PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! גיר מחליק WJ



רוכברודאו
18-04-13, 18:14
מבקש את עזרת המומחים בשבט. (לפני שחוטף זפטה בחשבון בנק)

מדובר ב WJ 2004 דיזל עם גיר מרצדס 5 הילוכים, 145000 קמ

התופעה: בשילוב ל דרייב תחושה שהגיר מחליק. מנוע מעלה טורים אבל הרכב מתקדם 10 קמש מקסימום. אותו כנל ברוורס.
זה לא נראה שילוב של הילוך שלשי! ז"א זה לא סייפ מוד של הגיר.
נבדק מפלס שמן. תקין. פורק קרטר שמן גיר - אין שבבים הכל נקי אבל השמן יצא שחור.
הוחלף פילטר שמן גיר + שמן חדש. לא עזר
הוחלף (למטרת בדיקה) מוח קומפלט + סלולונאודים. לא עזר

הטענה במוסך (מורשה -לא שזה מעיד על משהו) שמדובר בכשל מכני של הגיר. שכנראה הבוכנות גיר לא אוטמות כמו שצריך ונוצרת דליפת לחץ שגורמת להחלקה.
מחשב יצרן (DRB) לא מראה שום תקלה בגיר חוץ מ 008 שזה קוד גנרי.

רקע: **היתה הזעה קלה בגיר. מחיבור צינור קולר גיר. לא השפיע מהותית על מפלס השמן.
** בחצי שנה האחרונה היה מעין שיהוי (delay) של כשניה מהרגע ששולבה ידית דרייב עד שהאוטו התחיל לזוז (שילוב בפועל). קרה בעיקר בהנעה ראשונה של אותו היום, לאחר מכן התגובה לשילוב היתה מיידית.
** ב 2009 הוחלף שמן גיר במוסך אחר בתקופת הבעלים הקודם. לפי החשבונית נראה לי שמילאו ATF4+ באותו זמן. בעוד שספר רכב מחייב שמן אחר: SHELL 4304 . במוסך טוענים שנזק לא יכול להיגרם, כי מדובר בשמן עם תכונות מעולות. מה דעתכם?


אשמח לשמוע כיוונים נוספים לבדיקה או כל מידע רלוונטי אחר. לא מתאים לי לפתוח גיר/לשפץ ולגלות שזו לא היתה הבעיה. :(

תודה, אבשלום

eysham
18-04-13, 18:32
אבשלום,

אני לא מומחה גדול לגירים אוטומטיים, אבל זה לא נישמע טוב...
ממליץ לך ללכת למכון שמתמחה בגירים ולא למוסך מורשה קרייזלר שראה פעם וחצי בחיים שלו גראנד מרצג'יפ דיזל.

בזמנו עם האלפא (גם כן דיזל אוטומטית-- טפו! ועם 50K ק"מ... ) הייתה לי בעיה דומה של החלקה של הילוכים תוך כדי נסיעה שנגמרה בשיפוץ גיר בגירומטיק שבאיזור הצ'קפוסט.

http://www.gearomatic.co.il/

ממליץ עליהם בחום, למרות שזה קצת רחוק לך.
תנסה אפילו לגשש בטלפון ולדבר עם יוסי הבעלבית שייתן לך כיוון.

אם לא אז יש עוד כמה מכוני גירים בטח יותר קרובים אליך שאחרים כאן יוכלו להמליץ.

איל

השועל
18-04-13, 19:21
הייתי אומר שהתקלה כמעט זהה לשלך (שים בצד את המודל לרגע).
משתמע מכך שכנראה הטורק הוא זה שעלול לגרום לכך. אבל כל מקרה לגופו. יש התייחסות גם לעדכון גרסה, אם כי אני לא הייתי הולך על הפתרון הזה.

http://www.jeepforum.com/forum/f67/07-crd-transmission-issues-1397191/

Jacob80
18-04-13, 20:13
אבשלום,

תדבר עם אביר הגיר, הוא נמצא באזור רמת השופט והתרשמתי ממנו כאיש הגון מאד ובעל ניסיון עם הגירים האלה (יש אפילו בבעלותו סאניאנג רקסטון עם מנוע וגיר זהים לזה של הגראנד)
050-9959635, אני רק לא זוכר את שמו הפרטי.

