התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הסבת מאוורר מכני לחשמלי - צירוקי XJ 2001



Saar
08-05-13, 18:16
הי,

כבר הרבה זמן שמתבשל לי הרעיון הזה בראש, למה? מספר סיבות:
1. לפי דברי אישתי וחברי הקרובים, יש לי יותר מדי זמן פנוי.
2. חסכון בדלק? אולי, גם שקט מצד המנוע (כשהוא עובד) מתקבל בברכה
3. המשמעותי ביותר עבורי, הפאן קלאץ בעיני הוא חידה, קשה לומר מתי הוא תקין ומתי הוא לא תקין, מאוורר חשמלי הוא בבחינת go-no go או שעובד, או שלא וכאיש תוכנה לשעבר, זו השפה שאני אוהב, 0/1.

לאחר הטיול האחרון בו התפנצר עוד רדיאטור מבית אבי פרטס (ללא התחממות חריגה), החלטתי שאני מנסה לשפר את המערכת.
הוזמן רדיאטור אלומניום 2 שורות של צמפיון (סיפור ארוך, אבל הוזמן גם אחד של איגל שאמור להגיע השבוע לאחר מסע ארוך במכס הישראלי).
הוזמן מאוורר חשמלי של פורד טאורוס, נתוניו על הנייר מרשימים ביותר: 3000 CFM למהירות הנמוכה, 4500 למהירות הגבוהה.
(תודה לפדאקס שקרעו אותי במחיר - מאוד לא מומלץ להזמין דרכם)

בקר חום וחיישן של דיקסל בהמלצת יואב.

איפה הבעיות?
החלפת המאוורר ב XJ זה לא משהו טריויאלי, ראשית, גובהו של הרדיאטור הוא 11", המאוורר המקורי הוא 15", אני רציתי לשמור על האפשרות לעבודה של 2 מאוררים (מאוורר מזגן+מאוורר מנוע) ולכן ההחלפה לא טריויאלית.
כמו כן, תא המנוע צפוף למדי באורך ואין מקום למאוורר. הפיתרון הוא הסרת הפולי והציר של המאוורר המכני, האמריקאים מנסרים את תושבת מדחס המזגן על מנת לאפשר את הכנסת המאוורר החשמלי, אני רציתי לשמור על האופציה להשתמש בתושבת על מנת לבצע ROLL BACK ולכן חלצתי את הציר והמיסב בעזרת חולץ.

כדאי ורצוי להתחיל עם פירוק הרדיאטור, שימו לב לצינורות שמן הגיר, יש צורך במנתק צינורות דלק מהיר 3/8" על מנת לנתקו.

קצת תמונות:

פירוק הפאןקלאץ והפולי של המאוורר:

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=69&d=1368005284&stc=1
פירוק תושבת המזגן:

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=68&d=1368005181&stc=1

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=66&d=1368005090&stc=1

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=67&d=1368005120&stc=1

תושבת המזגן לאחר השינוי:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=70&d=1368005488&stc=1


כעת ניתן להחזיר את התושבת למקומה.

עקב הסרת הפולי, משתנה מסלול רצועת המנוע ואורכה.

הרצועה החדשה:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=74&d=1368006730&stc=1

והמסלול החדש:

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=75&d=1368006833&stc=1

המשך יבוא...

boaz avrahami
08-05-13, 19:05
מזל טוב סער.
שים עוד תמונות.

גם אצלך מרגישים הבדל בתחושת מצערת?

JustDoB
08-05-13, 20:53
אתה כבר אחרי ? אני סקרן...
אצלי בכל מקרה הצלחתי להכניס גם את הטאורוס ועוד מאוורר חזק של vw בלי לוותר על הפולי של הפן קלאץ מחשש שהרצועה תחליק במסלול החדש.
בתמורה לכך הזזתי את הרדיאטור כ 2 סמ קדימה וכמו כן היה צריך לחתוך טיפה בקורה של המכסה מנוע בנקודה הגבוהה של המאוורר.
בכל מקרה שינוי מבורך מאוד בעייני.

shmil
08-05-13, 21:04
המסלול החדש לא משהו, בעיקר לאלטרנטור.
אם זכרוני אינו מטעה, אתה יכול לשים במקום הפולי ההוא, פולי רגיל של סופה, ואם כן - זה יהיה עדיף.

shmulikbg
08-05-13, 21:10
תתחדש סער, עבודה יפה.
תעקוב אחרי הטעינה. לדעתי הרצועה לא מספיק מקיפה את הפולי שלו.

Saar
08-05-13, 21:11
בועז, אני לא מרגיש הבדל, כל זמן שיש 6 בוכנות עובדות, אני מרוצה ;) )
המשך...

לגבי הטעינה, עפ"י שעון הטעינה לא נראה שינוי בין המצב הקודם לנוכחי, גם אני הייתי מוטרד מכך, אך נראה שאין שם בעיה אמיתית.
חשמל...
ראשית, הבקר, חברת דקסל, כאן ניתן לראות אותו עם הפלטה שהכנתי על מנת למקמו, חיפשתי מקום ומי שמכיר את ה XJ יודע עד כמה מקום זה דבר נדיר, הבן שלי הציע שנשים אותו במקום המאפרה והצעתו התקבלה ברוב קולות :)

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=76&d=1368022531&stc=1

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=77&d=1368023704&stc=1

הוספתי מפסקים עוקפים להפעלת 2 הונטות (מפסקים שמאירים עם נורת לד בזמן הפעלה, מיטב תוצרת דיל אקסטרים):

http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=78&d=1368023725&stc=1

נוספה גם נורה שמקבלת + אחרי הריליי על מנת לסמן שמגיע חשמל למאוורר.
כמובן שהחלק נצבע בהתאם לצבע פנים הרכב.

הבקר מפעיל 2 ריליים (אחד לכל מהירות) אני השתמשתי בריליים 70 אמפר (הוזמנו מאיביי, כולל תושבות ומשלוח 150 ש"ח בערך), ריליים של 45 אמפר יספיקו ככל הנראה.

כמובן שיש להשתמש בחוטים עבים מתאימים ובפיוז תואם.

הבקר משתמש בחיישן טבול, אצלי הוא הותקן בצינור שיוצא מבית הטרמוסטט ועוקף את הטרמוסטט (נכנס לרדיאטור החימום). אני רואה הבדלים בטמפרטורות של המנוע כפי שמופיעות בלוח השעונים ובבקר ולכן אני חושב שעדיף למקם אותו על צינור המים העליון שנכנס לרדיאטור (ליד המצבר).


התאמת המאוורר עצמו.
זהו סיפור בפני עצמו, אני יכול לומר בדיעבד, יתכן שעדיף להתאים כונס יעודי מותאם בדיוק לאוטו ויתכן שאעשה זאת בעתיד, בכל מקרה, את הכונס שמגיע עם המאוורר הנ"ל יש לחתוך ולקצץ מכיוונים שונים על מנת שיתאים לאוטו, יש לשים לב לצינורות שמן הגיר ולהזיז מעט את רדיאטור שמן הגיר החיצוני על מנת לאפשר לכונס התאמה.

