צפייה בגרסה מלאה : האם יש צורך בכיוון פרונט אחרי הגבהה? (צ'רוקי XJ)
הי,
האם יש צורך בכיוון פרונט אחרי הגבהה ברכב עם סרן חי מלפנים?
מה בעצם מכוונים ב"כיוון פרונט"?
מדובר על הגבהה של 1.75".
אני לא שואל בפורום האינדיאני כיוון שנראה לי שהתשובה יכולה להתאים לרכבים נוספים.
תודה,
סער.
חנן-ג'יפולוג
04-05-05, 11:48
מבחינת שפור - TOE IN אין שינוי לאחר הגבהה.
מבחינת קמבר כנ"ל.
מבחינת קסטר יתכן בהחלט שינוי ואם אתה רוצה להישאר במסגרת הוראות היצרן אתה צריך לכוון את זה.
בפועל הייתי הולך לזה אם הייתי מרגיש בעיות בהיגוי לאחר הגבהה-עצבני מדי, לא מתמרכז מעצמו וכו' .
את הקסטר במקרה שלך אפשר לכוון על ידי קיצור/הארכה של זרועות המתלה (הרדיוס) או שינוי מיקום החיבורים שלהם, מה שלא קל או מקובל לבצע למיטב ידיעתי.
תודה,
הבעיה שלי היא death wobble
שמתרחש לעיתים (בדרך ראשון-דימונה, לא קרה , בדרך חזרה - פעמיים)
הוא נפסק כשמגיעים לעצירה כמעט מוחלטת ואז ניתן לחזור לנסיעה רגילה.
בד"כ (עד כמה שניתן להסיק מ-3 הפעמים שזה קרה לי) זה קורה אחרי קטע משובש בכביש.
אני מנסה לאתר את הבעיה, הבנתי שצריך לבדוק את הבושינגים של ה control arms (זרועות הרדיוס? ) ושל ה track bar (מה זה?) וכיוון פרונט.
לא נתקלתי בזה לפני ההגבהה ולכן שאלתי האם יש לכוון פרונט (תחושת ההגה מעט השתנתה לאחר ההגבהה, לפעמים אני מרגיש רעידה חלשה מאוד שלו)
לפי מיטב ידיעתי, בהגבהה כזו לא אמורה להיות בעיה של הנמכת טרנספר וכד' כך שסביר שלא זה הגורם לרעידה.
תודה,
סער.
תודה,
הבעיה שלי היא death wobble
שמתרחש לעיתים (בדרך ראשון-דימונה, לא קרה , בדרך חזרה - פעמיים)
הוא נפסק כשמגיעים לעצירה כמעט מוחלטת ואז ניתן לחזור לנסיעה רגילה.
בד"כ (עד כמה שניתן להסיק מ-3 הפעמים שזה קרה לי) זה קורה אחרי קטע משובש בכביש.
אני מנסה לאתר את הבעיה, הבנתי שצריך לבדוק את הבושינגים של ה control arms (זרועות הרדיוס? ) ושל ה track bar (מה זה?) וכיוון פרונט.
לא נתקלתי בזה לפני ההגבהה ולכן שאלתי האם יש לכוון פרונט (תחושת ההגה מעט השתנתה לאחר ההגבהה, לפעמים אני מרגיש רעידה חלשה מאוד שלו)
לפי מיטב ידיעתי, בהגבהה כזו לא אמורה להיות בעיה של הנמכת טרנספר וכד' כך שסביר שלא זה הגורם לרעידה.
תודה,
סער.
control arms זה אכן זרועות רדיוס, track bar זה מוט פנהרד באמריקאית. הם צודקים, תבדוק חופשים מוגזמים בגומיות של כל הרכיבים האלו. מה שההגבהה עשתה, זה שינתה את זוית הקסטר, לא בהרבה, אבל יש שינוי לכיוון של פחות יציבות, ויכול בהחלט להיות שחופשים שלפני ההגבהה לא היו מורגשים מרימים את הראש.
הייתי מתחיל עם 2 אלמנטים:
בולם הגה חדש ( אצלי בעבר לאחר הגבהה הראשונה של 2" זו היתה הסיבה).
מוט הפנהרד - לפרק את הבורג השמאלי (סרן) לנענע את הרכב קצת ולראות אם המוט מתלבש בתושבת שלו מול החור. במידה שלא.. לקדוח חור חדש מימינו של החור המקורי ( לפי המידה שמדדת אך לא פחות מ1 ס"מ מרחק מהחור השני).
OK
תודה,
גם צביקה אמר שאצלו בולם הגה חדש העלים את התופעה (ברכב הקודם).
מישהו יכול להסביר לי למה?
בולם אמור לרסן את התנועה, איך הוא מבטל אותה?
סער.
כי הבולם המקורי כבר עשה את שלו, וכיוון שהוא קצת יותר "מתוח" אז לא משכך היטב.