קובי

Jacob80
18-04-13, 20:15
עוד דבר, קצת מחשיד שיצא לך שמן שחור מהגיר. אצלי עם 250,000 קמ השמן בצבע המקורי שלו (צהוב). טפו טפו טפו..

רוכברודאו
18-04-13, 20:30
עוד דבר, קצת מחשיד שיצא לך שמן שחור מהגיר. אצלי עם 250,000 קמ השמן בצבע המקורי שלו (צהוב). טפו טפו טפו..

נכון?! אני מחפש סיבה לעניין הצבע. אולי זה קשור להזעה שהיתה.
דני- הכיוון של הטורק מעניין - גם אם הסימפטומים אצל הWK לא זהים אחד לאחד. אבדוק את זה מחר
תודה אייל- אני מדבר עם כל מי שמבין. אטלפן אליו ואל אביר של קובי

יאללה חברה עוד רעיונות

grand
19-04-13, 09:12
מה שמשנה כאן את כל התמונה זה הצבע השחור של השמן.
שמן שחור שרוף לא טוב....

רוכברודאו
19-04-13, 09:40
השמן יצא שחור אבל לא שרוף.
בכל אופן אני מסכים שזה מדאיג

kobiarava
19-04-13, 22:19
שמן שחור הוא שמן שרוף, שמן לא מחליף צבע ממשהו אחר. אני גם לא רואה קשר בין הזעה כזו או אחרת לשמן השרוף, למעט אם הגיר עבר טראומה של התחממות קשה ורתיחה, ובדרך מהחום גם נפגעה לו האטימה, מה שבטח לא מנחם בשום צורה. עוד דבר, שמן איכותי ככל שיהיה, אם אינו עונה על דרישות המפרט של היצרן, בלי שום ספר יפגע בתפקוד התקין של הגיר. אפשר ורצוי לשים שמן תואם, מיצרן משובח, כל עוד לא חרגת מהמפרט הטכני שדרש היצרן לתכונות השמן. תיבות אוטומאטיות, ובודאי המשוכללות שנפוצות היום, הן מכלול רגיש ביותר וצריך להתייחס אליהן בהתאם, אחרת הרס שלהן הוא רק עניין של זמן!






בהצלחה-קובי

רוכברודאו
19-04-13, 23:30
אמרת היטב קובי. אני מאמין שהשמן הלא תואם אחראי לא מעט על הבלאגן. למרות שהדעות חלוקות בעניין. ההזעה היתה מזמן מצינור קולר שמן - לכן לא קשור. הצבע השחור יכול להיגרם גם מדיסקיות שחוקות.
בבדיקה אצל מומחה גירים אמיתי (הרכב הוצא כמובן מהמורשה) נתגלו שבבים קטנטנים בשמן היום. יום ראשון הגיר על שולחן הניתוח. אעדכן בהמשך.

ofiredri
19-04-13, 23:39
שמן לא מתאים יגרום לגיר להשתגע. תתחיל מהקל אל הכבד בלהחליף את השמן לשמן תקני.
למיטב ידיעתי Mopar ATF +4 זה השמן שמתאים לך לגיר אבל תבדוק אותי ליתר בטחון.

בהצלחה !

ד ו ר ו ן
20-04-13, 08:53
שמן שחור הוא שמן שרוף, שמן לא מחליף צבע ממשהו אחר.
בהצלחה-קובי

שמן גיר שחור הוא שמן שרוף.
שמנים כן מחליפים צבע עם השימוש, זה חלק מתהליך הניקוי הפנימי שהם עושים במנוע.

kobiarava
20-04-13, 22:25
שמן גיר שחור הוא שמן שרוף.
שמנים כן מחליפים צבע עם השימוש, זה חלק מתהליך הניקוי הפנימי שהם עושים במנוע.