אני הוספתי גם סגירה מפיברגלס על חלקו התחתון, בסופו של התהליך הוא נראה כך:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=71&d=1368006215&stc=1

שימו לב לחורים בחלק העליון - מקוריים - ישמשו לחיבור ולחורים הנוספים בחלקו התחתון ישמשו לחיבור החלק התחתון.
בניתי פלטה מתאמת שמתחברת בניטים לחורים קיימים בקורת הרוחב התחתונה וברגים למאוורר:



http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=72&d=1368006445&stc=1

יש לשים לב לכך שתושבת האלטרנטור מפריעה למהלך הרצועה לאחר השינוי ולכן יש לשייף אותה במקום הרלוונטי כך שהצועה לא תיגע בה.

ההרכבה עצמה לא ממש מסובכת, יש לשים לב כיוון שאין כמעט מקום (נשאר בערך מרווח של אינץ' בין המאוורר למנוע/אביזרים)
בסוף השבוע הקרוב אני מקווה לצאת למשלט 21 או מסלול אתגרי וקרוב אחר על מנת לבחון את התפקוד של המערכת בשטח.

Saar
08-05-13, 21:27
שמיל, לא יכנס שם פולי נוסף, בדקתי...
לא רציתי להזיז את הרדיאטור קדימה, אני מכיר גם את הפתרון הזה.
כיוון שלא ניסרתי את התושבת, התהליך הפיך ואם לא אהיה מרוצה יוחזר הפאן קלאץ'.
ביום א אהיה יותר חכם, כרגע, בנסיעת כביש זה נראה בסדר.
סער

JustDoB
08-05-13, 23:13
סחתיין תמשיך לעדכן בתמונת

asafk
08-05-13, 23:52
לגבי הנורה שמחוברת אחרי הממסר...
היא לא דולקת כאשר המאוורר מסתובב מהרוח?

אסף.

boaz avrahami
08-05-13, 23:56
יש לו בקר דיקסל שמפעיל את הממסרים.
המנורה אצלו לדעתי בין הבקר לרגל 30 של הריליי

boaz avrahami
09-05-13, 01:21
הכוונה מן הסתם בין הבקר לרגל 85./ 86 ולא כפי שרשמתי קודם בטעות

Saar
09-05-13, 07:03
הנורה מחוברת אחרי הממסר בין הממסר למאוורר. היא לא נדלקת מסיבוב ע״י הרוח.

איציק - 4X6ZH
09-05-13, 08:47
אני לא בדיוק מבין למה זה טוב
100 שנה מנועים עובדים עם מאורר מכני קירור של אהבלים וזה עובד

לאחרונה יש קבוצה של כלכלנים שחושבים שהם מהנדסי מכונות עושים חישובים וכולם אומרים אמן
למה ?!
לעוד אלקטרוניקה שתחסל סופית את הרכב
לעוד חוטי חשמל וצרות באלטרנטור ובמצבר
לעוד חוטים שמסתובבים בכל מקום
לעוד פחים הלחמות \ הברגות עד שזה נראה ....
לעוד חלקים מיוחדים שמחר כבר לא ניתן להשיג

ובסוף ... תצרוכת דלק ללא שינוי
רעש פעם כן פעם לא מה שבטוח שרעש לא חסר
ואחרון אחרון חביב החשוב מכולם
הטמפרטורה של תא המנוע איפה היא בכל המשוואה . מה אומרים חוטי החשמל לחום המטורף
מה אומרים המרססים בחניה אחרי שהכל מבושל טוב טוב
מה אומר שמן המנוע

איציק

boaz avrahami
09-05-13, 09:02
איציק
אתה רציני או סתם שונא שינויים?

talw
09-05-13, 09:25
מה שאיציק רוצה להגיד שיש אנשים הרבה יותר חכמים/בעלי נסיון שתכננו ובנו את הכירכרות שלנו מכולנו פה יחד.
גם אני לא אוהב לעשות שינויים מהמקור שבד״כ גורעים בתיפקוד של מערכת אחרת.
סתם לדוגמא ,בועז,האם לקחת בחשבון את נפילת זרם/מתח טעינת המצבר כאשר המאוורר עובד בשיא התפוקה ,המזגן על full,המקרר עובד בבגאז׳, אתה מדבר במכשיר הקשר ועוד אי אילו צרכנים עובדים ברכב כשהוא נמצא במצב "d" וסל״ד הסרק עומד על 600 בעמידה במקום?

sos4u
09-05-13, 09:37
איציק
אתה רציני או סתם שונא שינויים?

תתרגל .. הוא ככה כל קיץ, מאז שהוא על מאוורר מכאני ... :)

אחד הנושאים הראשונים שנבחנו, ושניתן להם מענה ע"י הנמכת מרכז הציר של המאוורר החשמלי, היה ניתוב האוויר החם נמוך יותר מאשר במקור. [ ואני מתייחס לפתרון של בועז ] ע"מ לסייע לאוויר לצאת מהחלק התחתון של תא המנוע, שגם ככה פתוח ..

עם יעבור הזמן, ייבחן עניין פיזור החום, ובמידה ולא יתן תוצאה משביעת רצון, לא יהיה מנוס מ VENT HOODS.

לגבי השאר, אין לי כוח להתייחס שורה שורה, אבל אין פה שום חלק שלא זמין, תוספת העומס על האלטרנטור וחוטי החשמל, שולית. ומי שיודע ועשות עבודת חשמל איכותית לא יפזר חוטים בחלל תא המנוע לשווא.

ומצד שני, מי שנהנה להשאר עם פאן קלץ מכאני, שיבושם לו ...


ואני לתומי חשבתי שזה פורום טכני, מקצועי, פלורליסטי, ומתקדם.
לא ירחק היום ומישהו ינסה לסתום פה פיות, בדיוק כמו שקורה באתר הצהוב ...


איציק,
אין לי בעיה עם העברת ביקורת עיניינית, רלוונטית, עם סימוכין מקצועי כזה או אחר. במיוחד מבעל מקצוע מוערך כמוך, אני נגד תגובות לא מבוססות, שמדברות לגופו של הכותב ולא לגופו של עניין.

לגופו של עניין, רצים פה מספר פרוייקטים כאלה, מזה מס' שנים. ואני חושב שאני מכיר את כולם, או לפחות את רובם.
מס' הכשלונות, והכשלים, שולי וזניח, לעומת השיפור הניכר אצל המשתמשים שהמערכת שרדה אצלם מספיק זמן. וזה מבלי להתייחס לפורומים זרים.

אבל, את מי מעניינות העובדות ...

מוני אורבך
09-05-13, 09:39
לאחר שעשיתי את ההסבה באחד הרכבים שלי, אני יכול להגיד למה זה טוב.

1. בקרת חום הרבה יותר טובה ויעילה. המנוע עובד בדיוק בנקודת העבודה שהוא תוכנן.
לא משנה חם בחוץ או קר בחוץ זחילת סלעים עם או בלי מזגן וכל שאר הפרמטרים.
2. סחיבת מנוע. באופן משמעותי אפשר להרגיש שיפור, נכון לא מהפכה, אבל בהחלט מורגש.
3. שקט, המנוע משמעותית יותר שקט. וזה מאוד בולט במנועי בנזין שהם באופן טבעי שקטים.
לשם פרופורציה, מ 40 קמש המאוורר כמעט אף פעם לא פועל. בזחילת סלעים ביום חם מאוד הוא פועל
לחצי דקה כל כמה דקות (3 או 5 תלוי)

צריך לעשות את ההסבה בצורה נכונה, אין ספק.
אבל לבוא ולהגיד שהחוטים ימסו?? אם חוטים מתאמים בבידוד והעברה נכונה, אין סיכוי.
איציק, עם כל הכבוד (ויש כבוד) הטכנולוגיה והאלקטרוניקה משפרות בהרבה את הרכבים.
יותר כוח בפחות דלק ויותר שקט. אין מה לעשות לעולם לא תגיע עם מנוע מכני "טיפש" ליעילות ולכוח וגם לאמינות
שיש למנוע מודרני ממוחשב.
את העובדה שאפשר לתקן כל דבר עם פליר וחוט ברזל לא הופכת את הרכבים הישנים ליותר טובים או יעילים.
אלא רק אומרת שלא צריך הרבה ידע וכלים לתקן אותם...