זה חלק זול (300-400 ש"ח) לך על בולם אולדמן ואם אין אז ראנצ'ו.
לינוביץ יש מונרו,
מישהו יכול לחוות דעה ? (340 ש"ח)
תודה,
סער.
סער עזוב מונרו.
טוב - אולדמן (היבואן הנפלד)
גם טוב - ראנצ'ו ( אפק)
זה מה שהולך ומומלץ לרכב שלך בארה"ב ( שם לא טועים).
הפרשים קטנים במחיר אם בכלל לא מצדיקים את הסיכון.
OK,
תודה,
מחר אתקשר אליהם,
מישהו יודע איפה הם נמצאים?
תודה,
סער.
סער עזוב מונרו.
טוב - אולדמן (היבואן הנפלד)
גם טוב - ראנצ'ו ( אפק)
זה מה שהולך ומומלץ לרכב שלך בארה"ב ( שם לא טועים).
הפרשים קטנים במחיר אם בכלל לא מצדיקים את הסיכון.
הפרשי מחיר קטנים :D :
אולדמן - 720 ש"ח לפני מע"מ
רנצו - אין בארץ, היבואן טוען שזה בולם זהה למונרו (הוא משווק את שניהם) 600 ש"ח לפני מע"מ
מונרו - יש אצל ינוביץ, 270 ש"ח לפני מע"מ.
נראה לי ששווה לבדוק את המונרו
(לינוביץ יש גם פרוקום, אבל הבנתי שהוא לא מומלץ)
סער.
את הקסטר במקרה שלך אפשר לכוון על ידי קיצור/הארכה של זרועות המתלה (הרדיוס) או שינוי מיקום החיבורים שלהם, מה שלא קל או מקובל לבצע למיטב ידיעתי.
טעיתי.
בצ'רוקי אפשר ונראה שאפילו קל מאד לכוון את זוית הקסטר, אמנם במעט, אבל זה יכול להיות בדיוק מה שיעזור:
http://www.jeepolog.com/ext_images/XJ_caster%20adjust.jpg
(הצ'רוקי של עמי מלמטה)
החץ בתמונה העליונה מצביעה על החור המאורך שמותיר חופש של כמה מילימטרים קדימה-אחורה במיקום של הזרוע. החופש נקבע על ידי הברקט שנראב בצילום התחתון. צריך לשחרר את הבורג הראשי קצת, לפרק את שני הברגים שמחזיקים את הבראקט, ולאלתר ספייסר בעובי 2-5 מ"מ (או פשוט זוג שייבות) ולסגור הכל שוב. חיבור הזרוע נדחף קדימה במידת העובי של הספייסר, והגדלת את זוית הקסטר! דננו היום האם לשנות במעט או בהרבה, הדעה האישית שלי היא לשנות בכמה שאפשר - נראה 10 מ"מ או אולי 1/2 אינץ', בתור ירייה ראשונה, ולראות מה ההשפעה. עדיף שהפגז הראשון יפגע ארוך :lol:
נמרוד, תודה רבה !
מחר אני מחליף את בולם ההגה,
נראה איך זה ישפיע, אם לא יספיק, אוסיף גם שייבות.
תודה,
סער.
yoavshefer
05-05-05, 23:28
ותן לי לנחש, היום קנית אותו אצל יאנוביץ'?
סתם סקרנות שלי, הייתי שם ומישהו {אולי אתה} קנה בולם להגה.
יש דרך נוספת וקצת יותר אלגנטית לכוון את הקסטר, (למרות שאני חושב שזה בכלל לא רלוונטי במיקרה שלך).
אם זה כמו בגראנד - אז בחיבור הקידמי של זרועות הרדיוס בחלק הפנימי יש בורג + אום "בייצתי" עם סקלת קוים לידו. סיבוב הבורג ידחוף וירחיק את הסרן לפי הצורך, ואם מדייקים ומכוונים קו לקו בסימון גם לא צריכים כוון פרונט אחר כך.
לרעידות הקטנות שאתה מרגיש בהגה יש משמעות מסוימת, אם הן קורות בעליה על מהמורות - פנהרד אינו מכוון.
אם הרעידה היא מעיין ויבראציה מהירה שקורת במהירות מסוימת - זוויות הדריישאפטים לא נכונות ואז כן צריך להנמיך טיפה את הטרנספר.
ותן לי לנחש, היום קנית אותו אצל יאנוביץ'?
סתם סקרנות שלי, הייתי שם ומישהו {אולי אתה} קנה בולם להגה.
כמעט....
אבא שלי היה שם וקנה :)
תודה רמי,
אבדוק גם את זה.
גם האמריקאים טוענים שהחלפת בולם הגה היא לא פיתרון לבעיה אלא רק "מסתירה" את הבעיה.
