה די מיותר וגם יקר בטירוף להשיג כזה טרנספר אז הם עברו לטרנספר של ויגו 4x2 פשוט מברזל של פעם

ממש לא.
תזכיר לי כמה בעיות יש לך עם הגיר שלך? הגיר בבנזין לא מחזיק הרבה כשהוא חדש עושה 150K ואחרי שיפוץ בקושי 50K....
אני החלפתי עכשיו טרנספר כזה(שלי) לאחר כבוד שעשה 300K!! למה החלפתי? כי המחיר בפירוקיות שלא יודעים מה הם מחזיקים ולמה זה לא נימכר הוא גרושים!
התקלה שיש אצלי בטרנספר המפורק הוא הכוייל הלקטרומגנטי(לא סולונואיד שמואל) שלא תקין סה"כ ומחיר חדש גרושים!
זה שלא יודעים להיתעסק איתה ולתקן אותה במקרה תקלה זה עצוב, ולא אומר שהיא לא טובה, היא לא מסורבלת ולאחר פתיחה של טרנספר כזה אתה תיראה. החלקים לא יקרים.
גש לספר ותיקרא.
היא לא דומה בכלל לטרנספר של טויוטה.
אחד היתרונות שלא צריך לשלב HIGH כמו בטרנספר הרגיל כדי להכניס ל LOW, ה LOW מכני לגמרי, ולכן אין מצב שתישאר בלי 4X4 בשטח!

raanan
22-04-13, 19:08
אחד היתרונות שלא צריך לשלב HIGH כמו בטרנספר הרגיל כדי להכניס ל LOW, ה LOW מכני לגמרי, ולכן אין מצב שתישאר בלי 4X4 בשטח!
לדעתי היתרון העקרי של TOD על 4X4 קבוע (דפרנציאל פתוח), למעשה כשמפעילים את המע' נוסעים על הנעה אחורית ורק במקרה הצורך ובמינון הנכון מועבר כוח לסרן הקידמי.
4X4 קבוע כול הזמן הסרן הקידמי פעיל.
עוד יתרון, מצב לא היפותטי כלל (בלנדקרוזר 2004 + ) של טחינת הדפרנציאל הקידמי, ב TOD מכבים המערכת , משחררים לוקרים קידמיים ונוסעים כך בהנעה אחורית ככול שנדרש.
ב 4X4 של לנדקוזר צריך גרר ישירות למוסך ....

נדב, מאחל לך הצלחה בלשכנע את שמוליק חברי .... (אני לא מנסה כלל)

רענן

-->