Saar
09-05-13, 09:50
הי,

איציק, הנקודה שאתה מעלה היא אכן מה שמנע ממני עד כה לבצע את השינוי.
אבל, בטיולים האחרונים שמתי לב שאני כמעט ולא עובר את ה 1000-1500 סל"ד, גם בנסיעה בחול או בעיקר שטח טכני, התוצאה של זה היא מנוע שיחסית מתאמץ אבל מאוורר שרחוק מהמהירות האופטימלית שלו.
המטרה שלי הייתה לשפר את הקירור גם במהירות זחילה ואת זה אתה מקבל עם מאוורר חשמלי שמהירות הסיבוב והתפוקה שלו לא קשורה למהירות סיבוב המנוע.
זו הייתה הסיבה העיקרת לשינוי שביצעתי.
ימים יגידו אם זה שינוי חיובי או לא, אם זה לא יהיה לשביעות רצוני, לא אתבייש לכתוב על זה כאן ולבצע ROLL BACK למצב המקורי.
סער

boaz avrahami
09-05-13, 09:59
זה שווה דיון נפרד ומעמיק לדעתי.
מחוץ לפוסט של סער.

zik5
09-05-13, 10:48
מישהוא חשב או ניסה להקטין את הפולי של משאבת המים.
מה שיתן למאוורר המקורי אפשרות להסתובב יותר מהר .????

sos4u
09-05-13, 11:20
טל,
במצב כזה יש לי פטנט שנקרא ״לדומם מנוע״, פחות רעש, פחות מזהם, ולא צריך לדאוג כ״כ הרבה ...

sos4u
09-05-13, 11:25
זיק5,
כן בהחלט. אבל אז מה יקרה בחורף? בימים קרים? המנוע לא יגיע לטמפ עבודה ייסע קר מדי .
מצד שני, הפתרון ״שלך״ שווה בדיקה לסרקולציה מהירה יותר של המים, ובשילוב עם מאוורר חשמלי, יכול להועיל...

Saar
09-05-13, 11:55
ב xj המאוורר יושב על פולי נפרד ממשאבת המים.
מן הסתם אפשר להקטין אותו.

boaz avrahami
09-05-13, 12:10
באדום הערותי


אני לא בדיוק מבין למה זה טוב
100 שנה מנועים עובדים עם מאורר מכני קירור של אהבלים וזה עובד
גם קרבורטור עובד ועברו למזרקים. רכבים רבים (כולל משאיות) עבדים כיום עם אוורור חשמלי לכן לא לפסול על הסף קטגורית.

לאחרונה יש קבוצה של כלכלנים שחושבים שהם מהנדסי מכונות עושים חישובים וכולם אומרים אמן
למה ?!

הסיבה היא לא רק כלכלית אבל גם או אפילו בעיקר.
לא מתיימר להצדיק את ההסבה לכל הרכבים אבל לפחות לגבי גרנד צירוקי ZJ עם מנוע 5.2 חקרתי את הנושא וקראתי המון חומר לפני .
בוא נבין שקיים מודל כמעט זהה לרכב הזה - מנוע 5.9 ליטר.
רכב יותר חזק ומגיע עם מאוורר חשמלי מהיצרן.

אם היצרן יודע שבשביל מנוע שמייצר יותר חום והספק, המאוורר החשמלי מתאים יותר זה אומר משהו, לא?
גם בשנתונים מתקדמים יותר עברו למאוורר חשמלי כך שהנחת העבודה שיש לזה יתרונות כלשהם.

הערה נכונה לגבי האלטרנטור - בדגם עם המאוורר החשמלי יש אלטרנטור 130 אמפר לעומת 100 ברכבי 5.2 משנת 98.
נלקח בחשבון שתדרש החלפת אלטרנטור.


לעוד אלקטרוניקה שתחסל סופית את הרכב - מערכת החשמל למאווררים אינה מתחברת לצמת החשמל ברכב. המקום היחידי שיש חיבור הוא למצמד המזגן וגם שם זה על החוט שנמצא אחרי המחבר של הצמה. בנקודה הזו אין שום נזק או ריטוש של החשמל ברכב.

לעוד חוטי חשמל וצרות באלטרנטור ובמצבר - אלטרנטור יש סיכוי שתדרש הגדלה. המצבר אצלי גדול מהמקורי כל השאר אתא מוזמן לפרט מה עוד עלול לקרות...

לעוד חוטים שמסתובבים בכל מקום - אין כמעט חוטים ואלו שיש עשויים מחוטים עבים בתקן רכב ועטופים בשרשורי. מחברים של רכב מקוריים על הציוד והיכן ששמתי חדשים הם מחברים בתקן תעופתי.

לעוד פחים הלחמות \ הברגות עד שזה נראה ....
לעוד חלקים מיוחדים שמחר כבר לא ניתן להשיג - כל החלקים סטנדרטיים מעולם הרכב ובמידה ולא ניתן להשיג משהו אין שום בעיה להחליף בשווה ערך.

ובסוף ... תצרוכת דלק ללא שינוי -על סמך איזו בדיקה אתה מבסס את הקביעה הזו? המאוורר המכני מעמיס לא מעט על המנוע והסרתו מהווה הפחתת עומס גדולה, אפילו עם נחשב שהאלטרנטור עובד יותר קשה.

רעש פעם כן פעם לא מה שבטוח שרעש לא חסר
ואחרון אחרון חביב החשוב מכולם
הטמפרטורה של תא המנוע איפה היא בכל המשוואה . מה אומרים חוטי החשמל לחום המטורף
מה אומרים המרססים בחניה אחרי שהכל מבושל טוב טוב
מה אומר שמן המנוע - הטיעון הזה נשמע לי קצת קנטרני.
מרבית הרכבים כיום עובדים בתצורה הזו ובנוסף בגלל הורדת מרכז המאוורר אנחנו יכולים לפנות חלק גדול מהאוויר החם מתחת למנוע ישר החוצה.

איפה היתרונות של הקירור בסל"ד נמוך - המקום שבו באמת דרוש קירור חזק ויעיל יותר?
איפה הורדת העומס מציר משאבת המים והארכת חייה באופן דרמטי (עם כל העלויות הנלוות להחלפת משאבה)?

למה שיהיה נזק לשמן אם הטמפרטורת עבודה שלו לא יותר גבוה?
למה שיהיה נזק למזרקים (אותה הסיבה)? מאוורר מכני מפסיק לאוורר עם כיבוי המנוע כשכל הטמפרטורה של המנוע היא סביב 100 והכול מבושל.

לא המצאנו את הגלגל.
חקרנו תוצאות של הסבות קודמות מן הארץ ומחו"ל והגענו למסקנה שהתועלת גדולה.
ניסינו לעשות קצת יותר טוב ויכול להיות שבדרך נטעה,נלמד ונשתפר.
וגם אם נחליט שכל הכיוון מוטעה אפשר בתוך חצי שעה להחזיר את המצב לקדמותו בלי שנגרם כל נזק או שינוי.

