PDA

צפייה בגרסה מלאה : החזרת מצבר לתקינות ( בהמשך לכתבה על המטען מצברים )



עידן מרציאנו
03-05-13, 16:25
שלום לכולם , ראשית אין לי ידע מקצועי על מטעני מצברים כאלו ואחרים אבל אני רוצה לשתף במשהו שעבד אצלי כמו שצריך...
לפני 3 חודשים בבוקר קפוא האוטו החליט לא להניע יותר ( וזה אחרי חודשיים שהוא "כמעט" לא הניע בכל הנעה) אז בגלל זה ובגלל שהמצבר עבר כבר 4 שנים הנחתי שצריך לקנות מצבר חדש , בכל זאת עשיתי בדיקה בתחנת דלק ( אני גר ביפן עכשיו וביפן שם בודקים\ מחליפים מצברים,נורות וטיפולים פשוטים ) ,
כמובן שהתשובה הייתה שהמצבר מת אבל בגלל שהמצבר הוא גבוה עם 75 אמפר וקטבים הפוכים אין כרגע במלאי והיה רק עוד כמה שעות והמחיר ,, יפני משהו ( הלכתי עם המצבר ביד לתחנת דלק ) לא נמשיך לבלבל את המוח על איך ולמה אבל בעקבות המלצה של חבר חיברתי שנאי של מחשב עם 1 אמפר שעה לקטבים אחרי 75שעות בדיוק הוצאתי את השנאי ופרקתי את המצבר עם נורות להט פשוטה ( לקח יום שלם ) ... למחרת שוב טעינה מלאה עם השנאי למשך 75 שעות וזהו..
אחרי 3 חודשים שהאוטו זז פעם בשבוע במקרה הטוב האוטו מניע בכל פעם כמו גיבור עם נגיעה אחת קצרה בסוויץ ......

מצברי MUTLU
04-05-13, 01:17
עידן מה קורה?
לא אמרת האם אתה נוסע על רכב דיזל או בנזין , מה קנית הפעם ??
במידה וזה דיזל אם ההנעה קשה צריך לבדוק את המחממים במיוחד שבחוץ מזג אויר קפוא (מחמם לא תקין גורם לסטרטר ארוך יותר ועקב כך לפריקת המצבר ולקיצור חיי המצבר - כמות המחממים בהתאם לכמות הצילנדרים)
במידה ופרקת אותו(בעקבות סטרטר ארוך/הרבה סטרטרים) ולא הטענת לפני הבדיקה שעשית בתחנת דלק אז הבדיקה תראה שהמצבר מת ללא קשר למצב האמיתי של המצבר
התופעה הזו גם קוראת לפעמים כאשר אחד הקטבים משוחרר/רופף ובעצם בפירוק והרכבה הרכבת וחיזקת אותו פיקס (והטעינה שעשית פשוט החזירה אותו לחיים)
בעצם מה שעשית עם המטען של המחשב....יצרת מטען מאולתר לטעינה איטית כמו שיש אצל החשמלאים/אנשי מצברים (בהספק כזה או אחר) וזה מצויין אבל החיסרון הגדול והמסוכן מאוד הוא במידה ושכחת אותו מחובר למצבר מעבר לזמן הטעינה הדרוש דבר שיכול לגרום לפיצוץ המצבר ולא היית רוצה להיות לידו כשזה קורה ובמיוחד לא כשהילדים בסביבה שלו
בנוסף תבדוק זליגות ברכב - מכרת טרנטה באנגולה וביפן קנית קרקשה ; ) היית צריך לקחת את ההיילקס שלך איתך!!!!
תמסור ד"ש לגברת (לא בסדר שטסתם לפני שראינו את היורש ולא הספקנו גיחה קטנה לחורשן עם הסיקס)
אם יש לך שאלות אתה יודע איך להשיג אותי.