סער.
http://go.jeep-xj.info/_derived/HowtoAlignment.htm_txt_spacer.gif
מתוך:
http://go.jeep-xj.info/HowtoAlignment.htm
אסף.
התקנתי מונרו על הרכב שלי, אותו המחיר, עושה את העבודה כבר 15K בסדר, בוודאי בהשוואה למקורי בעת נפיחת נשמתו.
התקנתי את המונרו אתמול,
סיבוב קצר עבר ללא בעיות, אולי היום אנסה נסיעה מעט ארוכה יותר.
לגבי כיוון הקסטר,
הבחור שאסף צירף מדבר על הגבהה על 4.5"
יכול להיות שגם עם 1.75" צריך לגעת בקסטר?
בכל מקרה, אתמול לא הצלחתי לפתוח את הבורג של זרוע הרדיוס,
אם זה יקרה שוב השבוע אקנה בוקסה מתאימה ואנסה שוב....
תודה,
סער.
רמי
בצ'ירוקי אין את הכיוון הביצתי כפי שקיים בגראנד
סער
אין צורך בהגבהה של 2 (-) לשנות את הזוויות הנ"ל
תיהיה סבלני ותראה שהבולם פתר לך את הבעיה
חבל לגעת סתם בדברים
מי שהתנסה ברעידות כאלה ברכב לא יכול לדעתי לעבור על זה בלי לנסות ולפתור את הבעיה,לטעמי אין מצב שאני אשאיר את הבעיה כמות שהיא.קראתי אין המאמר בלינק המצורף וכמו שהבנתי הספייסר להגבהה של 3 אינטש אמור להיות 3 ממ.
היום סמתי ספייסר בעובישל 2.5 ממ ואני מקווה שזה יעזור.הבעיה היא שאין אפשרות לבדוק אם הרעידות יפסקו כי זה בא באופן פתאומי ולא סדיר.
בכל אופן לפי דברי כותב המאמר זה אמור להחזיר את הזווית הנכונה.
אם אכן יהיה שיפור אני חושב להחליף את כל הבושינגים בהיגוי.
עמי? גם אצלך ????
תקשיבו רבותי. אין קשר בין זוית הקסטר לתופעה המדוברת. נכון שרצוי להחזיר זוית קסטר למקום לאחר הגבהה אך זה בעיקר בגלל היגוי יותר טוב, ולא בגלל הרעידות המדוברות.
הרעידות המדוברות קורות בדרך כלל בגלל כניסת הסרן הקידמי לויבראציה. מה שיכול לגרום לו לאותו ריקוד היסטרי זה - בולם הגה, פנהרד, חופשים בבושינגים בזרועות תחתונות, ולעיתים נדירות - בולם עקום או משוחרר.
אצלי לאחר הגבהה ראשונה ( 2" ) בנסיעה הראשונה בכביש פתוח חויתי את התופעה.
רצתי לכיוון פרונט - לא עזר. חיזקתי ברגים של אחד הבולמים - שיפר, החלפתי בולם הגה - נפתר לחלוטין. מאז עליתי עוד בגובה , שיחקתי המון עם כיווני המיתלים, שיניתי זוויות קסטר בגלל נגיעות של הבמפ-סטופ בקפיצים ומה לא. מעולם!!! לא חזרה תופעת הויבראציות לאחר אותה החלפת בולם ההגה המקורי.
מה שכן במיסגרת השיטוטים בפורומים האמריקאים, תמיד אומרים ללכת לכוון הפנהרד. אך זה רלוונטי בהגבהות יותר רציניות.
עמי,
ניסית להחליף בולם הגה?
סער.
אחרי נסיעה של כמה ימים עם הסידור החדש אני יכול להגיד שנפתרה הבעיה ,לפחות בכל מה שנוגע לרעד בהגה כל פעם שנכנסים למהמורה.במשך כמה ימים נכנסתי לכל שקע בכביש והאוטו מתנהג מצויין.אני לא יכול להגיד בבטחה שהוויברציות בהגה הסתדרו כי אין אפשרות לבדוק את זה,כידוע זה בא רק לפעמים.בדקתי את הרכב במקום שזה קרה לי בכביש איילון ועל פניו ניראה שהכל בסדר.אין הרגשה של הגה חופשי כמו שהיה בעבר.לפני כן היית תחושה של נסיעה ללא בולם הגה ,עכשיו ההגה מרגיש יציב מאד.אי אפשר להאמין ש-2.5 ממ יעשו שינוי כזה דרסטי בהתנהגות הרכב.אבל אולי בניגוד למה שאומרים כניראה שהאורך כן קובע. :D
ממליץ מאד לעשות את השינוי.
גם אצלי נפתרה הבעיה (ככל הנראה)
נסיעה לדרך הבשמים ובחזרה ללא בעיה
(אבל עם בעיה אחרת, בשרשור נפרד....)
תודה לכולם,
סער.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.