איציק

חנן-ג'יפולוג
09-05-13, 13:34
אם ההיסטוריה של האתר לא היתה כל-כך רוויה בדיונים כנ"ל, הייתי מבקש ממך בועז להסביר\להוכיח איך מאוורר חשמלי חוסך בכוח\דלק ביחס למאוורר מכני מונע פאן-קלאץ', אבל באמת אין טעם. הנושא נדוש בטירוף.

+1 לאיציק.

JustDoB
09-05-13, 20:13
חברה, אם זה לא היה ככה זה לא היה כיף...
לפחות הפעם אין פה געירות הרות אסון על בטיחות וכד'
או כמו שמישהו אמר לי שהסביר לאשתו לאחרונה - זה יותר זול מפסיכולוג ;)

boaz avrahami
09-05-13, 20:52
אם ההיסטוריה של האתר לא היתה כל-כך רוויה בדיונים כנ"ל, הייתי מבקש ממך בועז להסביר\להוכיח איך מאוורר חשמלי חוסך בכוח\דלק ביחס למאוורר מכני מונע פאן-קלאץ', אבל באמת אין טעם. הנושא נדוש בטירוף.

+1 לאיציק.

חנן

אתה מדבר בנחרצות רבה אבל לדעתי כנראה רק על סמך תאוריה.
ההפרש כל כך מורגש שזה בכלל לא שאלה.
אם אתה רוצה הוכחה בוא ואתן לך לנהוג עם מאוורר חשמלי ועם פאן קלאץ׳.
זה עשר דקות עבודה להחליף בינהם.

קראתי את הדיונים הישנים בנושא וגם שם הדעות מתחלקות בין אלו שניסו לאלו שמדברים רק על תאוריות.
כמעט כל מי שביצע את המעבר, בין עם בארץ ובין אם בארה״ב, מרוצה מאוד מהתוצאה ולא חזר אחורה.

חנן-ג'יפולוג
09-05-13, 21:18
היה לי חבר שנשבע בכל מה שיקר לו שבכל פעם שהוא שוטף את הפנטיק מוטור שלו האופנוע "סוגר" עוד 10 קמ"ש.
גם לבתי אני ממליץ לא להכניס מזלג לשקע בקיר, רק על סמך תיאוריה.

boaz avrahami
09-05-13, 21:32
אתה מעקר את הדיון בצורה מתנשאת.

אם היית צודק ומהנדסי הרכב היו מחזיקים בדעה כשלך קרוב לוודאי שהיינו רואים הרבה יצרנים שמייצרים פאן קלאץ׳ בעוד שהמציאות מראה אחרת. ממש הפוך אפילו.
אפילו גיפ, שמייצרים כיום מנועים עם הספקים גדולים מבעבר עברו כבר מזמן לחשמלי.

איך אתה מסביר את העובדה הזו?

shmil
09-05-13, 21:45
היה לי חבר שכל פעם שלא היה לו מה להגיד היה אומר "היה לי חבר...." וגו'.

חנן, מנסיוני שלי, יש תוספת כח מורגשת עם ההסבה, ומנסיון של זמן רב עם מאוורר חשמלי - החום יציב יותר, החום בזחילה בשטח בסל"ד נמוך נכון יותר, ואין שום צריכת חשמל בנסיעה בין עירונית.
אצלי המצב הוא כזה שגם עם מזגן, בנסיעה בין עירונית - אין ונטה עובדת.

וברצינות - אני לא זוכר רוויה בדיונים בנושא, ואני גם יודע שכל מי שהסב והרבה הסבו, ואיש לא עשה רול באק ולכולם רק שבחים.

איציק - 4X6ZH
09-05-13, 21:47
אני הכנסתי את הסיבה המרכזית בתגובתי . הכל בגלל הכלכלה
יותר זול ביצור
בעל יכולת השמדה עצמית
פוטציאל גדול לנזק כבד לרכב ... שבעצם ישבית את הרכב ויביא לקניית רכב חדש .
נכון הרכב יותר שקט
חוץ מזה ? יש יותר מקום להכניס ידיים
לדעתי ומנסיוני הדל המאורר שיש לו ויסקו הוא השילוב המנצח
כמה טיפש כמה חכם .

אתם עוד ראיתם את תעלולי המפלצות בפרק מאוררים מבוקרי מחשב
אז במקרה הזה המאורר חשמלי פשוט
שכל מה שהוא עושה עושה הויסקו טוב ממנו ובחצי מחיר

איציק

חנן-ג'יפולוג
09-05-13, 21:57
לחזור לזה זה לחזור לדיונים שכבר היו. לא נראה לי שמשהו השתנה.
לגבי ההתנשאות, אני מצטער שזה נשמע ככה, אבל הנסיון מלמד שאנשים מאמינים במה שבא להם, לא תמיד עם קשר למציאות (במדינה שבה יש ליותר מ85 אחוז מהאוכלוסיה חבר דמיוני לא נראה לי שצריך הוכחה למשפט הזה). כשאראה הסבר רציני ליתרון החשמלי על המכני, עם נוסחאות אנרגטיות שכוללות מספרים אמיתיים, אולי אשתכנע. עד עכשיו לא זכור לי אפילו הסבר בודד כזה. הסברים הפוכים היו גם היו. אפילו תוצאות מספריות אמפיריות, ללא הסבר נלווה, אני לא זוכר שהיו פה.

boaz avrahami
09-05-13, 22:18
איציק

מעניין אותי מה דעתך על המכני בהקשר לנקודות הבאות שנחשבות לחסרון גדול בעיניי:

מקצר חיי משאבות מים,
חסר בספיקה בסלד נמוך
רצועת השמירה שלו על טמפרטורה היא גסה ולא מדוייקת.
מסתובב גם כאשר לא צריך וגורם לעבודת מנוע קרה מדי בימים קרים.
מסתובב ללא צורך במהירות שיוט.

Saar
09-05-13, 22:28
בועז, אני לא חושב שהמכני גורם ל״עבודת מנוע קרה מדי בימים קרים״
בדיוק בשביל זה יש טרמוסטט וופאן קלאץ

raanan
09-05-13, 22:35
מסתובב גם כאשר לא צריך וגורם לעבודת מנוע קרה מדי בימים קרים.
אתה נוסע בלי תרמוסטט ? אם לא,
אזי לא מבין מדוע המנוע קר מידיי בחורף.

רענן

boaz avrahami
09-05-13, 22:46
טרמוסטט הוא הגבול הנמוך של העבודה ולא טמפרטורת העבודה הטובה ביותר.
הטרמוסטט נפתח ב 90 והמנוע אמור לעבוד ב 100

talw
09-05-13, 23:28
היה לי חבר שנשבע בכל מה שיקר לו שבכל פעם שהוא שוטף את הפנטיק מוטור שלו האופנוע "סוגר" עוד 10 קמ"ש.

איזה פנטיק ? אינדורו?קבלרו?קומפטישן?, דווקא יש לי אחלה סיפורי וודו על ג'ילרות,ודרבי יומבו כתומה אחת שהיתה מניעה הפוך ונוסעת אחורה.

וברצינות ,אתם מתפזרים,תנסו למקד את הדיון על תפוקת הקירור בסרק/סל"ד נמוך, עם כל המשמעויות הנלוות לדבר.(שם הבעיה לשמה התכנסנו,לא?)

coas
10-05-13, 15:41
יעיל יותר או פחות, אמין יותר או פחות....
לטעמי כל עוד התחביב מספק עוד הנאה וסיפוק- דייני. לא הכל נמדד במונחי עלות/תועלת/אמינות.