חיים

עידן מרציאנו
04-05-13, 10:12
חיימון מה קורה אתה מכיר אותי מספיק טוב כדי לדעת שאני מספיד מצבר אז הוא באמת מת ...( אבל מסתבר שלא ).
פשוט לא היה למצבר מספיק כוח לסובב את הגלגל תנופה, כאילו עשה רבע סיבוב ונכנע לקומפרסיה של המנוע ,, .
הרכב הוא רכב בנזין ( אומנם זול מאוד אבל ממש לא טרנטנה .. אני מאוהב באוטו ).
טעינה מושלמת .. אין זליגה בכלל ,,,
בכל מקרה אני כבר הכרתי את הטעינה עם שנאים כאלו אבל מעולם לא שמעתי על הקטע של הפריקה המלאה לפני הטעינה (חבל שלא חשבתי על זה עד עכשיו כי כל הUPS והמטענים האכותיים עובדים ככה ... לא מתחילים להטעין מחדש עד שהסוללה גמורה לגמרי)
בכל מקרה ברור לי שזה היה מזל וסביר להניח שברוב המקרים זה לא יעבוד במיוחד אחרי 4 שנות מצבר ולא הייתי מנסה אם לא היה עולה פה מצבר 2200 שקל .
ולדעתי הלנד קרוזר האנגולי היה הרכב המושלם ,, כל הפינוקים של לנד קרוזר 2006 עם גיר ידני ומנוע דיזל 3 טיפש בלי מחשב הזרקה ובלי נעלים עם מיכל סולר של 300 ליטר ..רק היה חסר הנעילה קידמית וזהו.
דרך הגב אני אוגר חלקי חילוף לחזרה לארץ לרכב המושלם ..( יש כבר כננת,סרנים, גיר , ותיבת העברה וכלי עבודה .. אלוהים איזה כלי עבודה)
וזהו גיבור נתראה בקרוב ,,,

boaz avrahami
04-05-13, 11:55
עשית סלט שלם.

יש כל מני סוגי מצברים.
מצבר רכב לא אמורים לפרוק עד הסוף וזה נחשב אחד מהגורמים לקיצור חייו.

מצבר של אל פסק, קלנועית וכו׳ אלו מצברי פריקה עמוקה שמותר לפרוק עד הסוף וגם אז הסוף הוא לא באמת אפס וולט כמו שעשית עם המנורה.

לא יודע להסביר למה זה עבד אצלך אבל עד שלא אשמע על עוד כמה שזה עבד להם אתייחס בספקנות.
לדעתי המצבר שלך היה רק ריק ולא מת.

עידן מרציאנו
04-05-13, 13:25
אני לא יודע איך להסביר את זה אבל מבחן התוצאה משחק פה תפקיד והטעינה היא כפי שהייתה לפני הניסוי , מושלמת על פי מדדי היצרן ( באמת שאין לי אינטרס סמוי ואני לא מוכר שנאים משומשים למחייתי ) והרכב עבר כבר 3 חודשים ומניע נהדר וראוי לציין שלא הייתי עושה משהו כזה אם המצבר כבר לא היה מוגדר כמת ולא גמור ולא רק על ידי אלא על ידי אנשי מקצוע עם מכשור מתאים ..
ואני בהחלט מקבל את הטענה שזה עלול לגמור סופית המצבר אבל אצלי לפחות , הוא כבר היה בדרך לפח אז לא היה לי מה להפסיד ,,,,,,

מצברי MUTLU
05-05-13, 04:08
עשית סלט שלם.

יש כל מני סוגי מצברים.
מצבר רכב לא אמורים לפרוק עד הסוף וזה נחשב אחד מהגורמים לקיצור חייו.

מצבר של אל פסק, קלנועית וכו׳ אלו מצברי פריקה עמוקה שמותר לפרוק עד הסוף וגם אז הסוף הוא לא באמת אפס וולט כמו שעשית עם המנורה.

לא יודע להסביר למה זה עבד אצלך אבל עד שלא אשמע על עוד כמה שזה עבד להם אתייחס בספקנות.
לדעתי המצבר שלך היה רק ריק ולא מת.

1 +

-->