צפייה בגרסה מלאה : שאלה על ספייסרים או גאנטים
היי
בעקבות וויכוח אם חבר ....
מה יגרום לפחות נזק / בלאי לרכב -
גלגלים 8 אינץ עם ספייסרים של 2 אינץ או גלגלים 10 אינץ ללא ספייסרים , מידת צמיגים זהה בשניהם 31/10.5/15.
אילן
שניכם מבלבלים אופסט עם רוחב ג׳אנט.
בשני המקרים יהיה אותו נזק במיסבי הגלגל וקינג פינים וכו, רק שבגנט ברוחב 10 יהיה גם נזק לצמיג כי הוא לא מתאים למידה של 31 10.5 15
טל
טל,
אם נשים לרגע את עניין התאמת הצמיג בצד, ג׳אנט 10 יכול להיות עם אופסט מתאים שלא חורג ממישור המיסב.
נכון שהוא יהיה רחב יותר ותיאורית יעמיס יותר על המכלול, אבל זניח ביחס לאופסט גדול.
אם נניח שהאופסט של הגלגל יצור הוצאה של הגלגל החוצה מימשור המיסב ויתן אותו אפקט כמו ג׳נט 8 עם ספייסרים , שוב מי יגרום ליותר נזק ?
אופסט זהה גורם לעומס זהה.
אסף.
boaz avrahami
15-05-13, 00:50
אם רוחב הגאנט שונה אז זה לא אותו אופסט.
מרכז החישוק של ה 10 בולט עוד אינטש לעומת השמונה.
גם מקדם החיכוך של הצמיג יותר גדול ומוסיף עומס על המיסבים כולל אלו של ההיגוי.
בועז,
האופסט נקבע מחריגה ממישור המיסב, לא מרוחב הג׳אנט.
התמיכה של הג׳אנט נשארת זהה (הרוחב מתווסף בשני הצדדים).
ואם האופסט לא השתנה, גם המישור מיסב לא השתנה.
אם לא שינית מידת צמיג, גם החיכוך ישאר זהה, עם פוטנציאל נזק לצמיג כי הוא מותקן על ג׳אנט לא מתאים.
אז אפשר לסכם את זה כך שאין הבדל על הנזק למיכלולי ההיגוי / הנעה בין שני המקרים כאשר עם הג׳נט 10 אינץ ישנו אפשרות לנזק נוסף לצמיג.
זה לא הסיכום. הסיכום הוא שזה תלוי באופסט הכולל.
אסף.
שימו לב טוב מה פותח השרשור שואל גנט ברוחב 8+ ספיסר 2 או גנט ברוחב 10 ללא ספיסר. מבחינת נזק או לא אותו דבר. דורון למה שאתה מתכוון זה גם לא נכון כי גנט 10 לא יכול להכנס באופסט מעבר לתפוח ההיגוי כמו ברכב שלך במיוחד אם מדובר בגנט בקוטר 15 .
טל
טל,
שים לב מה פותח השרשור שואל.. הוא לא שאל לגבי רכב ספציפי, ומכאן שמיקום תפוחי היגוי לא רלוונטי לדיון אלא רק ההבדל בעומס על המיסבי גלגל.
שאלה נוספת .... גאנט 10 אינץ גורם להרחבת הצמיג ,מכאן נובע, שלצורך נסיעה בדיונות או בוץ יש צורך בלהוריד פחות אוויר ( אם בכלל ) ... דעתכם ?.
סופת המדבר
27-05-13, 13:42
לא.
אני עם גאנט 10 ומוריד אויר כמו אלו עם גאנט 8
שאלה נוספת .... גאנט 10 אינץ גורם להרחבת הצמיג ,מכאן נובע, שלצורך נסיעה בדיונות או בוץ יש צורך בלהוריד פחות אוויר ( אם בכלל ) ... דעתכם ?.
הסוליה נשארת באותו הרוחב.
הסוליה נשארת באותו הרוחב.
רגע , הצלחתם לבלבל אותי , הסוליה נשארת אותו גודל ורק דפנות הצמיג גדלות אז מכן נתן להבין שהעומס הנוסף על מכלולי ההיגוי/הנעה זניח ( כי העומס נקבע ע״י שטח החתך של הצמיג הנוגע בכביש - והוא לא משתנה ) .
רגע , הצלחתם לבלבל אותי , הסוליה נשארת אותו גודל ורק דפנות הצמיג גדלות אז מכן נתן להבין שהעומס הנוסף על מכלולי ההיגוי/הנעה זניח ( כי העומס נקבע ע״י שטח החתך של הצמיג הנוגע בכביש - והוא לא משתנה ) .
תחזור לתגובה של אסף.
מה שיקבע זה האופסט הכולל של הקומבינציה.
תפריד את ההשפעה של הג׳אנט על הצמיג מההשפעה שלו על המיסב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.