גם מניסיוני ההסבה מקנה שיפור מוחשי.

talw
10-05-13, 21:42
אשר שלום
אנשים פה מדברים על תוספת חוג נוסף של 30A מהמצבר( במצב עבודה,בהנעת/כיבוי הונטה אני מאמין שיש ספייקים גבוהים פי כמה) ,מדברים גם על החלפת אלטרנטור לגדול יותר,השאלה שלי -מה קורה בסל"ד סרק של האלטרנטור עם כל מפלי המתח/זרם הפתאומיים האלה ?,מה ההשפעה על מערכות הרכב? אין בקר מתח אוטומטי משתנה ייעודי לפרוייקט כזה?

boaz avrahami
11-05-13, 09:14
בכל רכב כמעט יש כיום מאוורר חשמלי...
לא החלטתי אם לצחוק או לבכות מכל הדרמה המיותרת.
ספייקים צריכת חשמל מוגדלת.... למה להגזים?!?!

היי, תסתכלו מה יש מתחת למכסה המנוע של האוטו שלכם.

coas
11-05-13, 09:23
אשר שלום
אנשים פה מדברים על תוספת חוג נוסף של 30A מהמצבר( במצב עבודה,בהנעת/כיבוי הונטה אני מאמין שיש ספייקים גבוהים פי כמה) ,מדברים גם על החלפת אלטרנטור לגדול יותר,השאלה שלי -מה קורה בסל"ד סרק של האלטרנטור עם כל מפלי המתח/זרם הפתאומיים האלה ?,מה ההשפעה על מערכות הרכב? אין בקר מתח אוטומטי משתנה ייעודי לפרוייקט כזה?

5 שנים אחרי ההסבה, כאשר תתעורר אחת מהבעיות שציינת אשמח לספר על כך.

moriseven
11-05-13, 10:07
5 שנים אחרי ההסבה, כאשר תתעורר אחת מהבעיות שציינת אשמח לספר על כך.

גם אצלי, עובד כבר 5 שנים, בלי שום בעיה, טפו טפו, מלח מים ;)

JustDoB
11-05-13, 15:49
אני סוגר 4 שנים מההסבה. מבסוט מאוד. טפו טפו

Saar
11-05-13, 17:23
חזרתי עכשיו מניסוי כלים במשל"ט 21.

בשיא המאמץ הגעתי ל 109 מעלות כשהאוטו עומד בזוית די מפחידה אחרי הקיר הראשון שאחרי העיקול ימינה (ומזגן דולק).
(מה שהכי הפחיד אותי, היה נוזל קירור ירוק שנזל לי מכיוון האגזוז בכמויות מכובדות, כיוון שהייתי בשיפוע מטריד למדי, החלטתי שקודם אצא מהשיפוע ואז אבדוק מה קורה.
לשמחתי גיליתי שמיכל פרסטון התפוצץ לי בתא המטען :)
- מישהו יודע איך מנקים את זה מהשטיח של האוטו??? )
רוב הזמן האוטו היה סביב ה 99-101 מעלות.בקטעי הירידה - 95-6 עם מזגן (וונטת מזגן עובדת)
סער

sos4u
11-05-13, 19:20
נסה לפרק לחלוטין את הוונטה בחזית ולהשאיר רק את המאוורר החשמלי.
יש מצב שהיא רק מפריעה.

יש אפשרות להוסיף פרסוסטט על צנרת המזגן שתפעיל את המאוורר החשמלי שלך, לפי צרכי המזגן. [ דבר עם עמוס מזגנים ], ולא באופן קבוע.

בהצלחה

Saar
11-05-13, 19:56
הונטה של המזגן עובדת רק עפ"י דרישה.
אני מפעיל אותה ידנית כשאני רוצה.
לפי מה שאני ראיתי היא עוזרת בקירור.

asafk
11-05-13, 20:41
חזרה לדיון התיאורטי... לגבי תוספת כוח - לא צפויה תוספת כוח אמיתית. אבל התחושות שלכם לא משקרות - המנוע עולה מהר יותר בטורים כי הורדתם לו מסה מסתובבת די גדולה.


אסף.

השועל
12-05-13, 12:17
ההודעה הועברה לשרשור ניסוי כלים..

AvigdorAharon
17-05-13, 21:44
גם אני מתלבט ארוכות בהסבה, ובכל זאת לא עושה אותה. הסיבה היחידה שהמאוורר החשמלי טוב מהמכני היא קירור יעיל בסל"ד סרק.
לגבי תוספת כוח, מי מסוגל להרגיש ב1-2 כ"ס תוספת?
מצד שני, אני מצרף קישור לפורום אמריקאי לגבי אנשים שחזרו למכני...

http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=506748&highlight=fan+blades

תקראו טוב טוב לפני שאתם מסבים

רעיון שקיבלתי מחנן הוא לחפש מאוורר עם מספר רב יותר של כנפיים. מצאתי משהו מעניין, אם יצא אל הפועל, אשמח לדווח.

אביגדור

boaz avrahami
17-05-13, 22:34
אביגדור,

צריך לקחת יום חופש בשביל לעבור על כל השרשור הזה. עדיף שתפנה לנקודות רלוונטיות.

בכל מקרה, הקישור מדבר על wj ששם המאוורר הוא למיטב זכרוני הדר אולי/חשמלי.
לך יש בכלל zj
ואת כל זה הדבקת בשרשור ששיך להסבה ב xj
סלט שלם

AvigdorAharon
20-05-13, 22:40
אביגדור,

צריך לקחת יום חופש בשביל לעבור על כל השרשור הזה. עדיף שתפנה לנקודות רלוונטיות.

בכל מקרה, הקישור מדבר על wj ששם המאוורר הוא למיטב זכרוני הדר אולי/חשמלי.
לך יש בכלל zj
ואת כל זה הדבקת בשרשור ששיך להסבה ב xj
סלט שלם

סלט פירות זה טעים...

בסך הכול הראתי שישנם אנשים שחוזרים חזרה למכאני, זה הכול.
אם השרשור הוא XJ אז אסור לרשום ZJ או WJ?

אני קורא את מה שאתם עושים ועדיין לא בטוח שזה הפתרון האולטימטיבי לקירור בסל"ד נמוך.

אביגדור

boaz avrahami
20-05-13, 23:17
רק שב wj המאוורר לא בדיוק מכני.
הוא הדראולי עם פיקוד חשמלי בשנים הראשונות ובהמשך לא תאמין... חשמלי מקורי.

מה תגיד על כך?

חנן-ג'יפולוג
20-05-13, 23:24
בדיוק על זה השרשור הנ"ל מדבר. על הרכבת מאוורר מכני עם פאן-קלאץ' במקום החשמלי המקורי, שלטענת הגולשים לא אמין ולא מקרר מספיק טוב.

boaz avrahami
21-05-13, 00:25
נפלא...
אז כולם לא מרוצים

grand
21-05-13, 07:50
נו...
99% עשו הסבה ממכני לחשמלי כדי לפתור בעית חום,
בא חכם אחד והחליט לנסות מאוורר מכני במקום חשמלי, נו שוויין...
אני עד היום מתוך הרגל טראומטי מימי ה ZJ העליזים מגניב בטיול שטח ביום חם כל דקה מבט לעבר שעון החום, ובכל פעם מברך את בורא הג'יפים שלא עשהו מכני.

