PDA

צפייה בגרסה מלאה : יישור קו מתמשך בצ'ירוקי XJ 2001 (מחזיר שמן אחורי, סעפת פליטה)



erzliberman
09-05-13, 15:44
טוב.. אני עכשיו נוסע על JEEP זה חמישה חודשים לפני כן היה סופה (שחוץ ממנוע לא הייתי מכנה אותה Jeep), פאג'רו וג'ימני (וכן בסדר הזה) :D

אני יכול לסכם שאני מבחינתי לא יורד מהאוטו הזה גם אם אני צריך למשכן את הבית עוד הפעם!!! פשוט עונג צרוף.

קניתי את האוטו עם נזילה קטנה שמיד לאחר טיפול שבו גם החליפו תושבת גיר פסקה מעצמה (יש לציין כי לא הוחלף מחזיר שמן אחורי אלא רק פילטר + שמן)

הנזילה חזרה לאחר איזה חודשיים כאשר הטיפות נופלות בול על האגזוז שמין הסתם גורם לריח לא נעים מה שהוביל לכך שאשתי לא מוכנה לנסוע על האוטו (לא יודע אם זה דווקא רע בהכרח :)).

כמו כן נשמע שיש רעש של סדק בסעפת פליטה אומנם לא חזק אבל מתחזק מחודש לחודש.

נראה כי הנזילה נובעת ממחזיר שמן אחורי עייף, במוסך שלי נאמר לי שצריך לפרק גיר בשביל להחליף ונתנו הצעת מחיר של 2500 שח!!! כמובן שמהפחד לא שאלתי על הסעפת (יש לציין כי טיפלתי במוסך הזה מספר פעמים גם ברכבים קודמים ובד"כ הוא הוגן במחיר פשוט נראה לי שאין לו מושג באמריקאיות)

השאלה שלי היא כזו-

א. האם באמת צריך לפרק גיר על מנת להחליף מחזיר שמן אחורי - אני הייתי בטוח שצריך לפרק רק קרטר כמו בסופה (אותו מנוע לא?)
ב. במידה וצריך להוריד גיר אין לי שום כוונה לעשות זאת בעצמי - אשמח להמלצה על מוסך באזור השרון שיעשה זאת תמורת סכום הגיוני יותר
ג. במידה ולא צריך לפרק גיר- כמה מורכב זה לעשות זאת בעצמי האם נדרשים כלים מיוחדים?
ד. סעפת- תכלס האוטו רקוב ולמרות שלא ראיתי את הסעפת אני בטוח שהיא נראית כמו שהיא נשמעת לכן הייתי שמח להחליפה בחדשה. שוב כמה מורכב זה לבצע זאת בעצמך? למיטב הבנתי יש לפרק את סעפת היניקה על כל חיישניה ומרכיביה השונים וזה משהו שטרם עשיתי.


שוב מפאת חוסר זמן ולאור העובדה שהרכב הנו הרכב העיקרי שלי אין מצב להעמיד אותו לשבוע.

תודה מראש

ארז

Saar
09-05-13, 21:22
אין צורך לפרק גיר על מנת להחליף מחזיר שמן אחורי של המנוע.
אם אתה הבנת בודאות את מה שאמרו לך במוסך, ואם הם הבינו אותך, זה הזמן להחליף מוסך.
ע"מ להחליף מחזיר שמן, יש להוריד את הקרטר, לפרק את ה"מוט" שמחזיק את כל המיסבים ביחד ( זה רק מוט, אתה לא באמת מפרק את המיסבים, רק משחרר אותם "קלות", אבל תזדקק למפתח מומנט על מנת להרכיב בחזרה)
זה מאוד דומה לסופה, אך זה שונה - בסופה אין את המוט הזה.
כמו כן, המחזיר שנמכר אצל ינוביץ לא זהה למה שיש באוטו - עדיף להזמין מחו"ל. (בזה של ינוביץ יש "אוזניים" בצד, אצלנו אין כאלו, ניתן לחתוך את האוזניים, אבל עדיף לקנות משהו מתאים מראש)
מעבר לזה מפתח מומנט, סט כלים סטנדרטי ודורן ע"מ לדחוף את המחזיר הישן, אין צורך בכלים מיוחדים. שים לב לחבק הפלסטיק שנמצא על 2 הברגים האחרונים של הקרטר - צמוד לגיר.

זה ניתן לביצוע עצמי, זה מלכלך ודי מגעיל, אבל בשביל זה אנחנו קונים את המכוניות האלו, לא? :)

סעפת: לא זהה לסופה וגם האטם לא זהה. אם מצבה לא טוב, תזמין מחו"ל. או תמצא בפירוקיה...
האטם הוא אטם מתכת שלפי מיטב הבנתי הוא רב פעמי.
בסעפת הפליטה אין חיישנים, אבל על מנת להגיע אליה, סביר שתצטרך להוריד גם את סעפת היניקה (אני כבר לא זוכר בודאות) ואז יש צורך בפירוק הקונקטורים.
לא מסובך רק צריך לצלם ולסמן כל קונקטור.
אם אכן צריך לפרק את הסעפת, תצטרך כלי לפירוק "חיבור דלק מהיר" - חפש באיביי "fuel line quick disconnect kit" אתה צריך את ה 3/8" מתוך הקיט על מנת לפרק את החליל מצינור הדלק.
לא מסובך, אם יש לך את כל הכלים והחלקים, אין סיבה שהאוטו יעמוד שבוע.
סער

erzliberman
13-05-13, 21:45
סער

יש לך מושג איזה סעפת זו יש לך מושג? כמו כן האם יש בעיה בלהכניס אותה לארץ (האם הייתה לך בעיה עם הרדיאטור שהכנסת?)

כמו כן למה צריך את הערכת ניתוק דלק ?

Saar
13-05-13, 22:03
הי,

כן, זו סעפת של צירוקי 2001, 4.0L :)
לא ניסיתי להכניס סעפת לארץ, אין לי מושג אם ניתן או לא.
יש צירוקי 99 למכירה לפירוק בלוח, אולי שווה לבדוק שם.
כמו כן, אולי ניתן לתקן את הסדק, אני לא יודע לומר עד כמה תיקון כזה מחזיק. מן הסתם, חדש תמיד עדיף... הכל שאלה של מחיר.
על מנת לפרק את הסעפת תצטרך לפרק גם את סעפת היניקה, על מנת לנתקה מהרכב תאלץ לנתק אותה מצינור הדלק.
הערכה הזו לא יקרה וטוב שתהיה בבית (11$ אם אני זוכר נכון, כולל המשלוח)
סער

-->