שמן מנוע, בטח במנועי דיזל, משחיר מהר מאוד, אבל זה ממש לא המקרה מהדובר. שמן גיר לא משחיר משימוש סביר, על זה אין ויכוח. שמן גיר יכול להתכהות מעט במשך הזמן, בעיקר שמן מאיכות בינונית ומטה או שמן שלא מוחלף בתדירות הנדרשת, אבל גם אז הוא לא יהיה שחור אלא אדום כהה יותר או חום.




קובי

ד ו ר ו ן
20-04-13, 22:43
נזרום איתך, אכן לא שחור כמו שמן מנוע, אבל בהחלט חום כהה ושונה מאד מצבעו הרגיל.
אבל גם שמן גיר רגיל, עם הזמן משנה את צבעו ומתכהה במעט, וזה נורמלי.

רוכברודאו
21-04-13, 17:08
טוב. היום ירד הגיר מהרכב. האמת פחות מסובך ממה שחשבתי. לא נמצאו שבבים או סימני התחממות בגיר עצמו. טורק נשלח לשיפוץ. חופשים קלים בפלנטרי ובדיסקיות (אולי 1-2 מילימטר) לא משהוא אקוטי. ישופץ כמובן.
לעניין הצבע. השמן היה חום כהה מאד עד שחור. להלן לא תקין (התחיל חייו כאדום).
המוח ינותח מחר (בהרדמה מלאה).

Jacob80
21-04-13, 21:03
התחיל חייו כצהוב!
אל תטעה בשמן שאתה שם אחרי השיפוץ, זה לא atf4+ ולא כל שמן אדום כלשהו.

שמן צהוב של מרצדס בלבד (shell 3043)

Jacob80
21-04-13, 21:04
אצל מי אתה משפץ?

רוכברודאו
22-04-13, 22:24
אצל מי אתה משפץ?


גיר און
בבן אביגדור ת"א
מומחה לגירים של מרצדס. ותודה על הטיפ... תהיה בטוח ששום דבר אחר לא ייכנס בגיר הזה..

אייל67
23-04-13, 20:38
בהצלחה אבישי.
אני מקווה שלא יתלשו לך הכיסים (שלב אחד חמור יותר מ- "יקרעו") ...

אייל

shahav
23-04-13, 21:11
אבישי אני שעכשו מאוחר מדיי- אבל בדקתה אופציה של גיר יד שנייה?

רוכברודאו
26-04-13, 14:05
תם ונשלם גיר כמו חדש. תודה לכולם על העצות. אייל - בזכות יוסי שלך הגעתי למוטי אז תודה!
מוטי ברנרד - בעל מקצוע מהשורה הראשונה. מומחה על אמת מהאנשים של פעם ולא ברברן כמו רבים ולא טובים בתחום. לגזור ולשמור. המחיר היה סופר הוגן והרבה פחות ממה שכולם כולל כולם דרשו.
רבין במחיר כזה עדיף בקלילות שיפוץ כי אז אתה מקבל גיר למעשה חדש עם אחריות. מפירוק זה פשוט רולטה רוסית שרבים מאיתנו בוחרים בה משיקולי עלות.

למי שיש בעיות עם גיר גרמני כלשהוא שיידע שמדובר במומחה מספר אחד בארץ לגירים האלו, עבד במרצדס גרמניה בעברו. וכשבמרכזי של מרצדס מתייאשים מעבירים אליו את הטיפול בגיר (ראיתי דוגמא בלייב). נשמע שיש לי אחוזים אצלו. אז זהו שלא. :(

אבשלום

m_gusman
26-04-13, 17:52
הסתפקת בשיפוץ הטורק או שהיה צורך להרחיב את השיפוץ ?

shahav
27-04-13, 01:31
אבשלום,
אני שמח שזה נגמר מהר וטוב.

תפרט מעט, לא רוצה לפתוח פה לשטן, אבל יש מצב שנצטרך לחזור לשירשור הזה ולעקוב אחר ההוראות שלך...

רבין

רוכברודאו
27-04-13, 16:43
ססעמק. נמחק לי הכל אחרי שכתבתי חצי מגילה וניסיתי להעלות!

טורק+ גיר שופצו. כשאתאושש אשחזר את המגילה וגם עשה ואל תעשה..

ס ב י ון ת צ י ל אותנו - טפל בזה....

-->