Saar
26-05-13, 16:40
חזרנו מטיול בצפון,
אתמול בצהריים, בעליה לגמלא, נסיעה עם מזגן, הגענו ל 105 מעלות (על הכביש)
אח"כ, בשטח, לא עברנו את ה 98 מעלות.
נראה לי שמבחינה זו, המהלך היה מוצדק.
סער

JustDoB
26-05-13, 20:45
נראה לי שמבחינה זו, המהלך היה מוצדק.
מברוך, יאללה, לפרויקט הבא.

boaz avrahami
26-05-13, 21:12
חכה חכה...
הימים החמים באמת מגיעים רק לקראת סוף השבוע הקרוב.

אגב, נתון שנדמה לי שאני רואה גם אצלך, בנסיעה מנהלתית עם מזגן הטמפרטורה הממוצעת גבוהה יותר לעומת טמפרטורה ממוצעת בנסיעת שטח רגילה... לא משהוא רציניים אבל הפוך מההיגיון.
מזגן = מאוורר עובד במהירות נמוכה.
יכול להיות שבנסיעה על כביש הוא מפריע לרוח?

Saar
26-05-13, 21:35
בועז,

המזגן אצלי עובד עם וונטה משלו (מקורית, 11" )
עליית החום בנסיעת כביש היא במאמץ, לא סתם כביש (העליה של גמלא די ארוכה והיה חם בסופ"ש הזה...)

השועל
27-05-13, 09:19
אבל גם היום עם המאוורר המכני, ובאותם תנאים אם לא קצת יותר קיצוניים, אני אם אותם הטמפרטורות כמו שלך.. אז מה השדרוג?
בעצם עזוב, אל תענה..

אף פעם לא הבנתי את השדרוג הזה.

Saar
27-05-13, 09:33
דני,

בשטח, בד"כ הייתי עובר את ה 100.
דווקא בשטח יש כאן שיפור מסויים.
על הכביש - אין שום שיפור.
סער

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 10:09
מה רע בטמפ' נוזל קירור מעל 100 מעלות?
בברלינגו למשל המניפה נכנסת לעוצמה גבוהה רק ב110 מעלות.
כל עוד אין רתיחה, 125-128 מעלות, אין בעיה.

זה מלחיץ מישהו שהוא רואה 110 מול העיניים? שישים איזולירבנד על השעון על התחום שעד 115 מעלות. ע"פ השרשורים האלה ניתן להבין בצורה טובה יותר את היצרנים שמעדיפים לא להתעסק בתלונות סרק של לקוחות ושמים רק נורת חום יתר או שעון שמשקר ומראה אמצע סקלה כל עוד הטמפ היא בין 75 ל115 מעלות.

boaz avrahami
27-05-13, 10:34
המזגן לא מקרר יעיל / לא מורגש מעל 105
זו סיבה מספיק טובה?

shmil
27-05-13, 10:36
זה מלחיץ מישהו שהוא רואה 110 מול העיניים?
כן.
למען האמת.
מאד.

ולמה?
כי רתיחה של מיים רגילים היא ב-100, וכנראה שלעולם לא נסמוך על איכות המים שיש לנו ברדיאטורים במליון אחוז.

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 10:42
המזגן לא מקרר יעיל / לא מורגש מעל 105
זו סיבה מספיק טובה?
אם זה המצב אצלך, אז כן.

tzagi
27-05-13, 10:51
איציק סתם ראליסטי
העובדות היבשות הן פשוטות: עוד לא נבנה פאן חשמלי שמסוגל להזיז אויר כמו מכני
כן כן....מכיר כול הסיפורים, מכיר גם את תופעת הפלסיבו.

וסער, אפילו אני יודע בוודאות שמשעמם לך רצח ואתה חייב חופשה.

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 10:51
כן.
למען האמת.
מאד.

ולמה?
כי רתיחה של מיים רגילים היא ב-100, וכנראה שלעולם לא נסמוך על איכות המים שיש לנו ברדיאטורים במליון אחוז.
את זה אני לא ממש מבין. יש לי נוזל קירור מקורי (ויקר) לונג לייף של וולוו. המערכת בלחץ. למה לחשוב שהמים ירתחו בפחות מ125 מעלות?

tzagi
27-05-13, 11:00
את זה אני לא ממש מבין. יש לי נוזל קירור מקורי (ויקר) לונג לייף של וולוו. המערכת בלחץ. למה לחשוב שהמים ירתחו בפחות מ125 מעלות?

אתה מנסה להשתמש בהגיון, זה לא ברוח האתר.

השועל
27-05-13, 11:03
תפסיקו לשים מים מהברז או בצבע ירוק.. זה יגמור לכם את המנוע ואת כל מערכת המים לפני..

שימו יקר וטוב (וזה אגב לא כזה יקר.. כולה 60-80 ש"ח בערך לגלון..).
חנן צודק ואני בהחלט מסכים איתו.

shmil
27-05-13, 11:36
את זה אני לא ממש מבין. יש לי נוזל קירור מקורי (ויקר) לונג לייף של וולוו. המערכת בלחץ. למה לחשוב שהמים ירתחו בפחות מ125 מעלות?
שאלה מעניינת.
אשאל את הפסיכיאטר שלי :)

tzagi
27-05-13, 11:41
תפסיקו לשים מים מהברז או בצבע ירוק.. זה יגמור לכם את המנוע ואת כל מערכת המים לפני..

שימו יקר וטוב (וזה אגב לא כזה יקר.. כולה 60-80 ש"ח בערך לגלון..).
חנן צודק ואני בהחלט מסכים איתו. ההבאים


+3
למען הדורות הבאים
הנוזל הכי טוב שהומצא אי פעם להעברת חום ( ועדיין לא המציאו משהו יותר טוב- ירוק או כתום)

זה מים מהבדז.

איציק - 4X6ZH
27-05-13, 13:50
למען הפרטוקול לדורות הבאים

מים רותחים ב 100 מעלות C בלחץ גובה פני הים
החרמון בהרים הם רותחים בפחות מ 100
ובים המלח ביותר מ 100
ובתנאי שפקק הרדיאטור לא סוגר את המערכת ( שהלחץ האטמוספרי יפעל על המים )
אז בכמה רותחים מים כשהם סגורים עם פקק לחץ .... הרבה יותר מ 100 ( זה כבר תלוי באיזה נוזל קירור מדובר )
אחת הסיבות לשימוש בנוזל קירור ( שהוא לא מי ברז ) זה הצורך להעלות את נקודת הרתיחה ( במקומות מסוימים גם להוריד את נקודת הקיפאון )


איציק

מוני אורבך
27-05-13, 14:47
בשימוש במאוורר חשמלי מגעים לשליטה הרבה יותר גבוהה על טמפרטורת המים.
מאוורר מכני מאפשר מהלך טמפרטורה גדול מאוד (בגלל שהוא מכני "טיפש")
זה יכול לנוע בין 80 ל 110 בלי שום בעיה.
מאוורר חשמלי נותן לך שליטה מלאה על הטמפרטורה, אני לדוגמא מיצב את הטמפרטורה בהפרש של 3 מעלות !
עד כמה זה חשוב? אולי לא כל כך במנועים הטיפשים שלנו.
האם כדאי להכנס לשינוי כזה? אולי לא..

