צפייה בגרסה מלאה : דיון כללי על נעילת דיפרנציאל אוטומטית
חדשות לבקרים עולה כאן השאלה על שיפורים, מה לשפר קודם ולמה.
יחד עם השאלה הזאת עולה בכל פעם נושא הנעילה - בעד ונגד. נראה לי שנעילה היא דבר מספיק חשוב שראוי לשירשור משל עצמו.
הגישה שלי אומרת שלמרות היתרונות שיש בנעילה רצוי ומולץ להתחיל לנהוג בשטח בלי נעילה, ללמוד את הרכב וללמוד לנהוג בשטח ורק אחרי זה, אם מרגישים צורך, להתקין נעילה.
בצד היתרונות של נעילה אוטומטית יש לה גם חסרונות של בלאי צמיגים, תיקתוקים ופגיעה בבטיחות במידה והרכב מחליק על כביש רטוב והנעילה לא נפתחת.
מצד שני נסיעת השטח הופכת להיות הרבה יותר רגועה וכמובן שהעבירות משתפרת.
מה דעתכם?
הגישה שלי אומרת שלמרות היתרונות שיש בנעילה רצוי ומולץ להתחיל לנהוג בשטח בלי נעילה, ללמוד את הרכב וללמוד לנהוג בשטח ורק אחרי זה, אם מרגישים צורך, להתקין נעילה.
גם אני חושב כך.
בצד היתרונות של נעילה אוטומטית יש לה גם חסרונות של בלאי צמיגים, תיקתוקים ופגיעה בבטיחות במידה והרכב מחליק על כביש רטוב והנעילה לא נפתחת.
מצד שני נסיעת השטח הופכת להיות הרבה יותר רגועה וכמובן שהעבירות משתפרת.
פתחת מלחמת עולם... :)
אישית, היתה לי נשלטת מאחורה וכעת יש לי אוטומטית, אני מעדיף את הנשלטת כמעט חד משמעית.
אחד היתרונות באוטומטית זה, שאין את הרצון לנסות ולעבור קודם בלי נעילה...
בצד היתרונות של נעילה אוטומטית יש לה גם חסרונות של בלאי צמיגים, תיקתוקים ופגיעה בבטיחות במידה והרכב מחליק על כביש רטוב והנעילה לא נפתחת.
מצד שני נסיעת השטח הופכת להיות הרבה יותר רגועה וכמובן שהעבירות משתפרת.
מה דעתכם?
אני לא מצליח להבין את זה, למה שתחליק בכביש רטוב בגלל דיפ אחורי נעול אוטומטי? בשביל שזה יקרה אתה צריך 1.להאיץ, 2.בסיבוב, 3.בכביש רטוב. מי שמסוכן פה זה רק הנהג, לא המכניקה.
אני לא מצליח להבין את זה, למה שתחליק בכביש רטוב בגלל דיפ אחורי נעול אוטומטי? בשביל שזה יקרה אתה צריך 1.להאיץ, 2.בסיבוב, 3.בכביש רטוב. מי שמסוכן פה זה רק הנהג, לא המכניקה.
לא תחליק בגלל אבל אם תיכנס למצב כזה הנעילה תקשה עליך לצאת מזה
מה דעתכם?
שטחנו את הנושא עד אבק קוסמי ....
רענן
החסרונות שציינתה הם לא תמיד רלוונטים: ישנם נעילות אוטו שלא רועשות כלל, לדוגמא הדטרויט.
לטעמי החסרונות של נעילה אוטו:
* אי אפשר לנסות לעבור בלי נעילה. אתה לא יודע מה אתה מפסיד:-)
* ברכבים עם 4x4 קבוע הנעילה מוסיפה מעט סיבוכים, ביחוד ברכבים "חדשים" שבהם המחשב מנטר את מהירות הגלגלים.
* ברכב ללא דיפ מרכזי לא "נעים" ליסוע עם שניי נעילות אוטו במצב של 4x4, אפשר בקלות לשבור ציריה בנסיעה קצרצרה על משטח בעל אחיזה טובה.
יתרון חשוב שלא צויין כאן פרט לעובדה שהרכב תמיד נעול:
בזמן תאוצה, צמיג מחליק לא גורם לאיבוד כוח. ביחוד חשוב בפנייה שאתה רוצה ליברוח מרכב שבא מולך - דיברתם על גז בסיבוב? עדיף להיות נעול! בהנחה שיש מנוע חזק שיכול לפרפר...
שורה תחתונה, ישנם הרבה רכבים, הרבה אפשריות: יש\אין מרכזי, יש\אין נועלים טבוריים, יש\אין ABS/ABW שמנטר את מהירות סיבוב הגלגלים, לנעול קדימה\אחורה או שנהם? כבר מותקן קומפרסור או לא?
כל מקרה לגופו בהתאם לתועלת, הסיבוכים והעלויות.
רבין
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.