אישית, אני לא רציתי בכלל להכנס לשינוי הזה.
אבל בגלל שהמאורר שלי לא בדיוק יושב באותו קו של הרדיטור (ולכן לא קירר טוב מספיק)
ובגלל שפעם בגלל תושבת מנוע שנקרעה, והרדיטור שלי חורר.
החלטתי שאני רוצה שליטה מלאה במערכת הקירור.
לא עוד מאוורר מכני שעושה מה שהוא רוצה וזז לאן שהוא רוצה.
בחשמלי השליטה מלאה, היכן המאוורר ימוקם מתי יפעל מה טווח הטמפרטורות של המנוע, הכול בשליטה.
אז שכל אחד יעשה את מה שנכון בעיניו..

boaz avrahami
27-05-13, 14:51
ההבאים


+3
למען הדורות הבאים
הנוזל הכי טוב שהומצא אי פעם להעברת חום ( ועדיין לא המציאו משהו יותר טוב- ירוק או כתום)

זה מים מהבדז.

לא הבנתי מה ניסית לכתוב ואם אתה ציני.
מיים אולי מעבירים הכי טוב חום אבל נק' הרתיחה שלהם נמוכה מאשר תערובת של מים עם אתילן או פרופילן גליקול.
מי ברז מכילים מלחים ועל כן קורוזיביים.

אפשר גם להרחיב את הדיון להשפעות הקוויטציה במנועים מסויימים.

בקיצור, אתם שוללים את הנושא בצורה עיוורת כמו שאחרים מצדיקים את ההסבה בצורה עיוורת.
אני עוד לא גיבשתי מסקנה חד משמעית כי הניסיון שלי קצר עם ההסבה כרגע.
מלכתחילה ברור היה לי שיש יתרונות וחסרונות לכל שיטה ואין שום שיטה שהיא מושלמת. אני מנסה למצוא את האופטימלית לסוג השימוש שלי ואם ארגיש שטעיתי אוכל תמיד לפרק ולחזור למקור.
אין שום סיבה שאסע עם משהו פחות מוצלח ממה שכבר היה לי...

מוני אורבך
27-05-13, 15:04
גו צודק, לצערנו..
הנוזל הזול ביותר שמוליך חום באופן הטוב ביותר הוא מים.
הבעיה שיש לו תכונות נוספות שיוצרות בעיה אם משתמשים בו כנוזל קירור.
נקודת רתיכה נמוכה, קרוזיה, חוסר שימון, קווטציה ועוד
לכן מוסיפים לו חומרים (שמפרעים להולכת החום) בכדי לנטרל קצת את התכונות הללו.

סתם דוגמא, שמן רותח בטמפרטורה הרבה יותר גבוהה, ממים, ולא יוצר הפרשי מתח.
אבל הוא מוליך חום ממש גרוע )-:

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 15:05
בקיצור, אתם שוללים את הנושא בצורה עיוורת כמו שאחרים מצדיקים את ההסבה בצורה עיוורת.
מלכתחילה ברור היה לי שיש יתרונות וחסרונות לכל שיטה ואין שום שיטה שהיא מושלמת. אני מנסה למצוא את האופטימלית לסוג השימוש שלי ואם ארגיש שטעיתי אוכל תמיד לפרק ולחזור למקור.

אתה מקצין את זה, לפחות לגביי.
אני לא שולל את זה. לא בצורה עיוורת ולא בכלל. כמוך אני רואה יתרונות וחסרונות ומנסה להבהיר אותם, גם לי.
ישנם דברים שנאמרו כאן שהם מופרכים לחלוטין, כמו למשל שהמכני גורם למנוע לעבוד בטמפ' נמוכה יותר (זו בכלל עבודה של הטרמוסטט, בדיוק כמו בנסיעה מהירה בסיביר), ועוד. עם זאת, אני לא פוסל. אם זה פותר למישהו בעיה ספציפית ברכב הספציפי שלו, טוב. אם זה בשביל הסקרנות, גם טוב. בנוסף, כדאי גם להיות מודעים לשינוי בMTBF כתוצאה מתוספת רכיבים למערכת, בפרט אם הם מדילאקסטרים.
בכל מקרה, בסה"כ דעות טכניות. אין כאן כוחות האור מול כוחות החושך והאמוציות לגמרי לא רלוונטיות כאן.

boaz avrahami
27-05-13, 15:20
אם הכנסנו MTBF משוואה אני חושב שארוויח בעניין המשאבת מיים שעשיו אין לה עומס של המאוורר.
מעניין לשמוע מה לדעתך יפגע?

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 15:25
22 שנים לא החלפתי משאבת מים באף רכב שלי. עקב כך אני לא לגמרי משוכנע בצורך בשיפור האמינות של המכלול הנ"ל.

אני לא יודע לומר מה ייפגע. אני כן יודע לומר שהייתי מעורב בתכנון מערכות אלקטרוניות ואם נפשט את הנוסחאות למילים נראה ש"ככל שיש יותר רכיבים המערכת תתקלקל יותר". ברור שלא גיליתי כאן דבר חדש לאף אחד. וזה עוד לגבי רכיבים שיש עליהם דירוג יצרן של MTBF , מה שאני בטוח שאין ברכיבים מדילאקסטרים ואם היה אז הוא היה נמדד בדקות. לא בשנים.

boaz avrahami
27-05-13, 15:51
טויוטה זה לא ג'יפ... ;) גם הנפח מנוע שונה מהותית - משאבות מים בג'יפ הולכות מדי פעם.

אין לי רכיבים מדיל אקסטרים - אני ממש בכיון השני - המערכת אצלי בנויה מרכיבים מושקעים.

חיבורי החשמל אצלי הם בתקן תעופתי , מאוורר אוטומוטיבי תקני, ממסרים של HELLA כולל בתים איכותיים, בקר דיקסל כולל הרגש, חוטי חשמל עבים.
השקעתי לא מעט מחשבה וקריאה בתכנון ולא חסכתי בחומרים - אחרי הכול מדובר במערכת קריטית מאוד.
ולמרות זאת אני מתכנן להתקין במקביל WATCH DOG מצפצף למקרה של טמפרטורה של 110 מעלות.

איציק - 4X6ZH
27-05-13, 15:55
הרבה יותר פשוט
והרבה הרבה יותר זול
והרבה יותר אמין
זה להתקין מראש
WATCH DOG איכותי וסע לשלום

איציק

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 16:38
סער כתב שהוא השתמש ברכיבים מדילאקסטרים.

Saar
27-05-13, 16:46
חנן, מתי כתבתי את זה?
הריליים שלי נקנו מאיביי (חנות באנגליה)
המאוורר נרכש מחנות מארה"ב (רוק אוטו)
הבקר של דיקסל.
שלא תבין לא נכון, ה MTBF של המערכת אצלי בודאי גבוה מאשר עם מאוורר מכני, מהסיבה הפשוטה שישנם הרבה יותר רכיבים שמעורבים בתהליך.

אני מקווה שזהו שיפור ולא רק שינוי, ימים יגידו.
סער

חנן-ג'יפולוג
27-05-13, 16:52
בתגובה מספר 6.

eysham
27-05-13, 17:00
שלא תבין לא נכון, ה MTBF של המערכת אצלי בודאי גבוה מאשר עם מאוורר מכני, מהסיבה הפשוטה שישנם הרבה יותר רכיבים שמעורבים בתהליך.
סער

אתה מתכוון נמוך...
כשיש הרבה רכיבים הלמבדה גבוהה והזמב"ת נמוך

Saar
27-05-13, 17:21
חנן,

אני לא רואה איזכור לדיל אקסטרים בתגובה #6.
(יש איזכור לדיקסל - החברה של הבקר)
איל, צודק, טעות שלי.
סער

boaz avrahami
27-05-13, 17:41
אתה מתכוון נמוך...
כשיש הרבה רכיבים הלמבדה גבוהה והזמב"ת נמוך

אלא אם אתה מוסיף רכיבים בשביל למנוע single point of failure

boaz avrahami
27-05-13, 17:56
סער, המפסקים העוקפים שלך מדיל אקסטרים

eysham
27-05-13, 18:41
אלא אם אתה מוסיף רכיבים בשביל למנוע single point of failure

אתה בטוח שאתה רוצה להיכנס לזה??

איך שלא תהפוך את זה, ה-MTBF יורד ככל שיש יותר מכלולים.
יתירות עוזרת ל-MTBCF

ובכלל, מה שמעניין בפועל זה לא MTBF או MTBCF אלא A (זמינות) שמושפע גם מ-MTTR ומקיום חלקי חילוף, ידע להחלפה, FR וכלי עבודה.
וכמובן בתלות בפורפיל משימה, תנאי סביבה וכד'...

על רגל אחת... :)

Saar
27-05-13, 19:08
וואלה, צודק, שכחתי מזה לגמרי.
נראה לי שזה "עובר" לא? :)

ד ו ר ו ן
27-05-13, 20:30
אם הכנסנו MTBF משוואה אני חושב שארוויח בעניין המשאבת מיים שעשיו אין לה עומס של המאוורר.
מעניין לשמוע מה לדעתך יפגע?

אחרי חצי מליון ק״מ החלפתי בצורה יזומה את משאבת המים ברכב שלי, משאבה שמחובר אליה מאוורר מכני.
שוב, החלפה יזומה.
בבחינה לאחר הפירוק לא נצפה כל סימן לבלאי.

חצי מליון זה מספיק MTBF ?

AvigdorAharon
30-05-13, 21:52
אבל גם היום עם המאוורר המכני, ובאותם תנאים אם לא קצת יותר קיצוניים, אני אם אותם הטמפרטורות כמו שלך.. אז מה השדרוג?
בעצם עזוב, אל תענה..

אף פעם לא הבנתי את השדרוג הזה.

השדרוג הזה טוב לקרור בסל"ד נמוך, זה הכול.
אני כרגע מחפש מאוורר עם 12 כנפיים, ברגע שאמצא ואחליף, אוכל לדווח אם היה כדאי.

אביגדור

Saar
11-06-13, 11:11
הי,

כמו שציינתי בשרשור, קניתי שני רדיאטורים (תודה למכס שהחזיק אחד במשך חודש! כך שהיינו בטוחים שנעלם בדרך לארץ)
כך שאם מישהו מעוניין לשדרג את הרדיאטור שלו לרדיאטור אלומיניום מלא (אין דודי פלסטיק, הכל אלומיניום מרותך) 2 שורות של צמפיון, זה הזמן.
מודעה פורסמה בלוח, כמובן שאפשר לפנות אלי גם בפרטי.
סער

Saar
11-09-13, 11:24
סוף דבר?
החלפתי היום בחזרה למאוורר מכני.
הסיבות:
החשמלי עבד קשה יחסית, אולי בגלל הצפיפות, אולי בגלל המבנה שלו, אך בשורה התחתונה, היה לו קשה יחסית להוריד את הטמפרטורה.
אבל, הסיבה העיקרית, פסיכולוגית לחלוטין - מצאתי את עצמי כל הזמן מסתכל על מד החום ומחכה לראות שהוונטות מתחילות לעבוד, אותי זה שיגע.
סער

boaz avrahami
11-09-13, 13:11
זה מעניין - גם אני סובל מאותו השגעון.
חשבתי לוותר על המהירות הנמוכה כי ממילא המזגן מפעיל אותה ואז לחבר זמזם קולי שיתריע על טמפרטורה מעל 107 מעלות.
זמזם פחות מעשרה שקלים.

עד עכשיו החיסכון בדלק די שולי - לא יותר מחמישה אחוז.
מצד שני המצערת מרגישה תמיד יותר זריזה.

ללא ספק הפאן קלאטש סיפק יותר שקט נפשי אבל יש בזה עניין פסיכולוגי בוודאות

Saar
11-09-13, 13:29
בועז, אני מכיר אנשים שעושים מ"עניין פסיכולוגי" קריירה, לא צריך לזלזל בזה ;)
לגבי המצערת, יתכן שהאוטו ירגיש זריז יותר עם מאוורר חשמלי, אבל גם לפני ההחלפה לא היה חסר לי כח/זריזות.
עדיין לא נסעתי עם הפאן קלאץ החדש, אחה"צ נראה...
סער

AvigdorAharon
11-09-13, 22:17
לאחר חפירות אני חושב שיש לי סטרט אפ...מנוע 5.2 מגיע עם מאוורר בעל 5 כנפיים לא סימטריות, מנוע 4.0 מגיע עם 7 כנפיים כמו בסופה. אולי זו הסיבה שמרבית בעלי ה 5.2 מחליפים למאוורר חשמלי ולא הצלחתי למצוא אף אחד שהחליף למאוורר חשמלי במנוע 4.0. מישהו בפורום אמריקאי הציע לי לחפש מאוורר עם 11 כנפיים של האמר H3 אז אני צריך להחליט אם אני מתחיל בפרויקט. בכיפור הקרוב תתקבל ההחלטה, עד כה נישאר עם מאוורר מכני. מצטער שאין לי ENTER במחשב ואני לא יכול להוריד שורות בפוסט... אביגדור

boaz avrahami
11-09-13, 22:37
אם אתה מחפש ספיקה יותר גבוהה אתה יכול לשים פאן קלאץ hd.
יש לי כזה של הידן חדש למכירה...

JustDoB
12-09-13, 00:03
סער תהיה לי בריא, חתיכת סיבוב עשית, אבל כרגיל, סחתיין על היסודיות.
אני מודה שגם אני משקיע הרבה תשומת לב לכניסה ויציאה של המאוורר לעבודה ומוצא את עצמי מקשיב טוב טוב או מחפש קפיצה רטנה במד הטעינה כדי לזהות את זה.
אגב בועז אני ויתרתי מזמן על המהירות הנמוכה הגבוהה נכנסת ב 105 ומפסיקה ב 95 והכל טפו ופו טפו מאוזן.

talw
12-09-13, 00:30
לאחר חפירות אני חושב שיש לי סטרט אפ...מנוע 5.2 מגיע עם מאוורר בעל 5 כנפיים לא סימטריות, מנוע 4.0 מגיע עם 7 כנפיים כמו בסופה. אולי זו הסיבה שמרבית בעלי ה 5.2 מחליפים למאוורר חשמלי ולא הצלחתי למצוא אף אחד שהחליף למאוורר חשמלי במנוע 4.0. מישהו בפורום אמריקאי הציע לי לחפש מאוורר עם 11 כנפיים של האמר H3 אז אני צריך להחליט אם אני מתחיל בפרויקט. בכיפור הקרוב תתקבל ההחלטה, עד כה נישאר עם מאוורר מכני. מצטער שאין לי ENTER במחשב ואני לא יכול להוריד שורות בפוסט... אביגדור

אני לא יודע אם ההגדרה של מספר הכנפיים היא ההגדרה שקובעת ,יש גם הגדרה ל pitch ,גודל וצורה של כנף מסויימת שקובעת גם את כמות ספיקת האוויר .

-->